Hlavní navigace

Názory k článku Co je Search Engine Marketing

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 8. 1. 2002 20:23

    Libor Nováček (neregistrovaný)
    Nejlepší zdroj pro zkoumání, jak na to u zahraničních vyhledávačů, jsou stránky firem, které tyto služby nabízejí :-)) - mnoho z nich totiž končí i na místech 11 - moc moc :-)) Holt kdo nemá moc dobrou pozici v SE, musí napsat propagační knížku, jako to udělal pan Ortner http://www.ortnerconsulting.com. Já se na knihu těším, není nad to přečíst si něco v mateřčině, ale malá poptávka předem zabíjí takové knížkym jejichž cílovka nebude nijak veliká - tipuju trh pro pár set kousků.
  • 8. 1. 2002 21:47

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Nejlepší zdroj pro zkoumání, jak na to u zahraničních vyhledávačů, jsou stránky firem, které tyto služby nabízejí :-)) - mnoho z nich totiž končí i na místech 11 - moc moc :-))

    Když jsem před pár lety se SEO začínal, myslel jsem si totéž co vy. Jenže brzy jsem zjistil, že podle výsledků vlastních stránek SEO experty hodnotit nelze. Jedná se totiž o jeden z nejkonkurenčnějších oborů na angloamerickém webu, firem, které se jím zabývají jsou tisíce a celkem logicky nemohou být všichni na prvních místech ve všech vyhledavačích :-)

    Je to o penězích. Na SEO se většinou specializují malé firmy a jednotlivci. Většina z nich by na dosažení opravdu dobré pozice svých stránek musela obětovat velmi podstatnou část své kapacity. Co by je pak živilo?

    Holt kdo nemá moc dobrou pozici v SE, musí napsat propagační knížku, jako to udělal pan Ortner

    Máte-li na mysli knížku, kterou jsem uvedl v poznámce pod článkem, nejedná se o knížku propagační. V USA vyjde za několik týdnů (jako e-book) v normálním nakladatelství (WZ.com, Inc.) a k dispozici bude za normální cenu (okolo 30 USD). Před Vánoci jsem rukopis amerického vydání revidoval a mohu vás ujistit, že v ní o firmě autora nebyla ani zmínka.

    Na druhou stranu je v USA zcela obvyklé, že experti věnují namálo času publikační činnosti za účelem vlastní propagace. Nick Ortner proto vydává vlastní e-zin a 2 roky vedl SEO rubriku WZ.com -- vše zdarma. U nás je konkurence asi ještě malá, když se tato praxe neujala a Lupa své autory honoruje :-)

  • 8. 1. 2002 22:44

    Libor Nováček (neregistrovaný)
    Vím, že kniha ještě nevyšla. Poslední kniha o SEP/SEO, kterou jsem si koupil před Vánocemi, "Search Engine Positioning" od Fredrick W. Marckiniho, autorovu firmu propagovala trošku víc. Na Amazonu je asi i dvacet vzorových stránek - včetně zadní obálky, která mě přesvědčila k nákupu. Mezi autorovými referencemi jsou i společnosti z Fortune 500, u Ortnera mě po pravdě řečeno ty jeho moc nenadchly. Ale uznávám, že reference nejsou vždy vše. Doufám a předpokládám, že do českého vydání zpracováváte rady, jak i naše české SE, už se těším (a jistě nejsem sám)! Buďme rádi, že někoho v USA zajímá naše malá země s malým trhem a je ochoten se dohadovat o aut. právech atd.
  • 8. 1. 2002 23:25

    honza (neregistrovaný)
    Dobrej clanek. A hlavne si myslim ze tahle problematika bude se vzrustajici konkurenci nabyvat na vyznamu. Z vlastni zkusenosti vim jak je obtizne udelat optimalizaci stranek tak abych se dostal do prednich pozic vyhledavacu (tim myslim tech zahranicnich).
    PS:Sorry za pravopis.
  • 8. 1. 2002 23:44

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Česká verze knížky bude opravdu do určité míry přizpůsobená našim vyhledavačům. Na druhou stranu bych informace o tom, jak proniknout na dobré pozice vyhledavačů angloamerických nepodceňoval.

    Jsem přesvědčen, že search engine marketing je vynikající příležitostí pro české exportéry, zejména z řad menších výrobců, a mé dosavadní zkušenosti to dosvědčují. Porovnejte třeba cenu a efektivitu dobře optimalizovaného webu s pravidelnou účastí na zahraničních veletrzích.
  • 9. 1. 2002 21:19

    Libor Nováček (neregistrovaný)
    Ono je super, když s tím jde něco udělat na jedné straně. Prospěla by ale větší informovanost o používání SE na straně uživatelů. Často pomáhám těm, kteří hledat neumějí, pak najdeme společně i takové weby, u kterých se s SEP/SEO/SEM moc s jejich tvorbou nepárali, ale pořád může jít o bezva obchodní partnery. Navíc je spousta lepších bází dat pro hledání dodavatelů, ale ty nejsou (pro hledající) za tak málo, jako browsení po webu. Ono třeba najít jen tak přes SE 20 největších dovozců piva do USA není úplná brnkačka :-) ani vpřípadě, kdy se ti dovozci snaží nacpat na první místa v SE. Na webu je toho dneska tolik a je pramálo utříděné (jeden velký pytel informací v případě fulltextovho SE), že někdy je lepší mít placenou jehlu než kvůli jehle zdarma muset přehrabovat seno kolem.


  • 10. 1. 2002 2:02

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Zrovna tenhle typ informací bych se v SE najít nesnažil ;-) Jiné cesty by byly efektivnější.