Jenže co jiného prodávat?
UPC, které je na tom ještě hůř, jejich přístup k zákazníkovi je horší než u Skylinku, a navíc vysílá z blbé družice, kterou na normální parabolu kvalitně nezkombinujete s uživateli žádanou Astrou 19,2E případně 28,2E?
DigiTV, o jejichž otřesné nekvalitě a nutnosti jejich příšerných boxů se asi nemá smysl rozepisovat? (Navíc opět vysílají z blbé pozice, a to ještě ze slabých TP).
T-Mobile televizi, což je vlastně přebarvený Skylink a ten servisní poplatek bude dříve nebo později i tam?
Ze strany Skylinku se samozřejmě jedná o podraz zejména autorizovaných partnerů. Bez nich by Skylink NIKDY nebyl tam, kde je. Prodeje karet v různých Datartech atd. jsou bídné, nejvíce instalací mají na svědomí partneři Skylinku. Navíc, a to je to největší svinstvo, Skylinku na vlastní náklady zajišťují servis. Tedy všechny ty refreshe karet, dolaďování programů a tak dále. Víc jak 90 % těchto servisních zásahů dělají partneři a často na tom dokonce tratí, protože holt se člověku nechce účtovat třikrát za měsíc zákazníkovi refresh karty nebo doladění programů atd., což za poslední rok byly opravdu skoro "každoměsíční" záležitosti.
Skylink by si primárně měl udělat čisto na vlastním prahu. Tedy zařídit, aby:
- karty se stále nezasekávaly, nebyly nutné stálé refreshe a to i v jejich slavných "Skylink ready" přijímačích
- nebyly neustálé problémy s CAM moduly, na trhu snad není jediný certifikovaný CAM pro Irdeto, který by byl bezchybný
(o průšvihu jménem Skylink Neotion ví každý, kdo je nasazoval)
- jejich linka byla více profesionální a dalo se tam dovolat, tím spíš, aby se tam dovolali jejich autorizovaní partneři
Do té doby totiž není za co ten poplatek platit.
Tohle je ale nebetyčný nesmysl. Nelze dávat rovnítko mezi satelitní komplet (přijímač, parabolu, instalaci atd.) a možnost příjmu kódovaných problémů. Žádný montážník Vám negarantoval, že příjem ať už zahraničních nebo českých programů bude navždy tak, jak je ve chvíli instalace. Že se změnily podmínky příjmu českých programů? Na tom ale nemá přece montážník žádný podíl, jím prodaný přijímač a zbytek sestavy stále funguje jak má, jen Skylink začal vybírat poplatek za své služby, které měly být navždy zadarmo. Toto ale jak montážníkovi tak zákazníkovi sliboval Skylink, a oklamáni v tomto byli oba.
Skylink tak může maximálně vracet peníze za své karty, které oproti slibům zpoplatnil, nikoliv za přijímače, paraboly a další techniku.
Stejně tak je naprostý nesmysl návrh, který se objevuje na mnohých diskuzích typu novinky, idnes atd., tedy jít do prodejny (nebo za svým technikem) a chtít mu celý satelitní komplet vrátit s tím, že chudáka zákazníka podvedl. Zaprvé prodejce/technik stejně jako zákazník počítal s tím, že příjem CZ programů je navždy zadarmo, jak bylo Skylinkem inzerováno, a zadruhé prodaný přijímač, parabola atd. stále funguje bez problému, tedy není co reklamovat, leda onen poplatek, což je ale změna obchodního ujednání mezi zákazníkem a Skylinkem přímo, které uzavřel při registraci karty sám zákazník, prodejce/technik zde absolutně žádný vliv nemá.
Tak ten kdo chce nadstandart,HD programy /ty ale zajímá v této republice jenom 5 lidí jak tvrdí jeden místní odborník takže to nechápu/ a cizí programy tak tam není problém,těchto lidí se SP netýká.
A sat. komplet pro neplacenou nabídku si zase dneska už nikdo nekoupí. Zase na stránku druhou budou DVB-T kšefty s těmi kdo omlátil Skylinku ty jejich karty o hlavu.
Nikdo nechce, aby pykal prodejce, ale není problém zřídit sběrný dvůr kde se bude zařízení vracet a docházet k jeho proplacení. Já jako kupující mám vztah z prodejcem tak on zase musí ujmu požadovat po Sky. To jejde abych byl já jako zákazník nějakým rukojmím. I když můžu příjmat jiné programy nic mě nebrání zařízení demontovat a proti proplacení vrátit.
