UVNITŘ DATA VŠECH TELEVIZÍ Nejsledovanější českou televizí na Štědrý den byla ČT 1. Porazila Novu nejen v celodenním podílu na dospělém publiku, ale i v hlavním vysílacím čase premiérovou pohádkou Mucimutr. Tu vidělo od 19:00 hod. v průměru 2,266 milionu diváků včetně dětí od čtyř let. ČT 1 během Mucimutra sledovalo 23 procent dospělé populace (2,037 milionu lidí) a 50,47 procenta z těch, co trávili Štědrý večer u televizní obrazovky. Informoval o tom mluvčí ČT Ladislav Šticha.
K TÉMATU: Vánoce České televize jsou „náhradou” za neexistující dětský kanál ČT 3
Výrazně nadprůměrnou sledovanost měla i repríza filmu Jana Hřebejka Pelíšky. Vidělo ji v průměru 1,763 milionu diváků starších čtyř let (a 1,585 milionu dospělých). Pelíšky sledovalo 17,9 procenta dospělé populace a 40,59 procenta publika v této věkové kategorii. Po celý Štědrý den ČT 1 oslovila v průměru 29,75 procenta dospělého publika a o víc než 2,5 procentního bodu předehnala Novu (ta dosáhla celodenního podílu 27,13 procenta).
ČTĚTE TAKÉ: Vánoce na Nově? Pyšná princezna, Tři oříšky pro Popelku a Hudbu složil…
Nova však může být spokojená, protože ve svojí cílové skupině diváků od 15 do 54 let uhájila prvenství, i když jen těsně. Po celý Štědrý den ji sledovalo v průměru 30,23 procenta publika, kdežto ČT 1 dosáhla podílu 29,66 procenta. Výrazně pozadu zůstala třetí Prima, která u širší cílové skupiny diváků starších 15 let oslovila 15,76 procenta publika, a u diváků od 15 do 54 let vykázala celodenní podíl 15,26 procenta.
Po mimořádném úspěchu pohádky Micimutr se Česká televize rozhodla prodloužit její promítání v kinech i na měsíc leden, aby ji mohli vidět i diváci, kteří tuto možnost zatím neměli,
dodal mluvčí ČT.
Podíly televizí na publiku o Štědrém dnu 2011 (D15+, %)
ČT 1 – 29,75
Nova – 27,13
Prima – 15,76
TV Barrandov – 4,45
Nova Cinema – 3,5
Podíly televizí na publiku o Štědrém dnu 2011 (D15–54, %)
Nova – 30,23
ČT 1 – 29,66
Prima – 15,26
Nova Cinema – 3,54
TV Barrandov – 3,54