Nemám nic proti žádnému novému rádiu, které bude přinosem, ať už ho bude vlastnit "Pařizek" nebo třeba "Kořenek" ...
ale:
a) ČAS vysílá vyššími výkony, než jsou pro jeho konkrétní vysílače přiděleny - ČTU to nezajímá
b) ČAS country JM obešel licenční řízení a zablokoval příchod konkurence (R, COUNTRY a COUNTRY projekt Rádia Haná) do Brna
c) Dálnice má v licenčních podmínkách povinnost 4 (slovy:"čtyř") informačních vstupů s tematikou dopravniho zpravodajstvi ZA DEN !
což považuji za naprostý výsměch ...
d) jedná se o zaplevelování éteru - např. kmitočty 94,2 (židlochovice, V. Němčice, Ostrovačice) budou na jihu Moravy mazat ženevský 94,3 který používá bratislavské FUN rádio
e) Dálnice zablokovala skrze RRTV přidělení kmitočtu Beatu pro Humpolec, byť tam Beat měl i alternativni kmitočet (podobně Velká Bíteš, kde ty alt. kmitočty byly
dokonce dva)
PERLICKOU je, že při posledním řizení dostala Dálnice přidělený kmitočet pro "Jáchymov na Moravě", takové město ani obec na mapě ale nenajdete a zatím si toho nikdo nevšiml ...
Čtyři zpravodajské vstupy dopravního charakteru sice jsou na papíře jako nutnost, provozovatel této stanice by musel být nesvéprávný, aby se držel přesně tohoto počtu :-) Aby to odpovídalo jeho charakteru, bude muset tato stanice vysílat dopravní informaci min.každých 15 minut, od toho tu ta stanice primárně bude! Jinak já fandím každému podnikateli, který jde za cílem a při tom leze po schodech nahoru. Víte kolik soukromých subjektů bude parazitovat na této stanici? A je to samozřejmě dobře, né naopak, jak si někteří myslí. Peníze přinášejí zase jen peníze a o to v podnikání jde hlavně. Vůbec bych se nedivil, kdyby po úspěšném startu této stanice pan Pařízek požádal o kmitočty pro dálnici D5 a D8. Tuším, že si to řidiči budou sami přát a že jim tento "servis" bude na jiných dálnicích chybět. je to to samé, ja např.KFC u dálnice. Vždy se na něj těším a čekám a doufám, že bude i blíže k mému bydlišti, né jen u Prahy :-)
Jenže vysoký počet malých vysílačů je pro provoz takto specializovaného rádia nutností. Obdobné rádio u nás neexistuje. Kolik set KM musí být dobře dostupné řidiči? Mě to prostě divné nepřijde. Zpočátku ano, ale nyní už ne. A nerozumím vaší kritice na téma KFC. Mrkněte se na zahraniční dálnice, kde podobné restaurace jsou mnohem více rozšířené. Neznám nikoho z okolí, kdo přidání dalšího fastfoodu typu KFC (Mc Donalda zase vůbec nemusím) nevítá. Takový Twister řidičovi dodá velkou energii na další cestu. Podobné je to s rádiem Dálnice, zde řidič bude očekávat solidní rychlejší hudbu s informačním servisem ON-LINE. Chronologie s KFC je myslím na místě.
Neřeším KFC, tam je to podnikání opravdu zcela volné :-) Řeším spíš ten přístup... který o tom pak vypovídá. Jestli je pro Vás rozdíl KFC a McDonald, tak nevím v čem... oboje je jen typický projev nechutné konzumní společnosti. Ale každého věc co jí a kde. Jen říkám, dotváří to obrázek ;-)
O plánování kmitočnového spektra opravdu asi moc nevíte, resp. představa jak to spektrum vypadá, když Vám nepřijde tento přístup divný. Proto postrádá smysl dále to rozebírat.
Hledat analogii KFC s radiem Dálnice, to už je fakt dost silné kafe :-D Tady to už ztrácí zcela soudnost... srovnávat fastfood s vysíláním radia.
Já tu podobnost naopak, davide, vidím :-) Tady v obouch případech jde o zisk na lidech jedoucích po dálnici. Myslím, že drtivá většina řidičů nezajímá problematika špatného spektra kmitočtů, oni jsou konzumentu, v tomto případě chtějí slyšet, zda je nečeká brzy kolona či bouračka a zda brzy bude v jejich směru KFC. Myslím to vážně :-)
A Vás jako správného kozumenta samozřejmě nezajímají důsledky :-) Ať se klidně něco zlikviduje, někomu něco sebere (třeba babě u HK její pozemky kvuli obecně prospěšné dálnici) pro obecné blaho... tady se totálně zaplácá pásmo, ale hlavní je, že konzumní človíček z toho má prospěch. Narvat si pupek v KFC... však v tom Vám nikdo nebrání, ale tím nikoho o nic neobíráte, to je Vaše osobní věc. Zaplácání eteru nesmyslným radiem s ještě nesmyslnější koncepcí, to už není věc jen jednoho něbo několika málo lidí.
Jo, už jsem si zvykl dřív, že Vy neřešíte věci zásadově nebo principielně, ale jen v konečném důsledku svého (nebo někoho o koho jde v tom konkrétním případě) prospěchu. Každý má jiný styl uvažování, mně třeba není jedno, že se něco likviduje kvuli plytkému prospěchu někoho, kdo si toho neváží, jen se na tom chce nabalit.
Rozdíl je zásadní, zatimco na dalsi KFC (MC donald nebo třebna benzinku, kde chcete natankovat nebo se občerstvit) musite čekat x kilometrů, tak na FM je v současné chvili - (za předpokladu, že máte průměrně kvalitní autorádio a anténu) - možnost poslouchat na všech úsecích dálnic několik rozhlasových stanic. Pokud by ta stanice napr. mela povinnost informovat do 10 minut (od chvile doruceni
informace o havarii do studia) o deni na dalnici, mela tam motoristicky magazin (PO-NE) s hodinovou stopazi atd. tak je to trochu o necem jinem. Toto je naprosto volna licence, takze stanici si klidne po dobudovani site muze Parizek prodat a muze se tam vysilat uplne neco jineho, akorat musi dodrzet ty 4 (nebo 6 vstupu za den), coz naplnuje uplne kterekoliv (i lokalni) radio ...
:o),jojo,kdysi mě pan R. oznámkoval jako nenáročného diváka (v reakci poté co jsem se pochlubil, že jsem odmítnul supervýhodnou nabídku kabelové tv) a pak někdy jindy prohlásil že u nich doma vládne Nova...
Nechť se rozhlasové licence draží, pak by se teprve ukázalo, jaký je kdo podnikatel. Získat frekvence prakticky bezplatně, na základě neprůhledných jednání a vztahů, může vyjadřovat všechno možné jen ne podnikatelské schopnosti. Frekvence nejsou rohlíky, kterých si každý nabere v krámě kolik chce.
No tak potom je to jeste horsi, protoze krome zablokovani nastupu konkurence Radia BEAT v Humpolci jim RRTV pomohla zablokovat i kmitočet BEATu ve Velke Bíteši - tj. tam měli
dokonce i 2 alternativní kmitočty...
Teď jsem koukal na jeden web o BTSkách (ten Ty ale Davide ale zřejmě nebudeš znát :-) ) a ani tam jsem nenašel v žádnou BTS v databázi. Každopádně ta vodárna je bez vodojemu.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).