Hlavní navigace

Názory k článku Co přinesl Den bezpečnějšího Internetu?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 2. 2007 21:47

    Jan Rylich
    Dobrý večer,

    děkuji za váš komentář, a jsem rád, že se vám článek líbil.

    Ano, máte pravdu, že hlavní je informovat (rodiče i děti), mluvit o všelijakých hrozbách a problémech a zkrátka zaměřit se spíše na prevenci, než potom zkoumat následky. Právě proto jsem rád, že probíhají podobné akce jako Safer Internet Day, a že existují projekty jako CZESICON... tedy provádějí se průzkumy, vznikají různé hotlinky a helplinky a hlavně se o tom všem v médiích aspoň trochu mluví. A teď jen nezbývá než doufat, že se ty informace dostanou k rodičům, a jejich prostřednictvím pak k samotným dětem...

    Takže ještě jednou díky a snad to bude mít i nějaký efekt.
    Honza Rylich
  • 18. 2. 2007 19:50

    stoural (neregistrovaný)
    "á jsem například používal systím Win98 a celé 2 roky jsem vydržel bez jakýhkoli záplat, ochran"

    Vite, ono je i rozdil, zdali ma vase PC pevnou IP a je primo na netu, nebo kdyz je schovane nekde ve firemni siti za firewally a ja nevim, cim jeste. Osobne teda pochybuji, ze v tom prvnim pripade byste vydrzel. Nevydrzel byste totiz ani par hodin.
  • 20. 2. 2007 11:10

    stoural (neregistrovaný)
    "Pouzivejte GNU/Linux nebo FreeBSD a budete na tom lepe"

    Vas prispevek bohuzel nelze povazovat za prinosny, vzhledem k posledni vete a pouzivani u linuxaru oblibene kombinace "M$".

    Dalsi, co si mysli, ze GNU/Linux je zachrana sveta.
  • 20. 2. 2007 15:56

    -mam-dotaz,áno- (neregistrovaný)
    článek jsem četl před pár dny a až zas tak mě nenadchl, ale k tomu dotazu - nějak jsem nepochopil, co teda kromě cenzůry se dá pro větší bezpečnost dětí na Internetu dělat, k čemu konkrétnímu tyto aktivity vedou? (taky mam děti)

    tu cenzůru bych fakt taky raději neprosazoval, ať už pod sebe bohulibější záminkou - myslím, že takových tlaků je/bude dostatek - asi jsem anarchista nebo co...
  • 20. 2. 2007 23:15

    Jan Rylich
    Něco podobného si myslím i já (a také nejsem v této obtasti expert). Jen mi přijde přinejmenším podivné, jak všichni popisují, že mají firewally (nejčastěji se asi hovoří právě o Keriu), a nejlépe že jsou schovaní ve firemní síti se zablokovanými porty a ještě uzlem na síťovém kabelu, jinak že je to strašně nebezpečné :)

    Je tedy zvláštní, že proklínaný Windowsácký firewall v proklínaném systému Windows mi počítač zatím vždy 100% ochránil, ačkolv čtu neustále nějaké stížnosti. Ale jak říkám, nestěžuji si :)
  • 19. 2. 2007 18:20

    Jan Rylich
    I když se to (bohužel) netýká bezpečnosti dětí ani Safer Internetu, tak si dovolím reagovat...

    Ono je to zvláštní, ale osobně jsem s tímto nikdy problémy neměl. Také jsem již mnohokrát četl, že nechráněný připojený počítač vydrží jen pár desítek minut, ale mě se (kupodivu? naštěstí?) ještě nikdy nic nestalo. Používám Windows XP home (včetně aktualizací), antivirus a jediný firewall je ten integrovaný v systému (a na něj skoro všichni nadávají, že prý je na nic). Přesto mám počítač na internetu cca 15-18 hodin denně (kabelové připojení) a zatím nic...

    Test na adrese http://test.bezpecnosti.cz/ jsem už zkoušel asi třikrát (a nyní znovu) a vždy mi to napsalo něco povzbudivého ve stylu "GRATULUJEME! Bylo otestováno celkem 19 služeb a ani jedna nebyla vyhodnocena jako napadnutelná." Tak nevím...

    (pro doplnění musím přiznat, že se rozhodně nepohybuji jen na Lupě a Seznamu, ale občas mne surfování zavede na různá podezřelá místa internetu :), ale i tak počítač stále drží - a od posledního reinstalu kvůli selhání disku to už je tak rok a půl).

