Vždy mě dostává, jak asi někdo bere právo určovat, co je zneužívání. Operátor nabídne neomezené SMS a my se tu dozvíme, že kdo tuto službu chce využít, tak ji zneužívá. Banka nabídne bezplatné převody a opět se tu dozvíme, že to "zneužívají podnikatelé". IKEA nabízí možnost vrácení peněz a hle, kdo to chce využít, je blbec.
Mám pro vás jednu radu - když nechcete, aby službu lidé používali, tak ji prostě nenabízejte. A pokud ji nabídnete a někdo ji v rámci pravidel využívá, tak neremcejte.
Nikdo nikoho nenutí, aby službu omezil nebo zrušil. Tady se pouze chce, aby se nelhalo. Pokud operátor nabízí měsíčně 5000SMS, ať nabízí 5000SMS a nikoliv lživě "neomezené SMS". Vás možná doma učili, že když se to hodí (třeba z toho něco kápne), lhát se může, ale neberte to prosím jako obecný standard, většina lidí prostě považuje za normální nelhat.
Plně s Vámi souhlasím. Pár let zpět nabízel Vodafone balíček skutečně neomezených SMS do své sítě (minimálně na předplacence) za pár desetikorun. Pamatuji si, že jsem si s tehdejšími nejbližšími přáteli předplacenky pořídil a několik měsíců je takto skutečně plně využíval. Dle statistik přímo v telefonech jsme se pohybovali každý(!) kolem 500 zpráv denně, tedy podle O2 a zjevně i ČOI mimo rámec "normálnosti". Studuji ČVUT, k tomu pracuji a dokonce se z toho sám uživím, přesto zjevně nejsem podle mezinárodně působícího operátora ani českých úřadů "normální".
Stačí napsat dlouhou zprávu a kvůli omezení délky SMS ji mobil rozdělí na více částí a u příjemce zase složí. Ale přes operátora to samozřejmě projde a zaúčtuje se jako několik samostatných SMS. Takže ono stačí napsat třeba jen 50 hodně dlouhých zpráv a ve vyúčtování jich máte 500.
Všichni obchodníci se ohánějí tím, že je to business a je třeba vydělávat. Tak ano, když business, tak business - tvrdá jasná pravidla - když něco nabídnu, musím být schopen plnit. Co nejsem schopen dodat, to nemůžu nabídnout, ale než že slíbím neomezený přístup s tím, že není "normální" to využívat neomezeně a pod zaklínadlem "zájmu ostatních zákazníků" budu trestat ty, kteří si dovolí to skutečně neomezeně využít.
Vy ste typicky cesky debil a ano, cesky, protoze v cizine je zcela normalni ze pokud mi nekdo neco nabizi, navic !za penize!, tak to vyuzivam - v maximalni mozne mire.
Ucet v GB kupodivu neni omezen na 2-3 vybery z bankomatu ... kupodivu lze vybirat (zcela bez poplatku) klidne co 10 minut (az do vyse limitu). A ano, banka ma dobre spocitano, ze vetsina klientu udela tak 4 vybery mesicne, a tech par, co to preleze se v tom mnoztvi splachne. Ale kupodivu nikoho ani nenapadne omezit mnoztvi vyberu s tim, ze "to prece nikoho neomezuje" ... protoze trebas ptave tento mesic potrebuju vybrat popaty ...
Kupodivu, kdekoli na zapad od CR stoji neomezeny tarif (volani+SMS+data) kolem 800Kc (v prepoctu) ... coz odpovida tomu, za co si ho u nas kupuji firemni zakaznici. A nikomu neprijde divny, ze (pokud si to uz plati) provola desitky hodin a posle tisicovky SMS.
Ve dne v noci každé necelé 3 minuty 1 SMS? Opravdu normální :-)
Té Telefónice se nedivím, u nás se najde vždycky dost lidí, kteří exotickým používáním donutí poskytovatele čehokoliv, aby službu omezil nebo zrušil. Pár příkladů: omezení počtu bezplatných převodů v mBank (po té, co to začali masově zneužívat "podnikatelé"), vrácení peněz v IKEA (dostanete je na Ikea kartu nebo zpátky na účet - poté, co vracení zboží začali blbci ve velkém používat jako bezplatný výběr z bankomatu - koupím a hned za pokladnou zboží vrátím).
Přesně proto vznikala zdánlivě ohavná čísla. Když si to člověk uvědomí, 160 znaků znamená v běžné řeči nula nula nic a pokud vezmete fakt, že s diakritikou jsou zprávy ještě kratší, tak to nakonec tolik není. Fakticky to nebyly sms, ale chat. A že jsem “zneužíval“ sms jako chat? Dnes by za to měli dát duši, vždyť i s nejlevnějším internetem v mobilu si můžu poslat celé tisíce potenciálních sms denně a ještě za ty samé peníze dělat mraky dalších věcí.