To je samozřejmě nesmysl, protože nejenom HD/SD, ale ani digitál nebyl kompatibilní s analogem. V dnešní době to navíc vůbec není o kompatibilitě, protože ČT může klidně průběžně vybavovat celý svůj řetězec do 4K a nijak se to nedotkne stávajícího šíření signálu k divákům, pouze přibude navíc možnost mít i signál ve 4K. V podstatě totéž, jako kdysi v době SD a nástupu HD, kdy byl také jeden společný HD kanál ČT, pak tuším 2 a pak už to šlo až do současné podoby. A bohužel i v té době byla spousta mudrlantů, kteří všude vypisovali, jak je HD k ničemu, jak jsou to vyhozené peníze, že na to divák nemá zařízení a bla, bla, bla. A ti stejní dneska čumí na HD a k SD by se jistě už nevrátili, akorát zase mají nutkavou potřebu se nějak zviditelnit, tak brojí proti 4K aneb s něčím takovým se do Evropy jít nedá...
Rok <2010:
"tak spočítejte to vybavení v současnosti v HD a v SD, když je to tak jednoduché a pošlete nabídku do ČT"
Rok <2000:
"tak spočítejte to vybavení v současnosti v digitálu a v analogu, když je to tak jednoduché a pošlete nabídku do ČT"
Rok <1990:
"tak spočítejte to vybavení v současnosti ve stereu a v monu, když je to tak jednoduché a pošlete nabídku do ČST"
Rok <1975:
"tak spočítejte to vybavení v současnosti v barvě a v č/b, když je to tak jednoduché a pošlete nabídku do ČST"
Mně jako divákovi je vcelku jedno, jestli 1080i nebo 1080p, vždy bude odskok od SD výrazný a to se počítá. Stejně tak dnes, v roce 2020 nemám potřebu koukat na 4K přenosy. Ale považoval bych za rozumné, vybavit nějaké pracoviště 4K technikou na úrovni kamery, střižna, záznam. A vybírat perspektivní pořady, u kterých je šance že by mohly zajímat diváka i za 10 let a ty takhle natáčet i když odbavovány budou zatím v HD.