Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku České e-shopy neumějí vyhledat zboží od Jarek - Idea je to krásná, ale zkuste si spočítat,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 8. 2007 3:37

    Jarek
    Idea je to krásná, ale zkuste si spočítat, kolik by stálo dělat individuální popisky např. k 10 tisícům položek zboží, které běžný IT eShop nabízí.
    Navíc se hodně modelů neustále obměňuje (každý týden minimálně stovky položek mizí a nové přibývají), takže by to byla hodně sisyfovská práce, na malé českém trhu myslím bez odpovídajícího efektu (zvýšený nákup).

    Všechny eShopy fungují díky automatizaci a hromadnému importu dat, takže dodá-li distributor či výrobce jen 320 pixelů širokou velkou fotku a náhled v eShopu má 300 pixelů, pak skutečně otevřením velkého obrázku nic nezískáte, za to však nemůže eShop. Pokud eShop otevírá velkou fotku z náhledu (protože větší fotku nemá), je chybně naprogramovaný.

    Na odhalení případných neduhů zboží slouží recenze, kde však jsou magazíny odkázány na to, co nám výrobce milostivě a často i po mnoha urgencích zapůjčí.
    Nemůžeme přece rozbalit notebook, nainstalovat na něj systém a všechny potřebné programy, 14 dnů na něm testovat a pak ho prodat za cenu nového - velkoobchod ho samozřejmě zpět také nevezme.

    Dále neexistuje minimálně v Česku IT maloobchod, který by měl všech 10 tisíc položek skladem a velkoobchod své zboží zásadně nerozbaluje, není tedy jak zjistit, co je skutečně v balení, nebo si udělat vlastní fotky všeho.

    To všechno si může dovolit např. výrobce loutek, který obmění pár (desítek?) figurek za rok, každý model mu projde rukama a má v eShopu maximálně pár set položek, ne tisíce.
  • 1. 8. 2007 18:42

    Jarek
    1) Psal jsem že si nestěžuji, jen konstatuji jak zmršené jsou na českém Internetu marže. Se slušnými lidmi se snažím vést diskusi, jak z toho začarovaného kruhu snižujících se marží ven, nic víc.

    2) Konstatoval jsem, jak vypadá situace u většiny eShopů, nejen u nás. Tzn. působí-li např. 300 eShopů v oboru, kde jsou dodavatelé schopni dodávat ceny, doby dodání, popisky a fotografie pro import, samozřejmě toho těch 300 eShopů využívá. Jen ti největší co na to snad vydělávají, nebo mají dostatek kapitálu na ztrátovou činnost pak dokonce i ty desetitisíce popisek upravují.

    3) Přeji vám, aby situace ve vašem oboru byla ještě dlouho taková jak uvádíte, pokud do toho vkládáte takové úsilí a vrací se vám to v zisku, pak vám mohu jen gratulovat.
  • 2. 8. 2007 12:32

    Adam (neregistrovaný)
    ad 1) mršíte je ale i sám svým přístupem, který je stejný jako ten na který žehráte... když všichni skočí ze střechy,skočíéte také???

    ad 2) a 3) "většina" - většina moc nevydělává, zkuste popřemýšlet proč... Právě ta práce a vložený kapitál do ní přináší ovoce, tedy i nový větší kapitál... pohodlně naimportovat tabulky (s chybami) z excelu umí každý trouba... nic ve zlém... stejné přirovnání by bylo kdyby kamenný obchod si tam jako prodavače troubu co daný výrobek vidí prvně a nic o něm neví a vymlouval by se, že on na lepšího prodavače nemá protože prostě nemá tolik zákazníků... proč jich asi nemá tolik??? (rozumějte tolik ve smyslu těch kteří přináší zisk) Asi Vám nedochází základní poučka z ekonomie nebo i selského rozumu, že více zákazníků (za každou cen) není vždy větší zisk ani lepší volba... jde o to najít tu správnou mez a cit pro tu hranici... Mám však pocit, že Vy si zaděláváte na problémy sám... K čemu Vám jsou ty hypoteticky miliardové obraty (kterým nevěřím ani omylem) když na nich vyděláte třeba méně než eshop s milionovými obraty??? Vidina, že se to časem změní?? že to množství zákazníků takto "podchycených" příště dá vydělat??? Omyl, nedá, tojsou ti typy, kteří Vás vžd ypřitlačí ke zdi, pokud se necháte, a když se nenecháte, půjdou jinam... Není to tak dávno co vyšel někde článek o "mrtvém koňovi" možná jste ho někde zaregistroval...