    Kdo ví, proč to tak je, ale rozhodně si nestěžuji ;-)
  • 19. 2. 2007 20:14

    Bennie
    Firewall ve Win XP SP2 prý není vůbec špatný, co se týká ochrany před útokem zvenku, je údajně stejně dobrý jako jakýkoliv jiný komerční produkt. Sám jsem ho používal také dva roky bez sebemenších problémů, než jsem přešel na KPF kvůli přehlednosti a větší kontrole. Zkuste se podívat do jeho logu, pokud je máte ovšem zapnuté a možná se budete divit.

    Má údajně celkem zásadní problém, že prý neumí vůbec kontrolovat odchozí konekce, takže jakmile chytnete trojana, tak jako by firewall nebyl žádný. A také nekontroluje spouštění procesů jinými procesy, prostě absolutní minimum, ale pro ochranu před hloupým útokem zvenka dostačující.

    Ale komp s XP a zapnutím integrovaným firewallem je v porovnání s Win 98 bez firewallu asi jako srovnávat odolnost tanku proti šnečí ulitě. Názor laika.
  • 20. 2. 2007 23:25

    Jan Rylich
    Mno, předem bych se raději vyvaroval soudů typu 'tento názor nemá žádnou hodnotu, a nikdo se jím nebude zajímat', protože pro někoho zajímavý být může, a neměl byste zkoušet hovořit za všechny. A názory typu "používejte GNU/Linux"; inu, proti gustu...

    Vám se ten XP firewall zdá na nic, mě zatím vždy fungoval skvěle. Přiznám se, že mi je dohromady jedno, jestli chrání před RAW pakety nebo ne (a ani nějak nepátrám po tom, co to vůbec je), ale podstatné pro mě je, že mám současný počítač tři a půl roku dnes a denně online a nikdy se mi tam žádný 'bubák' nedostal (a jak říkám, už jsem zabrousil na všelijaké stránky). Ale vy máte třeba opačnou zkušenost (pak jsem rád, že jsem měl zatím štěstí).

    Pravdu ale máte v tom, že je třeba děti onformovat a šířit povědomí o netiketě; ostatně to se snažím opakovat ve všech svých článcích na toto téma.
  • 20. 2. 2007 23:32

    Jan Rylich
    Dobrý večer,
    nejsem si jistý, komu tento dotaz směřujete. Protože pokud se nemýlím, tak jsem ve článku o cenzurování nepsal, a myslím si, že se o cenzurování obsahu netu moc nehovořilo ani v této diskusi...

    Takže souhlasím, že prosazování cenzury není správná cesta. Pokud se ptáte "co se dá ještě dělat", pak musím zopakovat to, co píši neustále: osvěta, informace, diskuse, prevence. Naučit dítě správnému používání internetu a chování na něm, vysvětlit mu případné hrozby, občas se podívat, co tam dělá... to je jediná smysluplná cesta.

    Zákazy acenzura opravdu nic moc neřeší. To je logická věc, a není na tom nic moc anarchistického :)
  • 19. 2. 2007 14:05

    Bennie
    V tom musím souhlasit. Když si čas od času nalistuji blokované pokusy o příchozí konekce na firewallu (KPF), tak se nestačím divit, kolik stovek pokusů o spojení a sken mi na komp po kabelu během pár hodin jede. A nestačím se divit nad těmi exotickými adresami z úplně cizích .TLD.

    Dovolím si odhadnout, že bez firewallu či transparentní proxy je životnost (čistota) přímo připojeného kompu tak 15-20 minut, když budete mít štěstí, u neaktualizovaného Win98 maximálně 10 minut, v kabelové síti co užívám já asi jen pár sekund :)

    Myslím, že nedávno i probíhaly nějaké podobné pokusy.

