to že by si měl každý školák umět dohledat informace z různých zdrojů a vyselektovat ty nerelevantní považuji za samozřejmost. Jen bych čekal, že to bude mít v náplni ministerstvo školství a tahle Rada maximálně vyvolá diskuzi, tlak. Proč hned zakládat další komisi? Kdo ji zaplatí? Nechci aby to bylo z mých daní.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Medi%C3%A1ln%C3%AD_gramotnost
Nejčastěji citovanou definicí mediální gramotnosti v Česku je od prof. Jana Jiráka: „Tento pojem by měl sdružovat základní schopnosti – vyhledávání informací, vyhledávání obsahů, porozumění všech jejich významů, schopnosti sdělení analyzovat a porovnávat s dosavadními zkušenostmi, schopnost kriticky hodnotit.“[3] Tato definice se projevila i následně v tzv. Rámcových vzdělávacích programech, které vymezují školní mediální výchovu.
Ano, nechme ovce ovcemi. :) Před lety, ještě před zavedením mediální výchovy do základních škol, jsem se účastnil malého "nástřelu". Na pár příkladech jsem se přesvědčil, jak lehce podléháme médiím a neumíme vyhodnocovat předkládané informace a to se nebavím o neschopnosti porozumění čteného textu, kterou lze často vidět i ve zdejší diskusi. V této době je důležité ovčany mediálně vzdělávat, protože dnešní doba je "dobou informační".