Jaksi mi uniká, proč ve většině porovnávacích článků o VoIP telefonii chybí Skype. Jistě, není to česká firma, nenabízí (zatím) české číslo. Je ale jednoznačně nejrozšířenější a to i v Česku a na rozdíl od většiny výše uvedených funguje bezproblémově. A pokud někdo chce v širším měřítku využívat VoIP telefonii (né jen na pevnou linku), tak mu nakonec stejně jiné řešení nezbude.
Skype není srovnatelný, Skype nemá otevřený protokol, stejně jako všichni ostatní. Udělat Skype jako náhradu pevné linky od Telecomu je sice možné, ale ne jednoduché.
Myslím, že Skype je a byl dobrý jako nakopnutí komunity k používání VoIP, stejně jako kdysi ICQ. Pokud, ale chce malá firma utéct od ČT, tak si asi těžko vybere Skype.
A v neposlední řadě, mám ten pocit, že Skype je dražší než většina českých VoIP operátorů.
Nevhodný asi jak pro koho. My to v "malý" firmě používáme na 100%. Uvažoval jsem i o přechodu na "klasické" VoIP, zatím pro to ale nemám jediný důvod.
Skype má jen jednu nevýhodu: příchozí české číslo. Když ale máte připojení ADSL, stejně k tomu máte automatické číslo, takže v tomhle případě ta nevýhoda odpadá. Dál pak pro mě zůstávají jen výhody (které zase nemá ta "klasická" VoIP): instant messaging, vidím dostupnost jednotlivých lidí, jednoduchost správy a dobíjení přes Skype group, možnost telefonovat odkudkoli ve světě, žádné nastavování... Krátce řečeno, od doby používání Skypu se pevná prakticky nepoužívá a vzhledem k úrovni cen se dá Skypem vykecávat prakticky s kýmkoli na světě bez omezení. Výsledkem je úplně jiná úroveň komunikace.
Ještě bych rád reagoval na argument, že Skype není VoIP, protože nemá otevřený protokol. Já bych to tak nebral. Čistě technicky to dle mýho názoru VoIP je a uzavřenost protokolu většinu lidí nezajímá. Co je zajímá je funkčnost a ne technologie. V zásadě je spíš důležitější rozlišení telefonie na pevnou a mobilní.
pro firemní účely je Skype neakceptovatelný... jakým způsobem by jste chtěl přepojovat z jednoho telefonu ve firmě na druhý? je nějaká ústředna co podporuje Skype? Skype je nesmysl pro komerční provoz a nehodí se pro obchodní komunikaci.
To s tím PC se v praxi moc neprojevuje: buď jsme u počítače nebo někde mimo na mobilu. A těm zaměstnancům se ukáže, jak budou od teďka volat, a je to vyřešený. Nakonec i oni pochopí, že na počítači se jednodušeji spravuje telefonní seznam, je užitečné mít historii...
Jinak na ty "krabičky" čeká asi víc lidí, je to jen otázka času. Něco už existuje, zbytek přijde.
No tak to asi těžko!
Nedokážu si představit, jak ve firmě s 5 a více zaměstnanci bahá každej k jednomu telefonu jen proto, aby volali "zadarmo" přes Skype! Takhle to prostě nefunguje. Nový telefonní systém (VoIP) musí na 100% nahradit původní systém- jinak je to nepoužitelné! Takže odpojit stávajícího operátora a místo něho zapojit VoIP gate!
Je zajímavý, že tahle "hračka" je mnohem úspěšnější než ty "plnohodnotný" řešení. Taky jsem uvažoval o přechodu na "plnohodnotný" řešení, ale zatím jsem pro to žádný důvod nenašel.
To že je Skype úspěšný "de facto standard" zejména pro "retail" a amlatéry je neoddiskutovatelné. Používají ho pro jeho jednoduchost při instalaci a obsluze zejména v zemích s opožděným nástupem VoIP miliony lidí, neboť neklade na uživatele znalé základní obsluhy počítače žádné "intelektuální nároky". Ale Vaše tvrzení, že je "úspěšnější než plnohodnotný řešení" pramení z neznalosti. Vtip je totiž v tom, že zatímco Skype provozuje jedna jediná "monopolní" společnost (a ukáže Vám uživatele jako jedno číslo), NEJPOUŽÍVANĚJŠÍ standard, tj. protokol SIP, používají stovky až tisíce operátorů. A mnozí z nich mají (obdobně jako třeba VOX, ha-loo, Cestnet, VoIPEX, Fayn a jiní) mezi sebou bezplatný peering. Troufám si tvrdit, že když bych například posčítal klienty všech sítí peerujících s mezinárodní bezplatnou sítí FreeWorldDialup, tak že bude jejich počet větší, než uživatelů Skype. Jinak, důvod proč (i) jiný protokol než Skype je jednoduchý - např. proto, že chci být dosažitelný a mít možnost telefonovat i když vypnu počítač. A také chci mít výběr ze zařízení a operátorů, které s nimi mohu použít. A konečně, chci mít službu plně propojitelnou s klasickými TelCo sítěmi. A to Skype zatím stále neumí (a to co umí dělá někdy draho a díky konceptu "supernode" též v velmi různorodé kvalitě).
