Sponzoring = Reklama
Upoutávka na komerční produkty = Teleshoping
Pokud to zákonodárci vidí jinak, je to sice smutné, ale na věci to nic nemění. Jde jednoznačně po obcházení zákona. To je vůbec česká specialita, ojebat co se dá. A pak má být legislativa stručná a přehledná ...
Upoutávky, vysílané na produkty z Edice ČT, jsou úplně normálním teleshopingem a je ˇpřitom úplně jedno jestli komerčně prodávané zboží v nich inzerované nějak souvisí nebo nesouvisí s produkcí ČT nebo s jejími zaměstnanci (často bývalými). Prostě nesouvisí přímo s vysíláním a hlavně je jejím cílem vytáhnout z lidí další peníze, tedy má ryze komerční motiv.
Sponzoring je, jinak řečeno, finanční podpora, výměnou za propagaci komerčního zboží nebo služeb. Od reklamního spotu se sponzorský spot fakticky liší pouze tím, že není od souvisejícího pořadu oddělen znělkou, čímž je jeho efekt ještě větší.
Já bych byl na ČT naštvaný, kdybych byl knihkupcem neprodávajícím "jejich" knihy. V upoutávce téměř vždy zazní něco ve smyslu "Knihu dostanete u dobrých knihkupců." To znamená, že knihkupec, který nemá a ani nechce mít nějaký jejich brak je špatný knihkupec? Kdo dává ČT právo posuzovat, jak je který knihkupec dobrý, navíc na základě toho, jestli má na pultě nějaký pitomý kalendář od Cibulky?