No ovšem jejich cílová skupina v DVB-T je 14% z čehož plyne, že zrovna jejich cílová skupina zrovna DVB-T moc nepoužívá. Což je samozřejmě logické. Díval jsem se na Óčko z DVB-S dávno před tím, nežli se tady vůbec o nějakém DVB-T začalo mluvit. No a jde o to, co je konkurence ? Hudebních stanic zajisté lze v DVB-S najít stovky to je pravda. Ovšem Óčko je jedinou českou, ne ? Celkem tady v diskusích padlo, že hudební stanice do DVB-T snad ani nepatří. Zdá se, že to tam zajímá naprosté minimum lidí.
Ještě to doplním. Pokud někdo prahne po klipech tak si prostě pořídil sat přijímač s motorem a vyhledal si všechny ty možné a nemožné hudební stanice od klasických typu mtv po ty ostatní britské a indické a chorvatské a ukrajinské a francouzské a polské a německé a italské a arabské a mezi ně si vrazil i to Óčko a tak si sem a tam přecvakává po klipech a zakopne i občas o to Óčko. To je jejich divák. U DVB-T se tady celou dobu vykládá doktrína, že to má být především přechod z analogu a celý národ tam očekává stanice typu Nova a Prima a jejich klony. No tak dobře, tak se tam daří Cinemě a Cool a Barrandovu. Co by ne. Ale Óčko si dají někam dozadu a v podstatě po něm netouží ani na něj nikdy nepřecvaknou. Takže si myslím, že jejich rozhodnutí bylo správné a jejich divák je stejný jako divák MTV a spol. A to je jednoznačně divák satelitní.
Napadl mne k tomu takový vtípek. Lze zjistit zda se Óčko orientuje prvním nebo druhým směrem. Pokud se podíváme na jejich reklamy, uvidíme zda jsou tam reklamy na whisky a gambrinus, internet apod. tedy na věci, které se běžně objevují na hudebních stanicích anebo zda jsou tam reklamy na margaríny a prací prášky, které se běžně objevují na stanicích nova, prima a spol. tím by šlo odhadnout, zda se tedy předpokládá přepnutí spíše z nova, prima a patří to tedy do této rodiny dvb-t nebo spíše to patří k ostatním hudebním do rodiny satelitních hudebních tv.
Nebylo to pochopeno zcela přesně. Neměl jsem na mysli diváka ,,který pouze scanuje hudební stanice" ale běžný satelitní divák si stanice rovná tedy dá si hudební k hudebním, sportovní ke sportovním atd. Takže paradoxně může samozřejmě koukat třeba na MTV nebo cokoli jiného hudebního a jde tam zrovna blbý clip, tak může přecvaknout třeba na Óčko, tedy jinou hudební, vedle. Tím se mu v podstatě i Óčko dostane do sledování. Ovšem přepínání z nějakého brazilského serialu z Novy je přece jen méně pravděpodobné. Ovšem argument o malém počtu, je také správný. Ano, kde není, co vybrat, tam může nakonec i třeba uspět i něco jako Óčko. To je také velmi zvažitelný argument. To je pravda.
Ano. Takto je to použitelné. To je pravda. Už si tento způsob ani pomalu nepamatuji. Uživatel satelitního přijímače funguje jinak. Prostě si sám určí,, co chce. Např. nyní se podívám co je nového ve sportu a prožene se po sportovních kanálech. Nebo si řekne. Dnes to chce dobrý film a promrkne si filmové. Anebo si řekne, dnes to chce trochu muziky a pocourá se po hudebních. Čili v případě reklam jde jen na tu vedle ve stejném žánru. Ovšem v nedostatku výběru je v případě reklam Óčko správným tahem. Ano dělávalo se to tak, když nebyl výběr. To je pravda.
Balvín to vysvětloval tak, že celoplošné pokrytí je moc drahé. Což je z ekonomického hlediska pochopitelné. Jim by stačilo menší pokrytí za menší peníze. Podle mě se ale podceňují, protože při celoplošném pokrytí by určitě měli mnohem větší sledovanost, tím taky větší příjmy z reklam a nakonec by zjistili, že to zas takový problém není. Navíc, jestli bude takhle "utíkat" každej, bude to tady vypadat jako Číně, Indii, apod. - každej bude mít na střeše parabolu :-(
Oni, a s nimi i jejich inzerenti, si ale bez peoplemetrového měření můžou myslet, že se jim pozemně vysílat nevyplatí. Přitom ale zapomínají, že na satelitu je hudebních stanic hafo, zatímco v terestriálu hrají ve své kategorii (u své cílové skupiny) prim. Chvilku to potrvá než jim to docvakne. Chce to ty peoplemetry.
Z brazilského seriálu se přece zásadně nepřepíná. To nevíte? :-) Ale po zprávách, kdy jsou reklamy v podstatě všude, na Óčko mrknu, vlastně jsem mrknul. A bylo-li tam něco zajímavého, občas jsem to tam i nechal.
A jiná stanice bude chtět zase vysílat v jiných městech .... jak by si to ten Balvín představoval? Multiplexor snad pro každé město zvlášť? Samozřejmě že je nejlepší bud' všude nebo nikde, no jak k tomu mají potom přijít diváci v jiném městě, kde zrovna ta stanice nepojede? Nemůžeme přeci všichni bydlet v Praze či Brně. To mě připadá takové Klausovské .... on také tvrdil, no tak se přestěhujte do Prahy.
Domluvte se s O2 to vysílá jen v pár regionech navíc mikro výkonem ;-) Zřejmě ale asi za maxi peníze :-)))
Ano, to o těch 14% řekl pan Balvín, aby uchlácholil inzerenty, že o své investice po odchodu z DVB-T nepřijdou. Je to pochopitelný mediální výrok, ale jednoduše to není pravda. Pan Balvín by byl blázen kdby v tak zlomové situaci blízké rozhodnutí inzerentů o jeho bytí a nebytí řekl pravdu.
Je to možné, Poldíku. Nikdo neví všechno. Jen nechápu proč to píšete zrovna mě. Že by pořád ty Vaše paranoidní haluze o všudypřítomném démonu Donátovi? Trochu mimo mísu, ale jinak dobrý, jo..? :-)
To musí jistě panu Donátovi lichotit, že tu místní úchylové ho mají za tak mocného a všudypřítomného :-). Upřímně, je mi to fuk. Je to Vaše paranoia, ne moje :-D
Ano, výchozí předpoklady jsou pravdivé, ale chybné jsou ty závěry. Nevěřím, že je významné množství diváků, kteří skenují JENOM hudební stanice. Pár jich možná je, ale na plánování reklamy pořád strašně málo. A z nabídky řádově desítky stanic v DVB-T (soudě podle sebe, přestože Óčko není můj šálek kávy) diváci mnohem častěji přestoupí na Óčko než diváci satelitní, kteří mají k dispozici nabídku mnohem větší. Jinými slovy, nevěřím a dokud nebude Óčko v peoplemetrech, neuvěřím.
Hlupák jste Vy, Poldíku. Jednak jste nepochopil, že balamutit inzerenty pochybnými statistikami je pro pana Balvína jediná šance, aby mu hned všichni neutekli, druhak se opět blamujete, že jsem někým, kým opravdu nejsem. Mýlíte se. Horal jsem, Donát ne.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).