Z pohledu zákazníka (cíle zásilky): dnes není významný rozdíl mezi přepravními službami. V množství problému, rychlosti, ceně.
Osobně mám zkušenosti s DPD, že u nich je nejvíce problémů, například když člověk napíše jinou doručovací adresu od fakturační, mám osobně zkušenost, že s pravděpodobností kolem 30% bude volat DPD, že stojí před fakturační adresou. Ale co, to jen znamená den zdržení, náklady pro DPD, zásilku vždy nakonec doručili. Beru to tak, že ve firmě nemohou a nezaměstnávají elitu národa, tak s nějakými problémy musím počítat, podstatné je, aby byly řešitelné. Což jsou.
Takže použít se nebojím jakoukoli dopravní službu, i DPD, ale dávám přednost ČP z důvodu, že si zásilku mohu večer vyzvednout v klidu na pobočce, třeba až za 3 dni, až se mi to bude hodit.
Nicméně takovéhle pindy a manipulace, co předvedl v článku Daniel Mareš, to od služeb DPD odrazuje. Prostě je to nechutné.
Aplikaci nastesti neznam, nicmene podobna situace panuje u jejich datove vymeny s partnery (kterou pan Mares v clanku rovnez zminuje).
Ta zamrzla nekdy v roce 1994. Prenaseni souboru pres nezabezpecene FTP ve formatu CRDATA (podobne .csv) dava jasny obrazek o tom, jak je na tom DPD technologicky. I ti nejmensi prepravci uz pochopili, ze bez webovych sluzeb (SOAP, REST) to nejde, u DPD se toho patrne nedockame nikdy.
Pokud chce partner ziskat informace o pohybu zasilky, musi scrapovat trackovaci stranku DPD (pan Mares si neni vedom, ze by o tuto sluzbu nekdo z partneru projevil zajem, opak je pravdou).
Tak plně jsem článku přestala věnovat pozornost někde kolem sdělení, že okolo určitých služeb je velký hype, ale při realizaci se zjistí, že až tak velký zájem nebyl. Jako příklad je večerní doručení, platba kartou, víkendové doručení.
VD a platba kartou je naopak dost poptávaná služba (i když asi ne u DPD, chápu), ale kurýr to nesmí pojmout tak, že doručení večer je ve čtyři odpoledne. A když v ty čtyři člověk opravdu nestíhá být na daném místě, tak se doručování děje druhý den,v dopoledních hodinách.
Já bych nebyl tak striktní, máte konkrétní čísla, nebo máte zájem vy a paní ze sousedství? připlatíte si 50 kč za doručení ve 20 hodin? Připlatíte si 2% za platbu kartou, ostatně ta služba nemusí být poptávaná už samotnými eshopy, které o zavedení této služby rozhodují, důvod je stejný, někdo to zaplatit musí, zákazník to být nechce. Takže co s tím?
je to sileny, az se nauci dopravci respektovat piktogramy na obalech jako je napriklad "nekloipit" ci "krehke" tak se jim da zasilka sverit. do te doby je uplne fuk do ceho a jak to zabalite, protoze se v onom logistickem retezci najde vzdy nekolik mamlasu, kteri jsou obsah schopni znicit. a to predevsim u dpd a geisu, ppl ma tak "pouze" 50% uspesnost zniceni.
Mám to úplně stejně a jelikož díky rozšíření letiště a přestavbě komunikace musím přecházet silnici druhé třídy bez jakékoliv podpory pro chodce, je dojiti na poštu spolu s kamiony od logistických skladu dosti riziková zalezitost. Přitom do vedlejší vesnice je na větší poštu mnohem lepší pristup. Opravdu nechápu která chytrá hlava vymyslela tak nedostupnou pobočku pošty když pěšky je ve vedlejší vesnici pošta mnohem dostupnější. Ještě že mám dobrého souseda.
