Hlavní navigace

Názory k článku České e-shopy neumějí vyhledat zboží

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 7. 2007 8:38

    skyfinger (neregistrovaný)
    Ja nakupuji pocitace a komponenty na www.kak.cz Tam maj docela dobre vyhledavani dle parametru. Ted si vybiram notebook (uz asi mesic) a LCD. Pozadavky jsou lehci nez 3 kg bez kamery min 1GB ram, min Wi-fi atd. Lze to ruzne specifikovat. U LCD mam pozadavek rozliseni min 1680x1050, min 22" obrazovka a aby to melo DVI, pak to sesortuji dle ceny a vysledek si asi koupim. LCD to nejaky Acer, notebook jeste nevim. Neni to idealni ale zatim nejlepsi co jsem nasel. Jde tam vybrat jestli ten parametr ma byt roven, nebo ma byt vetsi/mensi. Jo a vzdy to ukazuje kolik vyrobku odpovida tomu filtru.
  • 30. 7. 2007 9:37

    Petr (neregistrovaný)
    Podle me zkusenosti uzivatel (zakaznik) zejmena u masovejsiho obchodu nechce ani tak vyhledavani jako poradit. Lidi, kteri prichazeji s konkretni predstavou a vyhledavani podle parametru jim slouzi v podstate jen k utvrzeni v jejich rozhodnuti, neni vetsina. Bezny zakaznik prichazi s velmi mlhavou predstavou, co chce.

    Pro ilustraci: Predstavte si vyhledavaci stroj autobazaru. Podle ceho vyhledava? Znacka auta (a ta predevsim), pocet kilometru, cena - co jeste? A ted si predstavte zakaznika. Chtel by auto, kam se mu dobre bude nakladat detska autosedacka. Pokud se bude dobre nakladat kocarek, je to fajn, ale dite mu z nej za rok odroste, takze to az tak nutne neni. Druhe dite neplanuje. Ma nejasnou predstavu, ze nemecka auta jsou kvalitnejsi, ale je ochoten si to nechat rozmluvit. Kdyz ho auto chytne za srdicko, klidne vyklopi o ctvrtinu vic, nez puvodne planoval. - A ted mi reknete, jak ten vyhledavaci stroj nasemu zakaznikovi pomuze.

    Tady je rozdil v ocekavani. E-shop muze fungovat tak, ze pri vyhledavani vyrobku s kodovym oznacenim KYZ-3815 na nejakem googlu da nejnizsi cenu - s tim, ze podpora prodeje je problemem nekoho jineho. Anebo muze fungovat tak, ze umi prodat zakaznikovi, ktery "potrebuje digitalni fotoaparat pro babicku".

    Ten druhy samozrejme riskuje, ze na nem ten prvni parazituje - poradim se u odborniku a pak nakoupim na levnejsi nabidce. Ale zda se, ze velke a uspesne shopy se rekrutuji z toho druheho typu.
  • 30. 7. 2007 11:08

    anonymní
    1. bylo to mysleno v urcitem kontextu....neni vhodne a v tomto pripade ani spravne to vytrhavat!

    2. milionkrat se mi stalo, ze me nutili prochazet jednotlive zbozi nez jsem prisel na to co opravdu chci, a to jen proto ze zmineny parametr filtru nebyl k dispozici.

    jak dlouho myslite ze clovek vydrzi prochazet to jedno po druhem? 10, 20? polozek a pak co? - pujde jinam, ne? dyt to je vopruz!
  • 30. 7. 2007 15:53

    Norbert (neregistrovaný)
    pomoci filtru, ktere se daji spojovat
    viz. http://www.dabs.com/

    Vyhledavani jako takove je vhodne jen kdyz znate primo nazev vyrobku ci SKU.
  • 31. 7. 2007 7:55

    Petr (neregistrovaný)
    Jo. Ale svoje auto jsem tam nenasel (v dobe, kdy bylo v Cechach bezne prodavane uz pres rok) a odpovedi na otazku, kdy to vlastne opravi, byly opakovane typu "nejpozdeji do tri mesicu". Po pulroce jsem to vzdal.

    Konfigurator je jen natolik dobry, jako aktualizace databaze pod nim.

    Jo, a zkuste si v tom konfiguratoru zaskrtnout, ze chcete lehke disky se zimni povrchovou upravou. Schvalne, jestli tam to cudlitko najdete.
  • 30. 7. 2007 12:34

    pepak (neregistrovaný)
    1) Verim, kdybych kupoval mikrovlnku, tak postupuju prave takhle (protoze o mikrovlnkach vim houby a nepocitam, ze bych ji chtel pouzivat tak casto, aby mi stalo za to si ty informace zjistovat).

    3) Nesouhlas, ze dvou duvodu:

    a) To "kdekoliv" je docela problem najit a i kdyz to najdu, neni vubec jiste, jestli to bude relevantni (treba je to prilis stare - to byl nedavno muj pripad, kdyz jsem hledal desky s ISA sloty; nebo se to k nam nedovazi a individualni dovoz z ruznych duvodu neni prijatelny). Pokud si neco podle parametru vyhledam v obchode, mam aspon sanci, ze to nekdy dokazali prodat a treba ten zazrak dokazi i zopakovat.

    b) Mozna jsem vyjimka, ale zjistuju, ze pokud jsou cenove rozdily dost male (a to v IT docela jsou), tak radsi koupim tam, kde to mam jednodussi - kde uz mam vytvoreny ucet, kde nemusim zapinat skriptovani, kde zaplatim kartou apod. Maximalne zohlednim, jestli si to muzu okamzite vyzvednout (vcetne toho, jak se k tomu obchodu dostanu a jak daleko budu muset tahat jak tezkou krabici). Ze za techto podminek casto vyhraje eBay, to uz je jen nahoda :-)
  • 30. 7. 2007 12:44

    anonymní
    1) Ta mikrovlnka byla příklad, velice podobně postupoval třeba známý, který kupoval automatickou pračku

    3a) Tím kdekoliv jsem myslel v libovolném e-shopu na daném trhu. Samozřejmě vím (a počítám, že ostatní hledači dle parametrů taky), že v informacích bývají chyby a ověřuji si informace na několika místech. Problém samozřejmě je deset prodejců odebírajících od stejného velkoobchodu a tudíž disponující stejným popisem. Mimochodem - zrovna na mall.cz jsem při hledání ledničky narazil na tolik nesrovnalostí (oběma směry - jak to, že uvedené vlastnosti lednička neměla, tak i to, že lednička byla ve skutečnosti lepší než dle popisu).

    3b) Záměrně jsem nepsal v původním příspěvku nejlevnější, ale nejlevnější důvěryhodný. Myslel jsem to v širším úhlu, prostě ten obchod, kde mám nejlepší podmínky (přičemž cena má velmi často velkou váhu) a ne ten obchod, na kterém jsem zboží dle parametrů našel. Takový ekvivalent omrknutí ledničky v kamenném obchodě a její následné objednání z e-shopu. Náklady (v prvním případě na provoz hledání dle parametrů, v druhém na držení ledničky na prodejně) nese jeden, zisk však realizuje někdo úplně jiný.
  • 31. 7. 2007 6:24

    Jarek
    Děkuji autorovi za podnětný článek, jen bych jako dlouholetý provozovatel eShopů vlastní výroby rád podotkl, že naprogramování něčeho blížícího se k dokonalosti z hlediska většiny zákazníků i provozovatelů stojí statisíce až milióny korun a marže (hrubý zisk) se na českém Internetu (minimálně u výpočetní techniky a spotřební elektroniky) pohybují často i kolem 0,5% (slovy PŮL PROCENTA!), tedy 200 korun na notebooku za 40.000 Kč. Z toho ještě musíte zaplatit sklady, mzdy, energie, telefony, připojení na Internet, webhosting, režijní náklady, dopravné, balné, a pod.
    Z toho myslím jasně vyplývá, že přestože bych třeba já osobně pro zákazníka udělal první poslední (poradil jsem osobně tisícům tazatelů, naše recenze si přečetly statisíce čtenářů, zboží osobně předáme klidně i o víkendu či večer, jak zákazník potřebuje a pod.), díky tlaku zákazníků na ceny nevyděláme na to, abych těch mnoho set úprav, které mám sepsané pro programátora mohl ihned nechat zrealizovat.

    Jak vidno z článku, obdobně na tom zřejmě bude většina českých internetových obchodníků, když asi neexistuje ideální eShop, přestože většina z nás jistě ví, co by bylo potřeba zlepšit a jak by takový eShop měl vypadat.

    Chápu že zákazníky výše uvedené skutečnosti absolutně nezajímají a většinou si i nadále budou zboží hledat v eShopech nejlepších na vyhledávání či s dokonalými popisky, nebo se půjdou poradit do kamenného obchodu, aby pak stejně nakonec nakoupili u toho nejlevnějšího eShopu, jen jsem chtěl, aby zde zazněla také informace z druhé strany.

    Pokud by však odteď třeba jen o půl procenta více zákazníků podpořilo své obchodníky, kteří jim např. dobře a kvalitně poradí, nebo mají šikovný eShop, zase by mohlo přibýt kvalitněji naprogramovaných eShopů či kamenných prodejen s více druhy vystaveného zboží.

    Abych předešel "chytrým" radám zdejších anonymů, musím podotknout, že si nestěžuji, jen konstatuji. Má práce mne baví, jinak bych ji nedělal.
  • 31. 7. 2007 8:34

    Petr (neregistrovaný)
    A on vam nekdo drzel u hlavy pistoli a nutil provozovat eshop s pocitaci? Je spousta komodit, kde se marze pohybuji kolem 20-30%, dost je i s 50 a vice. Nechapu ze si lidi zvoli ze budou prodavat zrovna takovyhle sortiment (kde je obecne znamo ze je trh zmasakrovan) a pak breci jak maly z toho maji zisk.
  • 31. 7. 2007 9:47

    Pavel Szalbot (neregistrovaný)
    Jen k těm notebookům. Vzhledem k tomu, jak se občas liší ceny nejoblíbenějších shopů (nemluvě o rozdílu mezi nimi a těmi pod vrcholem) a ceny, které nabízejí velkoobchody i těm nejmenším odběratelům, jste mě s marží 200 korun za 40 tisícový notebook docela pobavil.
  • 31. 7. 2007 8:25

    Jarek
    Ne já, ale čeští internetoví obchodníci obecně jsou ve vlastním bludném kruhu.

    Můj čas je příliš drahý na to, aby jezdil kamsi do kamenných obchodů, kde stejně daný výrobek obvykle nemají skladem (tzn. dvě cesty) a kde NIKDY nemůže prodavač ihned vysypat z rukávu takovou kvalifikovanou odpověď či radu, jakou dodá do 24 hodin internetový obchodník.
    V každém obchodě je sortiment natolik široký, že nikdo nemůže z hlavy vědět ke všemu všechno, dobrý internetový obchodník si co neví zjistí a odpoví vám.

    My se zatím snažíme o nemožné, tedy co nejlépe podávat rady ve prospěch zákazníků chudých i bohatých (viz např. PORADNA PŘED NÁKUPEM NOTEBOOKU), a zároveň mít konkurenceschopné ceny pro na cenu náročné zákazníky, které by nás uživily.
  • 31. 7. 2007 12:14

    Jarek
    Nikde jsem přece netvrdil, že VŠECHNY obchody na světě mají NA VŠEM marži 0,5%, ale tohle často bývá konečná marže eShopu po zákazníkem "usmlouvané" prodejní ceně, díky tomu že nějaký nepřemýšlející "obchodník" tuto cenu nasadí.
    Vy zákazníci do reálné marže obchodníků nevidíte, berte tedy mou informaci jako fakt, který mohu kdykoliv prokázat.
    Máte-li přístup k cenám notebooků nějakého velkoobchodu, najděte si konkrétní populární model a poté si jej dejte vyhledat v některém ze smrtících nástrojů pro eShopy - tedy v prohledávačích cen a jistě zjistíte, že jsou i eShopy, které prodávají pod cenou, kterou vidíte ve velkoobchodě.