    Omlouvám se za negativní tón, nemyslím to špatně, ale takové žehrání na něco co sám podporujete mne vždy "rozpálí"... :-)) I já Vám ač potenciálnímu konkurentovi přeji hodně úspěchů....
  • 3. 8. 2007 4:02

    Jarek
    1) Můj přístup je jiný, kritizuji ty, co mají TRVALE nastavenou nesmyslnou marži. Nejde mi jen o to bezhlavě prodávat jen abych prodal, ale o spokojenost zákazníka a náš zisk. Když přistoupím na zákazníkův požadavek snížení ceny podle hloupého konkurenta, pak je to u mne vždy individuální a racionální rozhodnutí, které může mít více důvodů, např.:
    a) jde o trvale nakupujícího zákazníka, na kterém dlouhodobě vyděláváme a nechceme o něj tedy přijít
    b) prodejem právě tohoto výrobku i s nízkým ziskem můžeme aktuálně dosáhnout lepší dealerské skupiny u některého z dodavatelů, což nám umožní vylepšení nákupních cen
    c) jde o nového zákazníka, který už při dalším nákupu, nebo při nákupu více položek nemusí tlačit na minimální ceny

    Např. tu mám právě včerejší e-mail žadatele o nižší cenu, kterého jsem musel odmítnout, neboť bychom šli prodejem za jím požadovanou cenu do ztráty:
    "Cenový rozdíl mezi vámi a druhým obchodem není tak velký, něco bych projel za benzín... u vás jsem už nakupoval a byl jsem spokojen,takže až se rozhoupu objednám si u vás."

    Takoví zákazníci pak ze mne dělají reálného optimistu, ne bláhového snílka.

    2) Ad "miliardové obraty": nepsal jsem NIKDY a NIKDE, že jich dosahuji nyní na Internetu nebo za rok, ale že jsem dosáhl "celkem přes miliardu Kč obratu ve svých, či mnou řízených firmách", tedy cca od roku 1993 (založení mé první právnické osoby) doteď.

    Proč si myslíte, že by někdo, kdo narozdíl od většiny zde diskutujících (v lepším případě) nepíše anonymně veřejně lhal v tak snadno prokazatelné záležitosti, jako je obrat jeho firem? Daňové přiznání jsem měl povinně ověřováno nezávislým auditorem a má firma byla v jednom roce i mezi TOP 50 největších obchodních společností v Česku.

    Takže se pletete (věřím že jste jen zmaten jinými anonymy, kteří zde vyloženě lžou), nejsem ten, kdo by jen "honil obraty", ale za ty roky podnikání již dávno vím, že obrat je k ničemu, pokud firma neumí dosahovat zisku.
    Stejně tak samozřejmě vím, že 80% zisku obvykle tvoří 20% zákazníků a pod., to si asi my dva nemusíme vykládat.
  • 3. 8. 2007 13:01

    Adam (neregistrovaný)
    Ad 1 c) Zde jsem jiného názoru, v a i b souhlas...

    Ad 2) jakjsem napsal v jiné odpovědi na Váš příspěvek, PSAL jste o tom v souvislosti s e-businessem a také původně jedním účetním rokem... to že Vánm to nedocvakává nebo nechce docvákavat, to je druhá věc....

    To že máte potřebu se podepisovat a tvořit si tak zpětné odkazy a lákat tak lidi na svůj web je zcela Vaše věc, to že druhý tuto potřebu (skoro až spamování) nemá, neznamená, že neříká pravdu...

    Ej... top 50 v Česku... tak to opatrně..:-) dám ruku do ohně že tomu tak není... Ale už vidím, jak se z toho zase vykrucujete stylem "psal jsem mnou řízená firma" a já tam dělal asistenta řediteli a ta naše firma takový obrat skutečně měla" :-))) Nic ve zlém, ale prosím proč máte potřebu stále ze sebe dělat něco co nejste... Vždyť to je tak snáze dohledatelné... každá z top 50 firem má ROČNÍ obraty řádově v desítkách miliard...

    Nesouhlasím s tím, že by 80% zisku tvořilo 20% zákazníků... Alespoň u nás tomu tak není... Ale s Vaším popsaným přístupem se nedivím a také myslím, že do toho budete jen a jen zabředávat dál a dál...
  • 31. 7. 2007 18:36

    Jan Angelovič
    Spousta shopů uvádí u zboží povídání o jeho přednostech, ale jen málokdy zmíní i nedostatky. To je ale velká chyba! Vemte si např. LCD: Když si budu myslet, že je display jako display, tak koupím to nejlevnější. Ale když mi obchodník uvede, co všechno ten nejlevnější NEMÁ nebo neumí, možná si připlatím pár stovek za pocit, že mám něco navíc.

    České obchody zamrzly u uvádění doby odezvy, která ale nahrává technologicky méně kvalitním TN obrazovkám. Někdo preferuje matný a někdo zase lesklý display, ale najít takovou informaci na stránkách obchodu je kumšt. Takže se studují fotky a googluje. Bohužel výrobci uváděné povrchové úpravy jsou často označovány marketingovým slangem a ani odborník si vždy pod tím kterým názvem nic nepředství.