Nerozumim Vasemu prirovnani. Jak Google, tak Altavista svuj byznys zalozily na reklame - jinymi slovy, zkaznikem Google nebo Altavisty jste se stal, kdyz jste u nich inzeroval :-) Priznam se, ze ani u Google ani u Altavisty jsem neinzeroval.
Cituji z ceníku Skype:
"Za hovory prostřednictvím služby SkypeOut je účtován poplatek za spojení ve výši €0,039(€0,045 vč. DPH)".
A dále sazba za minutu hovoru: "Czech Republic - Mobile € 0.150(€ 0.173 s DPH)", Slovakia - Mobile € 0.174 (€ 0.200)
Když si vezmu kalkulačku, tak mi vychází pětiminutový hovor do mobilní sítě v ČR: 5*0.173 + 0.045 = 0.91 €
při dnešním kurzu koruny (21.9.2007) vůči euro 27.49 to vychází na 25.0159 Kč.
Kdybych volal dostatečně dlouho, tak se cena jedné minuty limitně blíží k hodnotě asi 4.8 Kč.
Stejný hovor do mobilní sítě na Slovensko: 5 * 0.2 + 0.045 = 1.045 €, přepočteno na koruny to dělá 28.72705 a při dostatečné délce hovoru se dostávám k ceně 5.6 Kč za minutu.
K tomu musím připočítat poplatek za přístup k internetu. Tak se dostávám k (celkem vágnímu) závěru, že existují mnohem levnější, ale i mnohem dražší operátoři poskytující VoIP.
Náklady na pořízení PC (ikdyž ho již mám, přeci jsem je někdy musel vynaložit) jistě ovlivní celkové náklady vlastnictví v porovnání s náklady na VoIP telefon.
Z toho jasně vyplývá, kdy je výhodnější Skype, případně ICQ, a kdy VoIP operátoři. Jako spotřebitel mám vždy možnost volby a optimalizace. Proto mi přijde diskuze o tom, co je výhodnější, braná v absolutním pojetí, nesmyslná.
No, ono Vám to možná přijde divné, ale vě většině firem je více zaměstnanců, než počítačů. Dokonce to platí i o "administrativě". A počet potřebných telefonních linek spíš koresponduje s počty zaměstnanců, než s počtem PC. (Samozřejmě jsou i takové, kde výpočetní technika převažuje nad lidmi, ale to opravdu není typické.)
Jelikoz Skype nezverejnil protokol ani algoritmy vyberu konkretniho node, snadno se muze stat, ze ISP bude dotovat konektivitou cizi firmu (skype) a zakazniky ciziho ISP. Coz je urcite super a kazdy ISP se radostne do takove aktivity vrhne.
Pokud nejaky ISP nedava svym klientum verejne IP adresy, neni to ISP. Pripojka k Internetu musi koncit verejnou IP adresou.
Pokud mate poskytovatele, ktery Vam nedava verejnou IP adresu, pak vezte, ze to NENI ISP a Vy NEMATE pripojeni k Internetu. Doporucuju Vam najit nekoho, kdo Vam poskytne skutecne pripojeni k Internetu.
Bohuzel jste typickym prikladem cloveka ktery proste neumi domyslet dusledky svych rozhodnuti ... Skype opravdu neni z dlouhodobeho hlediska vyhodny a uz vubec ne vyhodnejsi nez VoIP operatori nabizejici pripojeni k \"otevrenym sitim\". Obchodni model skype je zrejmy, nalakat co nejvice uzivatelu do dokonale izolovane site a pak prostrednictvim uzavreneho protokolu skrtit jakoukoliv konkurenci ... to jim umozni spolu s dalsim se zvysujicim poctem uzivatelu umerne (az neumerne) zvysovat ceny protoze proste nebude existovat konkurence, ktera by nabidla moznost hovoru s uzivateli skype (v tom spociva prakticky dopad uzavrenych a patentovanych technologii) a bude stale vice a na vsechny spotrebitele bude stale vice a vice pusobit ten znamy MSOfficovsky argument - Ma to kazdy, a ja s tim musim byt kompatibilni at to stoji co to stoji ... zkuste trochu vic premyslet, neboli to.
"To, že každý chce získat co nejvíc zákazníků je naprosto normální, to, jestli protokol je otevřený, nebo uzavřený mne jako zákazníka nezajímá. Co mne zajímá je cena, podmínky služby a spolehlivost a v těchto parametrech Skype jasně vede."
