Dny největší slávy mají bezesporu desktopové programy pro příjem a odesílání e-mailů pošty dávno za sebou. Čestnou výjimkou ve firemním sektoru je snad Microsoft Outlook. Řadoví uživatelé ovšem primárně přistupují ke své elektronické poště prostřednictvím webových rozhraní. Ta se během let změnila z nouzového přístupu v primární nástroj pro práci s poštou.
Nicméně řada bezplatných e-mailových klientů si žije svým životem a stále nachází uživatelskou základnu, byť o nich už není zdaleka tolik slyšet jako dříve. Pokud se zaměříme na programy pro řadové uživatele, tak na české internetové scéně se občas připomene Thunderbird vydáním nové ostré verze, ovšem pro minimum nových funkcí už nejde o zprávu dne ani ze softwarové oblasti.
Stojaté vody však nedávno rozčeřil Centrum Mail, nový e-mailový klient od Centrum Holdings. Rozhodli jsme se vám ho blíže představit. Protože řada z vás zřejmě se již s e-mailovým klientem pro osobní počítač delší dobu nepotkala, napadlo nás také připomenout i programy Mozilla Thunderbird a Windows Live Mail v aktuální verzi, které se drží na vrcholu popularity bezplatných e-mailových klientů.
Můžeme si tak lehce porovnat staré známé s nově příchozím hráčem, který není určen jen pro uživatele mající poštovní schránku při portálu Centrum.cz. Nečekejte vyčerpávající recenzi, ale spíše připomenutí funkcí poštovních programů a seznámení s těmi novými, které „za starých časů“ chyběly. Nejdřív se ale přesvědčme na konkrétních číslech, že je tu pořád skupina uživatelů e-mailu, kteří na desktopové e-mailové klienty spoléhají.
Využití POP3 stále není zanedbatelné
Stále se najdou řadoví uživatelé, kteří holdují e-mailovým klientům. Lze to doložit počtem uživatelů oblíbených e-mailových služeb, kteří pro přístup k poště používají protokol POP3 nebo IMAP. V případě nejpoužívanější české e-mailové služby Email.cz z portfolia portálu Seznam.cz jde podle oficiálních informací o 10 % z aktivních uživatelů. Centrum Holdings uvádí, že v případě bezplatných e-mailových služeb přidružených k portálům Centrum.cz a Atlas.cz jde o 30 % z celkového počtu uživatelů.
Co globální hráči? Google se o relevantní data týkající se jeho služby Gmail, která je u českých uživatelů rovněž velmi populární, nepodělil. Pokud jde o Windows Live Hotmail, který lze rovněž zařadit mezi přední světové poskytovatele, tak v jeho případě podle mých informací využívá protokol POP3 pro přístup k poště čtvrtina uživatelů.
Přístupy přes protokol POP3 nebo IMAP nemusí nutně generovat desktopové e-mailové programy, ale není zcestné věřit, že v jejich podstatné části mají prsty. Ostatně i proto si stále najdou uživatele bezplatné e-mailové programy jako je Mozilla Thunderbird či Windows Live Mail, a mohli bychom jmenovat i další. Jejich řady nedávno rozšířil Centrum Mail.
Přistupujete ke své (primární) e-mailové schránce přes POP3/IMAP/MAPI?
Centrum Mail: práce s poštou je jen začátek
V Centrum Holdings se rozhodli, že nebudou stavět na zelené louce. Desktopový e-mailový klient šířený pod hlavičkou portálu Centrum.cz je založený na platformě eM Client a dopředu lze prozradit, že mezi bezplatnými programy pro práci s elektronickou poštou momentálně patří k tomu nejlepšímu, co je k dispozici. Navíc komunikuje v češtině, což zejména starší ročníky určitě ocení.
Centrum Mail podporuje Windows XP, Windows Vista, Windows 7 a jejich serverové souputníky. Instalace je naprosto jednoduchá. Po prvním spuštění Centrum Mail nabídne import dat z dosud používaného poštovního programu nebo vlastní manuální nastavení. Uživatelé řady e-mailových služeb mohou zadat jen adresu a heslo. Ostatní potřebné údaje si program dosadí sám.
