Jak mají čtenáři chápat: http://www.lupa.cz/clanky/admonitor-kolik-penez-jde-do-internetove-reklamy/
"Že Internet a jeho příjmy rostou, o tom není pochyb. Některé odhady přisuzují v příštím roce českému Internetu třetí místo v lize mediatypů za televizí a tiskem, s reklamními výdaji v hodnotě zhruba tří miliard korun."
"S touto prezentací tak trochu souviselo i odpolední vystoupení Víta Smékala z OMD. Ten hodnotí roky 2007 a 2008 z hlediska celkových reklamních příjmů jako ne příliš dobré. Důvody? Málo komerčně zajímavých akcí a očekávaný pokles spotřeby. Šetřit se tak bude na tom, co přijde nejdřív pod ruku – na reklamě. Všichni tři mobilní operátoři plánují v příštím roce snížit množství investic do klasické reklamy."
Mám to chápat, ze pan Smékal je jediný, kdo šetří? A myslel celkové reklamní příjmy internetové nebo TV, radio a tisk? A nebo vše dohromady?
Další věc je, že z obrázku na, kterém je vidět "Finanční ukazatele vybraných mediálních hráčů" není jasné odkud data jsou. Nejde tedy zjistit jejich relevantnost a jak vůbec byla sbírána.
Je sice pro širokou veřejnost moc hezké koukat na různé vybarvené koláče jako známe z TV a další sloupcové grafy nebo tabulky s čísly, ale většinou nic nevykazují a nebo nemají ani uvedený zdroj na to odkud byla data použita a jak byla hlavně zpracována.
Výdaje do internetové reklamy opravdu rostou, to potvrzují všichni. AdMonitoring si nyní klade za cíl je exaktně změřit. Citace Víta Smékala směřuje k celkové situaci v reklamě v ČR (zahrnující televizi, noviny, radio, billboardy, internet, kino atd.) a jedná se o odhady. Jinými slovy, roky 2007 a 2008 třeba nebudou pro reklamu v ČR obecně převratné, ale internetová inzerce může zaznamenat skvělý úspěch a růst, na rozdíl od jiných meditypů (outdoor, print, radio). Růst Internetu v roce 2008 odhaduje Vít Smékal a OMD na 22 procent. Mrknout se taky můžete na prezentace účinkujících, kde naleznete další odpovědi.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).