Pěkný článek. Na druhou stranu je nutné si položit otázku, na kolik je onen #fail způsoben absencí rozumně fungujících nástrojů. Viralheat je na generování leadů povedený, leč ne úplně použitelný v ČR. Totéž platí o Radian 6 a jeho social CRM.
Na řadu věcí, které v zahraničí ulehčují nástroje, se tak musí u nás trochu jinak a zejména najít a hledat optimální způsob, jak absenci některých nástrojů nahradit. Proto to dle mého názoru v ČR nejde tak úplně rychle (tzn. je zde zpoždění ve srovnání např. s anglojazyčnými zeměmi).
Uz je skutecne smesne, jak se zde kazdy kdo ma v .... diru a ucet na FB vydava za specialistu na socialni site. Informacni hodnota clanku je nulova, firma za kterou se autor schovava je smesna a to vcetne jejich "blogu". Jedina sance jak muze pri nulovem know how vydelavat penize je vytezovani kontaktu z predchozich staci. Celé to vypadá jako blbé placené PR nebo partnerske PR. Pán tady píše o twitteru a sám si ho založil před 6 měsíci, píše o komunikaci a jeho vlatní web je směšný... #epic fail
Nechápu moc, jaký byl smysl tohoto článku - možná to vysvětlí nějaký další díl, ale přijde mi odnikud nikam - konstatuje současný stav - víceméně zjevné samozřejmosti - bez náznaku východiska - mimochodem tuhle připomínku bych byl rád, kdyby někdo pojal konstruktivně a třeba mi i nějaké summary dal.
Možná je to tím, že žiju v jiném segmentu než banky a operátoři a proto se mi ztěžka replikují příklady do mého světa.
Příklad s bankou je pro mě nesrozumitelný (možná i proto, že svět bank je takovým světem sám pro sebe). Příklad komerčky vnímám jako uplně lichý - na přístupu českých bank - v podstatě komerčku nevyjímaje je problém iinternetového bankovnictví naprosto _MARGINÁLNÍ_.
Mimochodem KB se tuším profiluje výrazněji na firemní klientelu - se všemi pozitivy a negativy to více než 10let vnímám (ale to je na jinou story)
Příklady s operátory jsou v podstatě téhož rázu. Mimochodem ani story, kdy zaměstnanec okomentuje konkurenční tweet a pak jej firma draze bere zpátky - a pointa?
Paradoxně mě nadchl snad až podpis autora, téma jeho činnosti mi přišlo zajímavé, ale v prezentaci jsou 2posty a ...
Hlavně úroveň prvních 4 dílů seriálu byla nějaká. Tady je to propastný rozdíl. Jestli měl být závěr alespoň hrubý nástřel toho, jak má firma komunikovat - nevidím ho.
Odkaz na článek Dočekala je jak celý článek - v podstatě dává víc otázek, než odpovědí (tu nedává žádnou :D)
Popis toho, jak to používají o2,vodafone,t-mobile má ten závěr, že vlastně metodiku nemají - že cestu hledají - mno dobře a co s tímhle závěrem? PR kecy tiskových mluvčích jsou buď k pláči nebo k smíchu a způsob jakým lze jednu větu rozvinout do několika odstavců si svým způsobem zaslouží obdiv.
Ve finále - i kdyby tu někdo popsal metodiku těchto hráčů - pro kolik firem bude tato strategie replikovatelná?
Jestli u nás jde to co v Egyptě.
http://www.facebook.com/home.php?sk=group_189791844374670&ap=1
Mimochodem firmy nedovedou komunikovat obousměrně a to je problém. Zpětná vazba je bolí. Pokud na ně přijde kritika, buďto se snaží ukrýt nebo dělat že se nic neděje.
To je prostě jejich vlastnost. Místo aby se snažili svůj postoj obhájit nebo vysvětlit. Raději nemají postoj.
Už podruhé se snažím z odakzovaných článků pana Dočekala zjistit, jaké je vlastně to správné řešení využívání Facebooku firmami. Stále jsem ho nenašel - zůstává pouze u toho, že to, jak to dělá O2 je zaručeně špatně.
Smiřme se s tím, že prozatím máme k dispozici nezralé nástroje, které neumožňují "enterprise level" funkčnosti, ale možná je to tak dobře. Snaha to všechno nějak monitorovat, kontrolovat a usměrňovat může být tak úspěšná, jak jsou jednotliví zaměstnanci firem loajální a ochotní se do toho zapojit.
Co se týká m/ojebanky: jako názorný příklad by to bylo asi dobrý, ale v případě KB se ví o problémech už od začátku (myslím začátek internetové bankovnictví v čechách, ne začátek KB)
Twitter ještě neměl napsanou ani řádku kódu, když komerčku lidi bombardovali stížnostmi na neexistující možnost nakládat s účtem přes www a později na nemožnost použít něco jiného, než Windows+IE....
Tak to s těmi penězi je fakt vtip. Banky a podobné molochy většinou úplně kašlou na nějaké hlášení chyb. V 90% případů je odpověď ve stylu - "to není chyba".
Příklad: výpisy transakcí v ČSOB mají běžně údaj "číslo účtu" - jasně normálka. Akorát tam je opravdu jen číslo účtu ale NE kód banky. Tedy takový výpis třeba po tisku je naprosto k ničemu! A co myslíte že odpověděli když jsem hlásil chybu? Samozřejmě "to je správně!".
A podobných příkladů bych mohl uvést desítky. Banky prostě vůbec nezajímá nějaké hlášení chyb z venku!