V tomhle citovanem odstavci snad neni jedine tvrzeni, ktere by nebylo naprosto mimo realitu nebo nevychazelo z nepochopeni a neznalosti.
1/ jiste ze je normalni ze se kazda firma snazi ziskat co nejvice zakazniku, ja nerikal ze neni. Prectete si prosim muj prispevek znovu, jeho pointa lezela uplne nekde jinde. Skype ma totiz narozdil od VoIP otevrenych siti paku, jak velmi snadno a efektivne tem zakaznikum kteri ho jednou z volili notne zneprijemnit pripadny pozdejsi odchod k nekomu jinemu a tou pakou je prave ta jeho zcela izolovana sit. Tim se dostavame k dalsimu bodu...
2/ ze zakaznika nezajima zda jsou komunikacni protokoly otevrene nebo uzavrene ? ... no to by nejspis opravdu prohlasila vetsina z nich, ale jiste bych nebyl daleko od pravdy pokud bych si tipnul ze je to predevsim proto ze ani nevi jaky rozdil si pod tim vlastne predstavit. Slaba osveta, a nizke znalosti vsak samy o sobe nejsou dukazem ze dany rozdil neexistuje a ze jeho dopady byvaji drasticke (tedy predevsim na penezenku spotrebitelu) jak uz praxe mnohokrat prokazala.
3/ v cenach skype vede ? ve spolehivosti Skype vede ? v podminkach sluzeb skype vede ? ... tohle by bylo na dlouho ... zkusim to heslovite: ceny skype jsou relativne k nekterym z existujicich existujicich poskytovatelu VoIP prokazatelne vysi, takze co rikate logicky neni pravda, a podminky provozovani skype v podnikove siti jsou naopak velmi problematicke a moznosti uzpusobeni a kontroly toku dat minimalni ... k udajne "spolehlivosti" reknu jen tolik ze jen maloktera aplikace dokaze narusit zabezpeceni a rizeni site tak jako to dokaze Skype. Ostatne vsimete si ze Skype je v rade podnikovych a akademickych sitich administratory striktne zakazovan, a verte mi, ze k tomu maji duvody ktere maji mnohem blize k opaku toho co zde uvadite jako "udajne" prednosti Skype.
A proč používáte hračku skype a ne nějaké skutečné plnohodnotné VoIP řešení, které má všechny Vámi uvedené vlastnosti a ještě k tomu Vám nahradí i ty pevné linky? To je jako byste používali jízdní kola jako alternativu k taxíkům, místo abyste si pořídíli firemní auta.
A vy opet odmitate videt zavede poplatky, bude pozde. Proste proto ze to neudelaji drive, dokud budete mit praktickou moznost volby, chapete ? Proste si predstavte svet ve kterem vedle lidicek co vsichni pouzivaji MS Windows, vsichni pisi dokumenty v konkurencevzdorem MSOffice a vsichni telefonuji se Skype proste proto ze je to mile, hezke, a ma to cool jmeno. V takovem svete si muze eBay zvysit cenu svych sluzeb az na strop dany platebni schopnosti a NIKDO si nedovoli prijit o moznost komunikovat s ostatnimi ... takze budete/budeme platit dal, a budeme presne tam kde jsme nyni s ceskym telekomem.
no nevim, to jako najednou Skype zavede polatek €1/min a vsech 50 mil uzivatelu to zacne tupe platit.
I kdyby Skype ovladlo VoIP, tak porad je v konkurenci s pevnymi linkami a mobily. Proste prijimam urcite kalkulovane riziko.
PS: v kazdem pripade tu mame CTU a to nas spotrebitele urcite ochrani :-)
no mel by ne. Ma chranit spotrebitele na telekomunikacnim trhu. Udela analyzu trhu 666, vyda opatreni a zly skype nas prestane odirat. No taky mne to trochu zni jako pohadka.
Pouzival jste Google, kdyz nejvetsi vyhledavac byla Altavista? Tak vy jste ten spatnej, protoze jste podporoval budouci monopol. Pockejte ted kdyz ma Google monopol na vyhledavani, tak si za kazde vyhledani necha platit nejmene €1. Citim to ve vzduchu zpoplatneni vyhledavani je na spadnuti.
no jasne. Do ted maji zalozeny byznys na reklame, ale jak ziskaji vetsinovy podil tak zpoplatni i samotne vyhledavani, a proto lide uz budou zvykli a nebude jina alternativa tak budou platit. Podobne jako Skype, ted take zije z reklamy (nebo z ceho) a az ziska monopol tak to uzivatelum osoli. :-)
ted jsem se pro jistoto koukal do penezenky a Skype mne nic nesebral. Tak jsem dobre informovany. :-) Tak abych to nejak pekne zakoncil. Tak jdu domu, kde si pustim windosy, napisu neco v office, zabrousuju IE, zatelefonuji ve Skype, kouknu na TV, nakoupim v TESCO, projedu se ve Volkswagenu. Jsem proste obet/dojna ovce monopolu.