    Samozřejmě že jsou malootáčkové skupiny a značky zboží, na které si obchodník může dovolit dát vyšší marži, ale když prodá 400 kusů notebooků s marží 0,5% a k tomu 50 levných položek s marží třeba i 35%, o moc víc si nepolepší.
    O prodaný case už se navíc obchodník pravděpodobně nikdy v životě nebude muset starat, ale s notebookem může mít v následujících letech další náklady spojené s reklamací a pod.

    Nějak jste opomněl uvést, že cena velkoobchodu byla jistě bez dopravného (nakupujeme u více než 30 dodavatelů a jen málokterý velkoobchod pošle zboží pod 5.000 Kč bez dopravného), zatímco cena eShopu už klidně mohla být s dopravou zdarma, což nám z marže toho eShopu hned ubere 5%.

    Takže mi tu už prosím nedokládejte kolik malých a neznámých eShopů umístěných někde na freewebech má vysokou marži - tam prostě nikdo nenakupuje ...
  • 31. 7. 2007 14:36

    Petr (neregistrovaný)
    No zrovna ja hledam nejaky sikovny notebook od IBM/Lenovo s 'postevackem' ;-) Velkoobchod ma cenu bez dane kolem 22 tisic, nejlevnejsi eshop nejakych 29-30.
  • 31. 7. 2007 12:33

    anonymní
    To je zajímavý pohled. Za hodinu mé práce mí zákazníci nemají problém platit čtyřmístné sumy, takže si myslím, že můj čas je taky docela cenný (neberte to prosím jako vytahování, zůstávám v anonymitě a tudíž by to stejně k ničemu nebylo, uvádím to pouze pro uvedení do kontextu).

    Přesto nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit ztratit odpoledne objížděním několikero kamenných obchodů a zjišťováním informací o zboží, které si mohu během třiceti minut vygooglit/vyjyxovat a to z různých zdrojů (čili lépe mohu eliminovat případnou chybnou informaci, která se vyskytuje jak na webu, tak je podávají zaměstnanci kamenných prodejen).

    Naopak musím říct, že úroveň prodavačů v kamenných prodejnách je velmi často mizerná. Když už někdy do nějakého zabloudím (třeba se jen podívat, když jsem vedle v supermarketu na nákupu) a na něco se zeptám, v poslední době často někdo něco neví nebo říká vyloženě hovadiny (vlastnosti, které dané zboží nemá nebo naopak zapírá to, co ten který model umí). Prostě tlak na snižování cen vede k tomu, že v rámci snižování nákladů se platí horší lidi, kteří sice tomu, co prodávají, moc nerozumí, ale zato nechtějí 25 tisíc, ale stačí jim 9.
  • 31. 7. 2007 13:48

    bez přezdívky
    Podle mě nám tu říkáte nesmysly. Schválně jsem si kliknul na ten váš slavný počítačový shop (www.elektro4u.cz). První dojem - grafický hnusný (fuj). Druhý dojem - bídně zásobený (tři zastaralé IDE disky, jedenáct grafických karet, to nemyslíte vážně!). Třetí dojem - předražený (80 GB disk za 1500,- to snad ne!).

    Navíc ty odkazy nahoře. Domácí práce, Jak zhubnout, Levná půjčka. To ve mě vyvolává silný pocit že jsem u podvodníků.

    Rychle pryč.

    Plky o zabijáckých vyhledávačích cen a pidimarži jsou taky podle mě jenom kecy. Sám nakupuji i jednoho obchodníka (www.czechcomputer.cz), ceny v zásadě neřeším (nejlevnější rozhodně nejsou), přesvědčili mě jinak. A znám spoustu lidí, kteří jsou na tom stejně. Rozhodlo rychlé odbavení v prodejně, dobré skladové zásoby, rychlé zodpovídání dotazů, slušné řešení reklamací a kvalitní, funkční a hezké www stránky. A hlavně jsou to specialisti na počítače a úzký sortiment - nevnucují mi domácí práci ani neradí jak zhubnout.

    Myslím si, že vaše "stesky obchodníka" mají příčinu úplně jinde, než si myslíte.
  • 31. 7. 2007 14:25

    Jarek
    Až na ty zbytečné hlášky typu "slavný počítačový shop" (nic takové jsem netvrdil, vím že rozhodně nepatříme mezi lídry českého trhu), "plky" a pod. díky za názory.

    Grafika je však myslím ryze subjektivní dojem, abych z jednoho úsudku mohl dělat závěry. Pokud bych věděl, že je onen (pravda přes tři roky starý design) skutečným důvodem k odchodu pro podstatnou skupinu návštěvníků, nechal bych ho změnit.

    S tou horní lištou propagující naše další projekty je to pro mne překvapivá informace, že může na někoho až takto negativně působit, častěji se setkávám s tím, že si jí hodně lidí ani nevšimne a volají nám, jaká že je adresa toho našeho magazínu a pod.
    Nezbývá než doufat, že si LUPA nedá dolů do lišty inzerát co by se vám nelíbil, asi byste ji přestal číst, když by vám něco takového "vnucovala? ;-)

    Co se týče sortimentu, PC komponenty máte pravdu opravdu nestíháme a příliš neřešíme, prodáváme zejména notebooky, MP3 přehrávače, LCD monitory, foťáky a mobily, kde snažíme mít nabídku kompletní.

    Za tím co jsem napsal o cenách si stojím, sleduji na korunu přesně jaké marže má i ten vámi zmiňovaný eShop od nejlepších dealerských cen u všech významných českých velkobchodů.

    Prostě jste spokojen u konkurence, neznáte naše služby, rychlost dodání a kvalitu našich rad, tak jste nás jen odsoudil, já ovšem ty části s konstruktivní a slušně podanou kritikou vítám - vždy je co zlepšovat.

    Můj první příspěvek však nezněl NAKUPUJTE JEN U NÁS, JSME NEJLEPŠÍ NA SVĚTĚ, ale PODPORUJTE SVÉHO OBCHODNÍKA, NAKUPUJTE U NĚJ.
    Jinými slovy jste-li spokojen v kamenném obchodě u vás ve městě, nakupte si u něj, chodíte-li si k němu pro radu či si ošahat zboží v reálu.
    Jste-li spokojen s eShopem kde jste už vícekrát nakupoval, podporujte jej a nakupujte tam i nadále, to byla má prvotní myšlenka.
  • 31. 7. 2007 18:01

    janek (neregistrovaný)
    Grafika není skutečně nic moc, ale to není hlavní. Přístup ke zboží uživatelsky nepřívětivý, ceny vysoké, dodací lhůty dlouhé... Pokud PC komponenty nestíháte, tak je, prosím, radši smažte.
  • 31. 7. 2007 20:21

    J (neregistrovaný)
    K ten prodavacum, nevim nad cim se pozastavujete. V marketech delaj casto lidi se sotva ukoncenou ZS za minimalni plat. Takze se tam nikdo nepretrhne. A u spousty IT obchodu je to velmi podobne. Onehda se byl znamy v jednom takovem zeptat na praci, kdyz si rekl o 15kKc, tak mu rekli ze se zblaznil.

    Ostatne i po netu narazite na spoustu inzeraty typu "administrator XYZ s se znalostmi a,b,c, ... nabizime 15kKc". Jednou jsem jednomu takoveho odepsal, ze za ty prachy se mu na ten srv mrknu hodinu az dve tejdne vzdalene o vykendu.
  • 31. 7. 2007 20:23

    J (neregistrovaný)
    Spousta lidi prodava HW protoze tomu "rozumi", tech co tomu rozumi je hrstka a ti to vetsinou neprodavaji, prave proto, ze maji rozum. Lepsi je poskytovat sluzby, ty sou placeny daleko vic.
  • 31. 7. 2007 15:33

    Jarek
    Taková marže u všech prostě nikdy není možná.
    Podívejte se u toho velkobchodu na Part Number (jedinečné číslo každého modelu) a podle něj si ověřte, zda se opravdu na ten samý model díváte i v maloobchodech.

    Někdy může jít o výprodej daného modelu u výrobce, který je skutečně jako jediný schopen snížit cenu i o 5 tisíc korun (tolik na tom nemá malo ani velkoobchod) a pak se stane, že než maloobchody a následně vyhledávače cen (stahující si od nás data třeba jen 1x týdně) zareagují, vidíte na Internetu původní běžnou cenu.

    Kdybyste chtěl cokoliv pomoci vyřešit, na firemním webu mám ICQ, mobil i e-mail a hned se na ten model (cenu, dostupnost) mohu mrknout.
  • 31. 7. 2007 20:09

    J (neregistrovaný)
    Docela by me zajimalo, ktery e-shop ma marzi 0.5% a cokoli skladem. Za podobnou marzi bych se na vas s prominutim ani nevykalel. S touhle marzi si muzu dovolit neco prodat, pokud nedrzim zaruku, pokud to jen zprostredkuju (= zadna doprava, jen dohodnu obchod) a pokud toho bude aspon za mega.

    BeznaIT marze se pohybuje v rozmezi 5-10% (jak na cem samozrejme). Je jasne, ze s prodejem v jinych oborech to je daleko lepsi, marze 50 ale i hodne pres 100% neni zadna vyjimka.

    Drtiva vetsina e-shopu jsou jen preprodejci, kteri neposkytuji nic jineho nez naimportovany cenik svych dodavatelu. Chlubi se pak tisici nebo miliony polozek, ale drtivou vetsinu z nich, nejsou schopni ani sehnat, natoz mit skladem. Osobne davam prednost nakupu u overenych (mnou, znamym, ...) shopu a nakupuju vyhradne tam, kde je videt skladova dostupnost online a kde vim, ze co si objednam a maji "skladem" opravdu maji. A je fakt, ze pokud danou vec maji v blizkem obchode a cenovy rozdil neni podstatny (= nejde o tisice korun), skocim si to koupit tam. Dostanu to totiz hned, neplatim postu, necekam kde to postaci rozflakaj ...
  • 31. 7. 2007 23:11

    Jarek
    Vůbec mi není jasné, co vás anonymní čtenáře Lupy nutí vyjadřovat se tak zcela zbytečně expresivně a co jsem vám já udělal, že mne s tím vaším trapným úkonem ještě i spojujete?

    Oba se přece řekl bych shodujeme, že běžně prodávat notebook za 0,5% může jen blázen a obecný příklad vám klidně mohu dodat. Konkrétní ne, nehodlám jim ještě posílat další zákazníky ...

    Jsou to "obchodníci", kteří si za pár stovek měsíčně pronajmou eShop přímo od velkoobchodu, který je tak hloupý, že v tom svém řešení umožňuje na vše nasadit jednotnou libovolnou marži, tedy i 0,5%.
    Ten hlupák pak nabízí stokorunovou myš se "ziskem" 50 haléřů, a notebook za 40 tisíc Kč se "ziskem" 200 Kč. Velkoobchod totiž za něj objednávku zpracuje, zboží odešle, vyinkasuje od zákazníka peníze a "obchodníkovi pošle na účet provizi.
    Takový "obchodník" nemá sklad, nepotřebuje fakturantku, neplatí webhosting, neinvestuje do řešení eShopu, neplatí lidi za plnění eShopu popiskami a fotografiemi atd.

    Přestože se to prodávání bez zisku již několik let snažím s velkoobchody řešit, evidentně nemají snahu to změnit a důvod vidím v tom, že jsou tlačeni od výrobců do určitých objemů prodejů, což jim právě tito "přeprodejci" umožňují plnit. Velkoobchod je pak z obliga, on dodržuje stanovenou velkoobchodní cenu, a to že jeho nejlepší odběratel prodává koncovým zákazníkům za půl procenta, za to on přece nemůže.

    Už vidím, jak se i tady tohoto modelu pár jedinců chytne, řekne si jak je to super nápad a přibudou nám další takoví "konkurenti" :-(.
  • 1. 8. 2007 8:29

    noname (neregistrovaný)
    Ad tlacitko) Nenasel.. Nastesti v zime jezdim na plechacich. O te zimni uprave jsem neco slysel, ale moc tomu neverim. Jak to funguje?