Pak již lze program začít používat, ale pokud jej chcete využít opravdu naplno, můžete pokračovat zadáním svých přístupových údajů k instant-messagingovým službám Facebook Chat a Google Talk nebo libovolné službě využívající otevřený protokol Jabber (XMPP). Dále je možné přihlásit se ke svému kalendáři vedenému u služeb Google Calendar či Yahoo Calendar nebo k jinému přes CalDAV.
Po vyplnění všech přístupových údajů se již můžete přesunout do hlavního okna programu, kde zaujme obsah, který zabírá většinu jeho prostoru. Centrum Holdings zde chce prosazovat své služby, takže jsou přítomné upoutávky na aktuální články na jeho obsahových serverech a aktuální nabídka jeho slevového serveru. Nenašel jsem způsob, jak se této obrazovky zbavit a při spuštění rovnou přejít do složky s doručenou poštou.
Vlevo je sloupec, s jehož obdobami se můžeme setkat prakticky ve všech poštovních programech. Jsou zde odkazy na jednotlivé složky s doručenou poštou, poštou k odeslání, rozepsanou poštou, nevyžádanou poštou atd. Jelikož program umí pracovat s více e-mailovými účty, tak zobrazuje jak globální složky shrnující obsah napříč účty, tak pak následně složky jednotlivých účtů. Seznamy složek lze rozbalovat a zabalovat dle potřeby.
Pod výpisem složek s poštou jsou tlačítka pro přepnutí do integrovaného plánovacího kalendáře, seznamu úkolů nebo adresáře kontaktů. Poslední tlačítko otevře stránku podobnou té úvodní s upoutávkami na weby Centrum Holdings. Následuje reklamní banner, který se zobrazuje u dolního levého rohu. Naštěstí není nějak přehnaně rušivý, když už jej musí uživatelé strpět.
Pokud jde o poštovní funkce, tak Centrum Email podporuje vše, nač jsme zvyklí ze aktuální konkurence. Máme tu učící se antispamový filtr, automatické třídění pošty s pomocí nastavitelných pravidel, možnost zobrazování souvisejících e-mailů jako konverzace, možnost rozlišovat zprávy pomocí štítků s vlastním názvem a barvou či výkonné prohledávání pošty s možností ukládat výsledky vyhledávání jako virtuální složky s poštou.
Dále lze zmínit kontrolu překlepů při psaní e-mailů, automatickou opravu malého písmena na začátku věty, možnost používat předdefinované podpisy pro různé adresy i účely (pro nové zprávy, pro odpovědi, pro přeposílané zprávy) či kompletní šablony zpráv. Náročné uživatele potěší široké možnosti přizpůsobení činnosti a chování programu, ovšem ty méně zdatné spíše zmate.
Integrovaný kalendář rovněž poskytuje to, co od něj v základu očekáváme. Tedy možnost zanášet si do něj různé události s možností přizvat účastníky, nechat se včas upozornit na danou událost a nastavit opakování události. Události zanesené do kalendáře lze třídit s pomocí stejných barevných štítků jako e-maily. V kalendáři lze zobrazit konkrétní den, celý týden, dny pracovního týdne nebo celý měsíc, případně si lze nechat shrnout jen evidovanou agendu.
Používat je možné více samostatných kalendářů. Kromě místního kalendáře uloženého v daném počítači lze z prostředí programu dálkově pracovat s kalendářem vedeným u výše zmíněných služeb, tedy Google Calendar a Yahoo Calendar. Rovněž je možné napojit se na jiný kalendář přes CalDAV. U středně náročných uživatelů ve firemním i domácím prostředí má toto řešení velmi reálnou šanci uspokojivě nahradit robustnější Microsoft Outlook.
Pokud jde o práci s kontakty, tak opět můžete pracovat jak s lokálním adresářem, tak se adresáři vzdálenými. Program konkrétně podporuje databáze kontaktů vedené v rámci uživatelských účtů u Googlu či Yahoo. Rovněž se lze napojit na vzdálený adresář přes CardDAV. U adresáře zaujme možnost stahování fotek ke kontaktům z Facebooku. Jiné sociální sítě podporovány v tomto ohledu nejsou (nabízel by se třeba LinkedIn).