Ano tak to mate nejspis pravdu :-) ... zajmy ktere CTU haji jsou takove ... no rekneme ze se NE VZDY kryji se zajmy spotrebitelu - protoze v jeho pozadi hraji roli i casto protichudne zajmy vlady, zejmena pokud jde o prijmy do statni kasy ktere s tim vzdalene dost souvisi. :-D
"zůstanu jim věrný, už jen proto, že přes 80% hovorů mám ve vlastní síti a tedy úplně zdarma"
Takrka stejne podminky vam nabizi i ostatni VoIP operatori , zde neni Skype vyjimkou. Ostatni operatori NAVIC oproti Skype umoznuji volat i uzivatelum konkurencnich VoIP zalozenych na rekneme otevrenem SIPu a take zdarma ... a prave tohle vam Skype nikdy neumozni (urcite ne do jeho site)
"Nedovedu si představit, že by moji příbuzní v Kanadě a na Novém zélandu šli kvůli mně do Faynu, nebo HaVLA."
O cem to mluvite ? To by prece vubec nemuseli ... to je prave vyhoda otevrenych siti ... nesvazuji vas striktne k jedinemu dodavateli .... ja mam pocit ze tu neustale opakuji totez, a vy si proste jen sedite na usich. Sve pribuzne prece take nenutite aby meli email na seznam.cz a klidne jim ho poslete na jiny server. Stejne tak u SIP siti ktere jsou vzajemne propojene muzete volat uzivateli kteremu VoIP zprostredkovava jina firma ... to jsou ty podminky konkurencnicho prostredi ktere Skypu zoufale chybi. Takze naopak tim ze pouzivate Skype nutite lidi ktere s vami chteji komunikovat , pouzivat prave a jen Skype ! Je patrne ze si nevyhody teto skutecnosti snad podvedome uvedomujete, ale jednotlive aktery teto hry mate prohozene presne naopak a prisuzujete nedostatky kterymi trpi Skype tem ktere je naopak efektivne resi.
Pokud bude opravdu Skype tak moc uspesne urcite mu vznikne konkurence, ktera mu neumozni prilis zdrazovat. Je vcelku jiste ze Skype se pokusi ze svych klientu vytriskat prachy, zalezi uz jen na vas jestli se date.
Aza bude slusna alternativa na otevrenem protokolu tak prejdu, ale zatim neni.
:-)) neuveritelne, mam dojem ze z toho co tu napisu tu lide vytrhuji jen vety z kontextu a pointa je vzdy zcela mine. Takze jeste jednou: to co vas bude nutit pouzivat skype nebude zadna smlouva ... ta neni potreba podud namisto ni protlacite popularni-konkurencevzdornou-skypeplatformu. U teto site vas budou drzet prakticke duvody ... budou to vsichni ti uzivatele kteri skype pouzivaji, se kterymi chcete komunikovat, a "diky" izolovanosti teto site toho nebudete moci dosahnout jinak nez ze budete zakaznikem eBay/Skype (a to at uz za stavajicich podminek kdy volani v ramci site je zatim zdarma, nebo za podminek budoucich) ... program lze vzdy snadno odinstalovat jiste, ale neudelate to, podobne jako neodinstalujete Windows kvuli aplikacim ktere jsou vyvyjeny pro tento system dalsimi firmami, podobne jako neodinstalujete MS Office kvuli DOC dokumentu ktere vytvari sekretarky ruznych firem a ocekavaji ze je budete schopen zpracovat.
a nebo taky ne, a ted zbytecne platite :-). Pravdepodobne Skype byde vzdy mit nejaky free telfoni program, pravdepodobne se pokusi vydelavat na dalsich sluzbach.
No jestli mate schranku na gmailu, tak se vam asi moc dobre nespi co?
SkypeOut uz je mozne platit Ceskym bankovnim prevodem, maji ucet u Raiffeisen bank. Bohuzel jejich obchod generuje 14 mistny variabilni symbol, ktery se do naseho 10 mistniho nevejde. Takze to chvily trva nez to sparujou.
tak at da svym zakaznikum verejne IP, a nemusi to reset. Kdyz ma neverejne at pro ne spusti Skype supernode. Takhle jeho zakaznici sosaji/obtezeji ostatni. Je to primarne sluzba pro jeho zakazniky, stejne jako SIPproxy.
