Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku ČTÚ řeší kauzu nadměrných telefonních účtů od Ctenar - Konečně to někdo pojmenoval přesně tak, jak to...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 4. 2003 8:24

    Ctenar (neregistrovaný)
    Konečně to někdo pojmenoval přesně tak, jak to je, tedy že alternativní provideři nejsou svatí archandelé, kteří bojují proti ČTc za práva zákazníků, ale že někteří z nich jsou dost neomalení (a možná to moc lidí neví, ale tyto případy se týkají především společnosti Contactel, která se dodnes k případům zodpovědně nepostavila). Pochopitelně že základem je prevence uživatelů, ale podobné praktiky sráží kredit žlutých linek a tím hodně poškozuje solidní firmy. Pokud můžu poprosit redakci Lupy, zkuste zatlačit na Contactel a vytahejte z nich ty informace vy. Oni dělají mrtvé brouky a zásadně se ke žlutým linkám nevyjadřují.
  • 1. 4. 2003 9:26

    Taky ctenar (neregistrovaný)
    Zrejme mate nejakou osobni averzi vuci Contactelu, ale pokud je me znamo, tak zminene problemy se zlutymi linkami a dialery se tykaji predevsim Aliatelu a jejich zakazniku.
  • 1. 4. 2003 11:51

    ctenar (neregistrovaný)
    Chudaček CT, alternativní operátoři shrábnou 10%, Poskytovatel 60% a chudinka Telecom zbylých 30%, ještě že si pospíšil a okamžitě převedl poskytovatele na číselný plán 97 na který nemá s ostatními operátory podepsané propojovací smlouvy. Inu každá kačka dobrá, ale zákazníky to nezachrání. No osobně si myslím, že se stejně jedná pouze o peníze Telecomu, protože pokud by se stalo něco podobného mě, tak jdu a rozkopnu první micoscu co vede ke mě domu a pak ať mi někdo dokáže ze si na mém vedení nikdo nezasurfoval. Fakt by mě strašně zajímalo, jakým způsobem by Telecom obhajoval zabezpečení svých drátu, když vlastně žádný není. Už vidím jak mi někdo nahradí škodu která mi vznikne tím že nechám válet peněženku v parku na lavičce
  • 1. 4. 2003 13:31

    Vladan Crha - ČTc (neregistrovaný)
    Vážený "čtenáři", šíření nepravidvých informací tohoto druhu je obyčejná prasárna. Zajímalo by mě, jestli to děláte nezištně.

    a) rozdělení částky 60 Kč/min je zhruba následující: DPH 3 Kč, ČTc 5 Kč, alternativní operátor a provozovatel obsahu zbývajících 52 Kč v poměru, který neznám (záleží na jejich smlouvě).

    b) převedení čísel pro připojení k internetu se speciálním tarifem na série 976 xxx xxx (max cena 50 Kč/min) požaduje ode všech operátorů ČTÚ (viz číslovací plán). I u těchto čísel (provozovatelů) nicméně vyžadujeme dodržování striktních podmínek - maximální délka připojení, jasné informování o podmínkách, včetně ceny.

    Po ostatních operátorech chceme jediné - aby stejná pravidla také zavedli pro své mluvní partnery a zamezili tak dalšímu fungování nesolidních firem. V naší síti se to daří. Pokud má ovšem kterýkoliv alternativní operátor "benevolentnější" přístup, problematičtí poskytovatelé se přesunou k němu. Poškozeni však jsou opět naši klienti.

    Další informace zájemci naleznou na našich stránkách věnovaných této problematice.

  • 1. 4. 2003 14:12

    LK (neregistrovaný)
    Neobhajuji pravdivost informaci uvedenych v puvodnim prispevku, pouze me prekvapuje, jak se rozcilujete nad necim, co sam delate take (mj. zverejnovani polopravd, zavadejich a neuplnych udaju, mlzeni apod.), dokonce se tim zivite a tudiz to nezistne take nedelate. Gratuluji k tak odolnemu zaludku!

