To, co ARBO teď přejmenovalo na crosstitial, je naprosto to samé jako interstitial. Reklamní systém, který ARBO používá, interstitial řeší jako Flashovou vrstvu nad stránkou (což odpovídá popisu crosstitialu) už hodně dlouhou dobu. Toto technické řešení je u tohoto formátu pokud vím ojedinělé, protože zde jsou tyto problémy:
1) pokud jsou na stránce další Flashe nebo formulářové prvky, prosvítají skrz inter(cros)stitial, což vypadá pěkně divně (pozicování pomocí z-index u dvou Flashových objektů přes sebe obecně nefunguje)
2) při scrollování se celý obraz ošklivě trhá (pokud tedy nemáte supervýkonný počítač)
Musím ale uznat, že je to šikovná strategie - místo vymýšlení reklam, které by fungovaly, se prostě vezme starý zprofanovaný formát, přejmenuje se a vydává za novinku, kterou prostě musíte mít... a Lupa to dokonce uveřejní jako neoznačené PR s lživým titulkem.
dovolim si urcita upresneni. Reklamni system, ktery ARBO pouziva, neresi interstitial jak popisujes. On ho proste nijak neresi - nabizi jeho vlozeni a distribuci na cilove stranky...jaky skript se pouzije a kam se v cilove strance vlozi vubec nesouvisi s reklamnim systemem!!!
Tebou popisovane nevyhody je potreba navic postavit i do svetla potencialnich vyhod.
Ad 1) neni nutne pouzivat flash, u ktereho pravda mohou vznikat popisovane problemy
Ad 2) skrolovat interstitial nema smysl, obvykle je na strance jeste v dobe, kdy neni co skrolovat
Myslim, ze reseni ve vrstve je pro LIDI = uzivatele cilovych webu lepsi, nez mezistranka. Kdyz uz tam ten interstitial musi byt, tak at se mezi tim nacita obsah a kdyz zmizi, muzu rovnou cist a ne navazovat znovu spojeni se serverem a teprve ZACINAT nacitat stranku.
Muzes to videt jinak, ale tak jak jsi to zpausalizoval to podle mne neni...
Tak to trochu opravím - ARBO používá na řešení interstitialu prostřednictvím BBmedia šablonu, která pojímá Flash jako Flashovou vrstvu nad stránkou (BBmedia jsou samozřejmě univerzální nástroj, nad kterým jsou teprve nadstavby - šablony reklamních kódů).
Netvrdím, že druhé používané řešení (tj. opravdu samostatná stránka) je nějak výrazně lepší. Obě dvě jsou uživatelsky zatraceně nepříjemná. Kdysi jsem plánoval to zkusit udělat plovoucím iframem o stoprocentní velikosti nad stránkou (lépe to scrolluje a nic neprosvítá), ale interstitialy se naštěstí už prakticky neprodávají - doufám, že se pod jiným pojmenováním opět nedostanou do módy :-(
Jirka Lahvička má pravdu v tom, že tenhle nový cross* formát je v zásadě totéž, co interstitial. Také s ním souhlasím v tom, že reklamní flashové kódy, které ARBO dodávala jako interstitialy, nejsou dobře řešené.
Největší problém je doba zobrazování. Dohodne se třeba pět sekund, po kterých to má zmizet. Na superrychlých počítačích to běží pět sekund, na každém jiném se to protáhne na dvojnásobek (flash má velké nároky na kartu a procesor, takže fps není přesně frame per second). Takže na tu dohodu se nedá spolehnout a v praxi je potřeba vymyslet nějaké jiné řešení, které si počítá čas nezávisle na flasti -- třeba to s tou druhou stránkou nebo s iframe (který je vždy navrchu).
Naprosto stejné problémy bych čekal s tímto "novým" formátem. Jeho výhoda může být v tom, že nenaštve uživatele hned před první stránkou, ale až před druhou.