Nechapete podstatu veci pokud srovnavate GMAIL a Skype. GMail stavi na otevrenych standardech definovanych v RFC dokumentech, kterymi se ridi kdokoliv kdo impementuje webmail nebo jakoukoliv sluzbu s emaily souvisejici. Tyto otevrene standardy, na kterych komunikace mezi uzivateli Gmail a okolim stoji muze implementovat kdokoliv a to je zaruka, ze spotrebitel neprijdete o moznost volby ... GMAIL nevytvari izolovanou sit jako Skype. Takze za a/ GMail je snadno nahraditelny b/pres gmail muzete komunikovat i s uzivateli jinych webmailu, ze ... to druhe u skype nemuzete uz dnes, a o to prvni prijdete postupne spolu s rostoucim mnozstvim uzivatelu pouzivajici Skype. Neverim ze vy ani ty davy Skype uzivatelu vypozoruji ten spravny okamzik kdy Skype uz citelne (zne)vyuziva uzavrenosti vlastni site, a prejdete ke konkurenci ... tomu snad nemuzete verit ani vy sam.
Přijít i odejít je u Skype tak jednoduché, že už to jednodušší být ani nemůže. Takže to, co tvrdíte, je nesmysl! Ke Skype přijdu tak, že si nainstaluji software, vyplním jednoduchý formulář a tím končím, tvá Máňa . Žádné písemné smlouvy, žádné závazky, žádné placení nějakého paušálu. Pokud se spokojím s telefonováním v rámci sítě, nestojí mne to vůbec nic! (Blbý, co?) Pokud se rozhodnu se Skype skončit, prostě příslušný soft z PC vymažu. Kdyby mi to přišlo líto, nahraji si ho znovu a pokračuji dál. Tohle je ovšem přesně to, co všechny ostatní operátory vytáčí, protože na něco tak jednoduchého prostě nemají. Takže mektejte si tu co chcete, ale pro mne (a dalších 30 milionů) je Skype prostě jednička.
Přesně tak. Skype má pro volání do ciziny tu základní sazbu tak zanedbatelnou, že se často nevyplatí posílat maily a lepší a rychlejší je zvednout sluchátko a zavolat. Je pak úplně jedno, jestli hovor trvá 5 nebo 30 minut. Tím se komunikace dostává na úplně jinou úroveň.
U většiny "klasických" VoIP operátorů jsou ty ceny do zahraničí spíš blízké volání z pevné. Nehledě na to, že skoro přes polovinu lidí v zahraničí, které potřebuju, má taky Skype, takže polovina z těch "téměř" bezplatných hovorů je bezplatná úplně.
Na rozumne argumenty odpovidate zasadne resolutnimi blaboly. Kolik vam je prosim, 17 ? Svet obchodu , ten skutecny, ne ten jak si ho predsatavujete, je neuprosny. Volbou Skype se do budoucna pripravujete o znacne financni prostredky ktere nyni s takovym nadsenim setrite :-) ... bohuzel smutne na tom je, ze do teto pasti s sebou ty davy "Neznalku" vezmou i vsechny kolem, byt by si tito lide velmi dobre uvedomovali negativna dokonale izolovane a konkurencevzdorne site jakou je Skype.
Zatím nic nezavedli. V den D, kdy se to dozvím, prostě jejich soft vymažu a tím skončím. Nepodepsal jsem žádnou smlouvu, nezaplatil žádný paušál, takže mne to nebude (a ani nemůže) nic stát. U našich operátorů, ať už klasických, nebo VoIP to takhle jednoduché není. A možnost volby mám v případě Skype (na rozdíl od Mrkvosoftu) vždycky. Protože ti, se kterými v rámci Skype komunikuji, udělají v případě zavedení poplatků totéž, co já.
Skype už dnes užívá kolem 20 milionů lidí, přes 3 miliony jsou vždy online. Vzhledem k tomu, že při instalaci nepodepisuji žádný úvazek, není problém tuto službu kdykoli opustit, pokud najdu něco výhodnějšího. Taktéž není problém, zřídit si paralelně se Skype cokoli jiného, takže opravdu nechápu, o co pomlouvačům Skype vlastně jde. Nejspíš jen o to, že je tu k dispozici služba, která nastavila pro konkurenci takové podmínky, že kdo by jí chtěl konkurovat, musí zapomenout na rychlé zbohatnutí, což je pro zákazníky jedině dobře. Takže já Skype fandím a pokud takto pojede dál, zůstanu jim věrný, už jen proto, že přes 80% hovorů mám ve vlastní síti a tedy úplně zdarma (veškeré paušály = 0 Kč!). Nedovedu si představit, že by moji příbuzní v Kanadě a na Novém zélandu šli kvůli mně do Faynu, nebo HaVLA.
> to je prave vyhoda otevrenych siti ... nesvazuji vas striktne k jedinemu dodavateli ....
Od kdy je 802, Fayn, nebo HaVEL otevřená síť? Otevřený protokol ještě nedělá otevřenou síť. A pokud si budu moci vybrat z 10 domácích wifi telefonů se SIPem nebo z 10 jiných telefonů se Skype, je mi *úplně* jedno.
