Vlákno názorů k článku Computer Press náhle zpoplatnil freehostingové služby od David Hanousek - "otevřenost, svěží duch a výborné vztahy mezi kolegy"...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 8. 2003 13:39

    David Hanousek (neregistrovaný)
    "otevřenost, svěží duch a výborné vztahy mezi kolegy" v CP??? No, asi se to od té doby, co jsem s CP zacházel já, změnilo o 180 stupňů... :-))
  • 1. 9. 2002 15:47

    Jarek Jesenský (neregistrovaný)
    No to určitě není špatný nápad, jen jste ho nemusel předem veřejně prezentovat. I když možná se nad sebou nekteří z webhosterů zamyslí a v rámci přípravy na kontrolu od Vás své služby náhle zlepší :-)
    Doporučoval bych tedy ten test provádět minimálně 4x ročně, abyste weghostery udržoval v neustálé snaze, když už to neumí sami od sebe :-(
    Pokud tu myšlenku dotáhnete do konce, budu Vám velmi vděčen (jistě nejen já), neboť tato tabulka by pro mne byla velkým přínosem pro rozhodování, kam umístit naše domény.
  • 30. 8. 2002 4:36

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Ona je otázka, jak ta nonstop služba funguje. Měl jsem loni v plánu udělat test. Po kolika zazvoněních to zvednou a jak jsou skutečně schopni problémy řešit (ono vás neuspokojí, když si helpdesk jen požadavek zapíše a v pondělí ho předá technikům). Přivedl jste mě na myšlenku, že bych to mohl uskutečnit. (To mě zas budou webhosteři nenávidět. :-)
  • 27. 8. 2002 13:54

    miroslav.kucera (neregistrovaný)
    Interval.ct se zacal profilovat jinak v okamziku, kdy jsem s nim presel pod Zoner.
  • 26. 8. 2002 14:06

    REMET (neregistrovaný)
    Soucasni uzivatele mohou pouzivat Hyperlinx zdarma bez problemu tri mesice a po tu dobu mohou mit umisteno na webu TEMER cokoli. Co bude pak nevim. Samosebou na 99% bude server vypnut, ale je mozne, ze bude nejaka tolerance pro opozdilce v radu dnu/tydnu (ale to je jen moje spekulace).
  • 26. 8. 2002 14:02

    REMET (neregistrovaný)
    V pripade Hyperlinxu to bohuzel ale bylo z velke casti spatnou koncepci a provedenim. Jelikoz nestabilitu nikdy nezavinil OS, ale aplikace :-( A asi ve dvou pripadech SQL databaze a jednou nedostatek mista na discich.
    Jinak clanek je dle meho normalne objektivni.
  • 23. 8. 2002 22:21

    Vojtech Semecky (neregistrovaný)
    Hmmm, hmmm, hmmm,

    tadle teorie zni sice verohodne, ale ja si docela presne pamatuju, ze kdyz Interval zacinal, tak vubec nebyl o WWW tvorbe. Bylo to docela obecne zpravodajstvi - rozhodne ne helpdesk. A pak se postupne profiloval do WWW tvorby.
  • 23. 8. 2002 4:34

    Jarek Jesenský (neregistrovaný)
    No mne hlavně strašně mrzí, že nemám dost času (a taky chuti do pracných změn) vyzkoušet jiný webhosting, přestože levnějších nabídek mi chodí poslední dobou víc než dost.
    Přiznám se také, že jsem si u Czechie zase velmi zvykl na jejich Centrum Administrace, které mi umožňuje spoustu věcí dělat/nastavovat/měnit bez oslovování Czechie (protože na webu pracuji zejména přes noc), ale o to víc mne pak mrzí, když vidím u konkurence onu nepřetržitou Hotline, a to i u těch nejpomlouvanějších/menších/novějších.
    Tabulku s porovnáním všech větších CZ webhostingů podle cen a nabízených služeb již tedy mám v PC nachystanou dlouho, ale jak je to s dlouhodobou spokojeností jejich uživatelů, na to bohužel nikde barometr není. Nechci totiž bezhlavě měnit webhosting každý měsíc, ale jak jinak zjistit který je ten nejlepší?
  • 22. 8. 2002 23:12

    byznysman (neregistrovaný)
    Díky za upozornění, zrovna jsem o Czechii uvažoval, ovšem takové výpadky si tedy dovolit nemůžeme.
  • 22. 8. 2002 19:16

    Jarek Jesenský (neregistrovaný)
    Mimochodem, pokud si pod slovem helpdesk oba představujeme totéž, pak nerozumím tomu, proč firma s 10k vhostama nezavede nonstop helpdesk. Správci online prezentací pracují i mimo běžnou pracovní dobu.

