Je to tak. Z deseti zásilek od ČP nám normálním způsobem doručí tak tři. Zbytek uloží na poštu a druhý den přinese lísteček do schránky doručovatelka. A to se jedná o firemní adresu, kde je někdo každý den od 7 do večera.
Naučil jsem se tam volat a být sprostý, balík pak přinese občas ještě týž den doručovatelka a nemusím stát ve frontě.
Pravidlem číslo jedna je ale nepoužívat ČP - soukromé přepravy stojí zhruba stejně a nikdy jsem s nimi podobné problémy neměl.
Všechno tohle je letitej problém. Třeba Praha s otevíračkou problém nemá (často do 19h, hlavní pošta kromě dvou hodin "furt"), ale ve špičkách (po poledni, pozdějc odpoledne) je to tragédie. Mnohde pošta široko daleko jediná, přitom prťavá s dvěma, max. třemi otevřenými přepážkami, pro desítky tisíc obyvatel (hlavně na sídlištích). A to doručování v době, kdy je člověk doma, se už zlepšilo, ale o malinko.
Něco je v lidech, něco v šéfech, a něco ve vedení, jako všude. Ale aby konečně nastala pořádná konkurence všeho na poště běžnýho, to už je zcela namístě. Jde o to, jestli do toho někdo pude vůbec... Navíc ty zásilkový přepravky, ty se taky třeba s balíkama nemazlej zrovna, aby to pak nebylo z bláta do louže.
Nejhorsi je to s mezinarodnimi zasilkami, posta z nich ma minimum penez a vsechny ty "balicky", ktere se do schranky primo nevlezou, nosi postacky v tech voziccich, tem se to nechce nosit zpet, a proto to vzdycky nekam narvou. Pokud vas to stve tak si poridte za A: vetsi schranku nebo za B: do adresy psat "POSTE RESTANTE", meli by vám pak donest listecek a zasilku nechat na poste. Co ale vazne nechapu proc posta musi pouzivat tak stupidni formalare, kdybych vsechny ty polozky mel vyplnovat furt jako postaci tak se na to snad taky vykaslu. Maji jim to predtisknout nejakou rozumnou formou, tak ze by to splnovalo pripadne i predavaci formular... To co tam vse musi vyplnovat je zbytecne zdrzujici.
Do 19 je málo, proč nemaji třeba střídavě do 18 a do 20? Já dělám na druhém konci Prahy než bydlím, a to od 9-18, takže odjíždim v 8 a vracim se v 19, pokud mám něco na poště, musím si složitě zařizovat volno, protože nemůžu krám jen tak otevřít o půl holiny později nebo zavřít o půl hodiny dřív.
Ano ano,toto také znám.To přesně vystihuje práci pošt.Požadavky co do plateb mají čím dál tém větší,ale za úroveň služeb by se zajisté styděli i v "Prvobytně pospolné společnosti".
Zasilky podavam primo na Hlavni poste v Jindrisske a musim rict, ze si nemuzu stezovat - tam to funguje perfektne a za prepazkami jsou kolikrat i pekne baby, to je pak radost tam chodit :-)
Ta je taky velká, přepážek tři p....., a především, je to tam na čísla. Přitom drtivá většina pošt, i větších, má leda fronty, a čísla žádný. Navíc jsou otevřený 2 okýnka ze 4, kdy 4. už je jen na ozdobu, a ve 3. zaměstnankyně řeší jiný věci. V tomto případě se nedivim, protože vim, jaký všechny kraviny a lejstra jim vedení dává dělat, navíc stoupá počet služeb a produktů (který nikdo nechce). Plus jedna onemocní, a systém se jim tam sesype jak domeček z karet, pomoc přidělená žádná.
Aniž bych chtel ČP nějak omlouvat tak jen doplním pro celkovou informaci.
Na většině pošt je podstav lidí - na přepážkách i u doručování. Když jedinný člověk omarodí tak mnohde zbude jen vedoucí která přes den jde i roznášet a poštu zkrátka zavře.
Přitom zájemci o práci jsou, akorát v rámci manažerského rozhodnutí o snižování nákladů se lidi nepřijímaj a spíš další propouštějí. A do toho ještě pojišťovna, spořitelna a milion dalších činností a povinností.
Jo, neteř dělala na poště - od vedení tlak na prodávání stavebka, pojištění, etc.
Sakra, pošta je k tomu, aby doručila zásilku z bodu A do bodu B, maximálně v bodě B nechala papírek, že se doručení nezdařilo. Šlak by mě trefil, když si jdu na poštu vyzvednout zásilku (kterou mi dementní e-shop i přes upozornění doručil na adresu trvalého bydliště a ne na provozovnu) a tam si u všech dvou přepážek někdo vyřizuje pojistku a pět trvalých příkazů...