    Většina obchodníků své nabízené zboží nikdy neviděla, často mají stejné obrázky, popisky i názvy. Kliknutí pro "větší obrázek" pak ukáže tu samou miniaturu v novém okně. Navíc jde přece o obrázky ilustrační. Oni výrobci a dovozci jsou jistě také pěkná verbež ve stylu revize sem - revize tam, ale hlavním viníkem je většinou obchodník.

    Že si vykutálený uživatel vybere v pohodlí vašeho draze zaplaceného webu a pak nakoupí jinde? Možná. Ale já doufám že ne.
  • 1. 8. 2007 8:23

    bez přezdívky
    Individuální popisky a fotky jsou pro vás sisyfovská práce, pro alzu nebo czc samozřejmost. Tak mi to vysvětlete!

    Vy si nejdřív stěžujete, jakou úžasnou přidanou hodnotu svým zákazníkům dáváte a pak se ukáže, že jste podle mě úplně stejný přeprodejce, jako ty stovky dalších. Myslím si, že vy nemáte nárok na ŽÁDNOU marži, tak si nestěžujte na těch 0.5 %!

    Jak chápu vaše vlastní vyjádření, jen pravidelně spustíte automatický import, na popisek nesáhnete, na obrázky taky ne, chyby nezkontrolujete, protože "to v tom množství nejde" a eshop máte pitomý, protože pro zlepšení by to "programátor musel celé překopat".

    Možná by se hodilo tady některá vaše tvrzení vypíchnout:

    - design máte stejný 4 roky ("Sám na to hledím 4 roky")
    - o funkčnosti eshopu u vás rozhoduje programátor a jeho lenost ("řekl programátor, že to z historických důvodů jednoduše seřadit nejde")
    - uživatelské testování rozhraní neprovádíte ("Asi na ten shop naženu 50 lidí někde na náměstí, abych se ujistil, zda je to opravdu tak hrozné")
    - pageranku nerozumíte ("starší domény tft4u.cz bude jen alias na novější lcd4u.cz, čekali jsme na přesunutí GPR")
    - všechno v shopu je jen automatický import od distributora ("Jinak popisy zboží pocházejí v 95% od distributorů či výrobců", "Dodací lhůty aktualizujeme v určitých intervalech dle stavu skladu našich dodavatelů", "Všechny eShopy fungují díky automatizaci a hromadnému importu dat")
    - nemáte přehled o svém sortimentu ("Ty tisíce položek samozřejmě nemá kdo ručně kontrolovat")

    Za co by vám tedy lidé měli platit? Za to, že když si něco objednají, tak vy to obratem objednáte u distributora a se zdržením jim to přepošlete?

    Myslím, že jste se pěkně v téhle diskusi odhalil. Vaším přáním zřejmě je mít marži dvacet procent a nemuset na nic ani sáhnout. Divím se, že u vás VŮBEC NĚKDO nakupuje! Podle PC komponent soudím, že ta vaše linkfarma je jen past na blbečky, co nemají přehled a omylem si něco objednají. To se nedivte, že už se nevrátí.
  • 1. 8. 2007 13:56

    Adam (neregistrovaný)
    Musím se připojit k Vašemu názoru i k názoru jednoho kamenného prodejce viz výše...

    Naše forma provozuje eshop v jiném segmentu, kde jsou také tisíce položek, ale ŽÁDNÝ dodavatel v tomto segmentu nemá k dispozici nějaké tabulky k naimportování do systému... VŠE děláme ručně!!! fotky si často pracně dolujeme z pdf katalogů kde je musíme pracně čistit upravovat apod nebo dohledávat na webech značky v jiných jazycích apod. Popisky nejsou často žádné nebo v angličtině, čili je musíme překládat a vhodně upravovat a HLAVNĚ je psát VLASTNÍMI slovy z hlediska originality, odlišení se pro zákazníka i pro vyhledávače atd... A děláme to a jde... samozřejmě že náklady jsou mnohem vyšší a tudíž marže půl procenta by byla nesmysl, ale jde to a zákazník má co potřebuje a světe div se i to a rád zaplatí... Takže pan Jesenský jen pláče nad svou neschopností a neseberflexe a od odvíjející se jeho klientely, která jej tlačí dále do pasti tak jak psal jiný přispěvatel...

    Provozovat kvalitně eshop je mnohem náročnější na čas i prostředky než obchod kamenný, nikoli naopak jak se lidé mylně domnívají... Ale zase je to odměněno větším koláčem trhu zákazníků než v případě kamenného obchodu... Argumentace, že eshop neplatí nájem prodejny je úsměvný... ano většinou neplatí, platí třeba sklad, který je levnější, ale je zapotřebí daleko více práce a času než s kamenným obchodem... v kamenném obchodě složitější výrobek prostě vstvíte a hotovo, na eshopu musí mít téměř samostatný miniweb aby zákazník dostal co potřebuje....
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).