> Stejne tak u SIP siti ktere jsou vzajemne propojene muzete volat uzivateli kteremu VoIP zprostredkovava jina firma ...
Od kdy každá SIP síť peeruje s každou SIP sítí? Když jsem se třeba na 802 ptal, zda se dovolám na účet u FWD a naopak, nebyli mi to schopní potvrdit!
Asi jste slepý, ale v tabulce je pro každého VoIP providera pouze řádek "volání v rámci vlastní sítě" (zdarma), a dále pak zpoplatněná volání do jiných sítí. Z toho mi plyne že buď je autor tabulek úplný blb (na Lupě dosti obvyklý jev), nebo tam opravdu něco jako peering neexistuje.
Naopak pokud jsem v ČR a mám účet u Skype, dovolám se zdarma každému uživateli Skype po celém světě, protože Skype je jen jedna síť, tedy jaksi automaticky peeruje sama se sebou.
> to jsou ty podminky konkurencnicho prostredi ktere Skypu zoufale chybi.
Proč si myslíte že stovky sítí nad SIPem nejsou pro Skype konkurence? Pouze využívají konkurenčních výhod, plynoucích z kvalitních kodeků, propracovaného NAT traversalu, a z toho že jde o "jednu velkou" síť, tedy odpadají problémy typu kdo s kým peeruje a kdo ne.
Až začnou chtít peníze, prostě jenom příslušný soft vymažu. Zřejmě jste totálně mimo mísu. U Skype se nic nepodepisuje. funguje to tak, že si stáhnete příslušný soft, zadáte si své Skype jméno (které vám trochu zkorigují, pokud není unikátní) a tím to končí!!! Žádné smlouvy, žádné závazky, žádné placení!!! Pokud chcete volat i mimo Skype síť, vyplníte příslušný formulář, k čemuž potřebujete pouze a jedině internetovou platební kartu, a jakmile vám naběhnou peníze na kreditní účet (u mne cca 20 sekund) můžete volat kam hrdlo ráčí. Je tu jen jediné omezení a sice to, že musíte uskutečnit aspoň jeden placený hovor každých 6 měsíců. Tarifuje se po sekundách, i když hovorový tarif je uveden v minutách, takže za 30 sekundový hovor skutečně zaplatíte polovinu minutové sazby. Volání v síti je zdarma, bezohledu na to, jde li o místní, meziměstský, nebo mezistátní hovor. Tak. A teď mi najděte někoho, kdo je levnější a jednodušší.
> podobne jako neodinstalujete MS Office kvuli DOC dokumentu ktere vytvari sekretarky ruznych firem a ocekavaji ze je budete schopen zpracovat.
Počet sekretářek plodících .DOC dokumenty a očekávajících že je někdo jiný akceptuje je přímo úměrný dostupnosti windows, tedy nepřímo úměrný jejich ceně. Pokud Skype výrazně zdraží, ztratí automaticky status de-facto standardu, a uživatelé jej budou moci bezbolestně odinstalovat. Ano, je tam jistá omezená kladná zpětná vazba, takže užívání služby popisuje jistá hysterezní smyčka, ale to máte u všeho.
Opravdu netuším v čem stále lidé vidí ty "hrozby" uzavřených protokolů.. koho (krom HW vendorů) to vůbec zajíma?
Pan Doubravský se nejspíš pokouší kopat za nějakého českého VoIP operátora, takže je evidentní, že mu Skype leží v zaludku. Jenže většina telefonního provozu se odehrává v určitých víceméně uzavřených komunitách a provoz mimo ně je minimální. Prakticky každý má svůj seznam čísel, na která volá více či méně často a mezi těmito komunitami prakticky neexistují provozované vazby. (Osoba A má v množině svých kontaktů osobu B, která má v množině svých kontaktů osobu C a t. d. Jestliže vyhodnotíme vzájemný provoz, zjistíme určité množství volání mezi A a B a mezi B a C, ale prakticky nic mezi A a C. A přesně na tomhle modelu kontaktů Skype staví. Efekt je pak stejný, jako při nástupu GSM. Osoba A si pořídí Skype a začne levněji volat do své komunity. Osoba B si ho pořídí také, protože je to jednoduché a oba ušetří Jenže tím pádem se ,,Skype infekce" rychle rozšíří v obou komunitách a tak to pokračuje dál a dál. A na rychlost šíření má největší vliv snadnost pořízení a investiční náklady. Proč bych se někomu upisoval na dva roky (a on pak zdraží o 200%, nebo zhorší kvalitu služeb), když se mohu stát uživatelem bez jakéhokoli úřadování, zadarmo a s vědomím, že když se mne operátor bude snažit oškubat, tak se na něj během několika vteřin beztrestně vybodnu?