    PS: Kdybyste potreboval konkretni argumenty, tak treba z posledni doby ty (dle vaseho slovniku) "obycejne prasarny" jako informace o levnem ADSL v porovnani s Evropou apod.
  • 1. 4. 2003 21:30

    JOJO BATNOVICE (neregistrovaný)
    Ano žaludek mě už bolí 5 měsícu a v řínu mě bolelo břicho protoze naš ředitel v praci odesel od telekomu a pridal se k jinym konkurenčnim operatorum.Mě už nic jinýho nezbývá než zaplatit telefoni učet mé babičky a koupit si novou předplacenou oskartu s krásným telefoním císlem ponevač mi někdo volal s telefoního čísla 608999999 Když jsem na toto Číslo volal zpet tak neegzistovalo Ptal jsem se ho tu Banku máš na starost ty a on mě začal vyhrožovat ,od koho jsem se to dozvěděl ale neřekl jsem mu to a on řekl že si sedne do žluteho autíčkaČT a že mí babiče zruší linku a že škoda že nejsem paušální zákazník ten má pak nekonečný kredit s přátelským pozdravem Jíří užívatel záznamové schránky memobox konfort + HHHAHA aprílllllllllllllllllllllPS23ANO 100 12 17 14Smula
  • 4. 4. 2003 23:31

    JOJO BATNOVICE (neregistrovaný)
    Tak a tet me pan doktor dal kuli vám 2 inekce jednu za mámu a druhou za tátu.A tet jdu už konečně spát.A vyřite všem holkám ať si semnou nic nezačínaj obzvlášt když mi je 17 a tet na konec přídu o monitor od Trianglu-pardon to byla reklama sory ja už přestanu jezdit na kole SOBY 20 a miminko se mi opravdu narodilo a to ve středu 18.řína v 10 hodin pan kostelník ně to tenkrát říkal že je to jedno které rádio budu poslouchat Jestli ČERNOU HORU 105,3FM Vaše kotva v moři velmi krátkých vln...RADIO METUJE Voda na váš mlýn...a pak se divýte že jsem na hlavu hloupí JOJO žejo Jimi - JYMY Pamatuješ na tu 30 v Holicích nebo jsme se schovali s NENEM v bungru on je to muj opak on se bojí tmy STRAŠKOVIC 23 a co F1 ty přady rušil on tak tet bude točit šefa on:Totiž nikdo si neuvědomuje že F1 a Evropa 2 jsou celoplošná Rádia a tet si du zakoketovat přes memobox Ze Zuzankou která přišla o Jirku a chodí do ZŠ Hnojnik hahha koketo už dva roky...
  • 5. 4. 2003 17:22

    Diabolo (neregistrovaný)
    Hele, ty pablbe, prestan uz tu obtezovat svymi dusevnimi vypotky a nech se urychlene hospitalizovat na psychine!
  • 2. 4. 2003 10:14

    Okrádaný monopolem (neregistrovaný)
    Pan bajkař Valadan opět práší!!! Samozřejmě, že se Telecumu nedaří zamezit fungování "nesolidních" firem. Má jich na své síti několik. Samozřejmě, je to přece kšeft, to není nic špatnýho. Špatný je profesionálně lhát a tvrdit, jaký jsem lidumil, ačkoliv léta drancuju všude, kam mé dráty dosáhnou! Omezováním délky volání na placené služby vytváří Telecum a jeho odnož ČTÚ z ČR ostrov ve světe obchodu s informacemi, protože nikde na světě žádné omezení neexistuje (s výjimkou nepřímého omezení v Německu).
  • 2. 4. 2003 10:25

    Vladan Crha - ČTc (neregistrovaný)
    Vaše plácání už opravdu komentovat nebudu. Snad jen jediná poznámka - omezení délky hovorů jsme pochopitelně převzali na základě zkušeností jiných evropských operátorů.

    Pokud si chcete něco přečíst o tématu, o kterém zjevně víte kulový, zkuste to třeba tady. :))

  • 2. 4. 2003 11:55

    Okrádaný monopolem (neregistrovaný)
    Došlo od bajek k argumentů a ty už chybí, že? Dle vašich stránek vím zhruba stejný kulový, jako Telecum... :-))) Pokud vím, omezení délky může být POUZE smluvní a nemá operu v žádném zákoně.
  • 3. 4. 2003 12:48

    ctenar (neregistrovaný)
    Trochu jsem pátral a musím přiznat, že jsem se trochu splet, ale v žádném případě si ČT nenechává 5Kč, ale 7-17% procent, záleží na tarifu, takže si nehrajte na lidumila
  • 1. 4. 2003 13:33

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    Mně to připadá spíš jako další "mlžení" kolem podvodných přesměrování linek (v čí prospěch?)...