V okně programu se při standardním nastavení vpravo objevuje přehled kontaktů, který lze zkombinovat se zmíněnými instant-messagingovými službami. Kontakty z různých komunikačních služeb se mohou zobrazovat spolu s kontakty z adresáře, ale také je tu možnost praktického párování. I při používání instant-messagingu je možné nechat si zobrazit jen kontakty z adresáře, takže se nemusíte bát nějakého těžko poživatelného guláše. Jeho vzniku předchází i funkce pro prohledávání kontaktů.
Z dalších funkcí programu Centrum Mail může zaujmout integrace informací o počasí a předpovědi počasí čerpající data z AccuWeather.com. možnost úzké spolupráce se spuštěným klientem VoIP služby Skype či ochrana přístupu k programu heslem. Ke spokojenosti může některým uživatelům chybět RSS čtečka, která bývá v dnešních poštovních programech často přítomna.
Malá subjektivní odbočka: kromě chybějící RSS čtečky mě trochu zklamal design, který jaksi neladí s trendy roku 2012. Program sice podporuje motivy vzhledu, ale nepotřebujete ani bližší prozkoumání, aby vám došlo, že motiv vzhledu je jen barva v pozadí. V nastavení je sice mnoho voleb, které mají údajně ovlivňovat vzhled, ale spíše ovlivňují způsoby zobrazení než grafický design, což nejsou kýžené volby.
Uznávám ale, že hodnocení designu je subjektivní záležitost. Někomu naopak usedlejší design může vyhovovat. Pokud jde o funkce, aspiruje Centrum Mail na přední pozice mezi nejlépe vybavenými bezplatnými e-mailovými programy. Logika Centrum Holdings je zřejmá, „nenáročný uživatel se spokojí s webovým rozhraním, pro ty náročné máme špičkový program zdarma.“
Mozilla Thunderbird: utlumený projekt má pořád co nabídnout
Mozilla Thunderbird je e-mailový program, který vzešel stejně jako úspěšnější sourozenec Mozilla Firefox z balíčku Mozilla Suite. V posledních letech si patronát nad tímto open source projektem přehazovaly různé organizace. Vývojáři odcházeli a přicházeli. Spekulovalo se o jeho konci. Dnes program spadá pod Mozilla Labs, kde jinak vznikají nejrůznější experimentální projekty.
Thunderbird se stejně jako Firefox dočkal zrychlení vývojového cyklu, takže rychle naskakuje číslo nejnovější major verze. S přísunem nových funkcí většího významu je to v poslední době ve srovnání se sesterským Firefoxem o poznání horší. Při sledování posledního vývoje nebo zaparkování v Mozilla Labs by se mohlo zdát, že Thunderbird již není pro Mozillu prioritním projektem.
Mozilla to oficiálně takto naplno nikdy neřekla, ale její zástupci konstatují, že dnes je role a pozice e-mailových klientů o poznání jiná než v době, kdy se začínala psát historie Thunderbirdu. Přesto jeho vývoj pokračuje a samotný program má určitě co nabídnout. Navíc v dlouhodobějších plánech tvůrců figurují některé velmi zajímavé úpravy, jako je posílání objemných příloh přes cloudové služby nebo integrace instant-messagingových služeb a podpory sociálních sítí. Rozhodně tedy Thunderbird nelze hodnotit jako živoucí mrtvolu.
Nyní k samotnému programu v jeho aktuální verzi, která je určena pro Windows 2000 a vyšší (letos ale s podporou Windows 2000 bude zřejmě skoncováno), Mac OS X a různé linuxové distribuce. Po jednoduché a nijak vybočující instalaci je možné program ihned spustit. Prostá uvítací obrazovka nás navede k vytvoření nového účtu, resp. k nakonfigurování přístupu ke schránce. Jako každý trochu vyspělejší program umí Thunderbird obsluhovat více e-mailových účtů.
Při tvorbě nového účtu může stačit zadání e-mailové adresy a uživatelského hesla. Ostatní přístupové údaje se pokusí Thunderbird najít ve své databázi. Pokud dojde k jejich nalezení, tak je nabídne k odsouhlasení a pak už nic nebrání v dokončení tvorby nového účtu. Pokud je nenajde, je nutné údaje zadat ručně. To lze ostatně provést i při jejich dohledání, pokud potřebujete zadat nějaké jiné specifické nastavení.
