Vlákno názorů k článku Cenové srovnání VoIP od anonym - Poněkud odvážné se mi jeví tvrzení "Služba 802.Vox...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 4. 2006 9:40

    anonymní
    Poněkud odvážné se mi jeví tvrzení "Služba 802.Vox od společnosti Mattes AD, spol. s.r.o. je v současné době lídrem na českém trhu".

    Určit leadera současného PIDI-trhu VoIP není snadné a bez uživatelské zkušenosti se všemi cca 8 relevantími posktovateli VoIP u nás (technologické předpoklady, komuniace se zakazníkem, adekvatní služby...) bych se osobně bál podobný soud učinit.

    Bylo by dobré zapojit u hodnocení služeb internetové telefonie trochu jiné měřítka než na tržišti, protože cena za hovorné jestě sama o sobě nic neznamená a ony halířové rozdíly mezi konkurenty na trhu nejsou příliš podstatné. Je vždy třeba srovnávat s "klasickou telefonií", jejími paušály, cenami, modely tarifikace a skrytými náklady.

    Nicměně jen houšť podobných článků, alterativci nabízející VoIP vážně mají většinou napjaté rozpočty a každá zmínka může rozvoji tohoto odbětví jenom pomoci..
  • 3. 4. 2006 10:25

    Dubak (neregistrovaný)
    Článek má nadpis Cenové srovnání... takže je to o cenách a ne o kvalite. Ale jinak souhlas
  • 4. 4. 2006 3:27

    ViR (neregistrovaný)
    Nu, pane kolego "anonyme" :-), on ten PIDI-trh VoIP u nás zase už tak pidi není. Minimálně tři čtyři hráči z typických VoIP operátorů u nás mají dle mých informací nad 5 tis. zákazníků, respektive aktivních čísel, dalších cca 10 se pohybuje mezi cca dvěma až třemi tisíci aktivních čísel (zajímavé přitom je, že některé menší, pomaleji rostoucí služby, mají výrazně lepší ARPU, tj. tržby na zákazníka, než ty "raketové"). A těch zbývajících cca 20 operátorů se pohybuje kvalifikovaným odhadem v intervalu pětset až tisíc zákazníků. Ale i když se ten nejistý "ocásek" zanedbá, a bude se vycházet jen z těch větších, je to už na počet přípojek velmi solidní okresní město, či spíše dvě. A tam už se projevuje efekt sněhové koule, kdy spokojení zákazníci přivádějí další. Takže ty nárůsty počtů jsou docela značné.

    Jinak souhlas, že je třeba porovnávat jak VoIP operátory mezi sebou (ta soutěž už tam dnes reálně je!) tak s "inkubentem" a alternativci, jako je třeba GTS či Tele2. Ale je třeba si uvědomit, že objektivní zpracování takových analýz je opravdu velmi pracné......
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).