Česká televize dodržuje veškeré povinnosti a závazky, které pro ni vyplývají z platné legislativy i Kodexu ČT. Na svém prvním programu tak využívá pouze ty formy reklamního sdělení, které ji dovoluje zákon č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizní vysílání, konkrétně sponzoring pořadu a umístění produktu. Nikoli však bezhlavě, jak se snaží autor článku naznačit. Nasazení všech sponzorských vzkazů zvažuje velmi pečlivě, jak z hlediska jejich množství, tak z hlediska obsahu. Poptávka na straně sponzorů je několikanásobně vyšší, než počet sponzorských vzkazů, které se na obrazovce objeví.
PŮVODNÍ GLOSA: ČT 1 nevysílá reklamu, ani nepřerušuje pořady reklamními bloky… Nebo to je jinak?
Ve většině případů jde o desetivteřinové vzkazy a celkový vysílací čas těchto sdělení v jednom bloku nikdy nepřekračuje jednu minutu vysílacího času. Tvrzení o pětiminutovce sponzorských vzkazů je tak přinejmenším nesmyslné. Tedy, pokud si autor tato sdělení neplete s upoutávkami na pořady a dalšími složkami vysílání, které nemají obchodní charakter a jsou běžnou praxí a nezbytnou součástí programu všech televizí.
Upoutávky, vysílané na produkty z Edice ČT, které Česká televize sama vydává na podporu svých pořadů, v žádném případě nelze zaměňovat s teleshoppingem, který má naprosto odlišný charakter, cíl, podobu adt. a který je na České televizi zákonem zakázán. Navíc, i počet těchto upoutávek byl oproti minulosti výrazně omezen, nasazují se zásadně mimo primetimové časy a jejich čas nepřesáhne třicet sekund, přičemž jdou maximálně dvě za sebou.
Na dětském kanále ČT :D pak nejsou samozřejmě umisťována žádná obchodní sdělení a, jak jsme již avizovali, Česká televize se rozhodla tento stav zachovat i v roce 2014. V rámci ČT :D tedy poutá pouze na vybrané produkty (pohádky, edukativní pořady pro děti, …) a pouze formou, která je vytvořena speciálně s ohledem na dětského diváka.