No on pan Lukačovič s těmi jeho průmyslovými vzory je pro změnu příklad panenské morálky.
mapy.cz (maps.google.com), mail.seznam.cz (gmail.com), sklik.cz (adwords.gogole.com), vůbec myšlenka "našeptávače" (google suggest), vůbec celý seznam (yahoo / infima).... to všechno jsou příklady vlastního vizionářství, originality a úspěchy inovačního oddělení firmy Seznam
Protože to ve výsledku strašně manipuluje vyhledávacími frázemi. Lidé už nehledají to, co vlastně chtějí, ale to, co jim vyhledávač nabídne po zapsání začátku dotazu.
Z toho mají samozřejmě radost servery které se na nějaký takový dotaz dostanou na první místo (taky se mi to jednou stalo a přicházeli k nám stovky lidí denně 'navíc'), ale snižuje to kvalitu výsledků hledání. Než aby si lidé sami vysleli nejlepší klíčová slova pro svou otázku, tak použijí dotaz někoho, kdo 'možná hledal něco podobného'.
Jako člověk pracující s netem mám našeptávač rád - říká mi které fráze lidé hledají často a které málo. Jako 'BFU' bych ho asi měl taky rád, měl bych pocit že mi pomáhá. Ale já při hledání vím, že mnou strašně manipuluje.
PS: divím se, že Seznam ještě nenapadlo prodávat nějaké pozice v našeptávači. Protože účinnost takové reklamy by byla OHROMNÁ!
ad PS - ucinnost by sice mozna byla ohromna, ale jak dlouho? Co lidi opravdu hledaji je relevantni vysledek, pokud misto neho prijdou na zaplaceny vysledek, priste funkci nepouziji nebo pujdou uplne jinam.
IMO jedina cesta je naprosto jasne odlisovat placene vysledky od neplacenych, aby hledajici vedel, do ceho jde. Pricemz i pri nasazovani placenych vysledku pokud mozno pouzit co nejdokonalejsi system k vybirani tech nejrelevantnejsich - viz google.