GDPR nikoho reálně neochrání, to je sice právní úprava, ale silně formalistická, navíc ruku na srdce, kdo si čte všechny ty podmínky, které uživatel odsouhlasí a na to hrají.
Jinak GDPR se vztahuje na každý subjekt, který operuje na území EU a je jedno z jaké je země původu. Ale na druhou stranu i zde je otázkou vymahatelnost.
Globální digi firmy již mají spojené tváře & jména & hafo dalších osobních informací. Teď si do té skládačky doplní i profil hlasu dané osoby.
Další služba, co má business postavený na sběru osobních údajů, jestli to dělá pro komerční sféru nebo Číňany je skoro jedno...
Nicméně GDPR neplatí pro některé zahraniční subjekty, nevím jak moc Clubhouse cílí na Evropany a zda se na něj GDPR vztahuje...
Pred Clubhousem (Fb, Google, atd.) asi ne uplne, ale jinak je to na firmy jako kouzelne slovicko: "Zadam vas, abyste vymazali veskere moje osobni udaje, nechci od vas uz nic dostavat." (retention offers, pruzkumy proc jsem u nich uzavrel ucet atd.) Mozna to nebude trvat donekonecna jestli se ukaze ze pokuty nakonec nebudou tak velke, aby se to nevyplatilo (treba pro banku ma udrzeni jednoho zakaznika pomerne velkou financni hodnotu), ale zatim to funguje a jako "maly clovek" jsem za GDPR rad.
Internet Info Lupa.cz (www.lupa.cz)
Server o českém Internetu. ISSN 1213-0702
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.