V původním projektu asi byl věk "mladých lidí" přesně vyspecifikován, ale pokud v dalších článcích a komentářích toto není uvedeno, potom může docházet k mylným názorům.
Je asi pravděpodobné, že "mladí lidé" kolem mne už, nebo ještě, nespadají do kategorie "projekt dostupný pouze na internetu a naopak nedostane zvláštní prostor na obrazovce .... Lutz Marmor, ředitel NDR a člen managementu ARD." a proto nemám svůj autentický názor, plynoucí z vlastní rodiny a lidí kolem mne. Může mi někdo zdejší potvrdit, že ve svém okolí zná "mladé lidi", odpovídající tomuto věkovému a zvykovému členění? A jak se procentuelně podílí v celém počtu konzumentů obrazových informací, v rámci celého vlastního znalostního společenství (ne tedy jen pouhý pocit), na sledování TV obrazovky, či mu stačí jen displeje mobilů, tabletů, NB, PC a pod.?
No jo těch 160 není málo ale aspoň se tam můžu podívat na program nepřerušovanej reklamou a mám to často i v hdčku zadara. Za ty shity ještě v sd kvalitě třeba na primě zaplatim i když nechci ještě o hodně víc. Na n@vě mi to často okleštěj ještě o velkej kus obrazu. Ty komerčky mám teda za o hodně vetší zlodějinu.
Opravdu? Já jsem ještě nikoho neviděl sledovat TV pořad na ulici z mobilu, nebo tabletu. Jak se jejich majitelé chovají doma, to ale netuším. Pokud se ovšem někdo "spokojí" jen s tím, co nabízí YT, pro toho asi opravdu mohou některé TV stanice zaniknout. Ty, pokud jen dávají pořady, které někde nakoupí, nic zajímavého vlastního nevyrobí, pak si pozornost části diváků opravdu nezaslouží.
Nesmíme ale zapomínat na to, že se u nás stále rozrůstá kategorie seniorů a "mládeže" spíše ubývá. Budou senioři opravdu za 10 let sedávat před tablety se sluchátky na uších? Nebo přirozeně "zmoudří", zpohodlní? Zatím milion, nebo statisíce diváků před obrazovkami TV denně večer usedá ke shlédnutí v primetime jediného pořadu na několika nejsledovanějších stanicích. Jak podobně vznikne tolik divákohodin z Youtube?
Zapomínáte na jeden podstatný "detail"...internetový obsah můžete klidně sledovat na televizním zobrazovači a na výrobcích je, aby vybírání z internetových streamů bylo stejně pohodlné jako přepínání z kanálu na kanál. Již v dnešní době je na trhu hodně možností, jak si z "hloupé" televize udělat "chytrou" a nemyslím jen integrované smart funkce nebo hbb.
Možná sami od sebe, až konečně nabudou nějakou ekonomickou gramotnost, nebo je přinutí exekutoři, reklamně zajímaví lidé přestanou být tou kastou, která musí mít všechno a hned a reklama už je bude jen štvát. Spolu s nevýdělečnou mládeží, potom budou utrácet peníze svých spořivých seniorů, pokud ti na to budou mít a budou ochotni tuto moderní zlodějnu podporovat. :-)
On zas tak velký rozdíl mezi státem a jím pověřenou a řízenou organizací, která za něj poplatky vybírá, není. Jisté by ale bylo to, že pokud by koncesionářské poplatky vybíral samotný stát, nebo jím pověřená další organizace, do ČT by přiteklo ještě méně peněz a další příživník by se jen napakoval.
Pokud má stát za povinnost provozovat veřejnoprávní TV, jsou cesty peněz mezi majiteli TV a ČT vlastně nepodstané.