Jenom bych dodal, že u těch praček trošku zapomínáte na parametry. Pokud budete "správný" virtuální zákazník, tedy nepůjdete do kamenného obchodu si zboží osahat, obchod Vám musí být schopen pomoci s výběrem. U nás se na tohle bohužel tak trochu zapomíná a eshopy připomínají spíš on-line katalogy se spoustou fičurek, ale bez pořádné možnosti hledání. Já tím teďko nechci primárně říkat "u nás si vyberete", protože i my máme určitě co zlepšovat, jenom tím chci říct že by se na to vyhledávání nemělo zapomínat. V takovém Kauflandu máte sice super ceny, ale zorientovat se, kde mají skořici, to problém.
Já jsem kupoval ledničku tak, že jsem si vybral v obchodě značku, jejíž design a kvalita zpracování se mi líbily a pak jsem začal hledat na Internetu.
Hledání skončilo podle klasického způsobu vyhodnocování výběrového řízení - "vyhrává druhá nejlevnější nabídka". Doporučená cena výrobce je 16990,-, nejlevnější byla za 13450,- ale firma byla ze Zábřehu na Moravě a platila se doprava. Druhá nejlevnější nabídka byla za 14 200,- ale v ceně byla i doprava.
I tak jsem nákupem přes Internet ušetřil cca 2800,- Kč.
Kapl jste na to. To je moznost vytvaret hodnotu. Samozrejme, ze v uvedenych prikladech jsem zjednodusoval. Uz takto se obavam, ze je clanek prilis dlouhy a "suchy".
Vybral jste nejlevnejsi nabidku. Cena zbozi samozrejme zahrnuje i naklady na jeho ziskani. Tedy pokud vite, ze kdesi v Madarsku dostanete sve oblibene klobasky o 50 % levneji, tak diky cene dopravy (a casu, ktery budete muset venovat nakupu) se tam vydate, az budete schopen spotrebovat alespon nekolik stovek Kg.
Zde je ovsem treba poznamenat, ze pokud jde o srovnani parametru (napriklad pracek), pak zdaleka nejlepsi je v promluvit si v dobre zasobenem obchode se zaskolenym prodavacem. Proces je nejrychlejsi, a z hlediska osobnich pocitu zakaznika (ktery parametrum pracek nemusi vubec rozument) i nejprijemnejsi.