Hlavní navigace

ČT 24 rostla minulý týden nejvíc ze všech českých televizí, padala Nova Cinema

Jan Potůček

UVNITŘ TABULKY – Zpravodajský kanál ČT 24 byl i meziročním skokanem, naopak největší pokles proti loňskému roku si nadále drží Prima family

Doba čtení: 3 minuty

Mimořádné povodňové zpravodajství ČT 24, které začalo již na sklonku minulého týdne, kataputovalo zpravodajský kanál České televize do pozice nejváce rostoucí televize za uplynulý týden. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku si oproti předminulému týdnu polepšila o 2,35 procentního bodu na hodnotu 7,12 procenta stala se čtvrtou nejsledovanější televizí v zemi. Naopak největší mezitýdenní pokles vykázala Nova Cinema, která si pohoršila o 0,88 procentního bodu na hodnotu 3,97 procenta. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

ČT 24 nejvíce rostla i v meziročním srovnání s 22. týdnem loňského roku, a to o 1,78 procentního bodu. Růst o více než jeden procentní bod vykázala i ČT 1, která si polepšila o 1,07 procentního bodu na průměrný podíl 15,78 procenta. Naopak největší meziroční pokles vykazuje i nadále Prima family, která si pohoršila o 3,87 procentního bodu na hodnotu 15,76 procenta. Výrazně klesal i hlavní kanál Novy, a to o 1,92 procentního bodu na podíl 24,13 procenta. O 1,46 procentního bodu na hodnotu 2,17 procenta klesl i program ČT Sport.

K TÉMATU: Skokanem předminulého týdne Nova. Nejvíc klesal ČT Sport, meziročně Prima family

V porovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnného celodenního podílu na dospělém publiku minulý týden zvítězila Nova Group, která oslovila 31,07 procenta publika. Oproti předminulému týdnu si ale pohoršila o 1,43 procentního bodu, zatímco meziročně stoupla o 0,15 procentního bodu. Druhá v pořadí Česká televize minulý týden vykázala kumulovaný podíl 28,97 procenta, který byl o 1,91 procentního bodu vyšší než v předminulém týdnu a o 1,09 procentního bodu lepší než před rokem. Na Primu Group zbyla pozice trojky s podílem 24,01 procenta. Oproti předminulému týdnu si pohoršila o 0,38 procentního bodu, meziročně dokonce o 2,22 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 22. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 15,78 – 0,24 + 1,07
ČT 2 3,90 + 0,03 - 0,30
ČT Sport 2,17 – 0,33 – 1,46
ČT 24 7,12 + 2,35 + 1,78
Nova 24,13 – 0,48 – 1,92
Nova Cinema 3,97 – 0,88 – 0,90
Fanda 1,31 0 – nevysílal –
Smíchov 0,96 – 0,09 – nevysílal –
Telka 0,70 + 0,02 – nevysílala –
Prima family 15,76 - 0,16 - 3,87
Prima Cool 3,67 – 0,19 – 0,21
Prima love 2,20 – 0,03 – 0,52
Prima Zoom 2,38 + 0,01 – nevysílala –
TV Barrandov 4,49 – 0,18 – 0,70
Atmedia 3,32 – 0,12 + 1,54
ostatní TV 8,14 + 0,19 + 0,14

Zdroj: ATO – Mediaresearch

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí Nova a je atraktivní pro zadavatele reklamy, minulý týden nejvíce posilovala rovněž zpravodajská ČT 24. Polepšila si konkrétně o 2,27 procentního bodu na hodnotu 4,86 procenta a rostla nejvíc i meziročně (o 1,47 procentního bodu). Největší pokles oproti předminulému týdnu vykázala Nova Cinema, která si pohoršila o 0,97 procentního bodu na hodnotu 5,37 procenta. Největší meziroční pokles, o rekordních 4,33 procentního bodu na podíl 13,00 procenta, zaznamenala Prima family. O víc než procentní bod pak klesala i Nova, Nova Cinema a ČT Sport.

PR Summit 2018 Tip Flixbus

Ve srovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let výrazně vyhrála skupina Nova. Podílem 36,08 procenta si ale oproti předminulému týdnu pohoršila o 1,39 procentního bodu, meziročně si však o stejnou hodnotu polepšila. Pozici dvojky obsadila Prima Group se souhrnným podílem 24,30 procenta. Oproti předminulému týdnu si ale pohoršila o 0,34 procentního bodu a meziročně dokonce o 2,57 procentního bodu. Na Českou televizi zbyla pozice trojky s podílem 22,82 procenta (oproti předminulému týdnu stoupla o 1,98 procentního bodu, meziročně o 0,45 procentního bodu).

Průměrné celodenní podíly televizí za 22. týden 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15–54 Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 11,85 – 0,01 + 0,13
ČT 2 3,75 + 0,03 + 0,32
ČT Sport 2,36 – 0,31 – 1,47
ČT 24 4,86 + 2,27 + 1,47
Nova 26,83 – 0,35 – 1,37
Nova Cinema 5,37 - 0,97 – 1,12
Fanda 1,56 0 – nevysílal –
Smíchov 1,61 – 0,11 – nevysílal –
Telka 0,71 + 0,04 – nevysílala –
Prima family 13,00 - 0,17 - 4,33
Prima Cool 5,74 – 0,39 – 0,29
Prima love 2,89 + 0,06 – 0,62
Prima Zoom 2,67 + 0,16 – nevysílala –
TV Barrandov 4,28 – 0,14 – 0,28
Atmedia 3,07 – 0,09 + 0,47
ostatní TV 9,45 – 0,02 + 0,54

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Našli jste v článku chybu?