Po založení účtu se vytvoří složky k dané schránce pro doručenou poštu, rozepsanou poštu, odeslanou poštu, nevyžádanou poštu a smazanou poštu zobrazující se dle tradice v levém sloupečku hlavního okna programu. Pokud si vytvoříte více účtů, tak každý bude mít vlastní zmíněné složky. V nastavení lze ale přepnout na jednotné zobrazení, kdy se zobrazí složky obsahují zprávy napříč složkami od jednotlivých účtů.
Uživatelské rozhraní má poměrně moderní design a jestli něčím vybočuje, tak je to podpora panelů. E-mail si tak můžete otevřít do nového panelu podobně jako webovou stránku ve webovém prohlížeči. Thunderbird však není ortodoxně panelový program, takže třeba editor pro sepsání nové zprávy se otevírá do nového okna. Ovšem na druhou stranu například správce nainstalovaných doplňků nebo výsledky prohledávání pošty se otevírají v novém panelu. Je zde tedy cítit určitá nekoncepčnost návrhu.
Seznam funkcí pro práci s poštou je dlouhý, ovšem nic extra neobvyklého na něm nenajdeme. Z funkcí k běžné potřebě lze jmenovat učící se antispamový filtr, filtr podvodných e-mailů, automatické zpracování a třídění pošty s pomocí nastavitelných filtrů, výkonné prohledávání uložené korespondence, možnost zobrazování pošty v režimu konverzací, možnost rozlišovat e-maily s pomocí barevně odlišitelných štítků, kontrolu překlepů při psaní nových e-mailů nebo podporu šifrování pošty.
Z funkcí, které nejsou u konkurence až tak obvyklé, lze zmínit možnost ukládání starší korespondence do úhledného archivu, předání příchozí přílohy ke kontrole antivirovému programu bez nutnosti mít spuštěný rezidentní štít, upozornění na pravděpodobně opomenuté přiložení přílohy k odesílané zprávě, okno s přehledem všech příloh uložených na pevný disk či podporu lehkých motivů vzhledu pro snadné přizpůsobení vzezření prostředí programu.
Thunderbird není jen program pro práci s elektronickou poštou. Integrována je RSS čtečka, ovšem poněkud nešťastně. Do značné míry se chová jako další poštovní účet, což způsobuje občas neintuitivní a jaksi kostrbaté ovládání, ale je to dost možná jen otázka zvyku. Samozřejmě nemůže chybět adresář, který je součástí prakticky všech e-mailových klientů (výjimkám hanba).
Kalendář integrován není a i přes hlasité volání značné části uživatelské základny zřejmě jen tak integrován nebude. Někdy letos v létě by měla být do programu doplněna funkčnost instant-messengera s podporou pro Facebook Chat, Google Talk a jakoukoliv službu založenou na protokolu Jabber (XMPP). Nezapomíná se ani na sociální sítě. Prozatím by mělo dojít na podporu přístupu k Twitteru.
Kalendář, instant-messaging či spolupráci se sociálními sítěmi lze však doplnit již dnes. Thunderbird totiž, jak už jsem naznačil výše, podporuje rozšíření podobně jako bratříček Firefox. Rozšíření pro Thunderbird není tolik jako pro Firefox, ale i tak se najde celá řada výtvorů, které výrazně posouvají možnosti tohoto poštovního programu směrem vzhůru. Podporu rozšíření lze hodnotit jako killer-feature. Její podporu s obdobnou základnou dostupných rozšíření momentálně žádný jiný konkurenční e-mailový klient nenabízí.
Thunderbird je program, který uspokojí lehce náročnější uživatele a s rozšířeními může vyhovět potřebám i o stupínek náročnějším a kritičtějším uživatelů. Nenáročný, resp. méně ostřílený uživatel bude potřebovat zřejmě nějaký čas, než si zvykne na způsob a možnosti třídění složek s poštou (platí při využití více schránek) a zorientuje se v možnostech nastavení programu a účtu. I jemu však lze Thunderbird doporučit.
Windows Live Mail: potomek Outlook Expressu zaujme
Windows Live Mail je bezplatný e-mailový klient poskytovaný společností Microsoft jako součást poměrně populárního balíčku Windows Live Essentials. Jedná se o potomka poštovních programů Outlook Express z Windows XP (a předešlých verzí systému) a Windows Mail z Windows Vista. Microsoft se však rozhodl poštovní program vyřadit ze základní výbavy systému a přesunout jej do balíčku volitelné výbavy.