    Ad auto) Tak to nedokazu posoudit. Disky jsem tam sice vybiral na nove auto, ale je uz to par let.
  • 1. 8. 2007 9:54

    anonymní
    1. Jistě, ale moje pointa byla v tom, že ty informace jsem schopen nalézt na internetu rychleji a - nemám-li osvědčený kontakt na dobrého kamenného prodejce - i přesněji než objížděním kameníků.

    3. Tady nešlo o poslání zboží, ale o jeho shlédnutí v reálu. To je prakticky jediná neoddiskutovatelná výhoda kameníků oproti e-shopu. Deset fotek ani dvě sebelépe natočená videa nenahradí dvouminutový osobní dojem.
  • 31. 7. 2007 23:18

    Jarek
    Ano, o tom to je. Nakupovat chtějí všichni co nejlevněji, ale zároveň by chtěli super odborné prodavače co mají plat 30 tisíc Kč a plné regály zboží v kamenných obchodech, kde si ob¨všem jen málokdo něco koupí.
    O tom tu celou dobu mluvím, že nakoupit nejlevněji rozhodně neznamená výhru, z dlouhodobého hlediska už vůbec ne.

    Jenže typický neloajální zákazník se poradí v kamenném obchodě, zboží si vybere v některém dokonalém eShopu a nakoupí tam kde je nejlevněji s tím, že když ten eShop za půl roku zkrachuje nevadí, vždyť se zase najde jiný blázen, který po něm převezme štafetu a bude prodávat za 0,5% ...
  • 31. 7. 2007 23:29

    Jarek
    Tohle asi víme všichni kdo podnikáme, kdyby se mi chtělo sedět za pultem kamenné prodejny, několik modelů k prodeji s přidanou hodnotou ve formě služeb a tedy s vyšší marží bych měl. Jak něco podobného dělat přes Internet jsem však zatím bohužel nevykoumal, ale třeba i to nám jednou technologie umožní ;-).

    Jinak znám i "chytráky", co montují HandsFree sady do aut a místo aby si za tu službu naúčtovali poplatek, chlubí se ještě tím, že HandsFree prodají za stejnou cenu jakou mají eShopy a montáž že k tomu udělají zdarma. Tak umí někteří Češi vydělávat na službách ...
  • 1. 8. 2007 0:42

    dejv (neregistrovaný)
    Zdravim,
    Abych pravdu řekl zaujala mne debata majitele eshopu. Vzhledem tomu, že se pohybuji ve stejné branži s rozdílem, že pan Jesenský se pohybuje v "eshopové" rovině a já v té "kamenné" tak sem se několikrát pousmál nad pojmem "dealerská cena" - nevím co to je. Když se vezmu ony notebooky, tak pokud nějaký chci prodávat poptám se u českých dodavatelů je-li toto možné a řeknu chci x notebooků za tuto cenu s touto marží, ceníky mne nezajímají. Ano neobjednávám po pár noteboocích, ale to snad nedělá ani např. zde již zmiňovaný czc.cz.
    Také jsem neodolal a kouknul na váš web. Nepřehlednost, nepřehlednost a jako kdyby tam bylo napsáno, že web je v rekonstrukci.
    1. Na home page bych očekával nabídku zboží, ne 3x stejnou nabídku podrubrik.
    2. Dojem z několika (snad desítek) různých domén mám rozpoluplný, nehledě na to, že tft4u.cz a lcd4u.cz obsahují asi to samé (namátkou sem si vyhledal LCD od Thomsona).
    3. Horní lišta jak již psal jiný diskutující je prostě šílená. Hypoteticky si jdu vybrat televizi, nebo notebook a tu jak mám zhubnout, tu reklama na bůhví co - hrůza!
    4. Web obsahuje spoustu neplatných odkazů či zcela nesmyslných - kliknu na monitory 20" - objeví se televize.
    5. Katalog zboží je zcela chaotický - zkuste si například v nabídce TV od Samsungu vyhledat 42" Plazmy, podle velikosti bych to hledal někde dole, leč marně - je to kdesi mezi příslušenstvím - naprosto chaoticky.
    6. Chyb je na webu desítky - ano nikdo není dokonalý, ale pokud vidím u přehledu televizí napsáno Samsung - Bravia 32' LCD TV KDL-32S2520 vidím v tom amatérismus.
    7. Byla tu zmíněna situace, kdy obrovský ceník "konkurenta s 0.5%" marží je přecpán zbožím a z něj je většina nedostupných. Když se kouknu například na dodací lhůty ve vašem eshopu u televizí Samsung nestačím se divit. "při objednávce do 12. hodiny" Dodací lhůta 12 dní! Přitom Samsung má tyto televize skladem - je jasné, že ze Slovenska vám do druhého dne nepošle jednu televizi - ale upozornil jste na něco co je ve vašem případě naprosto stejné.
    Neberte to jako že jsem se přidal k anonymům co tu křičí na vše a vždy, nicméně mne debata zaujala z profesního hlediska.
    dejv
    PS: Jinak Asusy už nedělá SIL Eastern Europe :-)
    PS1: Jen pro zajímavost, kdo pro vás nyní servisuje televize Thomson? :-)
  • 1. 8. 2007 3:37

    Jarek
    Idea je to krásná, ale zkuste si spočítat, kolik by stálo dělat individuální popisky např. k 10 tisícům položek zboží, které běžný IT eShop nabízí.
    Navíc se hodně modelů neustále obměňuje (každý týden minimálně stovky položek mizí a nové přibývají), takže by to byla hodně sisyfovská práce, na malé českém trhu myslím bez odpovídajícího efektu (zvýšený nákup).

    Všechny eShopy fungují díky automatizaci a hromadnému importu dat, takže dodá-li distributor či výrobce jen 320 pixelů širokou velkou fotku a náhled v eShopu má 300 pixelů, pak skutečně otevřením velkého obrázku nic nezískáte, za to však nemůže eShop. Pokud eShop otevírá velkou fotku z náhledu (protože větší fotku nemá), je chybně naprogramovaný.

    Na odhalení případných neduhů zboží slouží recenze, kde však jsou magazíny odkázány na to, co nám výrobce milostivě a často i po mnoha urgencích zapůjčí.
    Nemůžeme přece rozbalit notebook, nainstalovat na něj systém a všechny potřebné programy, 14 dnů na něm testovat a pak ho prodat za cenu nového - velkoobchod ho samozřejmě zpět také nevezme.

    Dále neexistuje minimálně v Česku IT maloobchod, který by měl všech 10 tisíc položek skladem a velkoobchod své zboží zásadně nerozbaluje, není tedy jak zjistit, co je skutečně v balení, nebo si udělat vlastní fotky všeho.

    To všechno si může dovolit např. výrobce loutek, který obmění pár (desítek?) figurek za rok, každý model mu projde rukama a má v eShopu maximálně pár set položek, ne tisíce.
  • 1. 8. 2007 3:12

    Jarek
    Děkuji vám za postřehy, ad "dealerská cena": to je několik cenových skupin, které má velkoobchod nastaven pro standardní skupiny zákazníků, dle jejich objemů nákupu. Samozřejmě že při jednorázovém nákupu více kusů stejného modelů lze sjednat množstevní slevy (což se myslím běžnému eShopu nenakupujícímu na sklad moc často nestává, aby měl v jeden den více objednávek na právě jeden model, když nabízí třeba 8.000 položek), stejně jako v případě dlouhodobých nadstandardních odběrů si lze sjednat individuální ceník, což je obvykle maximálně pár procent pod nejlepší dealerskou skupinou.

    Jak tu pořád čtu zdrcující kritiku grafiky, musím myslet na to, zda jsou čtenáři Lupy tak nároční a zkušení uživatelé (což předpokládám), nebo zda už takový názor budou mít i běžní uživatelé. Asi na ten shop naženu 50 lidí někde na náměstí, abych se ujistil, zda je to opravdu tak hrozné. Sám na to hledím 4 roky, takže mi to nijak nevadí, díky tedy za názory jiných očí a možná i za mé probuzení ;-).

    1) Nevím na kterém eShopu jste byl, ale na titulkách eShopů www.elektro4U.cz, www.foto4U.cz, www.LCD4U.cz i www.Telefonky.cz přibývá denně nová Novinka (rozesílané také e-mailem, volitelně denně/týdně/měsíčně/vůbec) a napravo je vždy sloupeček AKCE, tudíž nabídka zboží tam řekl bych je.
    Vícero navigací máme z toho důvodu, že po sedmi letech praxe víme, že bohužel ne každý zákazník umí rozklikávat rychlé svislé stromečkové menu, ty má trknout do očí menu horizontální. Záložky pak nabízejí rychlý skok přímo do nejprodávanějších sortimentů.

    2) Máte pravdu, ze starší domény tft4u.cz bude jen alias na novější lcd4u.cz, čekali jsme na přesunutí GPR, po brzké změně webhostingu už bude jen jeden eShop na monitory.

    3) OK, zamyslím se nad tím, že by v liště byly vždy jen kontextové odkazy k obsahu dané domény. Zatím máme lištu jednotnou pro všechny weby jako jistý sjednocující prvek (aneb "to je web *.4U") a také možnost kliknout si např. vždy "nahoru doprostřed", aby se uživatel dostal tam kam je zvyklý také chodit. Nedíval jsem se, ale řekl bych že i idnes.cz, iHNed.cz či Lupa mají horní lištu pořád stejnou pro všechny své weby různého zaměření?

    4) V našich eShopech se mi nikdy nestalo, že bych v nich klikl na neexistující odkaz, který by vyhodil nějakou chybovou hlášku, takže bych ten link přivítal, klidně i do e-mailu, děkuji.
    Pokud má některé zboží špatně začleněné jeden z našich více než 30 dodavatelů, pak se bohužel může stát, že je automaticky naimportováno do jiné rubriky, než kde by mělo být. Ty tisíce položek samozřejmě nemá kdo ručně kontrolovat, v rubrice monitory LCD > 20 palců však žádnou LCD televizi nevidím?.

    5) Pokud myslíte řazení rubrik v nabídce Samsung, tak k tomu mi bohužel řekl programátor, že to z historických důvodů jednoduše seřadit nejde, musel by překopat kód celého eShopu :-(.

    6) Díky za upozornění, tohle samozřejmě není o tom, že bychom nevěděli že Bravia = Sony, ale o zadání chybného kódu výrobce při hromadném importu.
    Jinak popisy zboží pocházejí v 95% od distributorů či výrobců, takže jejich hrubky, překlepy či dokonce věcné chyby jsou bohužel obvyklé a u tisíců neustále se obměňujících položek v nabídce neopravitelné :-(.

    7) Dodací lhůty aktualizujeme v určitých intervalech dle stavu skladu našich dodavatelů, nikoliv dle stavu skladu výrobců. Takže pokud náš dodavatel v okamžiku aktualizace dob dodání právě tuto LCD-TV doprodá a uvede, že další mu přijdou do 10 dní, my uvedeme dobu dodání do 12 dní. Vím že tak dlouhá dodací lhůta zákazníky zrovna nepovzbudí do nákupu, ale raději jim sdělujeme pravdu, než uvést "do 2 dnů" a pak ho 10 dní tahat za nos.
    Předpokládám že vy řešíte dostupnost jen jednotlivých modelů, když k vám přijde zákazník na prodejnu, stejně tak nám když zákazník napíše mail, na ICQ či zavolá, také se po konkrétním modelu díváme všude kde to jde (tedy v oficiální distribuční síti) a snažíme se zjistit, zda není reálné ho sehnat i dříve. Neumíme to však řešit každou minutu u 8.000 položek zboží a nevím o nikom, kdo ano. Máme dokonce i jednoho dodavatele s miliardovým ročním obratem, který dodnes doby dodání pro nás obchodníky neuvádí!
    Nepsal jsem pokud vím nic o eShopech s většinou nedostupných položek, to jste se asi spletl. Psal jsem o maloobchodním eShopu distributora, který má naopak tu výhodu, že ukazuje on-line stav skladu v každý okamžik, ovšem jen pro toho jednoho dodavatele.

