Já osobně si myslím, že centrum je pořád lepší a lepší. O té předmětné kampani už tady řeč sice byla, ale přesto - mě se líbila a myslím si, že rozhodně splnila svůj účel - dostat centrum do podvědomí jako jeden ze tří největších portálů. Jen tak dál!
Ano, do podvědomí se dostal. Nedávno mi jedna paní (která není až tak internetově vzdělaná) tvrdila, že "Centrum je lepší než Seznam". Na otázku, jak na to přišla, odpověděla prostě: "To se říká. No ne?" Lidi holt nemají čas zjišťovat objektivní pravdu, musí se spolehnout na názory ostatních. A ty formuje do značné míry právě to, jak je která věc vidět.
BTW neříkám, který site je lepší (a nechci tu FLAME), jenom říkám, že z marketingového hlediska to stejně není úplně nejdůležitější. :)
nechci se dotknout jejich kampane :))) ale kdyz se podivate
na jejich uspesnost... Meli necele 1% :-) pritom bezne TV reklamy
maji AFA kolem 3.5% :) nejhorsi reklama v CZ byla kolem 2%,
takze centrum trhlo rekord :) totez plati i pro jejich billboardy..
pane kolego, dle ceho usuzujete? jsou prece ruzne kampane - nektere jsou imageove, nektere produktove. prvni kampan centra mela charakter imageove, nebo take zavadeci. takove kampane maji sve priority nekde jinde. pro zvysovani navstevnosti existuje take neco, cemu se normalnhe rika "podpora prodeje" - v nasi branzi podpora navstevnosti. bylo by vsak hrichem toto spojovat - takove cesty konci vzdy spatne. prvni vyzkumy ukazuji, ze obecne povedomi o centru se prudce zvysilo.
NEchci snizovat zasluhy centra na propagaci nejen sveho portalu, ale diky publicite i celeho internetu a jeho serioznosti. Nicmene Atlas a Seznam jsou srovnanim znevyhodneni. Centrum jelo naplno cely mesic kampan - at jiz takovou nebo makovou. Az se Seznam a Atlas rozhoupou tak po mesicni kampani uberou patrne Centru - takze si radeji trpelive pockejme. Kdo do toho vidi tak vi, ze Centrum se dostava do podobnych problemu s emailem jako mel Seznam. Seznam se z problemu s postou prave dostava. Vzhledem k tomu, ze nezname podil emailovych PV Centra vuci ostatnim poskytovanym sluzbam, ale ja se domnivam, ze je to velke procento, tak jim muze Seznam brzy hodne ubrat. Atlas si zase polepsi prostrednictvim MSN a oba obri jiste casem spusti sve kampane.
Jinak si pan Antos nevsiml, ze nase stranky pod jmenem STRIX Seznamka.cz, Rande.cz, Bazar.cz a Byty.cz povyrostly i bez mrtveho dedecka take o 40 procent na 7,5 milionu PV.
Vzhledem k tomu, že jedním z cílu toho článku bylo právě vyhodnocení účinku té kampaně Centra, nemyslím si, že by jím byli ostatní poškozeni kvůli tomu, že kampaň neměli. Je zřejmé, že pokud také nějakou spustí, návštěvnost poleze rychleji nahoru zase jim - a znovu tu bude téma na hodnocení.
Co se Seznamky týče, tenhle článek byl zaměřen výlučně na portály, článek o květnovém auditu jako takovém bude ještě následovat.
Pane Antosi, ja si chtel jenom do vas stouchnout. V tom co rikate mate pravdu, ale jde o to, ze o nas stejne nepisete i kdyz narosteme za mesic o 40 procent, spustime novou sluzbu (Rande.cz) nebo postavime nase administratorky na hlavu na Staromestskem namesti v sukni a bez kalhotek. A to nejen vy - nejak se vsem tem internetovym casopisum nehodime k jejich profilu, ktery chteji ukazovat inzerentum.
Proc jsou znevyhodneni? Vzdyt marketing dela kazdy portal stale. Centrum.cz v minulem mesici udelalo kampan, ale to neznamena, ze ostatni nemeli propagaci - kolik toho denne vymeni v bilboardu?
ad mail) minuly tyden zde byl nalez stoury o docasnem probelmu mailu centra - ani v reakcich se vsak neozval nikdo s tim, ze by mel problemy s mailem centra a jeho rychlosti. Hardware mailu je stale posilovan tak jak vznika potreba a aplikace zatezove problemy nema. Co presne prosim mate na mysli?