    "...Co však nechápu, je vlna negativních emocí namířená proti Českému Telecomu - ta se mi zdá v tomto případě do značné míry neoprávněná. V jeho síti, alespoň dle jeho tiskového mluvčího, žádný podobný případ nebyl. A za zneužití číslovacích plánů alternativních operátorů jsou odpovědní alternativní operátoři, kteří poskytovatelům obsahu žluté linky prodávali..."

    Věřit tiskovému mluvčímu Českého telecomu, to snad nemyslíte vážně....(?!)

    Český telecom tyto linky nabízí a za jejich blokování (rozuměj - jistotu zákazníka, že nebudou "náhodně" zneužity, vyžaduje nemalé poplatky. Viz:
    http://www.telecom.cz/sluzby_home/telefonni_sluzby/sluzby_k_telefonni_lince/omezeni_odchozich_hovoru_provozovatel.php
    Copak Český telecom s těmito linkami nemá nic společného? (To se týká samozřejmě všech drahých linek - i volání do zahraničí...) Že tyto linky dál komusi přeprodává, to už je jeho věc, která mě jako uživatele sítě Českého telecomu nemusí vůbec zajímat!

    Vzhledem k dnešnímu "aprílovému datu" ale nechci opakovat argumenty, které jsou již v diskusích k předchozím článkům. Je jasné, že je zde silná skupina těch, kteří na aplikacích "platebních kanálů" vydělávají dost peněz a mají obavy, aby tyto platební kanály nebyly (z důvodů přiměřené ochrany spotřebitele proti jejich zneužití) omezeny způsobem, který by jim snížil výnosy. Takovým omezením by byla třeba nutnost "odblokovat" defaultně zakázaný přístup k těmto linkám (i kdyby nestálo ani korunu...). A to je námět pro ty, kteří se zabývají ochranou zákazníka před zneužitím (byť jen z neznalosti)...
  • 1. 4. 2003 14:07

    Ctenar (neregistrovaný)
    Ach bože, tohle co tu píšeš je totální blábol
    ....Že tyto linky dál komusi přeprodává, to už je jeho věc, která mě jako uživatele sítě Českého telecomu nemusí vůbec zajímat!.....
    Nikdo nic neprodává, tyto čísla jsou alternativním operátorům přidělený od ČTU, Telecom pouze na základě příkazu a smluv zajišťuje spojení mezi zákazníkem, ústřednou a posléze přepojením na alternativního operátora. Ten posléze přepojí toto na svého zákazníka, který si u něj žlutou linku objednal. Je to srozumiteně vysvětlené?
    ČTc si žluté linky a jejich provozovatele hlídá, ale pochopitelně pouze ty, kteří si u něho službu objednali, na firmy, kteří jsou i jiného operátora páku nemá. Kdybys ty si objednal službu volání přes alternativního operátora, taky by na tebe Telecom nemohl, to je celkem logické. Telecom by ti jen poslal v podstatě společný účet za stanici + za toho alternativního operátora, zaplatíš to najednou a peníze jsou převedeny operátorovi.
    O obráceném způsobu, tedy zablokování všech čísel a odblokování jen na požádání snad ani nemá cenu hovořit, to je demagogie. A poplatek za zablokování je jednorázový a slouží k pokrytí nákladů, tedy tvého zavolání na zelenou linku (která je zdarma), zaplacení času operátorky, která se ti věnuje, administraci, mechanika, který provede zablokování na ústředně (pochopitelně v počítači) atd. Ale nevidím jediný důvod, proč by Telecom, měl všem hromadně zablokovat žluté linky, dokážeš si představit ten křik zrovna třeba těch alternativních operátorů, že jim Telecom záměrně brání v provozování těchto výdělečných služeb?
  • 1. 4. 2003 15:14

    Janka (neregistrovaný)
    a pořád dokola jako kolovrátek....
    cena za zablokovaní linek se zvláštním tarifováním, tzn. barevných linek, tzn.audiotextů, tzn. i oné zneužívané ŽLUTÉ LINKY je 0,- Kč/měsíčně (slovy : nula korun českých měsíčně) !!! (63,-Kč je jednorázovka za zřízení služby ZABLOKOVÁNÍ)
    CO FURT MÁTE ??? Netroufla bych si sem napsat něco neověřeného, ale co tu občas čtu mě celkem slušně vytáčí!