Dobrý den,
to myslíte Vážne? Nevím kam píšete fakturační adresu, ale DPD doručuje na adresu, kterou uvede odesilatel zásilky na přepravní štítek na balík. Chcete tím říct, že na štítku zásilky byla uvedena Vaše adresa a kurýr zásilku přesto doručoval na Vaši fakturační adresu? Že by kurýr měl v systému fakturační adresy z obchodního rejstříku? :-D
Tak já třeba přesně vím o čem mluví. A že jsou Češi třeba proti Němcům a Američanům na doručení více hákliví je pravda. A je to dáno výrazně větší konkurencí a především tím, že mají Češi jednoduše hlouběji do kapsi a tak je jejich šetření trochu extrémnější. Ale nevidím na tom nic špatného, taková jsou pravidla místního trhu.
Problém těchto kurýrních firem je, že nikdy člověk neví, kdy dorazí. Z eshopu přijde den předem email, že druhý den dorazí kurýr, ale člověk neví, jestli dopoledne nebo odpoledne a musí trčet doma celý den.
Tento týden jsem objednával mikrovlnku a eshopu sdělil, že 6.11. nebudu na adrese, tak ať ten den nedoručují. Samozřejmě, že včera přišel email, že dnes zboží doručí..., úplně můj vzkaz proignorovali. Tak volám na PPL, že zítra nebudu doma, ale řekli mi, že ještě neví, jaký řidič bude zítra na trase a že mám zavolat až ten den. Jenže to už jsem nemohl, mám v pracovní smlouvě, že v provozu nesmím mít telefon, jinak dostanu pokutu 5000 Kč (pracovní dobu mám 7-14). Tak volám na PPL ve 14:05 a to už řidič nezvedal telefon.
Já se divím, že se nedomluví velké eshopy a nedoručují si sami, při tolika zákaznících by se jim to snad i vyplatilo.
Já bych si klidně připlatil.
Bydlím za Prahou a pobočku ČP mám ve vedlejší vesnici. Pracuji v Praze a domů přijíždím cca kolem 18. hodiny.
ČP má max. 2x týdně otevřeno do 17:00 ...
A ostatní dopravci, které volím pro doručení zásilek jezdí kdykoliv během dne ...
Takže situace je poněkud tristní a přitom má Středočeský kraj velikou kupní sílu a odvozuji ze své situace i potřebu VD.
A jen poznámka k prvnímu doručení, několikrát mi hoši telefonovali, jestli nejsem doma, že mi vezou zásilku. Opakovaně mě při různých nákupech upozornili, že zásilku "jako" doručí a dovezou mi to druhý den, aby nepřišli o prémie.
V doručování B2C je veliká konkurence a tlak na cenu, proto tyhle společnosti berou u huby řidiče a kvalita je ve výsledku taková, jakou sami známe ...
A pak nám tu vrchní krmič hází procenty, jak jsou úspěšní.
Prevazime vedecke zasilky, velmi delikatni vzorky, delikatni elektroniku a mechaniku. Na bedny , opravdu pevne bedny lepime ze vsech stran neklopit , krehke atd. Také na ně lepíme monitory pro náklon a přetížení.
Kolik si myslíte že projde zásilek s nepoškozeným monitorem.
(monitor - nalepovací udělátko které pozná překročení určitých G jako je při pádu z metru a půl, překročení maximálního náklonu )
např g: shockwatch)
"Češi jsou neobyčejně nároční zákazníci, kteří vyžadují zboží hned nebo brzy a nejlépe zadarmo, říká šéf české pobočky dopravní firmy DPD."
No a kdo by nechtěl zboží hned a zadarmo? On snad Daniel Mareš by nechtěl zboží hned a zadarmo? On stand Němec, Číňa, Australan, Afroameričan, či Kanaďan by nechtěl zboží hned a zadarmo?
A zároveň je pravda, že Češi, ale i kdokoli jiný, VYŽADUJÍ zboží hned nebo brzy a nejlépe zadarmo? Ne není.
Tak co nám to tu vypráví? Za jakým účelem se nás snaží manipulovat?