Výsledkem je, že ředitel odboru poštovních služeb z ČTÚ byl odvolán a nastupuje jako zaměstnanec do České pošty. A bývalý ředitel v České poště je nejvýznamnějším kandidátem na obsazení uvolněného postu na ČTU... Prostě škatulata....
Poslední novela poštovní směrnice EU ukladá zavedení konkurence do poštovních služeb; v ČR se doposud na její implementaci nezačalo pracovat.
Asi mám štěstí, ale s ČP mám velmi dobré zkušenosti. Vždy zazvoní, ještě se mi nestal opak. Při doručení obálek, které se nevejdou do schránky také zazvoní, pokud nejsem doma, tak se to pokusí vložit do schránky šetrně. Na místní pobočce jsou také velmi slušní. Už jsem přišel i s číslem balíku v sobotu (tj. rozvoz by následoval až v pondělí) a paní neváhala prohledat sklad a balík mi najít. Já jsem tedy se službami ČP spokojený.
Pokud už nejsem doma a čeká mě lístek, tak na pobočce si sice chvíli počkám, ale to se dá čekat, když každý přijde z práce kolem 16-17 hodin a pak se na poštu vydá půlka města.
Ale vše je o lidech. Vůbec nepochybuji, že jsou města, kde je úroveň služeb ČP velmi nízká. Můžu být jen rád, že v našem městě je to dobré.
>"Nepřijatelná situace byla zjištěna v regionu Východní Čechy, kde jsou téměř dvě třetiny pošt v úterý odpoledne uzavřeny. Jde o stav, který se v žádném jiném regionu v rámci celé České republiky nevyskytuje. K nápravě nepřistoupila Česká pošta dokonce ani poté, co s ní bylo zahájeno řízení o uložení pokuty."
Ono by bylo vhodné říct taky B, a to že výměnou za to byla prodloužena odpolední pracovní doba v jiné dny, což je daleko užitečnější než každý den do 14:30.
Soukromé přepravy nejsou vždy ideální. Třeba PPL doručuje v době, kdy nejsem doma, do baráku se občas nedostanou, takže ani nenechají lísteček. Naštěstí se většinou nechají přesvědčit, že mi mají zásilku dodat jinam (ale jednou chtěli, aby pokyn zadal odesílatel v Německu, který to nepodával u PPL, ale u nějaké tamní firmy). Takže jsem většinou rád, že mi zásilku z ciziny doručuje ČP, protože buď mi to rovnou přinesou, nebo mi nechají lísteček (občas až 2. výzvu - lepší než nic). Na poštu to mám furt blíž než na nějaké depo kdesi za Prahou. Škoda jen, že tak 2 % zásilek ČP vůbec nedoručí :-(
Já už čp nepoužívám několik let. To je peklo, co ti dokážou vymyslet... Ovšem jednou jsem si je vychytal :) Byl jsem doma, v podkroví... Slyším že ke mně couvá pošťáckej tranzit (měl jsem objednané zboží, takže jsem věděl, že někdo pojede)... Vyběhl fešák s ipodem v uších, vrazil lístek do schránky, nastartoval a jel o několik domů dál. Nezazvonil, jen to lísknul do schránky... Mezitím jsem seběhl dolů, a vlítnul na něj... Nevěděl která bije, s odporem mi vrazil balík do ruky, vzal peníze, začal celkem slušně nadávat, vzteky skočil (a to jako opravdu skočil) do auta... Šlápnul na to až mu saze z výfuku létaly a od té doby zvoní jak beránek, pokud mi čp něco veze....
Ohledně PPL, nemám nejmenší zkušenost. Když mám cokoliv objednáno, mezi 8:00 - 9:00 mi volá řidič ppl, že přijede v tolik a tolik hodin, jestli budu doma, pokud ne, tak kde budu a opravdu s přesností na 10 minut vždy dorazí :)
Pokud mi pošta nechá doma výzvu, že si mám něco vyzvednout osobně, tak je to pro mě svátek. Už se mi několikrát stalo, že jsem měl na poště zásilku a výzva od doručovatelky nikde (naštěstí žádná soudní obsílka), naštěstí vím kdy mi má něco přijít. Vrcholem bylo, když se jedna zásilka pošťačce do schránky nevešla, tak ji hodila přes plot na zahradu, kde na ni pak dva dny pršelo. Mou stížností na poště se změnilo akorát to, že mi doručovatelka neodpovídá na pozdrav.