Ach jo. Hlavně že vyskakujete jak čertík z krabičky, ale píšete blbosti.
Já jsem se právě vrátil ze zahraničí a moc dobře vím, co je daňový domicil. Nicméně netuším, co má můj daňový domicil (nehodlám se tam zatím odstěhovat) společného s tím, kde má daňový domicil firma (ta má samozřejmě daňový domicil tam, kde je registrovaná).
A v čem mi to pomůže? Vzhledem k tomu, že nehodlám prodávat fyzické zboží, ale digitální, tak nebudu muset řešit EET například, protože přesto, že stránky mohou být v češtině a na české doméně, tak firma je estonská a daní v Estonsku, tudíž se jí nějaké EET vůbec netýká (a odkud to člověk stahuje je úplně jedno).
V Česku nehodlám zakládat žádné "dceřinky", ale prostě jednou za rok zdaním firemní zisk v Estonsku, ty si vyplatím jako dividendy a ty pak zdaním tady jako soukromá osoba v ČR. Jelikož je to pro mě jenom zisk navíc a nepotřebuju to na placení složenek (na to tady pořád zůstávám OSVČ), tak mi tento postup nevadí.
Zase další "chytrák", co si někde na internetu nastudoval pár tezí a hned je za experta na daňové právo
co si jako slibujete od toho, že si založíte firmu v Estonsku (nebo třeba v UK, Litvě, NL, Kypru)? Že jako tady v CR nebudete podávat dańová přiznání a platit daně? - Jestli ano, tak jste neskutečně naivní a dovolím si tvrdit i NATVRDLY.
pokud se nehodláte do dané země odstěhovat, tak si něco nastudujte o tzv. "daňovém domicilu" a pak začněte spřádat dalekosáhlé strategické plány důkladně promyšlené holdingové struktury, kdy (matka) v Pobaltí stahuje zisky ze svých DCERINNYCH společnosti - nejlépe více jak 1, aby to nebylo nápadné a. to JINAK než na bázi placení za know-how, patenty apod. věci..
ne každý, kdo "umí v IT" je "machr na všechno ostatní".. ale ono to řadě lidí nedá a když umí programovat, tak si hned o sobě myslí, že rozumí všemu na světě..
To na věci nic nemění, zavedení penze byla chyba už za předbismarkovských podmínek, co jsem uváděl já. Tehdy ještě panoval volební census, takže méně majetní lidé měli volební právo omezené, takže populismus vůči nim neměl smysl, měl smysl populismus vůči státním zaměstnancům. Stejně jako dnes, ale z jiných příčin.
Když proděláte půjčené peníze, musíte je splatit, nebo zbankrotujete, tedy pramen pro chybný směr vyschne. Když investuje stát, tak ten pramen je bezedný, protože stát si natiskne tolik peněz kolik potřebuje a jakmile takový penězovod vznikne, nikdo už nebude mít sílu ho zrušit.
Viz třeba starobní penze, původně populistický krok pravicové vlády, který byl určen pro hrstku státních úředníků starších 85 let.
Chcete lepsi?
Stat po vas chce, aby jste si (ve vlastni rezii) hlidal, zda se vam, bez vaseho souhlasu nezmenil zapis v katastru. Kam jste povinen pochopitelne uvest veskere sve nemovitosti. A pak po vas tentyz stat chce, aby jste seznam nemovitosti (ktery vede katastr) priznaval k dani ... neuveritelne?
Ono je to v praxi ještě o chlup horší. Přitáhne se korporát X, který přebere práci korporátu Y. Protože korporát Y není schopen cenou konkurovat korporátu X, který si nemusí účovat nic za práci.
Výsledkem je to, že zaměstnanci korporátu Y dostanou výpověď a najme je korporát X. Nikdo neeviduje, že zaniklo N pracovních míst u Y, ale eviduje se, že vzniklo N pracovních míst u X. A tak si politici poplácají po ramenou, jak vznikají nová pracovní místa a jak zaměstnání nachází plno dalších odborníků. Že se ve skutečnosti jen stěhují zaměstnanci mezi konkurenčními firmami je netrápí.
Nikdo předem neví co je rozumné, ale přesto soukromé peníze do podpory nejistých projektů směřují. Nelze přece popřít fakt, že existují kriteria, která výběr rozumných projektů zjednodušují a riziko snižují.
Vůbec nevím, proč by jejich rozhodnutí trh neverifikoval, je-li podpořen projekt ze státních peněz, může na trhu uspět i neuspět stejně jako každý jiný.
Budeme-li po nich chtít, aby svou práci dělali dobře, pak se po mizerných výsledcích nic udržovat nebude.
