Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku ČTÚ hrozí operátorům přímou regulací. Ustoupí velká trojka tlaku? od EriMobile - Pokud ČTU s regulací na velkoobchodním trhu stejně...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 11. 3. 2019 12:08

    EriMobile

    Pokud ČTU s regulací na velkoobchodním trhu stejně jako v roce 2012 nezačne, tak se mobilní trh min. na dalších 5 let zabetonuje. Věřím, že nyní se již ČTU s nějakým tím hozeným drobkem ze strany síťových mobilních operátorů nespokojí a zavede skutečnou regulaci.

    Ta regulace nemusí obsahovat žádné konkrétní max. ceny za data, volání nebo SMS. Stačí po síťových operátorech požadovat v rámci regulace
    povinnost nabídnout na velkoobchodním mobilním trhu takové podmínky, aby virtuální operátor měl možnost nabídnout svým koncovým zákazníkům min. stejný rozsah a cenu mobilních služeb jako nabízí aktuálně oni svým zákazníkům a to min. 30 dní před plánovanou změnou ceny na maloobchodním trhu,
    zákaz křížového financování, což prakticky znamená, že nebude jedna skupina zákazníků dotovat jinou skupinu zákazníků s V.I.P. tarify
    povinnost uveřejňovat na svých webech všechny koncové ceny mobilních služeb, tj. i ty tzv. podpultové ceny a podmínky pro jejich získání. At je jasné, když má např. firma víc jak 100 SIM karet a má danou min. útratu s daným závazkem nakupuje mobilní služby za předem danou cenu. Tím si okamžitě začnou konkurovat všichni 3 síťoví operátoři a navíc při změně těchto cen budou muset tyto ceny 30 dnů předem promítnout i do cen na velkoobchodním trhu pro virtuální operátory. Tím pádem bude konkurence i mezi síťovými mob. operátory na velkoobchodním trhu i mezi virtuálními operátory navzájem. Virtuální operátoři pak za koncové zákazníky budou sami ve svém zájmu hlídat síťové operátory při změně cen.

    Jinak ještě k té zprávě ČTU, majetkově nezávislí virtuální operátoři mají sice mít 2,6 % mobilního trhu , ale to je podle počtu SIM karet. Pokud by se to počítalo podle tržeb , takto bude podstatně méně a pokud by to bylo podle reálného zisku na SIM kartu, tak to bude možná 0 Kč/SIM kartu, ale spíše to číslo bude záporné...Taková je bohužel realita v ČR.

  • 11. 3. 2019 23:07

    bez přezdívky

    Z čehož vyplývá, že jejich velkoobchodní nabídky by měly být na stejné nebo na nižší cenové úrovni, než podpultové nabídky pro firmy a státní instituce.

    Jenže u nás je to zase jinak.

  • 12. 3. 2019 11:17

    bez přezdívky

    "Pokud správu a obsluhu koncových uživatelů přenese na další organizaci, může služby nabízet levněji." Aha, a proč to tedy nedělá u virtuálních operátorů? Ti mu ušetří práce ještě o řád více, než nějaká firma nebo organizace.

  • 12. 3. 2019 13:15

    Martin P.

    ano stejně tak znovu rozlišujte veřejný zájem ,nebo sociální cítění a aktuálně platné zákony a předpisy.,

    To že někdo něco myslí v dobré víře to automaticky nenadřazuje všem dosavadním regulacím nařízením, vyhláškám, nařízení.... zákonům.

    To s auty je případ mimo.

  • 11. 3. 2019 19:13

    Ditys

    Záleží na míře oné neveřejnosti - představme si např., že by Škoda MB prodala větší firmě 2x více aut než má firma zaměstnanců za cenu ojetin, přičemž by je tato firma rozpustila mezi rodiny těch zaměstnanců. Tedy na jedné straně protekční zákazník a na druhé zákazník kavka.

  • 11. 3. 2019 12:35

    Martin P.

    Zní to hezky ale uvědomte si že zákony s přepisy rozlišují obchodní vztahy mezi firmami\společ­nostmi a kupní vztahy u běžných občanů.

    Nelze aby tak jednoduše byt v dobré víře myšlená regulace šla proti jiným předpisům. Smlouvy mezi společnostmi budou vždy jiné a ceny neveřejné.

  • 11. 3. 2019 21:17

    lahvon

    Srovnáni mobilních služeb (SLUŽEB) s automobily (PRODUKTY) neobstojí.
    Operátor má se zákazníky nějaké průběžné náklady. Pokud správu a obsluhu koncových uživatelů přenese na další organizaci, může služby nabízet levněji. To je přesně smysl zaměstnaneckých / rodinných programů, o které jsou doplněné nabídky pro firmy, samosprávu a státní/městské organizace.

    Kdyby ta škodovka neprodávala primárně auta, ale službu správy a provozu vozového parku (auta každý měsíc vyčistila, průběžně tankovala nebo dobíjela, komplet servisovala, ..), byla by to zhruba taková služba.
    A cena pro jednotlivce by byla určitě jiná, než pro leasingovku, která tu službu částečně přenese na sebe.