Dny největší slávy mají bezesporu desktopové programy pro příjem a odesílání e-mailů pošty dávno za sebou.
Pardon, ale tohle je jen dojem autora, který ho povýšil na fakt. Ve firmách se standardně používají ve většině případů desktopový e-mailový klient a to mimo jiné i proto, že že nabízí řadu dalších funkcí, které jsou právě pro firemní použití důležité (aplikační pluginy, sdílené kontakty, atd.). A není to samozřejmě jen Outlook, patří sem třeba i Lotus Notes.
A i pokud se budeme bavit o osobním použití, tak tohle neplatí. Samozřejmě by bylo nutné nadefinovat, co autor myslí oněmi dny největší slávy, ale z mého pohledu mi to opravdu přijde jen jako nepovedený začátek článku, který zbytečně shazuje zbytek. Ono totiž když si člověk hned v úvodu přečte nějaký takovýhle blábol, tak si dvakrát rozmyslí, zda bude číst dál nebo ne. I když je navíc otázkou zda zrovna na Lupě má smysl edukovat čtenáře o existenci desktopových e-mailových klientů. Není to článek spíše třeba na Slunečnici?
A jedno blognutí k tématu na závěr. http://blog.lupa.cz/nogard/obchodni-e-mail-neni-chat/
„Ve firmách se standardně používají ve většině případů desktopový e-mailový klient“
O firemním prostředí v článku nepadlo ani slovo. Ostatně, to by skladba popisovaných programů vypadala zcela jinak :-)
„A i pokud se budeme bavit o osobním použití, tak tohle neplatí.“
Ale data z freemailů (o přístupu přes POP3 nebo IMAP), které v drtivé většině používají právě řadoví uživatelé pro osobní použití, to jasně potvrzují.
„Samozřejmě by bylo nutné nadefinovat, co autor myslí oněmi dny největší slávy“
Doby, kdy webové rozhraní neumělo o moc více než napsat zprávu a poslat ji. Pamatujete si jak vypadal starý Email.cz, než ho koupil Seznam.cz? Žádné prohledávání, žádné štítky, žádné filtry, žádný uživatelský antispam. Kdo to chtěl, potřeboval klienta.
Je zajímavé, že 100 % uživatelů Internetu používá Linux! Zjistil jsem to, když jsem se díval, z jakých operačních systémů se připojují uživatelé k mému serveru a k serverům mých pětadvaceti přátel z linuxového klubu.
Z českých vod se zcela vytratili pstruzi - probrali jsme největší české vodní nádrže a rybníky a nebyl tam ani jeden.
Ve třech největších jihomoravských městech jsme sledovali registrační značky projíždějících vozidel. Ukázalo se, že velká většina vozidel registrovaných v ČR je registrována právě v tomto kraji.
A poslední zajímavé zjištění: do ČR pravdpodobně přichází doba ledová. Zjistili jsme, že na mnoha místech je možné bruslit i v srpnu.
Na této stránce se dočtete, v čem je vaše úvaha (a všechny mnou uvedené, ale ty záměrně) chybá: vycházíte z nevhodného souboru dat. Jak už vám vysvětlili mnozí jiní, pídíte se po porovnání neporovnatelných hodnot - největší provideři své klienty vedou právě k používání webklientů, proto jejich klienti preferují webklienty.
Jistě, používání webmailu je pravděpodobně rozšířenější než klientů, ale to neznamená, že klienti jsou na vymření.