    Plně s Vám souhlasím, také tento závažný nedostatek Czechie (jinak naprosto standardní službu mnoha menších firem) už asi tak 2 roky nechápu :-(
    Takto se totiž u Czechie stává, že v pátek večer vypadne doména či mailová služba a až do pondělka do 10 dopoledne kdy přijdou do práce s tím nikdo nic neudělá.
    Přestože u Czechie sídlí přes 30 našich domén, nepovažují majitelé firmy mé neustálé žádosti o zavedení 24/7/365 hotline za prioritní a prodloužení do 22.00 z původních 16. hodin svým zákazníkům ani neoznámili!
  • 22. 8. 2002 8:35

    miroslav.kucera (neregistrovaný)
    Ale interval prece nikdy nikdy nebyl pouhy helpdeskem, vzdy to bylo internetove medium.
  • 22. 8. 2002 2:56

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Ad 1) Když jsem psal ten příspěvek, tak nebyl.

    Ad 4) Na hruby pytel, hruba zaplata. :-) Ale spatne pocitas. Byl jsem vyhozen ze ctyr, ne tri medii, a jedne, ne dvou firem. V souctu je to jedno. :-)

    Do všech médií, ze kterých jsem byl vyhozen, stále píšu, vyjma e-bizu, kde ty dva měsíce byly dostatečně frustrující pro Líbu i pro mě. :-(

    Z CPressu jsem byl vyhozen ve zkušební lhůtě, kvůli tomu, že jsem se neuměl chovat jako zaměstnanec a kazil jsem morálku v redakci e-bizu. Z Internet Infa jsem vyhozen nebyl. Naopak. Jirka Hlavenka mně poslal nabídku k přechodu poslal do konference o Reklamě už 7. prosince 2001 (http://reklama.nawebu.cz/200112/0011.html), od té doby jsem o ní přemýšlel a odsunutí z šéfredaktorského postu jsem považoval za docela dobrou příležitost ke změně.

    Jinak moje krátká zkušenost s CPressem je veskrze pozitivní a jako zaměstnavatele bych si nepřál nikoho lepšího. Fascinuje mě jeho otevřenost, svěží duch a výborné vztahy mezi kolegy. Chyba byla opravdu na mé straně, ale alespoň jsem si uvědomil, že se nechci živit psaním článků o firmách a výrobcích a nechci si denně vytvářet vyhraněné názory na podružné události. Myslím, že díky dvěma měsícům v oáze CPressu jsem dnes vyrovnanější a sebejistější, jsem méně podezíravý, mám větší důvěru v lidi, vím co chci.

    Perun s tebou!
  • 21. 8. 2002 21:36

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Na to vám odpovím totéž, co jsem před půl rokem říkal jedné firmě, která chtěla poradit s přechodem z freewebu na komerční hosting. ;-)

    Lákat nevýdělečné musíte na funkce, za které se platí. Těmi klienty jsou obvykle děti nebo začátečníci. Lidé, kteří chtějí mít vlastní stránky. Děti a začátečníci, kteří chtějí mít mobilní telefon, za něj taky platí, tak není důvod, aby to na Internetu bylo jinak.

    Proto si myslím, že služby pro STARTERY musí obsahovat něco, kvůli čemu se rozhodnout opustit freeweb. Tmhle lidem zásadně nesmíte říct, že platí za hosting (jenom hlupák platí za něco, co lze získat zadarmo). Musíte jim nabídnout nějaký publikační nástroj. V zahraničí bodují weblogy. Placené verze weblogů jsou poměrně propracovanými redakčními systémy, které se dají aplikovat téměř na všechny požadavky, které starter může mít.

    Jako příklad startera, který si pořídil placenou službu, uvedu Honzu Kočku, jehož koníčkem je pivo. Pořídil si stránky o pivu, ale chtěl je mít na vlastní doméně -- zaplatí poprvé (viz httpp://www.svetpiva.cz/), pak zjistí, že má pivo raději než HTML a programování, tak si pronajme redakční systém... Stejným způsobem musíte jít na každého startera. Pokud se věnujete začátečníkům, můžete se těšit na loajální zákazníky, kteří budou zdrojem příjmů pro vaši firmu mnoho let a s postupem času budou objednávat stále dražší služby.

    Abych to zase nebral jen teoreticky: hostingová splečnost XY provozovala freeweb, z uživatelů freewebu vytvořila komunitu a postupem času si marketingoví specialisté mezi lidmi vybírali potenciální zákazníky (a do komunity se přimíchali i uživatelé jiných freewebů a jiných komerčních hosterů). Většina oslovených se nechala nalákat na osobní přístup, uživatelskou podporu a zvýhodněné ceny...
  • 21. 8. 2002 21:22

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Prosím redaktora Kučeru, ;-) aby před unáhlenými odpověďmi věnoval více času interpretaci textu, na nějž reaguje: "Interval je od nástupu nového šéfredaktora víc než jen helpdeskem pro klienty".