    Schválně si zkuste třeba http://test.bezpecnosti.cz/,

    Pak se divíme, odkud se ta nevyžádaná pošta bere, a vida :)
  • 16. 2. 2007 20:42

    ThomasK (neregistrovaný)
    Dobrý den, v první řadě musím Panu Janu Rylichovi pogratulovat za pěkný a hlavně dobře čtivý článek!
    Aby jsem zde mohl napsat příspěvek obětoval jsem kus svého času a zaregistroval se.
    K problematice problému.Zaujalo mě když autor článku psal že někteří uživatelé v diskuzích píší jak bezpečnost na internetu a s ní spojené "zasedání, konference apod." nejsou důležité.. Ono jak pro koho, tak například někdo má na PC nainstalován antivirus, Firewall , antispam a já nevím co ještě a PŘESTO má PC plný všelijakých havětí, a neubrání se reinstalaci windows do půl roku (můj známý)
    Já jsem například používal systím Win98 a celé 2 roky jsem vydržel bez jakýhkoli záplat, ochran atd.. Ale jen proto že neklikám na vše co mi prohlížeš nabídne, neklikám na ANO kdykoly mohu apod apod apod... Je to o uživatelých jak si zabezpečí svůj PC a hlavně jak se budou na internetu chovat.V reálném životě když třeba jen přecházíte chodník, tak se rozhlédnete na levou a pravou stranu, a nespoléháte se na to že vám někdo poradí?!
    Děti však pomoc potřebují a zvláště na internetu, je to proně velký svět ve kterém mohou sáhnout po čem chtějí, ale číhá na ně spoustu nebezpeží! Děti nemám ale myslím si že základ je komunikace mezi dětmi a rodiči. Rodič musí svému dítěti vysvětlit CO je to ten "internet" a na co si dát pozor.. Ostatní si můžete domyslet sami, ale určitě je základ informovat jak děti tak jejich rodiče o tom co na internetu můžou zízkat a kde se můžou spálit. Protože né každý počítačům rozumí a pak to dopadá jako u mého známého který má PC stále down..
    S pozdravem ThomasK
  • 16. 2. 2007 23:23

    ThomasK (neregistrovaný)
    Tak tedy ještě jednou Dobrý večer, přečet jsem si že píšete i pro Ikaros,a našel jsem tam zajímavý článek který jste napsal o bezpečnosti dětí na netu. Chtěl jsem to tady napsat už předtím ale nechtělo se mi to rozepisovat déle..
    Na internetu se nachází spousta individuí, a dle mého názoru velice nebezpečných a to hlavně pro děti. Mylím že už se o tom trochu začíná v médiích mluvit,právě v té souvislosti že někdo "vyláká" dítě na nějakou schůzku, a co se může stát je lepší nedomýšlet.
    Opravdu je jediné řešení osvěta,a říci dětem že nemají nikomu posílat adresu,fotku apod...
    S pozdravem ThomasK

    Ps: nemáte zač,článek je pěkný,i na Ikaros.cz
  • 20. 2. 2007 2:17

    bb (neregistrovaný)
    tento nazor laika nema zadnou hodnotu a nikdo se jim nebude zabyvat, nicmene pro deti by mela byt moznost nikoliv cenzurovat obsah, ale predevsim jim nejprve predat odkazy na uzitecne stranky s urcitymi pravidly "internetova netiketa" ci tak nejak. Pote uz by si kazdy mel browsovat kde chce, pokud si deti ve skolach usmysli, ze zacnou navstevovat pornograficke stranky, nebo rotten.com, tak to nejhorsi co muzete udelat je pokusit se je zastavit. Tim jeste naopak zvednete jejich zajem o dosud nezname a choulostive servery. Takze ja bych byl pro seznameni vsech s pravidly a pote pro svobodny pristup ke *vsem* informacim.

    Cenzura nikdy nikomu, kdo touzi po informacich nepomohla a nepomuze.

    Firewall integrovany ve Win XP je k nicemu, nechrani usery pred RAW packety. Anti-spyware od MS je taktez k nicemu, nema tak kvalitni heuristickou analyzu, jakou oplyvaji konkurecni produkty. Navic se na M$ utoci nejvice, postupy jak obelstit / deaktivovat libovolnou ochranu ve window$ je snadno dosazitelny a mezi virovymi tvurci znam jeste drive, nez oficialne window$ vysel. Kvalitni ochrana je pouzivat minoritni produkty a pokud mozno OpenSource, to aby ve zdrojovych kodech nebyl spyware.

    Velke firmy uzivaji spyware odjakziva, potrebuji vedet, co zakaznici delaji s jejich softwarem a M$ protekce jsou k nicemu, je to jen zpusob, jak utoky zkomplikovat, nikoliv zpusob, jak jim zabranit / predejit.

    Pouzivejte GNU/Linux nebo FreeBSD a budete na tom lepe