    ...a mé sympatie či nesympatie k tomu či onomu, prosím, neposuzujte.. ušetřete si svůj drahocenný čas :-)
  • 1. 4. 2003 16:53

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    Vážení, mě nezajímá, kdo má s Českým telecomem jakou smlouvu a kdo si v té smlouvě co ohlídá...

    Abych se vyjádřil dostatečně průhledně a srozumitelně:

    Mám linku Českého telecomu a svého poskytovatele připojení na internet. Nezajímají mě žádné drahé linky (ať už se telefonování či "platebních kanálů" týče) a nechci riskovat, že prostředictvím různých podvodných manipulací (ať už je to trik či podvod psychologický - viz různé trikové bannery, tlačítka, která mají jinou funkci, než je označená atd..., nebo jiný druh zásahu do chodu počítače připojeného na telefonní linku - bez vědomého příkazu obsluhy počítače) dojde k přesměrování linky ze stávajícího poskytovatele internetového připojení na kteréhokoliv jiného (třeba zahraničního, "platební kanál" apod.) ale řádově dražšího "poskytovatele".

    Český telecom mě nutí v případě, že chci mít naprostou jistotu ("zámek na lince, filtr..." říkejte tomu jak chcete), že nebude v žádném případě na mnou placené lince tato služba povolena, tedy ani náhodně využívána. Na ovládání zákazu mi stačí internetové rozhraní (např. jako při změně tarifu). Žádní úředníci, žádný jejich čas, maximálně potvrzení nastavení v nejbližším vyúčtování.

    Chci jediné: aby tato blokace byla zcela bezplatná, v krajním případě vázaná symbolickým poplatkem za jednorázovou změnu v nastavení využívání služeb (možností linky).

    Vzhledem k předchozím diskusím o této problematice nechápu, co vám na jednoduché možnosti volby (omezení) šíře nabízených služeb na připojené lince vadí. Při poskytování internetových služeb (např. webhosting, e-mail atd.) je zcela běžné, že čím více a širší rozsah služeb využívám, tím více platím. U Českého telecomu je tomu ale naopak: čím méně služeb chci využívat, tím větší poplatky po mně firma vyžaduje (kromě základního měsíčního paušálu za "správu a provoz linky").

    Jestliže za linku platím, nevidím důvod, proč bych neměl mít možnost bezplatně omezit (z finančně-bezpečnostních důvodů) některé služby. Proč bych za to měl platit pravidelný měsíční poplatek? (Viz: Omezení odchozích hovorů ).
    Provozujte si stránky a platební kanály jaké chcete, ale vaše obhajoba cenové či jiné politiky Českého telecomu, kterou já považuji za absurdní, mi je přinejmenším podezřelá. Komu taková politika slouží a nahrává? Mně jako zákazníku - spotřebiteli - určitě ne. Naopak. Těm, kteří mají z podobných praktik (a popsaných podvodů) nemalý zisk. A to říkám s vědomím, že existuje řada služeb, u nichž o podvodu nemůže být řeči a jsou využívány (viz platbní kanály) ke skutečnému (rychlému) placení - plně pod kontrolou zákazníka.
  • 1. 4. 2003 17:27

    Janka (neregistrovaný)
    dobrý odkaz ! Pokud si budete chtít nechat zablokovat i meziměsto, tak je fakt,že si to zaplatíte měsíčním poplatkem, jenže se pak nedostanete na Internet, ale to už je asi fakt Váš problém...
    Pokud se bavíme o Žluté lince a je-li zablokovaná, stojí Vás to měsíčně 0,- Kč! = je to služba bezplatná. A možnost symbolické jednorázové ceny jste sám připustil (63,-Kč s ohledem na to,co tahle služba za Vás řeší, lze pokládat za symbolickou cenu ...)
  • 2. 4. 2003 1:24

    JOJO BATNOVICE (neregistrovaný)
    Tak pojdte se mnou do duchodu tam nemusíte platit zadnej měsíční paušal ,ale babička mě tady obtěžuje msím jít spat rano du totiž do ZPA.dobrou noc
  • 1. 4. 2003 17:33

    telekoumak (neregistrovaný)
    Tak si konečně pořádně přečti tabulku na kterou jsi dal v příspěvku link.Je tam uvedeno,že blokování čísle se zvláštním tarifem (pro magory a ty co nemumí číst - žluté linky 900,906,909) je jednorázový administrativní poplatek 63,- Kč a měsíční poplatek je 0,- Kč.OPAKUJI - MĚSÍČNÍ POPLATEK JE 0,- Kč.