    Co se čertíš, Mirku. On existuje helpdesk a helpdesk. Když mi poprvý na helpdesk zavolal člověk, že neví, jak udělat běžící text, tak jsem zvažoval, jestli mu vysvětlit, že jsme webhostingová, ne webdesignérská firma. Nakonec jsem ale došel k názoru, že helpdesk toho druhu konkurence nemá, a brzy se to vyplatilo. Lidé si mezi sebou řekli, že firma XY na helpdesku radí s javascriptem, css, php, sql, html... a lidi přicházeli dál a dál. Posléze jsme pro ně otevřeli vlastní specializované kongference a zátěž na náš helpdesk klesla -- lidi si radili mezi sebou a pod naší značkou.

    Stejný postup zvolil před lety Zoner, a nevidím na tom nic zlého. A že se Interval místo helpdesku stal médiem? Tím lépe, protože alespoň Zoner oslovuje větší cílovou skupinu.

    Mimochodem, pokud si pod slovem helpdesk oba představujeme totéž, pak nerozumím tomu, proč firma s 10k vhostama nezavede nonstop helpdesk. Správci online prezentací pracují i mimo běžnou pracovní dobu.
  • 21. 8. 2002 15:23

    Jakub Moc (neregistrovaný)
    Martine, chapu, ze tvuj psychicky stav neni po vyhazovech ze dvou resp. tri medii (a dvou firem) behem sesti mesicu nejlepsi...

    Vyborne, pane Srsni, to jste se vyznamenal. :-/ Opravdu ferovy argument. Jeste k tomu muzete pripsat, ze dotycnemu zahejba manzelka s XY, protoze ma o Z cm delsi penis, a arzenal podpasove argumentace bude kompletni... :-(((

  • 21. 8. 2002 11:30

    zoul (neregistrovaný)
    Martine, chapu, ze tvuj psychicky stav neni po vyhazovech ze dvou resp. tri medii (a dvou firem) behem sesti mesicu nejlepsi. Nicmene mohl bys mit trochu soudnost a zdrzet se off-topic temat v prispevcich. Je o tobe vseobecne znamo, ze vsemu rozumis nejlepe, obcas je ale lepsi mlcet.

    Skvely. Jeste ta mozna zkusit vypichnout nejake nemoci a povolani rodicu, mozna chovani prarodicu za totace.

    To si delate srandu, ne? Takhle argumentuje trilety dite.
  • 21. 8. 2002 10:23

    Martin Hájek (neregistrovaný)
    S panem Koptou souhlasím, článku chybí komplexnost, větší zabrouzdání do aktivit Computer Pressu, čtenář článků by tak situaci chápal v širších souvislostech. Článek byl tlachací. Nakonec vyzněl tak, že krok CP je zcela logický, a k takovému dojmu má přispět i anketa, která navádí na myšlenku, že to stejně udělají i ostatní.

    Získat později neplněnými sliby zákazníky je hodně špatná taktika. Co má udělat webmaster, který si registroval stránky do všech katalogů? Zaplatit nebo odejít. Nechá mu Hyperlinx u sebe aspoň přesměrovací stránku? To je to, co by čtenáře asi zajímalo.
  • 21. 8. 2002 10:02

    Luďek (neregistrovaný)
    "dneska CPress disponuje docela zajímavým potenciálem (Vltava2000 + Hyperlink + Hotletter + Adrenaline), čímž může podstatně zamotat hlavy konkurenci (Hosting CZ, P.E.S., SuperHosting)."
    CPress je jeden z posledních, kterým dochází, že služby zadarmo nevydělávají peníze, a proto zatím konkurenci moc neohrožuje - Hyperlink draze získával lidi kteří nechtějí platit, to znamená, že za peníze CPressu sbíral to, čeho se už dávno ostatní velmi tvrdě zbavují. Adrenaline je na tom se svým poměrem 1:1 podobně a asi by se těch klukovských naivit našlo více.
    Na internetu jsou 2 skupiny lidí - jedni, jenž jsou zdrojem zisku a ti druzí, kteří se uchílili k Swebu, Hyperlinku, Webparku, Mujwebu apod. Co s takovou základnou? Teď stojí peníze a v budoucnu na nich nikdo nevydělá ani korunu. Jediným důvodem by v případě portálů mohlo být například získání uživatelů, ale znám mnoho lidí, kteří mají web např. na Mujweb a jsou uživateli Seznamu.
    Cpress je pozadu, ale jsou i horší případy.
  • 21. 8. 2002 8:59

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    "dneska CPress disponuje docela zajímavým potenciálem (Vltava2000 + Hyperlink + Hotletter + Adrenaline), čímž může podstatně zamotat hlavy konkurenci (Hosting CZ, P.E.S., SuperHosting)."