Windows Live Mail podporuje pouze Windows Vista a Windows 7 spolu s jejich serverovými souputníky. Instalace je lehce složitější, protože program je součástí balíčku, jak již bylo zmíněno. Při instalaci samotného pošťáka tedy musíte odmítnout nabídku instalace dalších programů. Proces instalace je z línějších, takže nepanikařte při delším prostoji. Je to běžný jev. Po dokončení instalace může být vyžadován restart.
Za instalační proces tedy jedničku s hvězdičkou udělit nelze, ale jinak je Windows Live Mail poměrně povedeným dílem. Pojďme se na něj podívat blíže. Při prvním spuštění budete vyzváni k založení e-mailového účtu. I v tomto případě platí, že u řady e-mailových služeb si program umí dosadit údaje potřebné k obsluze schránky. Stačí zadat její adresu a přihlašovací heslo. Ne vždy to jde ale takto hladce, takže program může vyžadovat zadání všech potřebných údajů ručně.
Hned při prvním pohledu na hlavní okno programu je patrný velmi moderní design. Pozornosti jistě neujde nasazení konceptu Ribbon, který je v Microsoftu od dob Office 2007 s velkou oblíbenou využíván při všech možných příležitostech. Ribbon je velice kontroverzní záležitost. Pro někoho to bude hlavní nevýhoda programu, pro někoho velký přínos, když už ne hlavní výhoda.
V hlavním okně je toho k zobrazení celkem dost, ale tvůrcům se povedlo udržet minimalistický design uživatelského prostředí, v němž se snadno orientuje. Vlevo je tradiční sloupec se složkami s poštou. Každá schránka má vlastní složky, ale hned nahoře ve sloupci jsou dynamické složky pro rychlé zobrazení přehledu zpráv napříč samostatnými složkami náležícím k jednotlivým e-mailovým účtům.
Střed okna ovládá výpis obsahu aktuálně zvolené složky s poštou a náhled právě vybraného e-mailu. Tyto dva prvky jsou ve výchozím nastavení vedle sebe, ale mohou být i nad sebou. Případně lze náhled zrušit. Úplně vpravo je sloupec s kalendářem ukazující události zadané k aktuálnímu datu, pokud nějaké jsou. Kalendář lze z hlavního okna odstranit.
Vraťme se ale na levou stranu hlavního okna. V jeho dolní části je několik tlačítek pro přepínání mezi různými funkcemi programu. Přejít lze na kalendář, adresář, RSS čtečku nebo diskusní skupiny. V tomto případě jde o diskusní skupiny v původním slova smyslu, nejedná se o integraci instant-messagingu. Ta v programu chybí, pokud pomineme možnost úzké spolupráce s programem Windows Live Messenger, jenž je šířen ve stejném balíčku softwaru.
Opět se zastavíme u funkcí pro práci s poštou, abychom se ujistili, že v nabídce programu nic zásadního nechybí. Máme tu tedy učící se antispamový filtr, filtr podvodných e-mailů, podpora šifrování pošty, možnost automatického zpracování a třídění pošty podle zvolených kritérií, výkonné prohledávání pošty, kontrola překlepů při psaní zpráv, automatické doplňování podpisů do odchozí korespondence a tak dále.
Z obvyklých funkcí však chybí podpora rozlišování e-mailů s pomocí štítků. Je tu pouze možnost označit e-mail praporkem, což není plnohodnotná náhrada zmiňované funkce. Mile ale potěší filtrace zobrazení. Namísto zobrazení všech zpráv ve složce si lze nechat zobrazit jen přečtené zprávy nebo naopak pouze zprávy nepřečtené. Nechybí podpora řazení e-mailů do konverzací, kterou lze volitelně deaktivovat. Dále je možné zobrazit zprávy jen podle zvolených kritérií. Ta lze použít jednorázově nebo si je lze uložit a sáhnout po nich opakovaně.
Z nestandardních funkcí stojí za pozornost posílání fotografií e-mailem, i když ne doslova e-mailem. Funguje to tak, že si vyberete fotky, které chcete někomu poslat. Windows Live Mail z nich následně složí jakousi koláž, která se vloží do zprávy. Na výběr je několik šablon, podle kterých může být koláž vytvořena. Fotky samotné se nahrají do úložiště Windows Live SkyDrive, kam je pak ze zprávy odkazováno. Volitelně lze nechat fotky z úložiště po 90 dnech smazat. Jinou dobu expirace není bohužel možné nastavit.