Pokud neustopíme ze svých požadavků, nezjednodušíme jim to a bude každý svou práci dělat dobře, pak nevidim důvod k udržování, eventuelně, neúspěšné EET.
Rozdíl tam samozřejmě je, EET je součástí vládní politiky, neúspěchem by ztratily tvář, tam je to osobní, na to jsou veškerá kriteria krátká. V případě podpory externích projektů je určitý poměr neúspěšných investic pochopitelný
Hm, tak tam to je podstatně lepší.
Já bych si podporu představoval tak, že
1. Chci začít podnikat. Naklikám úřední webovku, autorizuju se (třeba pomocí čipu na OP), vyplním obor podnikání a pokud jde o volnou živnost, vytisknu si glejt, odešlou se data o firmě na FÚ a můžu začít kšeftovat. U vázané živnosti chce ještě vložit přílohy a po jejich posouzení okamžitě dojde info. Bez zdržování. Kdykoliv možnost kontroly procesu online. A jak to někde na tři pracovní dny uvízne, za každý den zpoždění platí úřad penále.
2. Po začátku podnikání se automaticky ověří, jestli jsem posledních 10 let založil firmu nebo živost. Když ne, nabídne rok bez daní a poplatků. To než si člověk vybuduje síť klientů, třeba u služeb (pedikůra, kominík, ...).
3. Vyřešit systematicky dluh proti státu, způsobený druhotnou platební neschopnosti.
4. Nulová byrokracie. Identifikace firmy a vlastnické struktury je v živnostenským rejstříku, díky EET a kontrolním hlášením není potřeba ani papírování s FÚ a stát si v daňové DB může dohledat i to, kolika lidem kolik a jakou dobu firma platila coby zaměstnancům. Tak proč to opisovat furt dokola? To je jak u blbečků na dvorečku.
Nikdo předem neví co je rozumné, to určí až trh podle výsledku. Balík peněz investovaný někam, kam se to zdá rozumné úředníkům je mrhání zdroji, protože jejich rozhodnutí trh nebude verifikovat a hrozí, že ten směr se i přes mizerné výsledky bude nadále udržovat a mrhání zdroji bude pokračovat.
Jako například s EET, když přinese mizivé výsledky, nebude zrušena a škody budou narůstat stále.
Zákazem vládní podpory čehokoliv se jen zjednodušujeme život. Je tu balík peněz, které bychom mohli investovat do něčeho rozumného, ale neuděláme to, co kdybychom se spletli. Kdo nic nedělá, nic nezkazí. Myslím, že bychom to státním úřadům neměli ulehčovat a požadovat po nich smysluplnou činnost v oblasti podpory vhodných projektů
Neni podpora, jako podpora. Presne o tom jiz druhy den tweetuji. Letos jsem se rozhodl, ze preklopim osvc na firmu.
Zcela vazne ted resim, zda nezalozit v Estonsku OÜ (obdoba naseho sro).
Vsechno jde online, firma hotova behem 3-5 dni, bankovni ucet online, ani tam nemusim jet.
System dani naprosto jednoduchy, danove priznani hotove online behem 20 minut. Dani se az zisk, ktery chci z firmy vyvest. Pokud zisk reinvestuji, dan je nula.
To je ta podpora podnikani, ktera by tu mela byt (nemyslim zrovna konkretne dan na 0, ale podpora v tom, ze stat co nejvice usnadni administrativu).
Ne jako u nas, kde je kazdy apriory povazovan za podvodnika a zlodeje, viz. EET.
Coz byl mimochodem posledni impuls k tomu, abych uvazoval o zalozeni firmy jinde. Vzhledem k tomu, co chci delat (nehodlam prodavat fyzicke zbozi), tak muzu podnikat odkudkoliv a odmitam resit implementaci takove chujoviny, jako je EET. #podporapodnikani
Ono záleží na tom, jaká podpora to je.
Pokud ta podpora bude stejná pro všechny, třeba právo 1x za 10 let založit firmu, která neplatí rok daně, vázaný na fyzickou osobu (vztahovalo by se to i na jednatele právnických osob), tak je to OK. Jasně daný podmínky, na který dosáhnou všichni a pomůže to, než seženou první zákazníky a rozjede se produkce...
Pokud to bude "přitáhneme korporát X, dostane zdarma pozemky, dotaci na zaměstnance ve výši 110% jeho superhrubé mzdy a 10 let daňových prázdnin", tak by to politici měli platit ze svýho kapesnýho, co si vydělají na nucených pracích v kamenolomu.