    Když není anonym sprostý nevadí mi, má-li dokonce konstruktivní připomínky jako vy, vítám je. Chápu, že ne každý slušný člověk se chce na webu veřejně prezentovat.

    PS: ano, děkuji :-)
    PS1: Pro nás neservisuje nikdo, zákazníci eShopů si většinou řeší reklamace sami - je to pro ně rychlejší, než posílat pokažený výrobek z Prahy k nám na Moravu, my do Prahy do servisu, ze servisu zase k nám a od nás do Prahy k zákazníkovi, že ;-).
    Jinak Servis Thomson.
  • 1. 8. 2007 13:35

    Adam (neregistrovaný)
    Možná proto si stěžuje že zákazníci nechtějí platit cenu zboží a škemrají nižší ceny na které jim kývne... protože ti co nemají potřebu škemrat prostě nakoupí jinde a za normální ceny nesražené dodatečně na nesmyslnou mez... Holt každý svého štěstí strůjce...
  • 1. 8. 2007 18:32

    Jarek
    Ano, přesně tak se to snažíme dělat:
    Ceny máme standardně nastavené tak, abychom vydělávali, jen když nás zákazník tlačí do nižší ceny s odkazem na hlupáka, který prodává třeba s 50 korunami zisku u notebooku za 20.000 Kč, snažím se zákazníkovi vyjít vstříc a nejdu-li do ztráty, prodám mu holt zboží i za cenu té hloupé konkurence.
  • 1. 8. 2007 9:07

    Petr (neregistrovaný)
    Souhlas - castecny. Asi jsem se vyjadril prilis zkratkovite a nepromyslene.

    1. Samozrejme kdyz nakupuju, tak taky jyxuju a googluju. Jenze relevantni informace vetsinou najdu bud u vyrobce nebo na specializovanych serverech, pripadne na fanouskovskych strankach, nez v eshopech.

    2. Ano, jsou kamenne obchody, kde prodavaci o zbozi vedi kulove. A take jsou kamenne obchody, kde jsou prodavaci machri. Jsou eshopy, ktere neumeji zbozi podporovat. A jsou eshopy, ktere maji poradny a odpovidaji. Pokud si z techto ctyr moznosti mohu vybrat, vyberu osobni rozhovor s prodavacem - e-mail interaktivitu nenahradi. A neschopnym prodejcum se vyhnu jak v eshopu tak v kamennem obchode.

    3. Pokud neco kamenna prodejna nema skladem, rada to posle na dobirku uplne stejne jako eshop. Pokud vas nenapadlo o to v obchode pozadat, tak to priste zkuste :-)
  • 2. 8. 2007 9:03

    anonymní
    Vaši reakci poněkud nechápu, protože já jsem mluvil o úplně něčem jiném.
    V kamenném obchodě mám možnost shlédnout určité modely čehokoliv (notebooků, praček, televizí apod.), zatímco v e-shopu tuhle možnost nemám. A je jedno, jestli kameník drží skladem 5 modelů z 10 nabízených nebo 1 model ze 100 nabízených. V e-shopu si fyzicky prohlédnu vždy přesně 0 modelů z libovolného množství, které e-shop nabízí. A myslete si o tom co chcete, ale tohle prostě je výhoda kameníků.
  • 2. 8. 2007 12:05

    Adam (neregistrovaný)
    tak jste hloupý, je mi líto... není dobré dělat obchod za každou cenu... patrně si myslíte, že si podchytíte zákazníka, omyl - jen takového, který Vás stejně vždy přitlačí na ono půl procenta, to je prostě takový typ zákazníků... co když Vám ukáže stránky, které si třby vyrobí on kde cena bude 50 % pod nákupem nebo eshop nebude funkční, také mu budete prodávat??? Nesmyslná cena na netu je jedna věc a dodat za něj zboží reálně druhá... prostě jen zbytečně kazíte situaci nám všem včetně sebe a pak na to zde hloupě žehráte...
  • 2. 8. 2007 12:21

    Adam (neregistrovaný)
    Souhlas, viz můj příspěvek na ten samý příspěvek :-) Vy jste to vzal jen více do hloubky...:-)
  • 2. 8. 2007 13:59

    anonymní
    Ještě bych dodal, že opravdu existují velmi specifické případy, kdy moje tvrzení není platné. Například uvedu šperky. Nabídka na netu mizivá, důvěryhodných e-shopů minimum. Když jsem jel tuhle manželce kupovat soupravu, zajel jsem na Václavák a vzhledem k hustotě zlatnictví na km2 jsem měl během hodiny v reálu obhlídnuto tolik modelů, že na netu bych jich nenašel ani padesátinu. Proto bych upřesnil, že můj příspěvek se týkal převážně užitných věcí, kde jsou důležité parametry a ne věcí, které se na netu moc neprodávají, např. protože u nich jde o design či vzhled.
  • 1. 8. 2007 13:19

    Adam (neregistrovaný)
    Jak psal předřečník... tak ten blázen nebuďte také a přemýšlejte za jakou cenu mít či nemít zákazníka... však on se trh sám časem vyčistí... prostě budou "levné" řetězce kde zákazník sice zaplatí méně ale s reklamací a jakýmkoli servisem bude mít problém a pak méně těch dražších (normálních) kteří budou mít třeba méně zákazníků, ale se stejným nebo i větším výdělkem a více času se jim věnovat z čehož budou profitovat obě strany... a nezáleží zda v kamenném nebo internetovém sektoru... u rohlíků a věcí co se za pár dnů zakzí je reklamace celkem jedno, ale u zmíněné IT už tak zcela ne...
  • 1. 8. 2007 15:46

    Jarek
    Tady nešlo o poslání zboží, ale o jeho shlédnutí v reálu. To je prakticky jediná neoddiskutovatelná výhoda kameníků oproti e-shopu. Deset fotek ani dvě sebelépe natočená videa nenahradí dvouminutový osobní dojem.

    Ano, ale ukažte mi v Česku obchod, kde si můžete např. z existujících aktuálních 300 modelů notebooků vybrat ten pravý? Tz. aby bylo na prodejně skladem aspoň 5 notebooků (např. Acer, ASUS, Lenovo, Sony a VBI) v cenové hladině kolem 40 tisíc Kč?

    Fandím dobrým kamenným obchodům, ale aby si tohle mohl dovolit, musel by mít normální marži, za kterou si u něj ale spousta zákazníků zboží jen prohlédne, vybere a pak si jde koupit co nejlevněji na Internetu.
  • 2. 8. 2007 16:04

    Adam (neregistrovaný)
    To jo, ale průměrná cena takového zboží na Václaváku je někde kolem 50.000,- Kč :-)))
  • 2. 8. 2007 16:12

    anonymní
    Zase tak fundovaný v nákupu zlata nejsem, ale když člověk smlouvá, dá se dostat na velmi zajímavé ceny. Vzhledem k tomu, že většina zlatnictví, co tam jsou, berou od stejných dodavatelů, dá se dosažená cena celkem dobře porovnat s ostatními (a také eliminovat nákup obarveného železa). A co jsem nakonec koupil bylo o dost levnější než ceny nabízené po netu.
  • 3. 8. 2007 12:28

    Adam (neregistrovaný)
    Jistě, z ceny X-násobně předražené se smlouvá velmi snadno, prostor je tam velký...:-) Nemyslím to špatně... Jak můžete srovnávat s netem??? Zlato je tak rozmanité, že těžko poznáte bez laboratorní váhy a mikroskopu že se jedná o přesně ten a ten řetízek vyrobený stejnou dílnou apod... Odborníkovi to dá práci i s těmito nástroji, ne tak laikovi z monitoru obrazovky...:-)))
  • 3. 8. 2007 12:47

    Adam (neregistrovaný)
    Ano ICQ apod je dobré na toto... ale e-mailem měsíc??? proboha proč? Když bude druhá stran sedět u PC jako v případě ICQ tak ta doba bude zhruba stejná, lišit se bude v minutách...
  • 3. 8. 2007 23:20

    aliasek (neregistrovaný)
    Jsem překvapený, jak je tento váš názor shodný s mým. I když nepopírám, že do budoucna odhaduji vliv preciznějších služeb (včetně vyhledávání dle parametrů) za klíčovější pro konečné nákupní rozhodnutí, tak ještě tak 2-3 roky se na našem území zjevně většina obchodů bude uzavírat bez ohledu na jakékoli parametry.
  • 1. 8. 2007 18:28

    Jarek
    Nezlobím se, ale přivítal bych, kdybyste si vždy napřed pořádně přečetl to, na co reagujete.

    Takže vaše omyly:
    1) My si ZÁSADNĚ nikdy nenastavujeme naši marži na 0,5%, pouze tak jsme nuceni prodávat, když si to u nás zákazník vyžádá, poté co nám doloží eShop, který za těch 0,5% skutečně zboží nabízí. Proto mám přehled, že takoví hloupí obchodníci stále existují a není jich málo.

    2) Ten eShop, prodávající na aplikaci velkoobchodu je tímto velkoobchodem tolerován (respektive jeho přirážka 0,5%), ale je to normální živnostník a může to tak dělat kdokoliv bude chtít. Je to tedy eShop jako každý jiný pro zákazníky borec se super cenama, pro nás obchodníky nepříjemný konkurent, toť vše.

    3) Samozřejmě že marže 0,5% je nesmysl, obhajoval jsem snad někde, že takovou marži miluji? :-) Opakuji že se snažíme za takovou marži neprodávat, nejsme-li k tomu donuceni. Proto někteří co k nám přijdou řeknou že jsme drazí, že ...

    4) Za tím, že jsem dosáhl ve svých, či mnou řízených firmách celkem přes miliardu Kč obratu si samozřejmě stojím a nikdy jsem tak závažnou informaci nevzal zpět. Splést se člověk vždycky může, ale ne v takovém údaji.
    Jestli vás to až tak moc zajímá, napište mi, přijeďte za mnou, dáme kafe a já vám ukážu daňová přiznání svých firem od roku 1993 - není o čem diskutovat ...
  • 1. 8. 2007 18:42

    Jarek
    1) Psal jsem že si nestěžuji, jen konstatuji jak zmršené jsou na českém Internetu marže. Se slušnými lidmi se snažím vést diskusi, jak z toho začarovaného kruhu snižujících se marží ven, nic víc.

    2) Konstatoval jsem, jak vypadá situace u většiny eShopů, nejen u nás. Tzn. působí-li např. 300 eShopů v oboru, kde jsou dodavatelé schopni dodávat ceny, doby dodání, popisky a fotografie pro import, samozřejmě toho těch 300 eShopů využívá. Jen ti největší co na to snad vydělávají, nebo mají dostatek kapitálu na ztrátovou činnost pak dokonce i ty desetitisíce popisek upravují.

    3) Přeji vám, aby situace ve vašem oboru byla ještě dlouho taková jak uvádíte, pokud do toho vkládáte takové úsilí a vrací se vám to v zisku, pak vám mohu jen gratulovat.
  • 2. 8. 2007 9:21

    Petr (neregistrovaný)
    Ad 1. Koukam, ze argumentuji trochu nekonzistentne a ze tim oslabuju svoji pointu.

    Takze to zkusim formulovat takto:
    Fakta: Typicky e-shop outsourcuje poskytovani informace od sebe k zakaznikovi. Tim promenuje viditelny naklad pro zakaznika (vyssi cena) na neviditelny (zakaznikuv cas, usili, pocit komfortu atd.). Tim implicitne filtruje, kteri zakaznici tam budou ochotni nakoupit.
    Moje hypoteza: Tim jsou casto odfiltrovani zakaznici, kteri jsou ochotni utracet, pokud maji pocit protihodnoty. Zustava vic zakazniku, kteri otoci kazdou korunu trikrat, budou se hadat o slevu peti korun a budou zbozi reklamovat, protoze je skrabnuta povrchova uprava.
    Dusledek moji hypotezy: Eshop pocituje tlak na dalsi snizovani marze, nebot si od pocatku vybral zakazniky, kteri na snizovani marze tlacit budou.

