I Vy jeden naivo :-). Ta "stará garda" je prostě určitý typ lidí, kteří jdou po penězích, postavení, moci atd. bez ohledu na systém. V tom bývalém bylo podmínkou k dosažení vyššího postavení členství v KSČ, v novém zase v ODS, TOP, ANO apod. - prostě tam, kde se rozhoduje a kde jsou kontakty. Nebo si snad myslíte, že bohaté rodiny v "demokratických" zemích zbohatly usilovnou prací celých generací na poli nebo soustružením ;-) ? Tak třeba předci bývalých amerických presidentů Bushů se věnovali obchodu s otroky. Albrightová zase prosadila bombardování Jugoslávie a světe div se, v Kosovu pak získala podíl na významné telekomunikační firmě. Atd., atd.
Jo - kdo jsou podle Vás tzv. estébáci? Pokud myslíte kmenové příslušníky Státní bezpečnosti, tak těch se do podnikání asi moc nevrhlo.
Souvisí to opět s tím čecháčstvím, kdy sice zobecňuji, ale kde jinde ve světě budovali takový typ "kapitalismu", kde platí pravidla, co kdo neukořistí, to nemá? Kapitalismus, který budují bývalí komunisti, svazáci, estébáci,... stále v mozku s tím socialistickým "kdo nekrade, okrádá rodinu".
Po revoluci se všichni chtějí jen okamžitě napakovat, málokdo kouká na to budovat pomalu kvalitní firmu, založit nějakou tradici na desítky let. K tomu ještě nenasytný stát, se socialistickými pravidly, což zdražuje cenu všeho kolem.
Kdo má mozek, nakupuje v cizině, schopnější pracují a platí i daně v cizině.
Nesouhlasim s tim ze na vine je spotrebitel. Ten se jen snazi najit alespon tak nizkou cenu, jako vidi bezne v zahranici. A k tomu ma jeste 1/4 prijem. To plati u zbozi. U sluzeb si uz lide zvykaji, ze je lepsi jezdit napriklad na hory do zahranici, protoze to tam stoji v prepoctu podobne jak tady, akorat kvalita nabizenych sluzeb je nekde jinde. Kdo za to muze a kdo to zachrani ? Pseudosleva urcite ne, zvlaste kdyz je znam priklad ze zahranicni, kde za daleko vyssich nakladu (mzdy personalu) lze nabidnout kvalitnejsi sluzbu za stejnou koncovou cenu jako tady. Resenim je neprijemna pravda, ze je treba take neco delat a nejen brat penize za nic.
Na vine jsou prodejci, kteri si mysleli ze neustale zdrazovani budou zakaznici stale akceptovat a nebudou mit srovnani s okolim. Jenze maji :-) Za "uspechem" techto portalu je spise alibismus, kde si prodejce mysli ze jejich vlastni problem (predrazeno) za ne zazrakem vyresi nekdo jiny. Pripomina to situaci, kdy si podnik najme konzultacni firmu, ktera za nej vyhodi zamestnance, aby toto neprijemne rozhodnuti nemusel delat sam. Take tim nic nevyresi.
V tom s Vámi plně souhlasím. Přesto si myslím, že tento paradoxní "systém" existence slevových portálů značně podpořila. Běžný relevantní trh , jež je tvořen interakcí poptávky a nabídky v ČR prakticky neexistuje, pouze trh "slevový - neslevový" tedy soudím značně deformovaný. Stále se ale domnívám, že na vině je spotřebitel, protože pokud by se omezil odbyt těchto "slev - neslev" logicky by se utlumila i nabídka.
Jinak absolutní souhlas s Vaším příspěvkem, v zahraničí je i přes současnou hodnotu EUR prakticky vše levnější, nominální mzdy jsou ale vyšší, tedy jasná převaha zahraničí konkurenceschopnosti. Nejspíš tady máme "kapitalismus po česku"
Tento jev trva uz deset let, tedy daleko drive pred vlnou techto portalu. Takze to neni zadny dusledek.
Normalni hladina ceny tu neni ani s temi "slevami", porad to vychazi u plno veci (obleceni, sportovni potreby, nektere elektronika, nektere potraviny atd.) drazsi nez bezna cena v zahranici. Tady totiz nemuze fungovat nic normalne, vse je pouze v hranicnich extremech. Zbozi je ve vychozim stavu neumerne predrazene stale a pomoci ruznych "slev" se dostava k hodnotam beznych cen bez slev. Kdyby se na to prodejci vykaslali a nepredrazovali bezne ceny, obejdou se bez tehle pseudoslev. Mohou si za to sami svoji cinnosti.
Skutecne slevy, jak jsou znamy v zahranicni, tu prakticky neexistuji.
I to je samozřejmě logický důsledek boomu slevových portálů v ČR. Jde defacto o "umělé" navýšení ceny aby tato poté mohla být snížena na "normální" hladinu ale prezentována jakožto "sleva" nejlépe v řádech desítek procent. Na "slevy" prostě Češi slyší a dokud tomu tak bude povede se dobře i slevovým portálům, kteří pak vydělávají miliony v podstatě na lidské hloupost a nevědomosti.
Zamysleli jste se někdy nad tím, jak vůbec slevové portály fungují a jaká tedy z logicky věci bude služba či zboží, které jste nakoupili? Všechny portály svým dodavatelům "vnucují" primárně reklamní důvod toho, aby dodavatel prodával přes slevový portál. Výsledkem by mělo být představení produktu zákazníkům, kteří nadále u dodavatele zůstanou a stanou se tak jeho klienty. Ale kdo tomu dneska věří? Mnohé firmy dnes podnikají pouze prostřednictvím slevových portálů a nikdo už neřeší reálný dopad na spotřebitele. Když vezmeme v úvahu skutečnost, že slevový portál si bere od dodavatele provizi v rozmezí od 25-50% ceny, za kterou dodavatel prodává, lze jednoduše dovodit, podivně levou nabídku. I přes tuto "podivně levnou" nabídku musí ale dodavatel generovat zisk, jednoduše řečeno vydělat. Napadlo Vás někdy jak je to ve skutečnosti? Slevové portály tlačí díky vzrůstajícím provizím na dodavatele a jejich cenu nabízené služby či výrobku. Pak se ale musím ptát, jaká bude kvalita? Je to jednoduché, většina nabídek absolutně neodpovídá reálným nákladům za nabízený produkt a je logicky jasné, že to vše je na úkor kvality. Konkrétně pak můžeme hovořit o nízké kvalitě produktu, není neobvyklé, že se jde o klamavou reklamu, protože dodavatel službu realizuje alternativními produkty (levnými náhražkami) - to zejména v kosmetických službách ale i jinde. Celkový výčet toho, co se obvykle děje je mnohem a mnohem delší. Posledně pak už jen zmínka o tom, že slevové portály zejména v poslední době značně zneužívají dominantního postavení na trhu (díky těm co zde stále nakupují) tím, že neúměrně zvyšují provize ale zároveň tlačí na dodavatele aby cenu udržel v původní cenové hladině. Tím tak se neustále snižuje kvalita nabízených produktů, sekundárně pak dochází k degradaci těchto produktů, které by za normálních okolností byly žádaným artiklem. Zkuste toto všechno zvážit až Vás zaujme vynikající sleva, není všechno zlato co se třpytí aneb nejsem tak bohatý abych si mohl kupovat levné věci. V případě nákupu přes slevový portál to platí dvojnásob!