Hlavní navigace

Názory k článku Cooltown - město budoucnosti

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 8. 2001 17:55

    Petr Zima (neregistrovaný)
    Dalsi krok k tomu, ze "co neni na webu (v siti, databazi, atp...), to neexistuje".

    I kdyz ten "URL majak" neni spatny napad, jen by na to stacila primitivnejsi technologie, treba nejaka obdoba carkoveho kodu (cim jednodussi, tim mene poruch). A taky by ten majak nemusel mit kazdy patnik.

    A mimochodem: proc si ti dva, co se meli sejit na autobusove zastavce, proste nezavolaji mobilem?
  • 4. 8. 2001 0:45

    Martin Kopta (neregistrovaný)

    Pane Zimo, to neřeště :-) To jsou jen obchodní vize. Takové jsme přeci ještě v osmdesátých letech pravidelně čítávali v ABC mladých techniků a přírodovědců (ještě teď si vybavuju to schéma nakreslené u technologie ISDN).

    Čárový kód to nebude, protože snímač kódu je levný a výroba samolepek s kódem také. Já se spíš bojím beamovaného spamu. Už před pár měsíci v Barceloně se reklamní biznysmeni dohodli, že push technologie budou hrát prim v mobilní reklamě (viz jiný článek nebo rovnou web WAA).

    Ti dva, co se měli sejít na zastávce si nevolali, protože by jejich komunikaci zaznamenala EU ;-) Takhle můžou svou zprávu nechat vcelku bez povšimnutí na kterémkoli veřejném URL, k jehož reálné reprezentaci se vlastně ani nemusí přiblížit. Stejným způsobem občas kroutím hlavou nad některými inzeráty v tisku. (Viděl jste minulý týden v televizi to sci-fi z budoucnosti, jak v něm hrál Bruce Willis? Ten nechal zprávu na záznamníku čistírny oděvů. :-)

    Jinak, zkuste vymyslet jiné slovo než "absurdistán" Velký Bratr by vás podle něj mohl identifikovat. :-)

  • 4. 8. 2001 15:40

    Petr Zima (neregistrovaný)
    Ja to neřeštím :-), jen se divim.

    Tyhle obchodni vize pripravene pro verejnost jsou mnohdy na prvni pohled snadno napadnutelne jako "nesmyslne fantasmagorie". Obcas ale v sobe skryvaji cenne napady.

    Dovedu si dost dobre predstavit podnikate, ktery na obdobe toho napadu s URL majaky v blizke dobe vydela spoustu penez. Zavede svuj standard pro kod ktery zobrazuji majaky a zprovozni databazi prevadejici tento kod na prislusne URL.

    Pak ma nekolik cest. Napriklad nabidne treba zminene galerii ty majaky zdarma vymenou za reklamu na strankach obsahujicich informace o vystavenych dilech. Nebo proda majaky k uplne vsemu za velmi nizkou cenu (par haleru za kus). Nebo si necha platit od informacechtivych lidicek za prevod majakovy_kod->URL.

    Cele to ma jen jednu "nepodstatnou" podminku pro realizaci - masivni rozsireni zarizeni pro prohlizeni informaci na prislusnem URL umistenych (nejlepe mobilnich zarizeni) a jednu rovnez "nepodstatnou" podminku pro podnikatelsky uspech - masivni rozsireni prave toho jednoho standardu.

    BTW to prirovnani k ABC bylo zajimave a pokud mi pamet slouzi i trefne.
  • 4. 8. 2001 20:56

    David Rohleder (neregistrovaný)
    Tyto majaky jsem uz videl v kytarovem muzeu EMP v Seattlu.

    Kazdy navstevnik dostal svuj vlastni prenosny pocitacek ve velikosti vetsiho diskmanu se sluchatkami a snimacem techto infrared majaku. Kdyz prisel k exponatu, zamiril na urcene misto vyznacene vedle exponatu a pocitac mu zacal prehravat zvuk kytary, jeji historii a na obrazovce pocitace se objevovaly doprovodne texty a fotografie nebo videosekvence.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).