Souhlasím s Danem Dočekalem, že současný vliv sociálních médií se obecně přehání (a je k tomu řada důvodů). To ale nebrání tomu, aby rozhodly (nebo rozhodnout pomohly) něco takového, jako je první kolo prezidentských voleb. Protože tady opravdu mohlo rozhodnout cca 400 tisíc přesunutých hlasů. A za ještě důležitější považuji, že sociální média pomohla utvářet právě ten obraz v mainstreamových médiích, protože řada novinářů sociální sítě hodně sleduje a používá, a tak mohly zapůsobit svou agenda-setting funkcí. Už jen informování o různých videích a aktivitách udělalo své. Opinion leadři pak tyhle věci dál multiplikovali. Prostě zásah (např. fb) není to samé co účinek. Konkrétněji jsem to popsal v povolebním článku na Technetu, odkazem provokovat nebudu :-)
Ten článek je tady :) http://technet.idnes.cz/internet-volby-prezidenta-d03-/sw_internet.aspx?c=A130112_184201_sw_internet_pka. A je moc fajn, Pavle (při psaní glosy jsem o něm nevěděl, jinak bych ho odkázal).
Jinak s komentářem zcela souhlasím. Nejde o to, kolik je celkové populace na FB, ale jestli ta, která tam je, měla šanci rozhodnout volby a jestli rozhodla. A jsem pevně přesvědčen o tom, že se tak stalo.