Každá komerční TV přece cílí na jiného diváka, každý pořad je určen pro užší skupinu, není možný, aby byly všechny pořady na všech TV cíleny na 15+, ne?
Protože se srovnává v D15+.
Ale příjde mi to zvláštní: 24,56% a 23,63% není až zase takový rozdíl.
Ne opravdu nechci hájit Novu ani Primu, ale dal bych spíše titulek - "Středeční pořady téměř vyrovnaný souboj". Nebo tak nějak.
"...ale srovnat oba musíme na širší skupině."
No právě - tohle mi přijde moc jednoduchý a zavádějící. Ale budiž, prostě to tak je, nehodlám to pitvat ;-)
Nikoliv. Základní kategorie je 15+, cokoliv jiného je jen cena útěchy. Nova jeden na 15-54, Cool třeba rád používá 15-40, to už je jen jejich vlastní propagace.
No upřímně jsem čekal ještě horší výsledek :-)na to jaká to je kvalita...
ale jinak docela vyrovnaný souboj Prima/Nova.
Myslím si že na Nově to až zase tak za prohru nepovažují, ten seriál sice nebyl nejsledovanější, ale úplný propadák to nebyl. "Super" seriál Expozitura ve středu taky nedělal nějak závratná čísla - a hlavně si myslím, že náklady na První krok jsou rozhodně nižší než na Expozituru.
PS: pro p. Nováka: NEJSEM fanoušek ŹÁDNÉ TV!!! Je to jenom můj názor, s kterým předpokládám rozhodně nebudete souhlasit. :-) proto na to ani prosím nereagujte. Dík. No stejně asi nemáte čas - předpokládám, že zrovna v tuto chvíli posíláte gratulaci na Palmovku... :-)
To máte sice pravdu, ale tohle není speciální web pro PR a programové pracovníky televizí, ale pro mnohem širší veřejnost. Proto jsou relevantní data pro nejširší skupinu, kterou je 15+. Televize sice pak cílí jednotlivými programy nebo pořady na x dalších skupin, popř. tyto skupiny, podle výsledků, ve svých PR zprávách operativně vytvoří, ale to by z toho pak v takovýchto aktualitách byl jen velký guláš. Z hlediska absolutního počtu diváku je proto ten nadpis v pořádku. Ostatně i samy televize prodávají reklamu na čísla 15+, že v jednotlivých užších skupinách se výsledky mohou lišit je věc druhá.
Je to sice hodně zjednodušující a trochu pokulhávající přirovnání, ale berte to jako nějaký sportovní víceboj. V jednotlivých disciplínách mohou být vítězové různí, ale nakonec je rozhodující celkový součet, který určí celkového hlavního vítěze.
Díky, už je mi to jasné. Prostě je podstatný pouze celkový počet diváků, není důležitý, do jaké skupiny ty diváci patří.
Podle mě by se měl vzít počet diváků a ten vztáhnout vůči cílové skupině. Z toho bych dostal výsledný úspěšný pořad. Ale nejsem z oboru PR, takže beru to, že oni asi vědí, proč to tak dělají :-)
No titulek je naprosto v pořádku - Cesty domů První krok porazily a staly se nejsledovanějším pořadem v prime timu. Navíc První krok včera začal a jak všichni víme, u prvních dílů je vždy sledovanost nejvyšší. Uvidíme, kam až se to propadne a jestli se to vyrovná největším propadákům Novy. Tahle televize už prostě netáhne. Přesně jak jsem včera říkal, bude to průšvih jako Dokonalý svět. Tak kde jsou ti mediální odborníci? Dneska mlčí?
No nemyslím si, že by Vtip za stovku, reinkarnace Jirákova "To je fór", nějak výrazně zabodoval. Bude to mít asi podobný "úspěch" jako Bubo Bubo na Primě. Podobně skeptický jsem ale např. i k České 30 na Primě.
