Česká obchodní inspekce na základě stížnosti uživatele prošetřila dlouhodobou propagaci Telefónicy O2. Operátor na svém webu tvrdí, že zákazníkům aktivuje neomezené SMS do O2 zdarma. Počet SMS ale ve skutečnosti omezuje. Inspekce ve svém vyjádření potvrdila, že informace uváděná na webu není pravdivá, firmu přesto nijak nepotrestá. Ředitel České obchodní inspekce inspektorát Středočeský a Hl. m. Praha. Jan Hlaváček vysvětluje:
Informaci, kterou „Telefónica O2“ uvádí, není sice pravdivá, avšak ji nelze považovat za praktiku podstatně ovlivňující spotřebitele v jeho rozhodnutí. Při počtu 2500 jednotek (SMS zpráv), vychází na jeden den téměř 360 zpráv, což je dostatečný počet pro běžného spotřebitele – prakticky nevyčerpatelný.
Operátor již dříve vysvětlil, že se omezení vztahují pouze na případné zneužití služby. Na dřívější dotaz Lupy také telefonicky ujistil, že zákazníci s „běžným chováním“ nebudou po překročení limitu 10 000 SMS (u předplacené karty 2 500 SMS) nijak zpoplatněni.
„Pokud bychom posuzovali stránku Telefónica O2 z pohledu online marketingu, je daná informace o neomezených SMS opravdu výrazná. Jejím účelem je navést uživatele k aktivaci tarifu. V tomto kontextu je tedy verdikt ČOI minimálně zvláštní,“ není s výsledkem své stížnosti úplně spokojený její autor Radim Hasalík.