    Ad 3. Ne. Hlavni prakticka vyhoda je v tom, ze interaktivne mluvim s clovekem, ktery tomu rozumi. Ano, ne vsechny kamenne obchody to maji, musim si vybirat. Ale zadny eshop tohle nema, e-mail a webova fora typu poradna *nejsou* interaktivni. Ja vim, ze IT-ci mezilidsky kontakt maji tendenci podcenovat, ale ten kontakt je to, co opravdu prodava.
  • 2. 8. 2007 10:10

    anonymní
    To je zajímavé, jak máme oba odlišné zkušenosti.

    Ad 1. S hypotézou souhlasím částečně - zákazníci e-shopů jsou zvyklí na nízké ceny a budou na ně tlačit. Už jen proto, že prolézt osm e-shopů a říct "tam, tam a tam to mají levněji" je otázka pěti minut, zatímco objet osm obchodů a zjistit ceny aktuálního zboží je tak na hodinu dvě času.

    Zásadně nesouhlasím s teorií, že e-shop outsourcuje poskytování informace. Vezměme si libovolný výrobek, o kterém oba dva nemáme ani páru, namátkou uvedu laserovou vodováhu (pokud by to náhodou byl váš obor, omlouvám se).
    Já si pro výběr nejvhodnějšího produktu (tzn. přesnost do dejme tomu 2mm, renomovaná značka, nadstandardní funkce výhodou) vyberu Internet a Vy kamenné prodejny. Garantuji Vám, že do půl hodiny mám vybráno, porovnáno několik modelů, zjištěny uživatelské zkušenosti z různých fór a diskuzí a pravděpodobně nalezen i e-shop, kde dané zboží nakoupím.
    Myslím, že za půl hodiny Vy byste teprve parkoval někde u Vašeho oblíbeného obchodu, abyste se byl zeptat prodavače.
    Jak Vy, tak já budeme vycházet z informací poskytnutých obchodem (vy od prodavače, já od popisu zboží a parametrů), já navíc zjistím řadu informací i z jiných zdrojů.

    Ad 3. Opět mám různé zkušenosti. Je opravdu málo informací, které bych si nedokázal zjistit sám a lépe (pokud vezmu parametry, tak např. u výrobce, mám-li pochyby o informacích uvedených v e-shopu). Pokud jde o zkušenosti, raději prolezu deset různých diskuzních fór a přečtu si zkušenosti desítek/stovek lidí než zjistit, co si myslí jeden prodavač. Abych totiž toho prodavače upřednostnil, musel by být opravdu extratřída.
    No a když jsem někdy potřeboval informaci neparametrického typu, například co si myslí o té a té funkci či vlastnosti, tak mi mail či ICQ opravdu stačí a když ne, použiju telefon.

    Věřte mi, že to vše je pro mně snazší (=rychlejší a efektivnější) než vzít auto a někam vyrazit. Tím v žádném případě neimplikuji, že to tak musí platit pro všechny, ale je fakt, že nevidím důvod, proč by i jen mírně nadpůměrně vzdělaný a schopný člověk měl objíždět kameníky.
  • 20. 8. 2007 15:51

    annar (neregistrovaný)
    Zkusila jsem vyhledat DVD rekordér na mall.cz. Výsledkem mého výběru však byla odpověď - Vámi zadané parametry nesplňuje žádný výrobek.
    Opravdu dobrý vyhledávač upravuje výběr parametrů podle toho, co má internetový obchod v nabídce.
  • 2. 8. 2007 12:02

    Adam (neregistrovaný)
    Ad1) to píšete až nyní, původní příspěvek o tom nebyl - tedy mám pravdu v tom, že vždy něco plácnete a pak to různě překrucujete někam jinam.... Prostě na to nemáte přistoupit a hotovo... pak si nemusíte stěžovat, když Vám ukáži eshop, kde to bude třeba za cenu 30% pod nákupní cenu, taky mu to prodáte??? takových nefunkčních eshopů s nízkými cenami Vám najdu kolik chcete (zhrzení, kteří chtějí zatopit těm co fungují, naivní lidé dělající to při práci nemaje ponětí o tom co obnáší apod.) apod... jedna věc je mít tak nízké ceny na netu, druhá věc je trvale na nich fungovat což je nemožné... takže svým chováním se zcela jasně jen řadíte do stejné úrovně jako ti co nyní kritizujete - dříve jste však psal o sobě, na tom trvám a podotýkám, že číst umím i paměť mám dobrou, již jednou jsem Vás o tom přesvědčil....

    ad 2) absolutně nesouhlasím... jednak jste na jejich úrovni viz bod 1) a jednak do doby než to začne skřípat, reklamace atd... ty reklamace asi již VO za ty "borce" řešit tak promtně nebude, že?

    Ad 3) Máte nějaký zvláštní druh demagogie: píšete "opakuji, že XYZ" ale přitom to XYZ jste před tím v původním přísůpěvku nepsal...

    Ad4) Musím se smát... stále dokola... psal jste o miliardových obratech (množné číslo) (v sekci ebusinessu!) v reakci k ročnímu obratu, pak se z toho vyklubalo obbraty od roku 96 a nyní již od roku 93... než bych dojel na to kafe třeba by to bylo již od roku 89 :-)) Je mi jedno jaké máte obraty, velikost obratu nesvědčí o ničem, ani o kvalitě ani o zisku atd... ale jelikož se v ebusinessu pohybuji VÍM, že to co uvádíte (jste uváděl) je nesmysl... evidentně byste na tom byl lépe než kolosy typu (nechci jim dělat reklamu, protože byť mají velké obraty, tak služby kvalitní nemají)

    Možná trochu sebereflexe, schopnosti přesného vyjadřování a nemlžení by prospělo... nic ve zlém... omlouvám se, ale nemám zájem ani čas pokračovat v diskusi...
  • 2. 8. 2007 12:19

    Adam (neregistrovaný)
    Obecně jsem s Vámi byť jako provozovatel eshopu souhlasil, ale s bodem interaktivity versus outsourcuvání nákladů na zákazníka a jeho dofiltrování těch ochotných ankupovat nesouhlasím....

    Důvody nesouhlasu:
    kamenný obchod málokdy ve zmiňované interaktivitě poskytne kvalitní relevanttní informace ve srovnání s eshopem pomocí e-mailu, telefonu... sice s kamenníkem pokecáte, čili pokud to zákazníkovi který chce utrácet stačí (často asi ano, to že nedostal informace ucelené a pravdivé ho asi v tom hřejivém pocitu, že se k němu prodavač choval uctivě a vzbudil v něm dojem, že si z něj sedl na zadek či že empativně podpořil v zákazníkovi ty pocity, které bylo optřeba) tak pak platí Vaše hypotéze, jinak ne... my máme třeba naopak z Vámi zmíéněníé skupiny ty nejlepší zkušenosti... chtějí informace, chtějí poradit, dostanou to (e-mailem, telfonicky) nakoupí...

    nepociťujeme tlak na marži od zákazníků... možná překvapení pro mnohé... ceny vesměs diktují dodavatelé ne obchodníci...

    Dobrý (kvalitní, nikoli jen známý a velký) má větší předpoklady o lepší informaci o zboží už ze své podstaty... kemenník se vžd ybude točit kolem zboží co má v prodejně, musí ho včas prodat, jinak tratí. eshopu je to celkem jedno, on skladem drží minimum... takže poradí nezávisleji a o zboží toho mnohem víc už z jeho zadávání do systému... kamenník jen zboží převezme s trčí s cenovkou do regálu a s výrazem odboorníka Vám často nabilká i co není pravda... eshop když neví hned, tak informace získá a zodpoví dodatečně ( v řádech minut, hodin, výjimečně dne u složitých věcí) atd atd....
  • 2. 8. 2007 12:32

    Adam (neregistrovaný)
    ad 1) mršíte je ale i sám svým přístupem, který je stejný jako ten na který žehráte... když všichni skočí ze střechy,skočíéte také???

    ad 2) a 3) "většina" - většina moc nevydělává, zkuste popřemýšlet proč... Právě ta práce a vložený kapitál do ní přináší ovoce, tedy i nový větší kapitál... pohodlně naimportovat tabulky (s chybami) z excelu umí každý trouba... nic ve zlém... stejné přirovnání by bylo kdyby kamenný obchod si tam jako prodavače troubu co daný výrobek vidí prvně a nic o něm neví a vymlouval by se, že on na lepšího prodavače nemá protože prostě nemá tolik zákazníků... proč jich asi nemá tolik??? (rozumějte tolik ve smyslu těch kteří přináší zisk) Asi Vám nedochází základní poučka z ekonomie nebo i selského rozumu, že více zákazníků (za každou cen) není vždy větší zisk ani lepší volba... jde o to najít tu správnou mez a cit pro tu hranici... Mám však pocit, že Vy si zaděláváte na problémy sám... K čemu Vám jsou ty hypoteticky miliardové obraty (kterým nevěřím ani omylem) když na nich vyděláte třeba méně než eshop s milionovými obraty??? Vidina, že se to časem změní?? že to množství zákazníků takto "podchycených" příště dá vydělat??? Omyl, nedá, tojsou ti typy, kteří Vás vžd ypřitlačí ke zdi, pokud se necháte, a když se nenecháte, půjdou jinam... Není to tak dávno co vyšel někde článek o "mrtvém koňovi" možná jste ho někde zaregistroval...

    Omlouvám se za negativní tón, nemyslím to špatně, ale takové žehrání na něco co sám podporujete mne vždy "rozpálí"... :-)) I já Vám ač potenciálnímu konkurentovi přeji hodně úspěchů....
  • 3. 8. 2007 4:02

    Jarek
    1) Můj přístup je jiný, kritizuji ty, co mají TRVALE nastavenou nesmyslnou marži. Nejde mi jen o to bezhlavě prodávat jen abych prodal, ale o spokojenost zákazníka a náš zisk. Když přistoupím na zákazníkův požadavek snížení ceny podle hloupého konkurenta, pak je to u mne vždy individuální a racionální rozhodnutí, které může mít více důvodů, např.:
    a) jde o trvale nakupujícího zákazníka, na kterém dlouhodobě vyděláváme a nechceme o něj tedy přijít
    b) prodejem právě tohoto výrobku i s nízkým ziskem můžeme aktuálně dosáhnout lepší dealerské skupiny u některého z dodavatelů, což nám umožní vylepšení nákupních cen
    c) jde o nového zákazníka, který už při dalším nákupu, nebo při nákupu více položek nemusí tlačit na minimální ceny

    Např. tu mám právě včerejší e-mail žadatele o nižší cenu, kterého jsem musel odmítnout, neboť bychom šli prodejem za jím požadovanou cenu do ztráty:
    "Cenový rozdíl mezi vámi a druhým obchodem není tak velký, něco bych projel za benzín... u vás jsem už nakupoval a byl jsem spokojen,takže až se rozhoupu objednám si u vás."

    Takoví zákazníci pak ze mne dělají reálného optimistu, ne bláhového snílka.

    2) Ad "miliardové obraty": nepsal jsem NIKDY a NIKDE, že jich dosahuji nyní na Internetu nebo za rok, ale že jsem dosáhl "celkem přes miliardu Kč obratu ve svých, či mnou řízených firmách", tedy cca od roku 1993 (založení mé první právnické osoby) doteď.

    Proč si myslíte, že by někdo, kdo narozdíl od většiny zde diskutujících (v lepším případě) nepíše anonymně veřejně lhal v tak snadno prokazatelné záležitosti, jako je obrat jeho firem? Daňové přiznání jsem měl povinně ověřováno nezávislým auditorem a má firma byla v jednom roce i mezi TOP 50 největších obchodních společností v Česku.