Jak píše kolega výše. Nějaké D15-54 je vhodné akorát pro marketingovou masáž. Pro nic jiného... Obě naše nejsledovanější komerční televize prodávají reklamu na skupinu 15+ ... Tam se počítá vítězství, takže včerejší večer, co se inzerentů týká, vyhrála s lehkým náskokem Prima.
Myslím si ale, že výkon obou pořadů byl srovnatelný, jelikož každý z nich má odlišnou cílovou skupinu.
Nevidím rozpor. Ano pořady jsou cíleny různě, ale aby se mohli vzájemně porovnávat tak se použije jeden metr a tím je 15+. Dílčí skupiny jsou jistě relevantní pro dané pořady, ale těžko se mohou srovnávat. Pokud někdo zamíří na 15-40 a vyhraje v této skupině 100%, a druhý zamíří 40-54 a taky vyhraje 100%, je to super že oba dobře za cílili, inzerenti můžou mnout ruce, ale srovnat oba musíme na širší skupině.
To si tam u vás na Nově vyřiďte mezi sebou, jaké informace, vašimi slovy bláboly, podáváte veřejnosti.
Setkání s novináři v říjnu 2011: Jan Ulrych, ředitel prodeje reklamy: "Ne na diváky ve věku od 15 do 54, ale na veškeré dospělé publikum nad 15 let začne v roce 2012 prodávat reklamu televize Nova."
Matej Ribanský, šéf obchodu CME pro Českou republiku a Slovensko: "Zavádíme D15+ i proto, abychom vyrovnali disproporce na trhu a netrestali se za to, že cílíme pouze na skupinu D15-54. Ne všechny agentury dokázaly klientům vysvětlit, v čem je výhoda cílové skupiny D15-54."
Na diváky starší 15 let prodává reklamu celý zbytek televizního trhu.
Televizi možná, tu zajímají jen sledovanost reklamy cílovou. Tady jsou nejsme v televizi, nás zajímá hlavně ta výplň mezi reklamama a jak ta si vedla v populaci či mezi diváky obecně.
Tak propadák Bubo Bubo měl opravdu otřesná čísla, kolem 400.000. Ale pro Barrandov by to byl nejsledovanější pořad, takže kdyby tohle Vtip za stovku dokázal, tak tam slaví a Milda samou radostí předvede striptýz.
Vzhledem k tomu, že i Nova přešla při prodeji reklamy na 15+, tak i ji nejspíš zajímá hlavně tato kategorie. Další kategorie ji můžou jen ukázat, jak úspěšně cílí své programování, což nám může být jedno.
"U D15 - 54 však byla Nova s podílem 32 % a 686 tisíci diváky jedničkou."
Právě kvůli takovým rozdílům je asi těžký určit, že ten či onen pořad "porazil" jiný.
ach prosim vas.... jenom ho neposlouchejte resp. nectete ty bláboly... televize reklamu na 15+ dávno neprodavaji, od programu k programu se prodej reklamy lisi podle toho, ktera divacka skupina vykazuje dobry vysledky, protoze jestli chce nekdo reklamovat praci prasek, jsou mu dost jedno cisla ve skupine muzi 15-19... atd
Tak ono by to i docela sedělo, protože všichni umělci tvořili svoje nejlepší díla zhulený, vožralý nebo zfetovaný. Každopádně ať tvoří program na Palmovce opilí nebo ne, dělají ho skvěle a u diváků má úspěch :)
Užijte si to na Palmovce. Již brzy obsadí středeční večery zábava s Václavem Vydrou, Michalem Novotným a Martinem Zounarem a Adamcovi Cesty domů se propadnou do podprůměru ;-)
A on dneska ještě na Palmovku nikdo žádnou gratulaci neposlal? Jak je to možné? Jen by mě zajímalo zda-li jsou tam vůbec z toho věčného slavení "úspěchů" taky aspoň některý den v týdnu střízliví.