2 Kuba Melín:
můžeš být konkrétnější prosím?
"- karty se stále nezasekávaly,..." - toto jsem nezaznamenal a taky mi prošlo rukama hodně karet, nutnost refreshe ojedinělá. Spíš potíže s přijímačema.
- "na trhu snad není jediný bezchybný certifikovaný CAM pro Irdeto" - mám za to, že fialový SMiT je bezproblémový (opět mám hodně zkušeností). Nově zkouším dávat i SmarDTV/Technisat, který vypadá nadějně (ale ta cena...!)
Jistě, DVB-T bylo a je základem. Vsadím se, že nyní je spousta zákazníků nadšena, že jsem jim často doslova vnutil i pozemní TV anténu a mají nyní možnost si vybrat. Spousta lidí neprozřetelně přešla pouze na satelit a teď samozřejmě láteří.
Jenže mnoho lidí chce nadstandard, HD programy, zahraniční programy, placené programy a podobně, a tady se otvírá otázka, co prodávat. Já samozřejmě i přes tyhle veletoče zůstávám u Skylinku, protože nic lepšího na trhu není. Jen se budu děsit, co přijde příště. A podobně je na tom podle mě i většina dalších partnerů Skylinku... :/
Alternativy tu prostě nejsou, leda v některých městech IPTV na optice, ale jinak nic.
No pokud mě za něj vyplatí cca 11500 tak není problém. To co tady říkáte je nesmysl, kdybych dal na názor některých lidí ne forech, tak třeba jsem přišel o 11000kč za telefon SE který podle výrobce má vydržet cca 300 hod v pohotovosti a 10h hovoru mě nevydržel ani 8 hodin a kdybych tehdy dal na názor lidí kteří tvrd že je to relativní tak jsem prodělal 11000. Relativní podle soudního znalce je odklon 20% od papírově udaného parametru. Dnes je prodejce v exek posílá mě poslední splátku a asi lituje že mě nedal ze šuplíku 11000 zpět tak ho ta sranda stála 65000 :D
Naprostý souhlas. Za karty vracet peníze ano (ty přestaly být funkční), za obecně použitelné sat. vybavení ne (ty funkční zůstaly). Že jsou postupem SkyLinku poškozeni nejen koncoví zákazníci, ale i prodejci, je úplně jasné. Být prodejcem, tak se už na M77 vykašlu. Kdoví co udělají příště? Není jim co věřit a hněv zákazníků se vždycky upne na toho, kdo jim kartu fyzicky prodal a sdělil jim obchodní podmínky operátora, na jejichž vývoj ale nemá pražádný vliv.
Zavedení SP je ukázkou řitního otvoru M77 jak koncovým zákazníkům, držitelům "předplacených" karet, tak prodejcům.
Pro toho kdo chce nadstandard ve formě placených kanálů je podle mě Freesat (dřív UPC) už docela dobrá volba. Nejsem jejich zákazníkem, ale co tak slyším a čtu, už ani ta pověstná arogamce UPC není co bývala a zákaznická podpora i informovanost je už dost slušná. Jinými slovy, doživotně být přesvědčený o tom, že UPC jsou šupáci a SkyLink lidumilové, je -jak se ukazuje - pěkná hloupost. A možnost monobloku na 19.2E? Ruku na srdce, kdo z Čechů si v té německé záplavě volných (ale většinou programově dost slabých) vybere? Naše rodina teda prakticky nic. To co sledujeme je minimálně z 90% základ, který je možné chytit i pozemně. A bez těch 10% se dá být. Měli jsme třeba zaplacený Multi, aby měly děti Duck TV, ale po neprodloužení předplatného zjišťujeme, že jim to vůbec nevadí. Pouštíme jim pohádky z HDD (většinou stažené z výprodejových DVD za pár korun) a navíc si můžou vybrat.
Podlě mě je motiv M77 jasný. Lidi v krizi masově šetří a kašlou na placené balíčky. Zvýšené úhrady za "nekonečné" karty dřívější management SkyLinku a CSlinku místo investování prožral a M77 tyhle prostředky nemá. To je realita. Ovšem fakt je i to, že do koupě SkyLinku a CSlinku je nikdo nenutil a informace o prázdné kase bezesporu měli, stejně jako se dal očekávat útlum placených služeb v době krize. Soudruzi z Lucemburska prostě udělali chybu, za kterou ovšem chtějí nechat zaplatit nás a to mi přijde krajně nedůstojné a nepřípustné.