Vzhledem k tomu, že cca naprostá většina investic do reklamy se nevrátí a že činnost reklamních agentur jsou vyhozené peníze klientů, jsou tzv. nové formy banerů jen jedním z mnoha bodů obhajoby existence reklamních agentur. Pokud někdo z nás má pocit, že na něj mělo významnější množství jakéhokoliv typu baneru, případně jiná forma reklamy nějaký alespoň pranepatrný vliv, nechť dá v diskuzi vědět.
Už jsem konkrétní příklad úspěšnosti naší bannerové reklamy uváděl v jedné konferenci:
Ve vymennem systemu jsme za mesic kveten 2003 zdarma protocili 443.135 banneru 468x60 a 125x125, ktere nas nic nestaly (udelala je kamaradka). Kliknuti bylo celkem 1.554 (CR=0,35%, vzhledem k naprosto nezname cilovce ve vymeniku a nas ryzi amaterismus ceskeho webu bez bohateho strycka rekl bych slusne procento :-), a prodanych kusu vyrobku bylo za mesic 80. Pri marzi 15% nam tak jeden vyrobek (nabizeny i na jinych serverech) jen diky bannerove reklame prinesl za kveten (temer) cisty zisk 20.765 Kc.
A pak že bannerová reklama nefunguje :-)
Pro všechny odpůrce reklamy: jedině díky bannerové reklamě můžeme připravovat články pro více než 20 tisíc našich čtenářů měsíčně ...