Někdy je lepší kvalitní hračka, než nekvalitní ,,dospělý" produkt. A že jízdní kolo je pro ježdění po Praze ta nejlepší a nejlevnější alternativa a navíc i přínos pro zdraví těch, kteří ho používají, o tom se můžete přesvědčit např. u kurýrů Messengeru. Rozumná firma používá levná řešení, reprezentace za každou cenu je dobrá jen pro snoby.
Myslím, že to už bude většina z nás prdět do hlíny. Ale v tom problém není. Problém je v tom, že konkurence nemůže rejžovat a tudíž řve. Ovšem mému uchu spokojeného zákazníka zní tento bezmocný řev jako rajská hudba.
Takhle to taky může mít nainstalovaný jen zoufalec. Každý počítač, který může na internet může mít svoje vlastní Skype číslo. Naše komunitní síť má přes 200 účastníků a kdo chce Skype mít, ten si ho prostě nainstaluje a nemusí se o tom s nikým bavit. (síť Skype podporuje). A komu je zatěžko používat headset (spojovatelská sluchátka) může si pořídit VoIP telefon, který se zapojí před PC do linky. Tím pádem Skype funguje i bez počítače 24 h. denně.
Nezlobte se, ale nechápete, co se Vám tu snaží ostatní vysvětlit, a zjevně už ani nevnímáte, co píšete:
A komu je zatěžko používat headset (spojovatelská sluchátka) může si pořídit VoIP telefon, který se zapojí před PC do linky. Tím pádem Skype funguje i bez počítače 24 h. denně.
Ty věty si odporují, nepřijde Vám? VoIP, které nemá nezávislý HW telefon, je jen náhražka. Ostatní nevýhody, zde byly několikrát rozumně vysvětleny. Ale samozřejmě si používejte, co je pro Vás "lepší" ...
Děkuji za dovolení, soudruhu kapitalisto. Na Skype HW telefony existují, dokonce jsou k mání i takové, na kterých můžete mít kromě Skype ještě jiné dva VoIP operátory.
To lze obejít instalací mobilních bran a předplacenými SIM kartami (použiti pouze pro příchozí hovory vyjde na cca 300Kč ročně). A pro Skype jsou k dispozici i VoIP telefony, takže naprosto není nutno vybavovat každou linku počítačem.
Skype opravdu není srovnatelný. Jeho zřízení je naprosto jednoduché (stačí stáhnout soft z Internetu), nerozlišuje volání ve špičce a mimo špičku, nerozlišuje místní a dálkové hovory, tarifuje po sekundách (prvních 5 se nepočítá) a má nejnižší ceny. Protokol mne, jako uživatele zajímat nemusí. Na opuštění ČTc je Skype naopak nejlepší, protože si ho prostě nainstaluji, dráty odřeknu a tím to končí. Jediný problém je s placením hovorů, ale na to stačí internetová platební karta (Mooneybokers jsou zbytečná komplikace) a příchozí volání, jenže na to zase stačí mobil (nebo v případě firmy několik mobilních bran) a předplacená SIMka (SIMky). Sám už tento systém provozuji skoro dva roky a finanční efekt je opravdu masivní.
Ohledně toho placení - nic lepšího než Skype neznám. Jednou za pár měsíců si předplatím embosovanou kartou 50 - 100 euro kreditu a stáhnu fakturu, operace na půl minuty. Ve Skypegroup pak mám nastavený všechny účty, u některých automatický dobíjení z kreditu, některé dobíjím jednorázově. V zásadě mi tohle řešení ideálně vyhovuje.
kdzsi daaaavno sem taky skype mel... ale jen do te doby nez jsem zjistil, ze na pocitaci ktery se nevypina (linux) a bezi na nem skype je trafik prez 7Mbit a to se na nem nic nestahovalo.. Po vypnuti skype trafik spadl na nejakych 40kbit (SSH)... Od te doby mi skype nikam nesmi... Celkem pekny clanek je http://www.root.cz/clanky/10-duvodu-proc-nepouzivat-skype/ doporucuju k precteni vsem zastancum a obhajcum skype..
Ano souhlasim.
Kdo tohle vi, neuvazuje o fenomenu SKYPE ani nahodou.
Mame netphone a funguje to sqele ve spolupraci s asterixem a muzeme phonovat odkudkoliv.
Mame kombinace pc a usb phone ci zvukovka a prevodniky na analog.
Uspora je primo zdrcujici.
VoIP providery a k tomu nejake to sw resenicko PABX vrele doporucuji.
P.S. Pro skypeisty: Kdyz Vam nevadi delat datovy sklad a zaroven P2P peering ZDARMA a k tomu si nechat klihovat vlastni PC, volejte si ZDARMA s Vasim SKYPE dale.