    Takže se pletete (věřím že jste jen zmaten jinými anonymy, kteří zde vyloženě lžou), nejsem ten, kdo by jen "honil obraty", ale za ty roky podnikání již dávno vím, že obrat je k ničemu, pokud firma neumí dosahovat zisku.
    Stejně tak samozřejmě vím, že 80% zisku obvykle tvoří 20% zákazníků a pod., to si asi my dva nemusíme vykládat.
  • 3. 8. 2007 4:15

    Jarek
    1) Jasně jsem napsal, že bez zisku neprodám ani kus, tak proč tu zcela zbytečně rozvíjíte teorie prodeje pod nákupem?

    4) Najděte si ten původní článek, ať nepíšete nepravdy pod každý nový článek co kdy vyjde na Lupě ;-). Psal jsem tehdy o "dosaženém obratu v mých či mnou řízených firmách", což neznamená zda od roku 1989, 1993 či 1996, ale o CELKOVÉM obratu.
    To že se pohybujete v ebyznysu v tomto případě vůbec nic neznamená, neboť jsem nikde nepsal, že těchto obratů dosahují nyní a na Internetu, kde působím aktivně až od roku 2003, pasívně od roku 1999 a obraty rozhodně nepatříme mezi velké hráče typu mall, czc či alza.
    Stejně tak jsem již tehdy napsal, že pro mne měřítko "obrat" není sama o sobě žádná vypovídající hodnota o kvalitě firmy, důležitý je z dlouhodobého hlediska zejména dosahovaný zisk, úspěšnost, výkon na jednoho zaměstnance, hodnota a pod.
  • 3. 8. 2007 4:26

    Jarek
    Plně chápu potřeby některých zákazníků "ošahat" si zboží v reálu, nebo "komunikovat s prodavačem", nejste v tom ani zdaleka sám a to je dobře, neb i kamenné obchody by dle mého názoru stále měly existovat.

    Rád bych se vás však zeptal: považoval byste za dostatečně interaktivní komunikaci s prodavačem přes ICQ? Používám tento způsob poradenství velmi rád, neboť tak lze efektivně zvládat i kolem 10 diskutujících současně (narozdíl od telefonu) a věřte, že spoustě lidí taková on-line rada velmi rychle pomohla, navíc vám hned mohu posílat odkazy na konkrétní zboží, stránky výrobce, manuály, recenze a pod., což by samozřejmě vyřídit mailem trvalo měsíc a zdaleka ne každý si tyto záležitosti umí najít sám (nemáme samozřejmě všechny zákazníky se znalostí Internetu na úrovni čtenářů Lupy).
  • 3. 8. 2007 7:46

    Petr (neregistrovaný)
    Výborně, můžu následovat váš příklad laserové vodováhy. Nevím o nich zbla nic.

    Půjdu na e-shop, řekněme, že si dokážu vyhledat všechny, který ten e-shop nabízí. Budou se lišit v nějakém parametru - já o tom fakt nic nevím, jména parametrů si vymýšlím pro ilustraci - řekněme "focus". Jedna z nich nich bude mít navíc parametr "multiple colors" a dvě od jiného výrobce "variable length". Některé budou a některé nebudou "adjustable". Co s tím teď dál? Můžu jít na web výrobce, ale tam se tyhle pojmy - úplně běžné pro běžného uživatele laserové vodováhy - vysvětlovat nebudou, ty přece všichni znají. Googlovat zkusím, ale ty pojmy jsou příliš obecné a vypadne na mě milion nesouvisejících stránek. Co dál? Zkusít napsat do fóra, ale budu vypadat jako provokatér a v nejlepším se dozvím "g3t l0st, n00b".

    Logická otázka je: Na co tu laserovou vodováhu vlastně potřebuju. Odpověď je: Já nevím. Kámoš říkal, že je lepší, než normální.

    Tohle je ideální okamžik pro dobrého prodavače.
  • 3. 8. 2007 7:58

    Petr (neregistrovaný)
    Zdá se mi to, nebo z vaší odpovědi cítím lehké pohrdání nad zákazníkem, kterému "stačí", že se k němu prodavač choval, jak měl?

    Většinu věcí, co si kupuji, v podstatě nevyhnutelně nepotřebuji. Všechny ty mikrovlnky a ledničky a telefony a PCčka a CDčka a auta a espressa - jo, mám to rád, ale svým způsobem to nepotřebuju. Takže si to kupuji pro radost.

    Radost nad nákupem mohu mít z mnoha důvodů: Například proto, protože nákup jako takový byl příjemný zážitek. (U auta za 500k to nestačí, u rychlovarné konvice za tisícovku to stačí.) Nebo proto, protože mám pocit, že jsem získal nejlepší (nejnovější, nejpokročilejší, nejkrásnější, ...) výrobek na trhu. Nebo proto, protože mám pocit, že mám něco exkluzivního. Nebo proto, protože mám pocit, že jsem při nákupu ušetřil a "levněji to už nešlo". Nebo ...

    Zákazník, který nakoupí s takovým pocitem, je obecně méně nakloněn reklamovat každou prkotinu (snížení nákladů prodejce) a příště nakupovat tamtéž (zvýšení obratu prodejce).

    Které z těchto důvodů příjemných pocitů podpoří e-shop lépe než prodavač v kamenné prodejně? Které principiálně vůbec podpoří?

    Mám pocit, že v Čechách obecně lidi neumějí prodávat. Nevědí, co prodává. Nemají dobré příklady. Většina prodavačů je špatných, protože je většina prodavačů špatných - nemají, kde okoukat, jak to udělat líp.
  • 3. 8. 2007 11:07

    anonymní
    Plácl jsem je náhodou, taky o nich nic nevím. Vzal jsem to zcela konkrétně.
    Během minuty jsem vygooglil pár odkazů a e-shopů, ze kterých je zřejmé, že se běžně prodávají modely v cenové relaci 1700-163000, podstatné parametry jsou dosah, přesnost, výdrž na baterie a možná hmotnost. Lepší měří i úhly a nabízí další funkce, třeba sklonoměr. Víceméně bych si byl schopen na základě těchto informací vybrat. Celkově mi to trvalo asi 10 minut. Pokud nepotřebuji profi zařízení, víc času bych tomu nevěnoval.
    Co byste v dané situaci dělal Vy? Do jakého obchodu byste jel? Kolik byste s tím strávil času? Je to opravdu efektivní pro nákup výrobku v ceně kolem 5.000?
  • 3. 8. 2007 12:24

    Adam (neregistrovaný)
    Ad 1) co to je "bez zisku"? Dle mne je "bez zisku" i ten prodej s marží půl procenta nad nákupní cenu, protože jaksi v kalkulaci zapomínáte na náklady na vše kolem, které se musí v ceně výrobku zohlednit... prostě Vám nějak unikají základní věci z ekonomie ale i selského rozumu (obojí i viz níže), když tak rád zdůrazňujete že jste z vesnice...

    Ad 4) já opravdu nemusím nic hledat narozdíl od Vás mám pamnět i vyjadřovací schopnost (co se týče přesnosti) dobrou... Opět z ekonomie: obratem bez udání let se myslí obrat za ROK a tak i tehdy v tom kontextu bylo.... to že šlo JEN o e-business také z kontextu zcela jasně vyplývalo, protože jste reagoval přesně na e-business a prezentovaným obratem jste se tehdy snažil vyvolat dojem odborníka... A měřítko obratu jste použil právě k tomuto účelu, tedy k té "kvalitě" kterou nyní popíráte... Těmi obraty jste se ale tenkrát naopak v kontextu jakém jste je napsal, do násobně větších hráčů než které zmiňujete nyní, že takovým nejste...

    Prostě jak jsem psal... vždy něco plácnete a pak z toho postupně bruslíte mlžením a zkreslováním až skoro lhaním jako nyní... Otázk je zda to děláte nevědomky svou, nezlobte se za upřímnost není myašlena špatně ani útopčně jen definuje - hloupostí či neschopností se vyjadřovat nebo je to naopak cíl ojehož účelu mohu jen spekulovat...

    Ať je to jak chce, mějte se fajn a ať se Vám daří, nikoli však na úkor serioznosti ke druhým...
  • 3. 8. 2007 12:36

    Adam (neregistrovaný)
    Brání Vám něco zavolat do toho eshopu a zeptat se? Nebo pokud se stydíte takn apsat e-mail? Možná byste byl překvapen řádově lepší odpovědí než v kamenném mobchodu... Jediný rozdíl v interaktivitě je ten, že se u hovoru nevidíte a že Vás nemůže prodavač oslovit sám od sebe když vidí Vaše rozpaky nad sortimentem... Ale v tom kamenném obchodě by ty rozpaky asi nebyly, protože tam by byly 2 mikroskopy s pár údaji (srozumitelnými) a odpověď prodavače by se omezila na všeobecné vyprávění o těchto dvou přístrojích s nasazením obličeje fundovaného odborníka a umělou lehkostí odpovědi a cílem Vám nenápadně vnutit jeden nebo druhý přístroj než Vám říct, že pro Váš účel je vhodný ten, který zrovna nemají (pokud by ten správný účel vůbec prodavač odborně poznal)... Ale nakonec byste byli všichni spokojeni, on ač by neměl co nabídnout a sám by tomu třeba nerozumně, tak jeho výmluvnost a sebejistota podpořená Vaší nezanlostí by z něj ve Vaších očích udělal superodborníka a odcházel byste s pocitem dobré koupě a on s pocitem dobrého prodeje... to že jste koupil třeba zbytečně dráž nebo nevhodně nebo že byste mohl sehnat něco lepšího byste patrně nezjistil...:-))
  • 3. 8. 2007 12:44

    Adam (neregistrovaný)
    Tak to se Vám opravdu zdá, nic takového tam není a ani mne to nějaké pohrdání nenapadlo... Jen mám jiné kriteria hodnocení toho "chování k zákazníkovi jak se má"... To co jsem popisoval je jen ta líbivá povrchní slupka, to je jen A, ale to B, které 90% prodavačů nemá je ta kvalita nezávislého poradenství vhodného výběru pro daný účel... to bylo podstatou... takže Vám stačí to A, OK, je to Vaše volba... mně jako zákazníkovi ani obchodníkovi to A nestačí, já chci i to B a z pozice int. obchodníka i to B zákazníkovi dáváme... Aby nedošlo k mýlce, jistě i to A je důležité, obchodník musí být i psycholog atd... ale přesto, podstata je B!

    Kdo to podpoří lépe? Kamenný nebo eshop? To není kamenným nebo eshopem, to je lidmi a jejich přístupem! Dobrý a špatný můžou být jeden i druhý... jde jen o různou formu: osobní vidět se versus mluvit spolu po tel nebo podrobná odpověď v e-mailu... Kamenný má předpoklady spíše pro to A, eshop zase spíše pro to B, přičemž v tom A může zdatně sekundovat kamennému,kdežto kamenný se v tom B jen těžko může již z podstaty jeho fungování přiblížit kvalitě eshopu... ale jistě vyjímky se najdou - ale mnoho jich nebude....
  • 3. 8. 2007 13:01

    Adam (neregistrovaný)
    Ad 1 c) Zde jsem jiného názoru, v a i b souhlas...

    Ad 2) jakjsem napsal v jiné odpovědi na Váš příspěvek, PSAL jste o tom v souvislosti s e-businessem a také původně jedním účetním rokem... to že Vánm to nedocvakává nebo nechce docvákavat, to je druhá věc....

    To že máte potřebu se podepisovat a tvořit si tak zpětné odkazy a lákat tak lidi na svůj web je zcela Vaše věc, to že druhý tuto potřebu (skoro až spamování) nemá, neznamená, že neříká pravdu...

    Ej... top 50 v Česku... tak to opatrně..:-) dám ruku do ohně že tomu tak není... Ale už vidím, jak se z toho zase vykrucujete stylem "psal jsem mnou řízená firma" a já tam dělal asistenta řediteli a ta naše firma takový obrat skutečně měla" :-))) Nic ve zlém, ale prosím proč máte potřebu stále ze sebe dělat něco co nejste... Vždyť to je tak snáze dohledatelné... každá z top 50 firem má ROČNÍ obraty řádově v desítkách miliard...

