Všichni tady obhajují virtuální operátory, ale zamyslel se někdo někdy nad tím, jaký vůbec má smysl takové operátory mít? To je jako kdyby museli třeba (velcí) dopravci nebo prodejci potravin nabízet svoje prostředky (přepravní prostory, potraviny) jiným firmám, které vznikají čistě za účelem využívání takhle snadno získaných prostředků k tomu, aby konkurovaly firmám, které jim je poskytují. Nedává to smysl, pro nikoho. Když už, taky by dávalo smysl regulovat maloobchodní ceny, aby z toho skutečně něco měli obyčejní lidé. Takhle se akorát zvyšuje počet příživníků, a tedy celkové marže.
Nemyslím si, že přirovnání k silnici dává větší smysl. Silnice jsou jaksi veřejné, máme k nim přímo přístup všichni, což o mobilních sítích neplatí (z pohledu operátorů). Tady si někdo dlouhá léta buduje svojí infrastrukturu, pro svoje podnikání, z vlastních zdrojů (nevím přesně, jestli dostávali i dotace, ale většina šla určitě z jejich investic a zisků), a pak se někdo nacpe mezi něj a jeho (potenciální) zákazníky, a požaduje od něj tak výhodné podmínky, aby mu mohl konkurovat. To je to, co mi přijde parazitické.