    Většina poskytovatelů hostingu se může vydat cestou spojení s marketingově silným subjektem, podobně jako Globe + Seznam nebo Ignum + Centrum.

    Jinak s tím, že to je článek o ničem (navíc poněkud pozdě) musím souhlasit :-)
  • 21. 8. 2002 8:30

    miroslav.kucera (neregistrovaný)
    Dovolim si pouze podotknout, ze Interval nikdy nebyl a take pochopitelne neni ani ted pouhym helpdeskem pro klienty a Martin by si mohl odpustit psat informace o vecech, kterym vubec nerozumi, ackoli se tak casto tvari.

    Helpdesk pro klienty Zoneru je poskytovan brnenskem telefonnim cisle 05 - 43257018, provozni doba je obvykle od 7:00 do 22:00 (mimo patku, kdy je "pouze" do 20:00). Jsou to verejne informace z www.czechia.com, takze priste bych te chtel poprosit o prostudovani prislusnych zdroju, nez zase placnes nejakou perlu.

    :)

  • 21. 8. 2002 2:46

    Petr Srsen (neregistrovaný)
    1) Muj vztah k CPressu je jasne uveden v signature pod clankem, netajim ho.

    2) Clanek neni a ani nemel byt o tom, ze CPress disponuje zajimavym potencionalem. Mel byt (a je) predevsim o zpoplatleni freehostingovych sluzeb CPressu.

    3) K napsani tohoto clanku jsem take nemusel zneuzivat interni informace. To, ze servery nezvladaly, mohl pozorovat jakykoli uzivatel ci navstevnik cpressich freewebu. Pri ficurach, ktere napriklad Hyperlinx nabizel a poctu registorvanych uzivatelu to v podstate nemohlo byt ani jinak.

    4) Martine, chapu, ze tvuj psychicky stav neni po vyhazovech ze dvou resp. tri medii (a dvou firem) behem sesti mesicu nejlepsi. Nicmene mohl bys mit trochu soudnost a zdrzet se off-topic temat v prispevcich. Je o tobe vseobecne znamo, ze vsemu rozumis nejlepe, obcas je ale lepsi mlcet.
  • 21. 8. 2002 1:43

    Martin Kopta (neregistrovaný)

    Myslím, že Mirek sliboval, že pod články bude uvádět vztah autorů k tématu. Tady by to celkem chtělo. Myslím, že autor záměrně napsal článek o ničem, aby si to s CPressem nerozházel, a zároveň, aby ho uchránil před skutečně analytickým článkem. Čímž neříkám, že jsem o to téma měl zájem, psát bych to asi nemohl, protože by to byl také střet zájmů.

    Nic proti Petrovu umění obsadit zajímavé téma prázdným tlacháním (ostatně ani konkurence se s tím tématem nepoprala lépe: Konec freewebů od Computer Pressu, 7/8/02), ale čtenáře Lupy by patrně zajímalo, že dneska CPress disponuje docela zajímavým potenciálem (Vltava2000 + Hyperlink + Hotletter + Adrenaline), čímž může podstatně zamotat hlavy konkurenci (Hosting CZ, P.E.S., SuperHosting).

    Narozdíl od konkurence ale CPress drží velké trumfy. Zoner sice provozuje vlastní médium (Interval je od nástupu nového šéfredaktora víc než jen helpdeskem pro klienty), ale rozhodně nedisponuje flotilou, která zahrnuje i Živě a Mobilmánii. Vedle toho CPress vydává i odborné knížky a časopisy a má vlastní reklamní systém... To je hodně velká marketingová síla, s níž se nemůže konkurence měřit a nezbývá jí, než doufat, že CPress nenajde dobrého manažera pro oblast zákaznických služeb. Co se stane, až člověk v knížce najde slevový kupón na druhou doménu zdarma? Co až bude webhosting přibalován k předplatnému časopisů? Co když k novému hostingovému účtu dostanete Vltavu2000, Hotletter a třeba ještě předplatné Computeru?

    Další věc, která mi ve článku poněkud chybí, je rozbor současného postavení CPressu --- podle jedné letošní tiskové zprávy se hledá nový investor... Další věcí by mohl být pohled na ztrátu vlastního vývojového centra, a tudíž závislost na externích dodavatelích. A další a další věci, kvůli kterým jsem vždycky Lupu považoval za magazín, který stojí za to číst.

    (K napsání této poznámky jsem nemusel zneužít interní informace typu, že servery nezvládaly. Všechny informace, z nichž vycházím, byly již dříve oficiálně zveřejněny na Internetu a tiskem.)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).