Hlavní navigace

Česká televize neporušuje zákaz reklamy na ČT 1, nevysílá ji ani na Déčku

10. 12. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Tisková mluvčí České televize reaguje na nedělní glosu serveru DigiZone.cz o nebývalé míře sponzorských vzkazů a reklamních minipořadů na programu ČT 1

Česká televize dodržuje veškeré povinnosti a závazky, které pro ni vyplývají z platné legislativy i Kodexu ČT. Na svém prvním programu tak využívá pouze ty formy reklamního sdělení, které ji dovoluje zákon č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizní vysílání, konkrétně sponzoring pořadu a umístění produktu. Nikoli však bezhlavě, jak se snaží autor článku naznačit. Nasazení všech sponzorských vzkazů zvažuje velmi pečlivě, jak z hlediska jejich množství, tak z hlediska obsahu.  Poptávka na straně sponzorů je několikanásobně vyšší, než počet sponzorských vzkazů, které se na obrazovce objeví.

PŮVODNÍ GLOSA: ČT 1 nevysílá reklamu, ani nepřerušuje pořady reklamními bloky… Nebo to je jinak?

Ve většině případů jde o desetivteřinové vzkazy a celkový vysílací čas těchto sdělení v jednom bloku nikdy nepřekračuje jednu minutu vysílacího času. Tvrzení o pětiminutovce sponzorských vzkazů je tak přinejmenším nesmyslné. Tedy, pokud si autor tato sdělení neplete s upoutávkami na pořady a dalšími složkami vysílání, které nemají obchodní charakter a jsou běžnou praxí a nezbytnou součástí programu všech televizí.

Křisťálová Lupa 24 hlasovani

Upoutávky, vysílané  na produkty z Edice ČT, které Česká televize sama vydává na podporu svých pořadů, v žádném případě nelze  zaměňovat s teleshoppingem, který má naprosto odlišný charakter, cíl, podobu adt. a který je na České televizi zákonem zakázán. Navíc, i počet těchto upoutávek byl oproti minulosti výrazně omezen, nasazují se zásadně mimo primetimové časy a jejich čas nepřesáhne třicet sekund, přičemž jdou maximálně dvě za sebou.

Na dětském kanále ČT :D  pak nejsou samozřejmě umisťována žádná obchodní sdělení a, jak jsme již avizovali, Česká televize se rozhodla tento stav zachovat i v roce 2014. V rámci ČT :D tedy poutá pouze na vybrané produkty (pohádky, edukativní pořady pro děti, …) a pouze formou, která je vytvořena speciálně s ohledem na dětského diváka.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).