Navstevnici z Honolulu by byli velmi zajimavi, kdyby ceske reklamni systemy dokazaly rozlisovat (samozrejme ramcove) mezi zakazniky z ruznych zemi a - coz je asi mnohem vetsi problem - spolupracovaly se zahranicnimi reklamnimi sitemi. Prospech by z toho meli vsichni.
Priklad: kdyz jsem se v cervnu podival na cnnfn.com, byl mi zobrazen banner na Prague business journal.
Jak jsem ale uz zminil, neni to asi problem technicky (nejsem technik :-), ale spis organizacni. Nevim, kdy budou ceske site dost zrale na komunikaci se svymi "zapadnimi" bratry.
K tomu MujWebu - psal jsem, že by bylo vhodné rozlišovat tuzemské a zahraniční hosty. V takovém případě by MujWeb nepochybně tak nevyčníval, protože drtivou většinu z toho obrovského čísla dělají přístupy ze zahraničí na nejrůznější stránky s odkazy na warez a erotické stránky.
Z pohledu reklamy jsou přitom návštěvníci z Honolulu poměrně nezajímaví. :-)
Nárůst pageviews po velké změně designu je běžnou záležitostí, lidi si to proklikaj, co se kde změnilo (více pageviews) případně dají vědět kamarádům, aby se podívali na Lupu, že je jiná (více IP). Důležité je pak ty IP udržet.
Peníze dostaneš za pageviews. Pageviews ale jak známo se nerovná penězům, pouze potencionálním penězům. Tedy má smysl hodnotit růst či pokles pageviews, ale především u srovnatelných webů.
Výtky proti počítání IP bych neviděl nějak výrazné, Pokud opět srovnáváme mezi sebou konkurenci, zasahují většinou do stejného prostoru adres a tedy oba dva trpí z případných schovávání za jednu IP adresu.
Dělejme tedy nadále to, co stále děláme, srovnávejme jak podle Pageviews tak podle IP. Pokud hodnotíme úspěšnost někoho, čiňme tak vzhledem k jeho konkurenci.
Podle unikátních IP adres vede drasticky MujWeb, dělá ho to ale také drasticky úspěšnějším vzhledem k ostatním českým webům? nemyslím.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).