    Nesouhlasím s tím, že by 80% zisku tvořilo 20% zákazníků... Alespoň u nás tomu tak není... Ale s Vaším popsaným přístupem se nedivím a také myslím, že do toho budete jen a jen zabředávat dál a dál...
  • 30. 7. 2007 9:38

    Tomas (neregistrovaný)
    Vis, kdyz nekdo da svoleni s tim to zverejnit, nechapu proc by se melo neco takoveho uvadet... to zas asi nemate co delat, ale hlavne ze ke vesemu mate to řict!
  • 30. 7. 2007 10:48

    KArel (neregistrovaný)
    Zejména poslední bod "netvářit se, že je to zásluha Lupy" mi není jasný. Článek je přece podepsaný jménem autora, takže jeho obsah je snad zásluha autorova? Nebo je v tom člínku jiná zásluha, kterou si přivlastňuje Lupa?
  • 30. 7. 2007 11:50

    Jan Vetyška
    Michale,

    přijde Vám, že jestliže něco vyjde na Vašem osobním blogu a pak tento článek poskytnete do komerčního média, že se ze článku stává článek "převzatý". Jako od koho? Od osoby? Přijde mi, že úplně zbytečně stavíte pojmy blog a médium (komerční) na stejnou úroveň.

    Podívejte se třeba na nějakou aktuální informaci na největších zpravodajských serverech, třeba ze sportu: http://fotbal.idnes.cz/svento-si-v-anglii-pretrhl-kolenni-vaz-dhw-/fotbal.asp?c=A070729_191251_fotbal_no
    http://fotbal.sport.cz/clanek/116148-slavista-svento-si-na-testech-v-anglii-pretrhl-kolenni-vaz.html

    tomu já říkám "vrchol přejímání", jedná se sice o informaci a ne o článek, ale všude v patičce "ČTK", přitom je to okopírováno z webu Slavia.cz, takových případů byste na webu (nejen) našel denně tisíce.

    Troufám si říci, že tento případ Adamova článku je prostě něco úplně jiného, než výše zmíněná praxe v médiích. Představte si, že ještě není internet, Adam si píše doma deníček, dává ho přečíst svým kamarádům, jednou přijde na kafe Aleš a navrhne, že by článek otiskl ve svých novinách, má opravdu podle Vás psát na úvod: "Pozor! Kdo četl Adamův deníček, ať už dál nečte!" No mě to tedy přijde opravdu přitažené za vlasy.

    Sakriš, to jsem se kvůli takové prkotince nějak rozepsal ;)
  • 31. 7. 2007 8:49

    Jarek
    Sice jsem to napsal už v prvním příspěvku, ale dobrá, zopakuji vám to:
    Informační technologie mne baví!

    Protože vydáváme už roku 2000 magazín gsm4U.cz, kde mimo jiné recenzujeme i nejnovější notebooky či PDA, mohu říci že tomuto segmentu vcelku rozumím, díky čemuž mohu věřím kvalifikovaně radit zákazníkům (alespoň dle jejich kladných reakcí za poslední roky).

    Stejně tak bych se pravda mohl naučit prodávat malotraktory či cokoliv jiného, ale:
    a) asi by mne to nebavilo
    b) stejně by se za chvíli našli blázni, co by i ty malotraktory na netu začali nabízet s marží 0,5% ...
  • 31. 7. 2007 20:25

    J (neregistrovaný)
    Hmm, jen poznamena, ze treba takovy Dell klidne proda HW(mluvim tedy predevsim o serverech) za 50% cenikove ceny a jeste stale je v plusu.
  • 1. 8. 2007 13:30

    Adam (neregistrovaný)
    doplňuji slovo "neví" za "existenci požadovaného zboží"...:-)

    také třeba uvážit, že kamenný obchod je limitován daným regionem kde se nachází, kdežto eshop ikdyž bude mít skladem tak je zcela bez hranic, čili šance na prodej byť atypického výrobku který drží skladem je daleko větší než u kamenného... co tím chci říci? Že eshop může zákazníkovi nabídnout širší výběr i poradenství i servis než kamenný... kamenný ale zase osobní kontakt, ošahání zboží atd...
  • 1. 8. 2007 13:25

    Adam (neregistrovaný)
    Musím se smát... "kamenný obchod pošle na dobírku co nemá, zkuste..." Kamenný obchod ani v 90 % procentech o existenci požadovaného zboží, natož aby ho nějak nabídl, byť třeba v papírovém katalogu... takže to co píšete funguje možná tak ve 20 % procentech kamenných obchodů a u zlomku sortimentu, ale ne u většiny... a to z prosté logiky věci, kamenný obchodník potřebuje prodat to co má skladem, v tom má peníze, které když včas neprodá se znehodnotí, takže Vám aktivně nebude nabízet výrobek, který nemá a která musí pracně objednávat a enví zda dodavatel bude mít atd... což naopak eshop hravě udělá protože je to jeho denní chleba... prostě každý dělá to své, každý sektor má své zákazníky, pro někoho leopší jedno pro druhého druhé... jeden je holky, druhý na vdolky... říkat, že jedno nebo druhé je lepší horší je zcestné, není, prostě každé je jiné... se svými klady a zápory a nemusí si konkurovat naoapak se mohou vzájemně doplňovat... (bráno z pohledu zákazníka - byť jsem provozovatel eshopu)
  • 30. 7. 2007 9:33

    Michal Illich
    Clanek je velmi kvalitni, takze si zaslouzi vetsi publicitu nez na svem puvodnim umisteni:

    http://blog.hauner.cz/2007/07/24/bida-hledani-zbozi-dle-parametru/

    Ale co me udivuje, ze zde neni uvedeno, ze jde o clanek prejaty z blogu autora (a tedy uz driv publikovany). Myslim, ze takovou informaci se slusi uvadet.
  • 30. 7. 2007 9:51

    Michal Illich
    Pane anonyme - o tom, ze Lupa ma Adamovo svoleni k pretisknuti, nemam nejmensi pochyb, ani to ve svem nazoru nijak nenaznacuju.

    Informovani o prevzatosti clanku ma nekolik dobrych duvodu:

    - informovat ctenare, kteri to jiz cetli na Adamove blogu (pravdepodobne skrze weblogy.cz), ze toto jiz cist nemusi, pripadne o tom, zda byly v clanku oproti blogpostu jeste nejaka doplneni, kvuli kterym se vyplati to proletnout znovu

    - informovat ctenare, kde se nachazi predchozi diskuze k tematu (ktera byla zajimava)

    - netvarit se, ze cizi zasluha je zasluha Lupy

    Vsechny ty duvody se tykaji cestneho a otevreneho pristupu ke ctenari, komentujicim i autorovi.

    Tak snad jiz chapete.
  • 30. 7. 2007 10:59

    Michal Illich
    Vydani clanku nepredchazi jen jeho samotne sepsani. Jde take o zvoleni nametu, vhodne nacasovani, korekturu, pripadnou korespondenci s temi, o kterych se pise, komunikace mezi redakci a autorem, pripominkovani a opravy clanku, atd.

    A timto se lisi situace v pripade "vlastniho" clanku a v pripade prejimani clanku. Prejimani clanku je jednodussi - sefredaktor si proste vyhledne hezky clanek, domluvi se s autorem a publikuje ho. Proti tomuhle postupu nic nemam (zejmena u takhle dobrych clanku), jen proste u prejatych clanku ocekavam, ze budu jiz v perexu nebo prvnim odstavci informovan o tom, kde byl clanek puvodne vydan a zda v nem jsou oproti puvodnimu vydani nejake upravy.
  • 30. 7. 2007 11:05

    AHA
    Asi jste tu větu pochopil jinak, než ji chápu já, za což se omlouvám. Libovolné uživatelské rozhraní by mělo být tak jednoduché, jak je to jen možné. Nikoliv však proto, že by snad uživatel byl mentálně zaostalý či nevzdělaný, ale protože uživatel má určitě více důležitějších věcí na přemýšlení než jak má zvolit mezi stříbrná a stříbrný.

    Popřípadě si přečtěte knihu "Nenuťte uživatele přemýšlet" http://www1.mraveniste.org/weblog/2005/03/24-krug.html

    Mimochodem, z medicínského hlediska by opravdový debil tuto větu asi nevyslovil, viz http://www.ssvp.wz.cz/Texty/mentalniretardace.html
  • 30. 7. 2007 13:08

    Aleš Miklík
    Diky za upozorneni, z nasi strany rozhodne neslo o zamer. Prejate texty (kterych je ovsem v celkovem mnozstvi clanku velmi malo) vzdy oznacujeme, v tomto pripade zrejme zapusobil jeho nezvykly zdroj (blog). Odkaz na konci clanku je doplnen a Adamovi a ctenarum se omlouvame.
  • 30. 7. 2007 14:07

    Michal Illich
    > Přijde mi, že úplně zbytečně stavíte pojmy blog a médium (komerční) na stejnou úroveň.

    Ano, to dělám. Jako čtenáři je mi úplně jedno jestli si kvalitní článek přečtu na Adamově blogu nebo na Lupě. Vždyť ten článek vypadá ÚPLNĚ stejně! Akorát u Adama tam nejsou kolem ty reklamy.

    > Adam si píše doma deníček

    Ano, Adam si píše doma deníček, ten navíc dává na internet a ještě navíc je syndikován přes weblogy.cz. Soudím, že weblogy.cz mají velmi podobnou cílovou skupinu uživatelů, tedy je i veliké procento těch, kteří na článek narazí dvakrát. Těmto uživatelům stojí za to říct: "hele, tohle jsme přebrali bez jediné úpravy _odsud_, ani to neprolétávejte očima, je to ztráta vašeho času". A všem ostatním uživatelům stojí za to říct: "pokud vás tohle téma zajímá, tak vyšlo už před týdnem _tady_ a jsou tam k tomu zajímavé komentáře, které jsme (zcela logicky) nepřebrali"

    (samozřejmě ten text je v obou případech stejný, jen vysvětluju motivaci, proč se to říká a jaký z toho má uživatel užitek)
  • 31. 7. 2007 10:41

    Jarek
    Takhle to vidíte z pohledu zákazníka, já jsem to psal ze smutně realistického pohledu obchodníka, rozhodně zde netrávím čas pro něčí pobavení :-).

    Jestliže máme loajálního zákazníka, který si např. přečte naši recenzi, dobře mu poradíme ve výběru, či je s námi jinak spokojen, často se pak stane, že si vyhledá nejnižší cenu na netu a tu po nás chce.
    Proto i když vidíte v eShopech často i vysoké (tedy pro obchodníky rozumné) ceny, skutečné prodejní ceny i těchto eShopů mohou vypadat jinak.

    Znám vcelku dost kamenných obchodníků co si záměrně nezřizují eShop, aby mohli do svých pultových cen oprávněně promítnout svou přidanou hodnotu (zboží skladem, na které si lze "šáhnout", osobní poradenství, servis a pod.).
    Kdyby měli eShop, buď by v něm měli své "kamenné" ceny a neprodávali by přes něj, nebo by museli jít na běžné nesmyslné marže a tyto ceny by pak po nich chtěli i zákazníci od nich z ulice.
  • 31. 7. 2007 14:29

    Jarek
    Něco pro odlehčení ;-)
    Teď se ještě dívám na horní lištu Lupy a zhrozil jsem se, asi sem přestanu chodit :-).
    Měšec - vnucují mi peníze!
    Navrcholu - panebože, asi nějaké porno!
    Woko - to bude jistě nějaký hazard!
    Bomba - že by fórum pro teroristy?
  • 31. 7. 2007 23:23

    Jarek
    Jak souvisí zcela pochopitelná obrovská marže na maloobrátkovém zboží typu server u výrobce, velkoobchodu a maloobchodu v jednom (Dell neprodává přes prostředníky, ale napřímo), když my tu řešíme problém nízkých marží u rychloobrátkového zboží (notebooky) v českých eShopech?