Jedna vec jsou bannery a jina billboardy a desitky clanku v tisku.
Zkuseny uzivatel moc na bannery neklika, ale pri kampani jako je vase se nejspise ze zvedavosti na Centrum podiva.
O problemu vaseho hotmailu mluvim z vlastni zkusenosti - ted zrovna opet prechazim na hotmail seznamu, ktery jsem kvuli vam na par mesicu opustil - zda se mi rychlejsi a navic mi vas hotmail opkovane hlasil, ze jsem vypadl... nevim jestli to ma neco spolecneho s tim, ze se pripojuji ze Svedska.
Nechci timto Centrum pomlouvat - vase sluzby mi vyhovuji - za firmu vsak je nam lito, ze jste vyradili Seznamku z nejlepsich mist - ci jak se to jmenuje. Nam vsak uz na navstevnosti nepridalo ani umisteni na prvni strance Seznamu.
Reklama byla asi hodne draha, a tak bylo jiste nutne usetrit poplatky za registraci domen. Dnes jsou jiz volne domeny, ktere jeste dnes visi na billboardech (jasevratim.cz tojsemjestenevidel.cz vsichnitammusime.cz tosemjestenevidel.cz). A ty dalsi jiste budou k mani brzo tez. Napadame zaregistravat je a pak jejich web presmerovat na seznam a atlas :-). Myslim, ze by to pro oba konkurecni portaly byla ta nejlevnejsi reklama. Pouhych 1680 za kus.
Rekl bych, ted znovu zaregistrovana, protoze ta prvni registrace Vam nejprve vypadla ze zony a nakonec byla zrusena z duvodu neuhrazeni registracniho poplatku nebo se mylim ? Administrativni chybou bych nazval jednu domenu, ale ctyri?
Mate pravdu :) napr. domena vsichnitammusime byla registrovana dne 24.6.2000 (pravdepodobne porduhe) a stejne tak tojsemjestenevidel a jasevratim :))))))
Reklama byla asi hodne draha, a tak bylo jiste nutne usetrit poplatky za registraci domen. Dnes jsou jiz volne domeny, ktere jeste dnes visi na billboardech (jasevratim.cz tojsemjestenevidel.cz vsichnitammusime.cz tosemjestenevidel.cz). A ty dalsi jiste budou k mani brzo tez. Napadame zaregistravat je a pak jejich web presmerovat na seznam a atlas :-). Myslim, ze by to pro oba konkurecni portaly byla ta nejlevnejsi reklama. Pouhych 1680 za kus.
mohl bych pozadat autora, aby mi vysvetlil, jak muze Seznam, prestoze v absolutnich cislech roste nejrychleji, ztracet podil na trhu na ukor Atlasu a Centra, ktere rostou relativne rychleji???
Hypoteticky priklad: firma A ma zisk 2,- a zvysi svuj zisk o 50% - na 3,- ... naproti tomu firma B ma zisk 10,-, ale svuj zisk zvysi o "pouhych" 30%, tedy na 13,- ... firma A ma tedy ted vyssi podil na ziskovem kolaci?? To sotva ... spis je to naopak - tyto veci je nutno pocitat pres podil z celku (tj. Seznam + Centrum + Atlas, ne "Seznam roste o x%, Centrum roste o (x+30)% - Centrum se rozrusta na trhu na ukor Seznamu) ... zkratka dulezita jsou absolutni cisla, ne relativni prisrustky vzhledem k predchozim udajum ...
Obávám se, že nemáte pravdu. Vyjdu z Vašeho příkladu - ptáte se, zda má po tom přírůstku firma A vyšší podíl na koláči než původně a hned si odpovídáte, že ne. To ale nemáte pravdu: zatímco původně měla 16,7 % z celku, po tom přírůstku má 18,8 %. Ačkoliv tedy firma B v absolutních číslech vyrostla o 3 a A jen o 1, podíl na trhu ztrácí a A naopak získává.
Ono je to vlastně hrozně jednoduché: pokud máte na celkovém přírůstku menší podíl než v celku, váš podíl na trhu klesá. Seznam má dnes řekněme 50 procent, ale v přírůstku ani ne třetinu.
