Nechápu, jak je možné, že se Seznam nepoučil a stále opakuje tytéž chyby. Je pěkné se vymlouvat na údajně nespolehlivý hardware od IBM, ale není problém náhodou jinde?
Každý technik potvrdí, že svět není ideální a je třeba počítat s nedokonalostmi a být na ně připraven. Podle všeho Seznam příliš spoléhal na "dokonalost" hardwaru IBM a nepřipustil si možnost chyby. Dokonce na takovou alternativu nebyl ani připraven a součástí krizového scénáře zřejme bylo "no tak pár lidí přijde o část dat, no a co". Pokud vůbec nějaký takový scénář kdy existoval.
Podle mě jde o zásadní selhání už ve stadiu návrhu infrastruktury. Ztráta dat znamená, že uživatelé doplatili na nedostatek zkušeností nebo neschopnost člověka, který celý systém navrhoval. Někdo všechno vsadil na "dokonalý" HW za milióny a prohrál. Kdo je tento člověk? Budou vyvozeny patřičné důsledky?
Kecy člověka, který umí jen nadávat a nemá nejmenší představu o návrhu Všechny nápady něco stojí a ani v Seznamu nerostou peníze na Hruškách. Pardon, na stromech.
Hlavně, že hned víte, kde, kdo a kdy udělal chybu. Profesionál se nepozná podle toho, že zná technicky ideální řešení, ale podle toho, že reaguje na základě faktické znalosti situace a jejího zvážení. Jinak je ostatním k smíchu.
Vaše ostrá reakce víc vypovídá o vás pane Hruško, než o tom kde se v Seznamu stala chyba.
Máte pravdu, v Seznamu nerostou peníze na (H)(h)ruškách, ale na firemním účtu mívali už před lety pohozeno několik set milionů korun, jak je poznat z dokumentů na www.Justice.cz. Ty peníze sice nesou i při mizerném úročení několikamilionové úroky, ale možná, že kdyby je společnost Seznam investovala do vzdělaných a schopných lidí a techniky, nepsali bychom si tady o té samé poruše již po několikáté během krátké doby.
Víte, že já spíše souhlasím s panem Hruškou, než s Vámi? Pečlivě jsem četl, že mají data o uživateli zabezpečené N+1 a obdsahy emailů N+2 (resp. neví zda už, nebo to jen plánují, to z blugu jasné nebylo, přepokládám že platí že již tomu tak je). Takže skutečně mám pocit, že je asi chyba v návrhu. Na problém ukazuje to, že došlo k podobné chybě několikrát po sobě. To ukazuje na nějaký neošetřený event. Jejich řeči o geograficky odděleném clusteru jsou sice pěkné, ale ve skutečnosti jejich řešení, jak jistě sám uznáte, není fault tolerantní. Dochází k úplnému výpadku schránky, uživatel nemá možnost cokoliv nového odeslat ani nic nového přijmout. Při vhodném návrhu by došlo jen k částečnému omezení funkcionality, např. by se stratily starší emaily, ale schánka by fungovala korektně.
Haha, IL na svém blogu slintá, jak je IBM neskutečně spolehlivé, a jak jsou výpadky neskutečná náhoda. Je zajímavé, že jiní, s mnohem nespolehlivějšími servery takové rozsáhlé a časté výpadky nemají...
Jak už někdo zmínil gmail je dobrá volba, několika (tisíci, milion?) násobně větší množství účtů a žádné výpadky...
Zkuste se jich zeptat, co používají za servery ;)
Jen k té dostupnosti Gmailu, potažmo Google - je to jen pár dní, co jsem při přihlašování do adWords stále dokola dostával jen hlášku, že mě bohužel nemohou přihlásit a že technici o tom byli informováni, takže asi tak. Nikdo není dokonalý a pokud nevíme přesně co se stalo, nemá smysl to komentovat (ani u Seznamu, ani u Googlu) - je to jen mlácení prázdné slámy.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).