Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Daniel Dočekal: Sociální sítě o výsledku 1. kola prezidentských voleb NErozhodly od Jean Laroux - OPINION MAKER :) Ano .. i já si...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 1. 2013 9:29

    Jean Laroux (neregistrovaný)

    OPINION MAKER :) Ano .. i já si toho všiml. Jsou lidi a není jich málo, kteří prostě neví. Je netrápí nějaká politika. Neorientují se v ní. Stejně jako je třeba nezajímá a neví nic o jaderné energetice a psychologii. Nepotřebují. Mají své seriály a zalévají kytičky. Jim to k životu stačí a vůbec se nedá říct, že by kvalita jejich života proto měla být horší. Spíše naopak. No a takoví lidé, kterých není rozhodně málo, se prostě čas od času dostanou do situace, kdy mají něčemu dát svůj hlas a jelikož tomu moc nerozumí tak hledají kolem sebe někoho kdo jim poradí, bo on tomu rozumí. Hledají svého opinion makera. A FAKT JICH NENÍ ZROVNA MÁLO :)

  • 16. 1. 2013 9:16

    Scalex

    Já se domnívám, že socsítě měly v případě voleb větší dopad. Nelze totiž počítat jen samotné uživatele. V mnoha rodinách totiž uživatel sítě přijde s názorem typu "pana X volit nemůžeme, protože na internetu psali, že.... a myslím, že bychom měli volit pana Y, protože toho podporuje Pan Herec s Panem Doktorem". Pokud v uživateli sítě propukne pravé nadšení a zapálení pro věc, dovedu si představit, že výrazným způsobem ovlivní mínění ostatních členů rodiny, zvláště těch, kteří se o volby moc nezajímají, jsou spíše liknavější a do volební místnosti půjdou coby doprovod onoho aktivního voliče a nebo jen proto, že volební místnost je na půl cesty mezi domovem a obchodem, a tak "když už jdeme nakoupit, tak to tam hodíme."

    Samozřejmě je to z mé strany jen nepodložená domněnka, ale ve svém nejbližším okolí jsem viděl už víckrát, že v mnoha rodinách je nějaký "opinion maker", člověk, který svůj volební názor zbytku rodiny buď vnutí, nebo ho rodina dobrovolně převezme ("Náš Pepíček volí Mažňáka, tak my jdeme taky volit Mažňáka. My to moc nesledujeme, ale Pepíček to sleduje na internetu, tak ví, co dělá.").

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).