Být investorem, tak po květnové kampani začnu někomu silně šlapat na paty. Vzhledem k objemu peněz vynaložených na květnovou kampaň je výsledek velmi špatný. V normálním podnikatelském prostředí bych očekával rezignaci vedení, protože šlo o beznadějně promrhané prostředky, které se již nikdy nevrátí. A investicí je při nejlepší vůli nazvat nelze.
Ahoj Dane,
kdybys to bral takhle tvrde, tak vetsina z ceskych poskytovatelu obsahu uz nema puvodni management :-)
Kazdy dela chyby, panove z Centra chteli rozkulacit par penez. Prejme jim to.
Cau MK
Dane, kyselé hrozny, že? Já přešel na Centrum ještě před tou jejich nepovedenou kampaní a nelituju. Hledá se tam mnohem rychleji než na Seznamu a najde se, co je třeba, a ne spousta neplatných odkazů. O Atlasu nebo Zmiji bych se radši ani nezmiňoval.
Naproti tomu na Světě Namodro se dnes zveřejňují hlavně plky. Já jej ještě před rokem četl celý - teď mrknu na jeden dva články nebo často vůbec na žádný. A od svých kolegů slýchám totéž. K čemu vypiplaná technologie, když chybí obsah.
P.S. Po zkušenostech z jiných serverů se odmítám podepisovat. Jsem tak ušetřen sprostých mailů.
Musím souhlasit s panem "Anonymovem". Taky jsem si nedávno vzpomněl, jak se Dan kdysi pyšnil vysokou rychlostí SNM. Když dnes čekám pět minut, než se ukáže celá první stránka Světa Namodro, vždycky si říkám: dnes naposled... A po přelétnutí titulků "zpráv" rychle odcházím na Živě.
No na to je prave super Centrum, kde si na jednu stranku nastavim zobrazovani titulku z Zive a SNM (a jeste mnoha dalsich) a pak uz se jen kazdy den podivam na titulky (u nekterych i s kratkou anotaci) a otevru si jen to, co me zaujme. Nemusim cekat na dlouhe natazeni titulni stranky zadneho serveru, a Centrum mi tak setri docela hodne casu :)))))
Kysele hrozny? Proc? Me se Centrum.CZ libi, je velmi dobre udelane, funguje, prijemne se pouziva - v tomhle ohledu jsou lidi co Centrum vytvareji dobri a patri se je za to pochvalit. Nic se ale nemeni ze pri pohledu nekoho kdo by zainvestoval je vysledek reklamni kampane SPATNY a penize jsou tedy vynalozeny take neprilis dobrym zpusobem.
Dle meho nazoru byla kampan Centra povedena, i kdyz (jak ted ctu) nemela takovy uspech, domnivam se, ze vice lidi nyni zna centrum.cz nez svet.namodro.cz. Ovsem svete nenech se zahnabit, tvuj novy majitel, nami vsemi milovany Telecom, ti jiste nejakou tu korunku na propagaci prenecha.
Preji Vam alespon takovy uspech jako melo Centrum.
Otázka je, jestli se Centru reklama celkově vyplatí. Obje, prostředků získaných nazobrazování bannerů bude v roce 2000cca 80 mil.Kc. Centrum proinvestovalo do reklamy desitky milionu a cekaji je jeste dalsi investice do HW a do lidi. Na reklamu Centra odpovi oba velke portaly protitahem, ktery bude mit urcite vyssi uspesnost, protoze maji jiz vytvorene podvedomi v uzivatelich o svem jmenu a navic predpokladam, ze jejich kampan bude daleko inteligentnejsi.
Nedokazu si zduvodnit, proc nekdo dela propagaci na neco, co nema nic spolecneho s propagovanym produktem. (www.tojsemjeste..cz,...) takova reklama bude ucinna pouze na lidi, ktere zasahne ve velkem a nebo ji budou sledovat. Bohuzel v nasem state zatim 80% lidi nevi o co v teto reklame slo a proto si dovolim tvrdit, ze slo o vyhozene prostredky. Za ty penize by se dalo udelat daleko vic.
PS.: Proti Centru nic nemam :-) a zdravim pana Tomka
Ad: Ve svete se obecne ukazuje, ze televizni reklama na spolecnosti typu ".com" ma - i v prestiznich vysilacich casech (v USA napr. finale NFL) velmi omezene zacileni a navstevnost se ve vetsine pripadu zvysuje pouze jednorazove, aby se v ramci delsiho casoveho useku vratila do normalu... uvidime, co na to Centrum.