Vlákno názorů k článku Co je lepší měřítko: unikátní hosty, nebo shlédnuté stránky? od David Matyas - Nazor je to jiste velmi zajimavy, ma vsak...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 8. 2000 16:27

    David Matyas (neregistrovaný)
    Nazor je to jiste velmi zajimavy, ma vsak jedno podstatne ALE. Stoprocentne souhlasim s tim, ze PW je pomerne manipulovatelny udaj a velmi zavisi na strukture serveru. Stoprocentne take souhlasim s nazorem, ze model prodeje na impresse je ponekud zvlastni. ALE ktery ze serveru, ponese kuzi na trh a zacne prodavat svou inzerci nikoliv na PW, ale na unikatni IP. Zdanlive to spolu nesouvisi, ale dokud se inzerce prodava na pocet stranek v casopisu, zajima inzerenta tento udaj jako jeden z hlavnich, at uz je to proto, abych orientacne vedel jaky podil z celkove navstevnosti si kupuji, nebo proto abych si srovnal servery dle udaju za ktere realne nakupuji. Takze panove a damy kdo z Vas, internetovych medii udela prvni cenik nikoliv na Imprese, ale na UIP nese sice svou kuzi na trh, ale zaroven realizuje i to po cem sam vola :) Berte to jen jako namet k uvaze a dobre se rozmyslete zda vam to za to stoji, zda budete svym klientum vysvetlovat problematiku proxy cache a potom se rozhodnete. Pokud tento model nekdo zavede garantuji vam, ze do pul roku bude hlavnim srovnavacim kriteriem UIP. Preji hezky vikend

    PS : Prosim neslucujte nazory k clankum s reklamnim nosicem, plati predevsim pro pana Panka. Existuji urcite jine formy jak dat o sobe vedet a nemit mindrak z toho, ze jsme s necim prisel a tudiz o tom nekdo musi urcite psat. Jeste jednou hezky vikend
  • 18. 8. 2000 17:17

    Marek Antoš (neregistrovaný)
    To je hodně zajímavý názor, Davide. Jak by sis ten mechanismus prodeje reklamy na UIP představoval, přesněji řečeno jak by v takovém případě konkrétně vypadal ceník? A počet zobrazení by se potom úplně zanedbal - to IMHO taky není ideální, i když samozřejmě se to dá zakalkulovat do ceny.

    Svým způsobem to připomíná model, který se na začátku snažilo prosadit IP, tj. ceny za bannercalls...
  • 18. 8. 2000 17:40

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    A proc nehodnotit servery podle mnozstvi prodane reklamy v tom kterem mesici? Je jasne, ze rada serveru tuto informaci nezverejnuje (nebo pouze zpetne za cely rok nebo jine obdobi), ovsem i pouhy kvalifikovany odhad by byl relevantnejsi nez opravdu velmi snadno manipulovatelne (a hlavne nic podstatneho nerikajici) pocty unikatnich IP a/nebo pageviews...
    Razem by byla Lupa nebo Neviditelny pes v takovem auditu podstatne blize serverum, ktere a) maji nizsi cenu imprese, b) podstatne nizsi vyprodanost :-). Obdobne by vyrazne klesly freemaily, freehostingove sluzby apod.

    Prodej reklamy na unikatni IP mi nepripada moc sikovny... to by predpokladalo, ze by kazdy provozovatel serveru zobrazil jeden banner jedne IP adrese prave jednou, a to uz muze rovnou prodavat imprese s tim, ze podminku jednoho zobrazeni prida do nabidky (obdobne jako MIA ted nekdy pouziva max. tri zobrazeni jednomu uzivateli, ac definovanemu pres cookie a ne IP adresu).
  • 21. 8. 2000 14:58

    Ivan Fuksa (neregistrovaný)
    Pane Lahvička, to co nazýváte "max. tri zobrazeni jednomu uzivateli" se jmenuje frekvence zásahu a je to jedna s přidané hodnoty sítě IMS. Frekvence zobrazení je funkce umožňující jednomu uživateli (spíše PC -- frekvence je definováno přes cookie ) zobrazit banner v definovaném počtu. Např. 3x. IMS tuto službu je schopno poskytnou všude kde je kód reklamního SW. Frekvenci je navíc možno kombinovat s dalšími prvky cílení např. doména, část site, hodina atd.
    Důvodem použití je zvýšená účinnost těchto kampaní. Nic jiného.
    Na druhou stranu je pravda že pokud frekvenci nastavíme na 1x dojde k zobrazení jednoho banneru jednou každému návštěvníku serveru (při splnění určité návštěvnosti a počtu objednaných imp.).
  • 21. 8. 2000 17:03

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Nevidim, ze bych tvrdil neco jineho :-). Pouze jsem na prostoru nekolika vet nedokazal narvat tolik informaci, jako vy do dvou odstavcu. Samozrejme je duvodem zvyseni ucinnosti. Proto taky asi ta frekvence 3 banneru na jednoho uzivatele (PC) - pri vyssim poctu impresi ucinnost (alespon ta merena CTR) klesa.
  • 21. 8. 2000 12:10

    David Matyas (neregistrovaný)
    Je to jen vyjadreni meho pocitu, ze pokud reknu (A) musi se rict i (B). Tedy, pokud vseobecne panuje nazor, ze PIW neni vhodny hodnotici parametr pro inzertni moznost serveru, potom je treba rici PROC se tedy prodava na impresse. Je to jako by se v televizi prodavalo na pocet zobrazenych snimku, nebo v tisku na pocet stranek, ktere zde jsou. Nekopu za tento model protoze mi pripada take pomerne nevhodny, nebo lepe receno ne prilis vhodny a hlavne dosti komplikovany, ale aby se neci zmenilo musi se pro to neco udelat na vsech stranach. Navrh kompromisu, muze byt napriklad ve frekvenci zasahu tedy, jeden banner se zobrazi maximalne 3x jednomu uzivateli, toto cislo je obecne povazovane za hranici, ktera je jeste optimalni pro efektivitu inzerce potom jiz se vyrazne snizuje moznost, ze klient bude jakymkoliv zpusobem aktivni ( tedy klikne na banner ). U nekterych druhu kampani naopak muze byt cilem, aby banner byl viden vicekrat a zde muze skvele fungovat prodej na imprese. Takze, pokud se bavime o necem fukcnejsim co inzerenty nasmeruje vice na UIP muze to byt prave kombinace ceniku s cenami, kde se garantuje maximalne 3 zobrazeni uzivateli a cena kde se negarantuje. Jen napad :)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).