Až na to, že to neni porovnatelné.
Je to otázka jak je složité přejít ke konkurenci. A to v případě vyhledávání je otázka jednoho kliknuti bez žádných nákladů.
Cokoliv řešit o monopolu na internetu, kde stačí jen kliknout je velice podivné. Až to vypadá na nějakou korupci a že si to někdo zaplatil.
Ve Windows vždy šlo zvolit si výchozí prohlížeč.
EU si může připsat „zásluhy“ pouze na tom, že do každé nové instalace Windows se skrze aktualizační službu (!) stahuje prachsprotý adware, který propaguje několik prominentních prohlížečů. Ballot screen tudíž žádné řešení pro nováčky na přesyceném trhu nepředstavuje.
Ballot screen jenom otravuje uživatele. Žádnou možnost volby, kterou by dříve uživatelé neměli, jim nepřináší (přestože je propagandou křičen opak). Kdyby výrobci antivirů měli varlata, tak předmětnou „aktualizaci“ jejich produkty dávno zachytávají jako obtěžující adware.
To je svoboda podnikání :-)
A proč to dělají? Důvody jsou přece zcela transparentní. Nemusíte to stavět do pozice nějaké konspirace. AVG se netají, že mu vyhledávání vydělává více než antiviry.
Neznám ale seriózní program, který by tyto „potenciálně nechtěné programy“ (to je žargon samotných antivirů) instaloval bez vědomí uživatele. Partnerské dohody to ostatně obvykle zakazují.