Skylink a CS Link čelí dalším dvěma správním řízením ČTÚ, servisní poplatek to nezastaví

17. 8. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ DOKUMENT „Nemáme bohužel žádné přímé zákonné prostředky, jak zabránit, aby M77 Group začala vybírat servisní poplatek,“ přiznal mluvčí ČTÚ František Malina

Dalším dvěma správním řízením ze strany Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) čelí provozovatel satelitních služeb Skylink a CS Link, lucemburská společnost M77 Group. K červencovému řízení o klamavé reklamě, které se obě služby měly dopouštět tím, že i po oznámení, že od 1. září zavedou pro všechny zákazníky povinný servisní poplatek 29 korun měsíčně, nadále propagovaly svoje bezplatné programové nabídky jako „gratis“, přibyla dvě řízení kvůli neoprávněnému provozování služby elektronických komunikací.

K TÉMATU: Skylink se chystá přejmenovat nabídku Gratis. Kvůli servisnímu poplatku

Majitel Skylinku a CS Linku totiž nesídlí v České republice, ale v Lucembursku a v tuzemsku nemá ani svoji organizační složku. Po koupi obou satelitních služeb a sloučení jejích původních provozovatelů, společností TradeTec a Media Vision, pod hlavičku M77 Group, má v České republice pouze servisní společnosti, které pro ni zajišťují marketingové a obchodní služby. Podle ČTÚ tak M77 Group porušuje zákon a je pravděpodobné, že dochází i k daňovým únikům. Proto se úřad obrátil i na Generální finanční ředitelství.

ČTĚTE TAKÉ: M77 Group už připouští, že CS Link jako samostatná satelitní služba skončí

„ČTÚ velice citlivě vnímá rozhořčení stěžovatelů z postupu společnosti M77 Group S.A. a k nápravě situace uskutečnil celou řadu kroků a opatření, o nichž veřejnost aktivně informuje. Přesto se občas v některých médiích objeví zkreslené a zavádějící informace způsobilé uvést spotřebitele v omyl, jako například tento týden v deníku Právo a na zpravodajském portálu novinky.cz,” postěžoval si mluvčí ČTÚ František Malina. Zmíněný list totiž napsal, že ČTÚ vystupuje v oblasti telekomunikací v roli soudu a pro spotřebitele Skylinku a CS Linku nic nedělá.

NAPSALI JSME: ČTÚ začal prošetřovat servisní poplatek u bezplatných balíčků Skylinku a CS Linku

Správní řízení však nemohou zabránit tomu, aby Skylink a CS Link od září začaly vybírat servisní poplatek 29 korun od všech svých zákazníků. „Jak ČTÚ již dříve konstatoval, nemá v současné chvíli žádné přímé zákonné prostředky, kterými by mohl společnost M77 Group S.A. donutit k tomu, aby od zavedení servisního poplatku upustila,“ přiznal mluvčí ČTÚ. Úřad může operátorovi uložit pouze pokutu.

Tisková zpráva ČTÚ k zahájení dvou nových správních řízení s M77 Group

Ačkoli se servisní poplatek 29 korun měsíčně má týkat všech zákazníků Skylinku a CS Linku, fakticky jej od září pocítí pouze ti, co využívají dosavadní bezplatné nabídky. Zákazníkům s placenými programovými balíčky totiž bude tato částka započítána do dosavadních plateb, aniž by se jejich měsíční platby jakkoli zvyšovaly. Naopak zákazníkům s bezplatnými nabídkami už obě služby rozeslaly složenky s požadavkem na úhradu 348 korun, což odpovídá servisnímu poplatku na jeden rok dopředu.

M77 Group veškerá obvinění ze strany ČTÚ odmítá, zároveň ale veřejně připustila, že v České republice nemá žádné zastoupení a fakticky tu tedy „nepodniká“, i když evidentně provozuje Skylink i CS Link. „Nepředpokládáme pokutu ze strany ČTÚ. Jsme lucemburskou společností a ani v České republice ani na Slovensku neprovozujeme služby elektronických komunikací, tedy služby v kompetenci ČTÚ,“ prohlásil tento týden v rozhovoru pro server Parabola.cz předseda představenstva M77 Group Jaromír Glisník.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).