Hlavní navigace

Další SIM karty do aut. T-Mobile připojí auta do cloudu

23. 2. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

T-Mobile nebo Samsung. Oba mají spadeno na auta, která mobilnímu světu zatím odolávala. Především operátor v tom vidí další odběr pro své datové tarify.

Samsung i T-Mobile na barcelonském veletrhu MWC otevírají dveře pro LTE do aut. Ať už to je Connect Auto nebo projekt od T-Mobilu, cíl telekomunikačního byznysu je jasný. Do systému aut pronikne prostřednictvím portu pro diagnostiku. 


Foto: Jan Beránek

Korejská firma chce svou novinku začít prodávat nejprve ve Spojených státech, kde tento trend běží dva roky. O dalších zemích zatím výrobce podle mluvčího Jiřího Janečka nerozhodl. 

V rámci Deutsche Telekomu se novinka testuje v Česku, právě u T-Mobilu. Z přibližně stovky různých zařízení nakonec čeští projekťáci vybrali kanadské zařízení Mojio. Operátor chce otevřít API pro vývojáře, kteří by mohli pracovat s daty, která o sobě auta prozradí. V základu jde o spotřebu, trasu a základní servisní diagnostiku, kterou Mojio zjistí připojením k OBD portu. 


Foto: Jan Beránek

“Platforma Mojio je hardwarové řešení, které funguje v mnohých OBD zařízeních certifikovaných pro Mojio. To umožňuje poskytování služeb Connected Cars pro většinu značek aut prodávaných 
v Evropě,” říká šéf kanadské firmy Kenny Hawk

Přesto bylo testování náročné. „Bohužel totiž neplatí, že auta od jedné značky komunikují stejně,“ říká Otakar Mráz, styčný důstojník pro inovace v českém T-Mobilu. V tom je také rozdíl mezi levnými alternativami převážně z Číny. Ty se dají pořídit za pár dolarů, ale často jsou zaměřené jen na jeden model auta. Mojio by mělo zvládat servisní hlášky z nejrozšířenějších aut od roku 2001. 

Pro T-Mobile jde hlavně o další aktivované SIM karty a M2M tarify. Zatím to vypadá, že novinka, kterou chce firma komerčně spustit během letoška, poběží na LTE. Využití Sigfoxu prý v tomto případě zatím na obzoru není.

Zařízení komunikuje zabezpečeným bezdrátovým připojením s Mojio cloudem. Řidiči ke svým datům přistupují prostřednictvím aplikací. „Řešili jsme i bezpečnost a zařízení. Aby nebylo možné ohrozit auta, umí Mojio jenom data číst, a na úpravy ve firmware auta tu budou stále autorizované servisy,“ dodává Mráz. 

MMF24

Využití novinky vidí Mráz u firemních zákazníků, kde by mohla nahradit dosavadní systémy především pro správu firemní flotily. „Očekáváme ale, že to budou využívat i domácnosti, stejně jako je tomu třeba ve Spojených státech,“ vysvětluje Mráz.

Aplikace mohou nahradit i alarm nebo starou nokii schovanou v kaslíku, protože umí nahlásit do mobilu změnu polohy nebo násilné vniknutí do auta. 

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).