Řekl bych, že pouze cenové srovnání bez důkladného porovnání služby samotné nemá téměř smysl. 10 Kč by nikdy neměla být hlavní motivace k volbě operátora, jak tento článek naznačuje.
Má to jeden zřejmý problém - takový článek se nespíchne za jeden večer po projetí několika webů ISP.
Nemuselo by to být nějaké definitivní hodnocení, stačilo by čtenářům předložit ty součásti služby, které sám autor v článku zmiňuje - třeba tu pevnou IP adresu, druh podpory (placená/neplacená), nepřetržitě nebo jen v pracovní dobu, poplatek za zrušení služby, nemožnost samoinstalace u některých služeb u Contactelu, způsob upozornění na překročení limitu dat, sledování přeneseného objemu dat - a další věci, které dohromady dělají celou službu a jsou stále zcela objektivní.
No ale to ceny jdou taky. Pak by místo článku stačily odkazy na weby poskytovatelů. Některé věci ale tak jednoduše zjistit nejsou. Co usoudíte z toho, že nějaká položka v ceníku vůbec není? Že je zdarma, že se vůbec neposkytuje, nebo že je za nezveřejněnou cenu? Dá se u Contactelu via TN použít vlastní ADSL modem a co to bude stát?
Někdy bývá 1600,- Kč za vyzvednutí pronajatého modemu u zákazníka, někdy je tam uvedeno že to je poplatek při vrácení modemu - víte, jestli je to jen jinými slovy totéž, nebo jestli se podmínky skutečně liší?
U infolinek je jediný snad trochu objektivní parametr doba čekání, jinak testy infolinek, pokud na Lupě byly, tak byly značně bezzubé.
Máte pravdu, zlepšovat lze vždy. Detailní srovnání Vámi navrhovaných součástí služeb zní jistě velmi zajímavě, ale nepochybně by svým rozsahem vydalo na další článek :) Pokud si ale myslíte, že se tento článek dá spíchnout za jeden večer po projetí několika webů ISP, tak proč jste to už někde nepředvedl?
No, takhle přesně jsem to nenapsal, myslím, že Vám to zabralo víc času, ta poznámka byla myšlena tak, že se nedá takový důkladný přehled udělat za tak krátkou dobu, aby ho vůbec mělo smysl kvůli honoráři, který to nezohlední, psát.
Právě že podobný článek jako vyšel na http://zive.cz/Text/Ar.asp?ARI=124094 mi připadá další skoro zbytečný.
Řekl bych, že skutečně důkladný článek může napsat jen ten, kdo už má praktické zkušenosti s ADSL a právě nyní uvažuje o změně nebo nové instalaci, ten si totiž všechny údaje zjistí a porovná sám pro sebe a není to tak skoro žádná práce navíc.
Jinak si myslím že je dobře, že jste do článku uvedl, že jsou i jiné věci ke zvážení, ne jen cena/rychlost/agregace/limit.
...taky by mozna stalo za to, kdybyste uvedl, kolik bude zakaznik platit, prekroci-li zakladni kredit treba o 100MB, tam by se teprve ukazalo, kdo je jak vyhodny...
Nekamenoval bych autora; vím kolik práce dá připravit podobné srovnání, ve kterém zákonitě VŽDY budou nějaké nepřesnosti a navíc platí tak možná měsíc, pak přijdou jiné akční nabídky a všechno je jinak. Takže hledat detaily, že tam chybí nějaká rychlost, nějaký ISP nebo nějaká doplňková služba - to víme všichni a diskusi to dál neposune.
Spíš bych ocenil důsledné uvádění cen vč. DPH (což např. článek http://zive.cz/Text/Ar.asp?ARI=124094 neuvádí) a jednotnou metodiku pro celé srovnání. V tom článku na zive.cz je metodika jiná (třídění podle cen, ne podle rychlostí), také jednotná - ale žádná není lepší nebo horší. Každý si může vybrat, co mu více vyhovuje. A komu to nestačí, vždycky si to může na webech ISP vybojovat sám :-)
P.S. A buďme rádi, že podobná srovnání vůbec na neplaceném webu najdeme - pokud byste si ho nechal připravit za velké peníze agenturou, nebude o mnoho lepší...
Nepresnosti se daji prominout (rekneme, ze informace zestarly), ale zasadni nedostatky nikoli.
Souhlasik s kolegou Souckem s tim, kdo, jak a v jakem rozsahu by mohl napsat podobny clanek, aby byl k necemu... to fakt neni o umeni hrabat se v cenikach nekolika firem...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).