    Jinak nikdo tě nenutí si službu blokování hovorů si objednat,je tou pouze jedna z možností jak se chránit.Vše je totiž vždy jen otázka priorit.
  • 1. 4. 2003 17:49

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    Já tu tabulku dobře četl, ale vy asi ne můj předchozí příspěvek.
    (Pro magory, co neumí číst: čtěte znova!)
    (Pro ty ÚB magory: psal jsem i o mezinárodích "hovorech")
    :-)
  • 1. 4. 2003 18:44

    telekoumak (neregistrovaný)
    Pokud chcete blokovat i mezinárodní hovory,tak to stojí 42,- Kč měsíčne,to máte pravdu.Služby Telecomu jsou postavené tak,že máte povolené vše a platíte za omezení (je to služba a nikdo vás nenutí si ji objednat,ostatně pokud jste nespokojený není nic jednoduššího - stačí objednat si předvolbu operátora a mít tak všechny odchozí hovory přes jiného operátora a využívat jeho nabídky služeb),zatímco jiní operátoři nabízí služby třeba obráceně - máte vše zakázané a platíte za povolení volání.Stačí si jen vybrat.
  • 1. 4. 2003 19:24

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    "...Stačí si jen vybrat..."

    Tak vidíte, že to jde i slušnější formou...
    :-)
    S tím výběrem to asi tak snadné není. Cena je monopolně určena Českým telecomem a alternativní operátoři zatím sbírají jen "drobky".

    Jenom drobná kalkulace:
    Pro mne bylo jasným řešením připojení na internet od jiné firmy než od Českého telecomu (Netbox 64/128 kb/s paušál 499,- měsíčně). Když to porovnám s "holým" poplatkem HomeInternet ČTc 399,- měsíčně s kreditem 13 hodin mimo špičku, měsíčním poplatkem za blokaci 42,- (tedy celkem 441,- /měsíčně) a dalším "balíkem" peněz za provoz navíc, tak vidíte ten nepoměr v poskytované ceně a službě. Většina lidí v ČR ale možnost volby nemá téměř žádnou. Proto považuji za potřebné upozorňovat na nezájem monopolu udělat cokoli ve prospěch zákazníka a jeho bezpečnosti. Měsíční poplatky za blokaci nechtěných "služeb" jsou jen typickou ukázkou přístupu ČTc k problému.
  • 1. 4. 2003 20:45

    telekoumak (neregistrovaný)
    Kam můžete volat tím operátorem Netbox?Nikam že?Předpokládám,že to je internet přes radio,pokud porovnáváte,tak musíte porovnat pokud možno stejné produkty (připojení,služby atd.).Už jsem to psal,Telecom musí zpřístupnit všechny destinace bez omezení (má to dané licencí od ČTU) a na zákazníkovi je pak rozhodnutí zda si volání omezí nebo ne.Všimněte si,že blokování pouze linek se zvýšeným tarifem je zdarma (platí se pouze jednorázový poplatek 63,- Kč za administraci),měsíčním poplatkem jsou pak zpoplatněny zamezení mezinárodní,dálková a místní (tedy volání se standardním tarifem do dané destinace).Podvodná volání do zahraničí jsou totiž směrována na čísla s tarifem,který by jste měl stejný jako byste na ně volal klasicky z telefonu.Bohužel je zde využívaný fakt,že volání do jistých zahraničních destinací má velmi drahý minutový tarif (ale to je na trochu jinou diskuzi proč jsou tarify do různých zemí různě drahé - je to otázka nabídky ,poptávky a mezinárodních telekomunikačních smluv).
  • 1. 4. 2003 23:09

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    "...Kam můžete volat tím operátorem Netbox? Nikam že?..."

    Zatím ne. Zdůrazňuji to proto, že v budoucnu to možné bude. Nicméně - pro mě je podstatný internet, ne hlasová služba. Právě nyní jsem před rozhodnutím, jestli linku Českého telecomu nakonec není rozumnější zrušit (při vysokém paušálu za služby, které nepotřebuji) či ještě nějakou dobu ponechat. To první je pravděpodobnější. Mám pocit, že firma jako Český telecom už mi vlastně nemá co nabídnout. Jenom nehorázné ceny a neslušné jednání. Možná, až jednou zruší ty své nesmyslné poplatky za kdeco a bude se chovat vstřícně, bude použitelná. Dnes tomu tak není.