Absence českých čísel je jenom jeden problém. Horší je totální vázanost na běžící počítač, nutnost mít přístup k internetu i když voláte mezi zařízeními na stejné podsíti (jednotlivé kancly ve firmě např.) a absence HW řešení typu Sipura/Linksys, které by umožňovaly transparentně nasadit VoIP do stávající firmení infrastruktury. Zkrátka u standardního VoIP vezmu krabičku za cca 2000Kč, píchnu jí do stávající firemní pobočkové ústředny a zaměstanci ani nepoznají, že volají přes internet. O tomhle si u Skype můžu nechat jenom zdát.
Nepoužitelný? To bych netvrdil, my jsme trochu větší firma (asi 200 zaměstnanců) a SKYPE používáme jako alternativu k pevné lince a ono to kupodivu šetří nezanedbatelné množství penízků, jelikož máme pobočky i v zahraničí a volat někomu půl hodinky, hodinku, to už není sranda. A mimochodem se s tím dají pořádat pěkné telekonference, ve spojení s videotelefonií je to bezkonkurenční.
V konkurenci s predrazenymi pevnymi linkami proti kterym se dnes snazi nabizet pod plastikem VoIP mnohem vyhodnejsi volani ... no nevim jak moc zdatny konkurent by byl treba takovy nas Cesky Telekom :-)).
A CTU ? jiste, muzete verit v jejich mozny a soucasne k uzivatelum setrny zasah :-), ja si dovolim zustat proti ucinnosti antimonopolnich uradu ci CTU u veci, ktere jsou globalniho charakteru spise skepticky. Pro priklad nemusime chodit daleko -- evpropska komise celi ze stran uzivatelu slusne krytice za jakykoliv pokus omezit snahy microsoftu protlacovat vsechny sve sluzby a produkty skrze popularni MS Windows. Tito uzivatele jsou uz jsou v one obavane fazi kdy moznosti prakticky realizovatelne "non-MS" volby maji (no vlastne mame) velmi omezene, a jak moc je ve svych snahach EK uspesna, posudte sam -- zatim se zda jako by je MS celkem s prehledem ignoroval a radeji cas od casu sahne do vacku pro zaplaceni nejake te pokuty, nez aby se pripravil o strategickou vyhodu. ... Ale jo, jinak je s vama sranda :-))
Nenašel jste jediny duvod ?? A to že skype je IZOLOVANA A KONKURENCEVZDORNA SLUZBA vam nevadi ? Az bude uzivatelu Skype dostatek oskubou nas jako kurata, slysite spravne, ne jen vas, ale i vsechny ostani kteri kvuli "popularite" tohoto nesmyslu budou chte nechte ho pouzivat taky. ... a uvedomte si ze stavajici vyhoda volani v ramci site Skype zdarma neni definitivni, a existuje zde obrovsky manevrovaci prostor pro jeji zpoplatneni (coz u operatoru opevrenych siti nehrozi)
Ta konkurence v jejiz existenci doufate jako ve svaty gral, ale nebude moci v prostredi Skype-telefonie vubec vzniknout, nebude schopna nabidnou moznost komunikovat se stavajicimi uzivateli Skype, coz je dusledek jeho uzavrenosti kterou chrani nove uzasne zakony o zakazanem reverznim engineeringu a nove softwareove patenty, je to zrejme ?
Ano, ale o tom to prave je . Skype NENI z dlouhodobeho hlediska levne reseni .... prave naopak, diky sve povaze - konkurencevzdorne uzavrene site - se casem velmi prodrazi.
Radeji prijimate stav kdy vas bude rejzovat momopolni dodavatel nez nekolik vzajemne si konkurujicich :-) ??? To mate asi valne povedomi o podminkach fungovani neviditelne ruky trhu, ze ?
Zatím se u Skype nezdražovalo, snad proto, že to není český produkt. (pokud se u nás něco víc než dva roky nezdraží, je to našimi ekonomy prezentováno jako patologický případ, a což teprve, když něco zlevní!) Pokud jde o obchodní model: To, že každý chce získat co nejvíc zákazníků je naprosto normální, to, jestli protokol je otevřený, nebo uzavřený mne jako zákazníka nezajímá. Co mne zajímá je cena, podmínky služby a spolehlivost a v těchto parametrech Skype jasně vede. Já sám se dovolám levně všude, v síti volám zadarmo a na příchozí hovory z jiných sítí mám mobil s předplacenou kartou. Prošel jsem si všechny dostupné nabídky tuzemských VoIP operátorů, porovnal ceny, vzhledem ke svému provozu a kdo myslíte že vyhrál??? Mě Skype plně vyhovuje a jestli se to našim operátorům nelíbí, tak mají prostě smůlu. Až někdo nabídne něco cenově výhodnějšího, začnu uvažovat o změně. Ale nemám strach, že bych se toho dožil.