    Každý z nás nemůže být Dellem, ale prodávat za 0,5% bez přidané hodnoty umí každý hlupák...
  • 31. 7. 2007 18:36

    Jan Angelovič
    Spousta shopů uvádí u zboží povídání o jeho přednostech, ale jen málokdy zmíní i nedostatky. To je ale velká chyba! Vemte si např. LCD: Když si budu myslet, že je display jako display, tak koupím to nejlevnější. Ale když mi obchodník uvede, co všechno ten nejlevnější NEMÁ nebo neumí, možná si připlatím pár stovek za pocit, že mám něco navíc.

    České obchody zamrzly u uvádění doby odezvy, která ale nahrává technologicky méně kvalitním TN obrazovkám. Někdo preferuje matný a někdo zase lesklý display, ale najít takovou informaci na stránkách obchodu je kumšt. Takže se studují fotky a googluje. Bohužel výrobci uváděné povrchové úpravy jsou často označovány marketingovým slangem a ani odborník si vždy pod tím kterým názvem nic nepředství.

    Většina obchodníků své nabízené zboží nikdy neviděla, často mají stejné obrázky, popisky i názvy. Kliknutí pro "větší obrázek" pak ukáže tu samou miniaturu v novém okně. Navíc jde přece o obrázky ilustrační. Oni výrobci a dovozci jsou jistě také pěkná verbež ve stylu revize sem - revize tam, ale hlavním viníkem je většinou obchodník.

    Že si vykutálený uživatel vybere v pohodlí vašeho draze zaplaceného webu a pak nakoupí jinde? Možná. Ale já doufám že ne.
  • 1. 8. 2007 8:23

    bez přezdívky
    Individuální popisky a fotky jsou pro vás sisyfovská práce, pro alzu nebo czc samozřejmost. Tak mi to vysvětlete!

    Vy si nejdřív stěžujete, jakou úžasnou přidanou hodnotu svým zákazníkům dáváte a pak se ukáže, že jste podle mě úplně stejný přeprodejce, jako ty stovky dalších. Myslím si, že vy nemáte nárok na ŽÁDNOU marži, tak si nestěžujte na těch 0.5 %!

    Jak chápu vaše vlastní vyjádření, jen pravidelně spustíte automatický import, na popisek nesáhnete, na obrázky taky ne, chyby nezkontrolujete, protože "to v tom množství nejde" a eshop máte pitomý, protože pro zlepšení by to "programátor musel celé překopat".

    Možná by se hodilo tady některá vaše tvrzení vypíchnout:

    - design máte stejný 4 roky ("Sám na to hledím 4 roky")
    - o funkčnosti eshopu u vás rozhoduje programátor a jeho lenost ("řekl programátor, že to z historických důvodů jednoduše seřadit nejde")
    - uživatelské testování rozhraní neprovádíte ("Asi na ten shop naženu 50 lidí někde na náměstí, abych se ujistil, zda je to opravdu tak hrozné")
    - pageranku nerozumíte ("starší domény tft4u.cz bude jen alias na novější lcd4u.cz, čekali jsme na přesunutí GPR")
    - všechno v shopu je jen automatický import od distributora ("Jinak popisy zboží pocházejí v 95% od distributorů či výrobců", "Dodací lhůty aktualizujeme v určitých intervalech dle stavu skladu našich dodavatelů", "Všechny eShopy fungují díky automatizaci a hromadnému importu dat")
    - nemáte přehled o svém sortimentu ("Ty tisíce položek samozřejmě nemá kdo ručně kontrolovat")

    Za co by vám tedy lidé měli platit? Za to, že když si něco objednají, tak vy to obratem objednáte u distributora a se zdržením jim to přepošlete?

    Myslím, že jste se pěkně v téhle diskusi odhalil. Vaším přáním zřejmě je mít marži dvacet procent a nemuset na nic ani sáhnout. Divím se, že u vás VŮBEC NĚKDO nakupuje! Podle PC komponent soudím, že ta vaše linkfarma je jen past na blbečky, co nemají přehled a omylem si něco objednají. To se nedivte, že už se nevrátí.
  • 30. 7. 2007 7:06

    Tom (neregistrovaný)
    Ukradli mi kola z auta a mel jsem dost velky problem s vyhledavanim disku. E-shopy maji vyhledavani jen podle prumeru a sirky, roztec a pocet der mela jen jedna vyjimka. Vyhledavani i podle zalisu nemel nikdo. Bylo treba rucne se divat na detaily kazdeho disku.
  • 30. 7. 2007 9:36

    anonymní
    Přiznám se, že se ani nedivím, že vyhledávání dle parametrů je tak málo rozšířené. Mám totiž následující teze podložené zkušenosti z okolí:
    1. Řadu lidí nějaké podrobné parametry nezajímají. Vyjímkou jsou techničtěji založení lidé stylu ajťáků. Možná se budete děsně divit, ale znám řadu lidí, co přijdou do krámu a řeknou, že chtějí mikrovlnku do patnácti set a to je jejich jediný požadavek. Vůbec je netrápí, že mohli koupit lépe, získat více funkcí nebo jinde nižší cenu.
    2. Realizace hledání dle parametrů je dost náročné na peníze - údržba a plnění databáze + velmi často nejsou o daném výrobku dostupné všechny informace a pak se může stát, že ve výběru nebude zobrazován.
    3. Stejně to v praxi funguje tak, že techničtější člověk si nejprve kdekoliv vybere konkrétní model podle vlastností a pak tento konkrétní model hledá v nejlevnějším dostatečně důvěryhodném/renomovaném e-shopu. Takže ty dražší e-shopy, které by měly mít finance na to, aby parametrické hledání zavedly, by byly samy proti sobě, protože u nich nalezené zboží by zákazníci často nakoupili jinde, kde je mají levněji.
  • 30. 7. 2007 20:10

    M jako Molitan (neregistrovaný)
    > (...) že se ze článku stává článek "převzatý".
    > Jako od koho? Od osoby?

    Je prevzaty z blogu te osoby.

    D'oh...
  • 31. 7. 2007 8:05

    Petr (neregistrovaný)
    Myslim, ze jste chycen ve vlastnim bludnem kruhu. Pokud postavite webshop pro zakazniky, kteri "tlaci na ceny", hledaji informace jinde a pak koupi nejlevnejsi nabidku tesne nad naklady, pak vam totiz ani jini zakaznici neprijdou.

    Asi starnu, ale po nejakych deseti letech nakupovani ve webshopech pomalu prechazim zpatky do kamennych obchodu. Muj cas je prilis drahy na to, aby na me provozovatel webshopu outsourcoval svoji vlastni praci, to jest podavani informaci o prodavanem zbozi.

    Reknete mi, kdo je vase cilova skupina? Velci zakaznici (velke firmy, statni instituce) ne; s temi se stejne jedna individualne. Movita klientela ne; ti vam nebudou zadarmo davat svuj cas (zjistovanim informaci, ktere mate davat vy jim). Takze studenti a zamestnanci nize v potravnim zebricku (to nemyslim pejorativne), jimz zamestnavatel vynahrazuje nizsi plat volnym internetem; od nich muzete dost tezko ocekavat velke obchody a nejakou loajalitu.
  • 31. 7. 2007 23:58

    karel (neregistrovaný)
    S tou grafikou a uspořádáním je to ošemetné.
    My máme design ještě starší a v podstatě tabulkový systém i když v php.
    A přesto nám zákazníci píší, že v oboru jsme nejpřehlednější a nejlíp s u nás hledá.
    Odkaz nepíšu záměrně - přeci nebudu radit konkurenci. :-).
  • 1. 8. 2007 13:02

    Adam (neregistrovaný)
    Nezlobte se, ale zdá se mi, že jste v hodně tématech tak trochu mimo, respektive, že vždy něco plácnete a pak to "jemně" korigujete zcela někam jinam...

    jako prodejce s marží půl procenta jste uváděl sebe!, nyní však jiné, které kritizujete a aby toho nebylo málo, tak to ještě osvětlujete, že to vlastní není klasický eshop, ale jakýsi prostředník, který pracuje jen jako zástěrka velkoobchodu atd... Ta marže je dlouhodobě nesmysl už jen z prosté=ho důvodu, že časem přijdou reklamace, závady atd a podobné problémy... a jsem zvědav jak to Vy nebo Vám podobní o jakých se s snažíte psát pak budete s touto marží řešit... no a to bude pak otázka času kdy takoví skončí a jejich zákazníci si uvědomí, že není levné co levně stojí... Fakt, že dle jiných diskutérů vaše zboží zdaleka neodpovídá minimální marži jakou popisujete raději přehlížím... Myslím, že máte potřebu si stále na něco hrát... viz i dřívější diskuse o vámi deklarovaných miliardách obratu apod, které se pak jaksi zcvrkli a opět nějakou písničkou okecali...
  • 1. 8. 2007 13:56

    Adam (neregistrovaný)
    Musím se připojit k Vašemu názoru i k názoru jednoho kamenného prodejce viz výše...

    Naše forma provozuje eshop v jiném segmentu, kde jsou také tisíce položek, ale ŽÁDNÝ dodavatel v tomto segmentu nemá k dispozici nějaké tabulky k naimportování do systému... VŠE děláme ručně!!! fotky si často pracně dolujeme z pdf katalogů kde je musíme pracně čistit upravovat apod nebo dohledávat na webech značky v jiných jazycích apod. Popisky nejsou často žádné nebo v angličtině, čili je musíme překládat a vhodně upravovat a HLAVNĚ je psát VLASTNÍMI slovy z hlediska originality, odlišení se pro zákazníka i pro vyhledávače atd... A děláme to a jde... samozřejmě že náklady jsou mnohem vyšší a tudíž marže půl procenta by byla nesmysl, ale jde to a zákazník má co potřebuje a světe div se i to a rád zaplatí... Takže pan Jesenský jen pláče nad svou neschopností a neseberflexe a od odvíjející se jeho klientely, která jej tlačí dále do pasti tak jak psal jiný přispěvatel...

    Provozovat kvalitně eshop je mnohem náročnější na čas i prostředky než obchod kamenný, nikoli naopak jak se lidé mylně domnívají... Ale zase je to odměněno větším koláčem trhu zákazníků než v případě kamenného obchodu... Argumentace, že eshop neplatí nájem prodejny je úsměvný... ano většinou neplatí, platí třeba sklad, který je levnější, ale je zapotřebí daleko více práce a času než s kamenným obchodem... v kamenném obchodě složitější výrobek prostě vstvíte a hotovo, na eshopu musí mít téměř samostatný miniweb aby zákazník dostal co potřebuje....
  • 30. 7. 2007 7:49

    Pavel Szalbot (neregistrovaný)
    Vyhledávat podle parametrů se ve zmíněné skupině obchodů dá jen v některých kategoriích, přičemž uživatel nemá možnost zjistit, ve kterých to půjde. Zdá se neexistuje formulář, ve kterém by si vybral kategorii a podle ní se nastavily parametry vyhledávání. Ač tragédie co se designu týče, např. Czechcomputer je v tomto popředu.

    Na CZC mi naopak velmi chybí výběr více hodnot pro daný parametr. Tohle Mall umí, ovšem má minimálně jednu zajímavou vlastnost. Zkoušel jsem hledat (http://www.videoexpert.cz/hledejp/?id=1108741) DVD rekordéry a jako kritérium zvolil disky "DVD-RAM, DVD-R/RW/DL". Našel jsem tři stroje. Následně jsem zkusil "DVD-RAM, DVD-R/RW/DL, DVD+R/DL". Překvapilo mě, že je v nabídce uvedena podmnožina předchozí volby, výsledek mě už překvapil méně. Našel jsem jiné produkty. Baví vás skrolovat a hledat vaši kombinaci?

    Proč fulltext odstraňuje z dotazu pomlčky, to už nechápu vůbec. Inu české obchody skutečně neumějí pořádně vyhledat zboží. Naštěstí existuje Google...
  • 31. 7. 2007 11:28

    Mysel (neregistrovaný)
    S temi marzemi jste opravdu pobavil. To myslite vazne? Ja znam spis pripady, kdy napr. kvalitni case lze poridit za 2300Kc ve "velkoobchodu", ale bezny eshop ji prodava za 3150Kc. :o))

    Marzi 200Kc na laptopu za 40kKc. :o)))))))))
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).