Az si to lide nainstaluji, T-Mobile zacne prodavat data dealerum aut, benzinkam, atd. Zacne monetizovat data. Z lasky to delat nebude. Doopravdy se nenecham sledovat, nasledne bombardovat nabidkami. Omlouvam se mensi paranou, ale cca 2 roky jsem delal s BigData a co se da zjistit, pak prodat... Ne, staci, ze mam mobil.
- Firmy, ktere o tyhle sluzby maji zajem (flotily, rentcary,...) uz maji ziskavani klicovych dat osetreno jinak.
- Tech podstatnych velicin zase neni tolik, aby stalo za to je vyhodnocovat online, zajimave by to bylo jedine v pripade, kdy by byla moznost je na dalku ovlivnit - to ale udajne nema byt mozne
A nakonec - OBD snimac je stale pod napetim, takze jako vedlejsi efekt stoupne pocet prodanych autobaterii a servisnich zasahu ;-)
Protože normální zákazníci jsou již rozebráni je zájem o dnes minoritní segmenty trhu jako tohle , internet věcí , nebo "antiviry" do smartphonů.
Uvidíme jestli to zahýbe trochu, protože silnic s místy bez signálu je stále dost. Pokud by byl zájem o skoro online monitoring. Samozřejmě na stažení dat a na následnou analýzu stačí wifi hotspot v garáži nebo pokrývající parkoviště u budovy. Tedy GSM a LTe pak netřeba.
No uvidíme rozhodnou především firmy komu komu za co dají peníze a nikoliv futurologové nebo techničtí fandové.
Dost to pripomina vynalezani kola, jako kdyby v US nebyl dost zavedeny "lojack" pro luxusni vozy a v poslednich letech nejen pro ne. Nejenom ze to umi kontrolovat polohu vozu, ono to umi nouzove i nastartovat pres zavolani na opertora (telefoni modul je instalovan v aute) a nebo naopak zastavit vuz v pripade kdy se muze jednat o nejaky problem.
Instalace telefonu pevne ve voze je taktez vec bezna vic jak desitku let, opet zejmena segmentu luxusnejsich vozu.
S tim jejich OBD modulem to bude zajimave, treba VW grou od roku 2005 pouziva sve sifrovani a pres EOBD (otevreny format) jde nacist jenom motor a mozna nejaka dalsi nedulezita jednotka, ale jenom nacist, takze zapisovat tam bude i tak tezko. Navic existuji firmy jako Bosch/Delphi a nektere dalsi, ktere vyviji multiznackovou auto-diagnostiku radu let, stacilo je jenom prizvat a mohl ten zazrak od TM byt opravdu plnohodnotna diagnostika a ne krap ktery bude zcela urcite verny svou funkcionalitou ELM327 = jinymi slovy k nicemu.
Jaký prospěch bude mít řadový občan z toho, že si nechá vnutit, protože neví, nebo není schopen pochopit o co jde, nějakou službu? Je to to samé, jako podvodní prodejci nabízející ,,naprosto suprové" tarify na kdeco. (V praze už je na celém území města podomní prodej, naštěstí, zakázán).
Ano primární bude spíš neznalost a zní se u některých jedinců tvoří něco ala paranoia.
Zabráněn něčemu co nazýváte ...krádeži soukromí a vytěžení člověka... Soukromí vám neukradnou , mohou ho narušit a porušovat a nedojde ke krádeži.
Ano to by se dít nemělo. Jenže jak je definováno soukromí a jak ho kdo vnímá.
S tím se váže termín vytěžení člověka. Dokážete to převést na něco měřitelného detekovatelného? U soukromí to je rozhodování ano \ ne. Je to veřejné, víto někdo kdo jiný, je to ne-soukromé.
A to vytěžení ? Jak by jste popsal ? Je když vás někdo uvidí u benzínky xy, je podle Vás soukromí údaj ? Když to ví někdo jiný a může tu informaci šířit, je to vytěžení ? To že vůz blabla parkuje na parkovišti, je vytěžení? To že vůz xy překonal vzdálenost xx km za nějakou hodnotu času? To že bylo spotřebováno xxl paliva? To nejsou Vaše soukromé udaje, protože od začátku to ví mnohem víc lidí než Vy....
Pokud jde o sběr takových údajů, tak než kopat. Případně vést kavárenské utopistické řeči na téma soukromí. By bylo lepší aby za to vytěžení jste něco dostal co bude adekvátní protislužbou.
Tam třeba bude rozdíl mezi lidmi co mají 15GB "zdarma" u Google místo 15GB za peníze u DropBoxu. Protože cenou pro ně je to vytěžení ?