Pojďme si ještě stručně projít přídavné funkce. V první řadě je tu kalendář, do nějž lze vkládat různé události. Nechybí funkce pro upozornění ve zvolený čas na blížící se událost a funkce pro zanášení událostí, které se opakují. Na základě údajů vyplněných k události lze vygenerovat pozvánku, kterou je možné komukoliv poslat e-mailem. Je tak možné jednoduše a efektivně plánovat schůzky.
Kalendářů lze vytvořit více dle potřeby. Kromě lokálních kalendářů program umí pracovat i s kalendáři v rámci účtu Windows Live ID, pokud se pod ním přihlásíte. Pohled na kalendář je opět volitelný. Můžete si zobrazit aktuální den, jiný konkrétní den, celý týden nebo měsíc. Možnost zobrazit pouze dny pracovního týden nebo vygenerovat agendu chybí. Stejně tak podpora pro úkoly.
Další doprovodnou a nikterak nezvyklou funkcí je adresář s kontakty. Kromě lokálních kontaktů lze do kalendáře stáhnout kontakty vedené v rámci účtu Windows Live ID (tj. např. z Windows Live Messengeru) a také z Facebooku, ale zde jsem narazil na jeden podivný jev. Mezi kontakty se totiž přidají i další položky z profilu, včetně třeba oblíbených filmů, které nelze smazat. To nemá žádnou logiku. Kazí to dojem z jinak příjemně kompaktního a praktického adresáře.
Poslední doprovodnou funkcí, pokud pomineme diskusní skupiny, je RSS čtečka. Řečí Microsoftu jde o informační kanály. Ty lze třídit do složek a pro každý z nich je možné nastavit vlastní dobu aktualizace. Odebraný obsah kanálů lze tisknout nebo poslat e-mailem. Nechybí jeho prohledávání a zaujme možnost sdílení informačních kanálů mezi programy Windows Live Mail a Internet Explorer. Na druhou stranu chybí podpora OPML pro export a import kanálů či podpora kanálů chráněných heslem.
Není e-mailový klient jako e-mailový klient
Byť nebylo cílem připravit srovnávací test, můžeme si závěrem shrnout podrobnější popis jednotlivých programů v několika větách. Centrum Mail zaujme obrovským množstvím funkcí doprovázených nemenším počtem možností přizpůsobení. Modernější kabátek a určité učesání uživatelského rozhraní by mu ale určitě neuškodilo, spíše naopak. Pokud však jde o funkce, tak v článku zmiňovanou konkurenci zcela válcuje.
Thunderbird se hodnotí těžko. Na jedné straně má širokou paletu funkcí, na druhé momentálně chybí přidaná hodnota. Má pár lehce nadstandardních funkcí pro práci s poštou, ale to je vše. Tvůrci se snaží o moderní design, ale kritičtější oko vidí nedodělky a hlavně koncepce využití panelů je chaotická, pokud vůbec nějaká je. Silnou zbraní, na kterou konkurence nemá odpověď, je podpora rozšíření.
Windows Live Mail je program, který designem působí svěže, jednoduše a tedy i přátelsky. Tedy jak pro koho. Je tu totiž Ribbon, proklínaný a milovaný zároveň. Pro někoho představuje velké plus, pro někoho je to jasný důvod, proč se tomuto programu vyhnout obloukem. Celkově dobrý dojem z kompaktního programu s několika bonusovými funkcemi kazí takové věci jako jsou chybějící štítky (jinde elementární funkce), nedotažená RSS čtečka a výše popsané podivné chování adresáře.
Který program je lepší nebo horší? Obecně těžko hodnotit. Plusy a mínusy se najdou všude a hodně záleží, jaké má uživatel priority. Chce řešení all-in-one, byť místy komplikované až překomplikované? Nebo raději základní poštovní program, který si rozšířeními doladí k obrazu svému? Či snad program s posledními výkřiky módy v návrhu uživatelského rozhraní, ale s nějakými těmi mouchami různého vzrůstu a hmotnosti? Nechť si každý vybere dle svého.
Který z popisovaných e-mailových programů vás svým konceptem, funkcemi a vzhledem zaujal nejvíce?