Chybí mu toho víc :-). Třeba účinnější potlačení echa (to nevzniká u operátora, ale VOX je v tuzemsku potlačuje z VoIP operátorů relativně nejhůře), nebo lepší práce s NATem. Ale fakt je, že mají snahu nedostatky řešit.
O echu jsem dost četl na telefonujeme.com, ale zatím jsem se s ním nesetkal. Pravda, používám 802 jen pár dní, ale schválně kvůli tomu zkouším hodně volat na pevnou linku a zatím bez problémů. Chci se tedy zeptat, zda se jedná o nahodilý jev, nebo záleží i na kombinaci použitého HW (brána + telefon).
jedna se o jev nekvalitniho HW a potlacovani echa u VOX je v tomto pripade nedostatecne. Kvalitni HW telefony cisco, Linksys nemaji problem, taktez adaptery Linsys/Sipura maji moznost potlaceni echa vhodnym parametrem citlivost miktofonu a hlasitost sluchatka. Technologicky echo nevznika u operatora ale u uzivatele, operator ma snahu echo od uzivatele eliminovat.
pp
To tak neni. Jsou dva druhy ozveny. Pokud slysite svoji
ozvenu, ozvena nevznika u vas, ale na druhe strane dratu.
Problem je v miste napojeni VOIP - EuroISDN30 (E1), kde se musi odrusovat - a ovlivnit to muze jedine operator.
Dalsi moznost, je ze by to odrusoval rovnou operator pevnych linek coz se vetsinou nedela. Posledni moznost je to prohnat nejakym filtrem a odrusovat to treba i v koncovem zarizeni.
To je ale nejmene spolehlive reseni, kde se snazite napravovat spatnou praci operatora ....
Ozvena pri volani do mobilních siti nebyva, protoze tam se o to stara sam operator mobilnich siti.
Pokud slysi ozvenu clovek, kteremu volate, tak ta ozvena vznika u vas a je mozne ji zabranit pouzitim jineho zarizeni. Napr misto repraku pouzit sluchatka s mikrofonem.
Nekteri operatori jako treba vox s tim maji obcasne problemy, spoustu lidi to hrozne nastve, kdyz volaji treba k doktorovi a z te ozveny zacnou koktat a vypadaji potom jako paka :) Vcera jsem zrovna dostal takto nadany od jednoho :)