    Nechcete vyhlásit sázku, o kolik Českému telecomu do konce roku poklesne počet zákazníků a jaký bude úbytek obratu a zisku?
    :-)
  • 2. 4. 2003 0:30

    JOJO BATNOVICE (neregistrovaný)
    Kdybyste byl pane v invalidnim duchodu tak žadný měsíční paušal platit nemusíte ,ale nezapomente na má slova tet už není april...
  • 2. 4. 2003 2:28

    JOJO BATNOVICE (neregistrovaný)
    To bylo na mě ne ja nevolam mezinarodně já volám bezplatně vytačim z babičiny telefoni stanice 0800121314 ve čtvtek jsem volal na poruchy babicka to neumi a stežovala si že ji tam nefunguje 0 tak maji přijet ve čtvrtek mezi 9-10 ale je tu uzavřena silnice ale ješte že u nas bydli jeden zaměstanec ceskeho telekomu ja doufam že tu ma trvale bydliště jeho auto vždy stalo dole v zalesich...
  • 2. 4. 2003 17:10

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Pan N zada, aby mohl omezit "cosi" - omezovat volani z telefonu je nepochybne sluzba a pan N zada, aby mu tato sluzba byla poskytnuta zdarma. Pripustme na okamzik, ze mu ji operator zdarma poskytne. Zitra se objevi pan M, ktery provede uvahu, ze pro nej by bylo bezpecnejsi, kdyby v dobe, kdy neni doma, tedy kazdy pracovni den 6:00-14:30 neslo z telefonni linky volat vubec - argumentaci by pouzil stejnou (tedy bezpecnost, to, ze to chce a tak dale - predchozi prispevek muzeme pouzit cely bez vetsich obmen). Samozrejme, ze bude take pozadovat, aby mu tato sluzba byla poskytovana zdarma. Nesmime ale zapomenout na pana O - ten bude chtit, aby byla telefonni linka zablokovana vzdy, kdyz neni hodinu pouzivana a odblokovat pujde pouze zavolanim na jedno jedine bezplatne telefonni cislo (ktere zustave povolene) a sdelenim hesla - pak bude linka odblokovana i pro dalsi hovory. Pan P pro zmenu bude zadat aby musel bezpecnostni kod zadavat pred kazdym vytacenim cisla, kdezto pan Q bude mit pozadavky jeste uplne jine - vsichni ale pouziji naprosto shodnou argumentaci jako pan N ve vyse uvedenem prispevku a vsichni samozrejme budou chtit, aby takova sluzba byla zavedena zdarma - a budou to mit velmi pekne argumentacne i logicky podlozeno, tak jako pan N.

    Obavam se, ze neexistuje zadne duveryhodne vysvetleni, proc by predestrene argumenty platily a meli mit vahu jen v pripade "N", ale nemeli by mit naprosto stejnou (absolutni) vahu i v pripadech O, P a Q - a tak by, zrejme, operatori meli poskytovat (zdarma, pochopitelne) i tyto sluzby.

    Tak co - uz je vam na pouzite argumentaci pana N take neco divneho ?

  • 2. 4. 2003 17:31

    LK (neregistrovaný)
    Sice mate pravdu, ze se na zablokovani da pohlizet jako na sluzbu a nesouhlasim uplne s postojem pana N, nicmene na Vasi argumentaci se mi zda divne to, ze vedle sebe davate genericky pozadavek na moznost zablokovani mezinarodnich hovoru + linek 90x a pozadavky panu P a O, ktere jsou jiz velmi specificke a neverim tomu, ze by se naslo vic lidi, kterym jejich pozadavky (panu P a Q) prisly bezne.
    A pritom je to pouze v absenci realne konkurence. Nebo Vy snad svemu mobilnimu operatorovi platite za to, ze si zablokujete prijem SMSek, odchozi hovory, popr. odchozi mezinarodni hovory? Pravda, kladu vam nefer otazku, kdyz vim, ze vsichni tri operatori to maji zdarma.
  • 4. 4. 2003 17:32

