Jak mají čtenáři chápat: http://www.lupa.cz/clanky/admonitor-kolik-penez-jde-do-internetove-reklamy/
"Že Internet a jeho příjmy rostou, o tom není pochyb. Některé odhady přisuzují v příštím roce českému Internetu třetí místo v lize mediatypů za televizí a tiskem, s reklamními výdaji v hodnotě zhruba tří miliard korun."
"S touto prezentací tak trochu souviselo i odpolední vystoupení Víta Smékala z OMD. Ten hodnotí roky 2007 a 2008 z hlediska celkových reklamních příjmů jako ne příliš dobré. Důvody? Málo komerčně zajímavých akcí a očekávaný pokles spotřeby. Šetřit se tak bude na tom, co přijde nejdřív pod ruku – na reklamě. Všichni tři mobilní operátoři plánují v příštím roce snížit množství investic do klasické reklamy."
Mám to chápat, ze pan Smékal je jediný, kdo šetří? A myslel celkové reklamní příjmy internetové nebo TV, radio a tisk? A nebo vše dohromady?
Další věc je, že z obrázku na, kterém je vidět "Finanční ukazatele vybraných mediálních hráčů" není jasné odkud data jsou. Nejde tedy zjistit jejich relevantnost a jak vůbec byla sbírána.
Je sice pro širokou veřejnost moc hezké koukat na různé vybarvené koláče jako známe z TV a další sloupcové grafy nebo tabulky s čísly, ale většinou nic nevykazují a nebo nemají ani uvedený zdroj na to odkud byla data použita a jak byla hlavně zpracována.
Výdaje do internetové reklamy opravdu rostou, to potvrzují všichni. AdMonitoring si nyní klade za cíl je exaktně změřit. Citace Víta Smékala směřuje k celkové situaci v reklamě v ČR (zahrnující televizi, noviny, radio, billboardy, internet, kino atd.) a jedná se o odhady. Jinými slovy, roky 2007 a 2008 třeba nebudou pro reklamu v ČR obecně převratné, ale internetová inzerce může zaznamenat skvělý úspěch a růst, na rozdíl od jiných meditypů (outdoor, print, radio). Růst Internetu v roce 2008 odhaduje Vít Smékal a OMD na 22 procent. Mrknout se taky můžete na prezentace účinkujících, kde naleznete další odpovědi.
Jenom škoda, že konference budila dojem schůze ODA ("výtahová strana"). Bylo by možná zajímavé pozvat přístě zástupce některých komunitních sítí nebo přímo NFX.