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    "Specificnost" je v tomto pripade subjektivni, nikoli objektivni dojem a tezko urcime, kde presne je "ta hranice" - je zrejme, ze pan N ji ma jinde, nez pan SPT. Nefer otazku mi nekladete - ano, ja skutecne neplatim svemu operatorovi za vyjmenovane sluzby. Ja jsem ale netvrdil, ze operator sluzbu zdarma nabidnotu NEMUZE. Ja pouze tvrdil, ze je problematicke tvrdit, ze ji zdarma nabidnout MUSI - protoze to je to, co pan N pozadoval.
  • 2. 4. 2003 21:23

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    Re: Dan Lukes, 02.04.2003, 17:10

    Váš příspěvek je poněkud demagogicky matoucí, protože (bez předchozího upozornění) vycházíte z předpokladu, že blokace služby, která mi je vnucována (a představuje jisté riziko) je (dle názoru Českého telecomonopolu i vašeho) další službou, za kterou bych měl něco platit NAVÍC.

    Já vycházím z běžné praxe, kdy zákazník má možnost (za paušální poplatek či zdarma v rámci nabídky služeb) předem zvolit služby, které bude používat a které ne.

    Za nestandardní považuji naopak postup vnucovaný telecomonopolem - pokud chci "nadstandard", můžu si připlatit...

    Možná by se postup Českého telecomonopolu dal přirovnat k vázanému prodeji košile v jednom balení s ponožkami, které se mi barevně k té košili nehodí. Pokud ale odmítnu nákup této kombinace, obchodník mi prodá košili dráž, než ono balení s ponožkami...

    Tak tohle mi chcete vnucovat? Proč? Jakou k tomu máte motivaci?
  • 3. 4. 2003 11:12

    Zdenek Sindelar (neregistrovaný)
    Já vycházím z běžné praxe, kdy zákazník má možnost (za paušální poplatek či zdarma v rámci nabídky služeb) předem zvolit služby, které bude používat a které ne.

    Hmmm... tak tedy Telecom oznami, ze zvysuje mesicni pausal o 50 korun, ovsem v ramci nej budete mit sluzbu blokovani nekterych hovoru zdarma. Budete spokojen? :) Budou spokojeni ti, kteri tuto sluzbu pouzivat nechteji? Budou spokojeni panove O P a Q, kteri tuto sluzbu chteji vyuzivat v jinem rozsahu, nez bude "zdarma" v ramci pausalu?

    Možná by se postup Českého telecomonopolu dal přirovnat k vázanému prodeji košile v jednom balení s ponožkami, které se mi barevně k té košili nehodí. Pokud ale odmítnu nákup této kombinace, obchodník mi prodá košili dráž, než ono balení s ponožkami...

    Zrejme proto, ze vyrobce dodava obchodnikovi jenom velmi bytelne krabice obsahujici ponozky a kosili. A rozrezani te krabice a zabaleni kosile zvlast bude obchodnika stat nejakou namahu, cas a tedy penize.

    Tak tohle mi chcete vnucovat? Proč? Jakou k tomu máte motivaci?

    Vy jste snad agent Mulder nebo co ...

  • 4. 4. 2003 17:39

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Motivace je jasna - maminka mi vzdycky rikavala "necin jinym, co bys sam nerad snasel". A ja bych nerad, abyste mi jednoho krasneho dne vysvetloval, ze jsem povinen pro Vas neco udelat zdarma. Nenaucili me rozlisovat veci na spravedlive a nespravedlive podle toho, koho konkretniho se tykaji. Telecom nijak v lasce rad nemam - ale ani to, ze se, nahodou, pribirana vec tyka jeho nemuze ovlivnit muj nazor na vec samou.
  • 2. 4. 2003 1:12

    JOJO BATNOVICE (neregistrovaný)
    Chapu vaší situaci ,ale asi vám doma někdo volá na mobilní telefony aniž by se k tomu přiznal a asi hodně telefonujete a máte dost casto opsazeno.Nechte si poslat detajlní výpis hovoru nebo službu e-učet a potrhněte si položky ,které jste provolal a začne vás bolet břicho už od 5.let.Chtel jsem přejít už v řínu u svého mobilniho operatora na paušal ale bal jsem se ze mi vyloupí CSOB banku...Tet už není aprila dnes je 2.dubna...dobrou noc